جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب دریای خشمگین

مقاله

خواب دریای خشمگین

تعبیر خواب دریای خشمگین چیست؟ خواب دیدم پدر و برادرم جلوی دریای مواجی و در یک صفی ایستاده بودند.نمی‌دانم صف چه بود. موج‌های سهمگین دریا همراه با طوفان شدیدی‌ به سمت ساحل می‌آمد. دخترم در حالی‌که آب تا بالای زانوانش بود، وسط آب ایستاده بود و رو به دریا ارشاد کرده و سخنرانی می‌کرد.

آقایی که ۲۰، ۳۰ سال از او کوچک‌تر بود در کنارش ایستاده بود . رنگ‌ آب نه آبی بود و نه گل‌آلود. به او گفتم چرا رو به دریا مردم را ارشاد می‌کنی، صف در پشت سر توست، برگرد و رو به مردم سخن بگو. دوباره موج بلندی آمد و او با زانو زمین خورد ولی دوباره بلند شد و به ارشاد کردن ادامه داد .

تعبیر خواب دریای خشمگین

تعبیر خواب دریای خشمگین با توجه به قرآن و روایات تعبیر می‌شود. دریا دو روی متضاد دارد. یک روی آن زیبا، لذت‌بخش، آرامش‌دهنده و فرح بخش است . آنگاه که نسیم از موج‌های آرام دریا می‌وزد، رنگ آبی و سبزفام آب دریا کران تا کران چشم را خیره می‌کند و صدای آرامش‌بخش آب و مرغان دریایی گوش را نوازش می دهد.چقدر لذت بخش است .
 وَ جَرَيْنَ بهِِم بِرِيحٍ طَيِّبَةٍ وَ فَرِحُواْ بهَِا .یونس : ۲۲

روی دیگر دریا ترسناک، وحشت آفرین ، خشمگین و بی‌رحم است. آنگاه که موج‌های کوه آسا ، غرّش کنان به پیش می آیند، ظلمت و تاریکی ، رگ قلب آدمی را پاره می کند

أَوْ كَظُلُمَاتٍ فىِ بحَْرٍ لُّجِّىٍ‏ّ يَغْشَئهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سحََابٌ  ظُلُمَاتُ  بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ .نور : ۴۰ يا همچون ظلماتى است در درياى عميق و متلاطم موجى بزرگ آن را مى‌پوشاند، كه روى آن موج ديگرى است و بالاى آن ابرى ظلماتى است تو در تو (كه كافر در آن‌ها غرق شده است)

دریا از دو لایهٔ خوف و  رجا  تشکیل شده است. دریا هم ترسناک و وحشت آفرین  است و هم بشارت دهنده و امیدزاست.
یک مجاهد دریایی به هر دو نیازمند است تا با اتصال به مبدأ هستی در حرکت بین خوف و رجا به مأموریت خویش رنگ خدایی ببخشد .
دریا بر خلاف خشکی ، عوامل و بسترهای معنویت‌زای بسیار بالایی در خود دارد . برای دل آدم‌ها پنجره‌ای به سوی خدا گشوده است. دریا به عنوان مظهر آیات الهی ، محل بیداری فطرت های خفته و غفلت گرفته‌ است.

توضیح آن که سرشت انسان ، با توحید و یکتا پرستی گره خورده است، لیکن در بسیاری مواقع ، تحت تأثیر تمایلات نفسانی ، وسوسه های شیطانی و تبلیغات فریبنده خدا ستیزان پرده ضخیمی از غفلت بر آن کشیده می‌شود و آدمی را از خداباوری و خدا پرستی دور می سازد.
دریا به عنوان آیه‌ای از آیات الهی  حجاب‌های غفلت را پاره می‌کند و با غبارروبی از سرشت آدمی او را به سمت فطرت پاک رهنمون میشه .

تعبیر رویا

دختر شما انسان آگاه و دل‌سوزی است که با شجاعت و معرفت دیگران را در مسیر خیر هدایت می‌کند. از ظرافت‌های تبلیغی زیبا و موثری در این رابطه بهره می‌گیرد. در واقع او رو به دریایی سهمگین ایستاده است و خطرات گمراهی و سختی‌های راه را هشدار می‌دهد، درحالی‌که می‌داند افرادی که باید سخنانش را بشنوند در پشت او هستند.
او به صورت مستقیم آنان را خطاب نکرده و به اصطلاح به در می‌گوید که دیوار بشنود .

موج‌های سهمگین نشان از اموری ناخوشایند اعم از مادی یا معنوی است، که در عالم واقع شما و خانواده شما را درگیر می‌کند. دخترتان در این مسیر با از خودگذشتگی و تدبیر و دل به دریا زدن، سختی را تحمل می‌کند. او در مسیر هدایت‌گری استقامت می‌ورزد. در عالم واقع با توجه به موقعیت‌تان، این مشکلات را رصد کنید و در صدد برطرف کردن آن بر‌آئید. گاه ممکن است از تأثیر گذاری خالق یکتا در امورتان غفلت می‌کنید و به دنیا مشغول می‌شوید . با توکل به خدا ،تدبیر و اندیشه اقدام نمایید.
به نظر می‌آید صفی که مشخص نبود به چه چیز تعلق دارد، تجسم صفی است که همه ما انسانها در آن قرار داریم. قرار است در موعد مقرری که خدا آن را معین نموده است به نوبت به مرحله دیگری از زندگی هجرت کنیم و نمی‌دانیم چه موقع فرا میرسد، لذا همه ما باید همیشه آماده باشیم. ان‌شاء الله از عمری طولانی برخوردار شوید . 

 

توصیه می‌شود

صدقه داده و قربانی به اندازه ذبح یک مرغ خوب است. با استغفار به درگاه حق جلب رحمت و مغفرت او را کنید .
فرصت‌های زندگی را غنیت بشمرید. با تمسک به قران و اهل بیت ع که ان‌شاء‌الله مبنای سخنان دختر شما در هدایت‌گریش بوده از تلاطم موج‌های سهمگین زندگی در امان باشید .

خدا را به وجود دخترتان شاکر باشید و و در مشکلات و سختی‌های زندگی به نظرات صائب و درست او بها داده و بهره بگیرید.
موفق باشید 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.