جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب شهید گمنام

مقاله

 

خواب شهید گمنام 

تعبیر خواب شهید گمنام چیست ؟
ما شهید گمنامی داریم که ۳۰ سال است که از او بی‌خبریم.
در خواب دیدم که به زیارت امام رضا ع رفته‌ام در حالی که  نماز می‌خواندم ، به یک‌باره دیدم که شهید گمنام من  که نامش رضاست ، سوار بر موتور آمد و  روبرویم ایستاد . با تعجب به او گفتم، که این همه سال کجا بودی  ؟ همه دنبالت گشتند . گفت:  من در شهر رشت هستم.  در یکی از دامپروری‌های اونجا سرکارگر هستم . او ناراحت بود که چرا کسی دنبالش نمی‌رود که پیدایش کند . آنقدر در  خواب روحش بهم نزدیک بود که وقتی بلند شدم حسش میکردم. ( سال ۹۰ حدود ۲۰ سال بود که ایشون گم شده بود ، چند بار به خواب دیگران آمده و همه گفتند در یک  جای سر سبز بوده است .) لطفا بفرمایید تعبیر خواب  شهید گمنام چیست ؟ 

خواب زیارت امام رضا ع

 تعبیر خواب زیارت امام رضا ع دارای برکات زیادی است .شما در رویا زائر امام رئوف ع شده اید .
حضرت رضا ع به ابا صلت ‎فرمود: ……  خداوند تربت مرا محل رفت و آمد شیعیان و اهل بیتم قرار خواهد داد؛ هر كس مرا در غربتم زیارت كند، بر من واجب خواهد شد كه در روز قیامت او را زیارت كنم .
قسم به آن كسى كه محمد ص را گرامى داشته و او را میان جهانیان به نبوت برگزیده است ، هر كس در كنار قبرم دو ركعت نماز بگزارد خداوند گناهانش را مى‎آمرزد.

الحمد لله شما از محبین اهل بیت ع و امام رضا ع هستید . در حریم اهل بیت ع وارد شدید ،  که ایمنی و آرامش و رفع هم و غم و حاجت روا شدن و آمرزش گناهان و… از ثمرات زیارت امام ع است ، که به فضلشان نصیبتان می‌شود .

شهید والا مقامتان با نام زیبای رضا ع ، برای زیارتشان در این حریم وارد می‌شود و شما او را ملاقات می‌کنید ، او نیز از برکات زیارت به نحو بالاتری بهره می‌برد .

جایگاه شهید گمنام 

خوشا به سعادت شهیدان . 
خوشا به سعادت شهیدان گمنامی که علاوه بر واژه شهید، گمنامی هم بر نام خود اضافه کرده‌اند، که این جایگاه و منزلت را از نخستین شهیده راه ولایت و مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) به ارث برده‌اند.😭

قران میفرماید :
«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»
آل عمران ، ۱۶۹
«مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند. »

در این آیه تفاوت مردن معمولی با کسانی که در راه خدا شهید شدند، بوضوح دیده می‌شود و یک پاداش بزرگ برای این گروه در نظر گرفته شده است و آن روزی خوردن در نزد خداوند متعال می‌باشد.

این آیه از ویژگی‌های شهدا پرده برداشته که آنان زنده‌اند و تمام خصوصیات حیات را دارا می‌باشند. از آثار حیات، روزی خوردن و ارزاق است که شهدا به نحو احسنت از آن برخوردارند.

شما در رویای خود شهید گمنام‌تان را دیده اید (که حقیقتا در نزد خدا و آسمانیان بسیار معروف و شناخته شده‌اند و در پیشگاه الهی روزی می‌خورند .)
بیان شهیدتان که در دامپروری کار میکند سمبل و نمادی از این روزی پر خیر و برکت است که نشان از متنعم بودن او دارد که سود و منافعش به دیگران نیز میرسد .

از دیدگاه امام صادق تعبیر گوسفند بر پنج وجه است:
اول: بزرگی، ریاست و سروری
دوم: فرمانروا
سوم: زنی بزرگ
چهارم: مال و اموال
پنجم: بدست آوردن جایگاه والا و سود و منفعت

در روایتی از گوسفند و گاو به عنوان بهترین مال یاد شده است و اینکه هر گاه در خانه‌ای و محلی گوسفندی نگهداری میشود فرشتگان آن‌ها را تقدیس می گویند و آن ها را پاک می‌کنند، پس در خانه ای که گوسفندان نگهداری می شوند ملائکه به آن خانه سر زده و اهل خانه را طاهر و پاک می‌سازند.

در روایتی دیگر نیز آمده است که در هر خانه ای که سی گوسفند وجود داشته باشد ملائک محافظ آن خواهند بود. در واقع نگهداری و پرورش گوسفندان برای سرکارگر و صاحب آنان ، برکت و روزی می آورد.

ان شاء الله جایگاه شهیدتان بسیار خوب است و با شما سنخیت روحی دارد ، لذا  ارتباط و حس خوب و نزدیکی را با او تجربه کردید . باید به این مسئله توجه داشته باشید که انتظار آنان است که یاد  او  و اهداف والایش را از یاد نبرده و بیش از پیش از او یادکنید . بیان و یاد آنان خود تبلیغی برای راه مقدس آنان است . این وظیفه و مسئولیتی است، که بر دوش همه مردم و خصوصا بازماندگان آنان است‌ .

نیز توصیه میشود برای آرامش بازماندگان،  خصوصا مادرش نیز، قبر شهیدی گمنام را به خود تعلق داده و بر سر مزارش حاضر شوید و انس گیرید ، چرا که همه شهیدان از یک حقیقت آسمانی‌اند ، و با یک باور و هدف مشترک شبیه هم و به رنگ سرور شهیدانند .
روحشان شاد و در کنار سید الشهداء جایگاهشان 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
4
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.