جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب نفوذ شیطان

مقاله

تعبیر خواب نفوذ شیطان

تعبیر خواب نفوذ شیطان در انسان چیست؟ خواب دیدم موجودی بود که به درون مردم می‌رفت و آنها را آزار می‌داد .
این امر باعث می‌شد که اونها هم بقیه را آزار بدهند.
من در خواب به این جور آدما نزدیک می‌شدم و بعضی از آنها را محکم می‌گرفتم و حمد و سوره می‌خواندم .
بعد اون موجود با سختی از وجودشون خارج می‌شد. وقتی آیه (الله صَمَد) را بلند بلند و  پشت سر هم داد میزدم و گاه کل سوره را با صدای بلند میخواندم ، آنها شروع میکردن به قی کردن و اون موجود بیرون می‌آمد .
بعد وقتی می‌خواست به من نزدیک بشه و من هم میدونستم که از این اذکار میترسه، با صدای بلند حمد و سوره را خواندم و او ضعیف و بعد هم کشته شد.
تعبیر خواب نفوذ شیطان چیست ؟

راه‌های نفوذ شیطان

راه‌های نفوذ شیطان در قران کریم ذکر شده است . مثلا در یک‌جا ابلیس قسم خورده که با اعوان و انصارش انسان را از صراط مستقیم منحرف کند.
یکی از مهم‌ترین آیات قرآن کریم نقل قول شیطان است که می‌گوید: « قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِیمَ. ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَیْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِینَ
……. من براى [فریفتن] آنان حتما بر سر راه راست تو خواهم نشست. آنگاه از پیش رو و از پشت‏ سرشان و از طرف راست و از طرف چپشان بر آنها مى‏‌تازم و بیشترشان را شكرگزار نخواهى یافت.

امام باقر ع فرمود:  نفوذ شیطان و ورود ابلیس بر انسان از پیشِ رو بدین شکل است که امر آخرت را براى انسان ساده و سبک جلوه مى دهد، و از پشت سر به این است که ثروت اندوزى و بخل و توجّه به اولاد و وارث را تلقین مى کند و از طرف راست با ایجاد شبهه، دین را متزلزل و تباه مى سازد و از طرف چپ، لذّات و شهوات و منکرات را غالب مى کند.

پیامبر ص فرمودند : إنّ الشّیطان یجری من ابن آدم مجری الدّم.
شیطان همچون خون در تن آدمی روان می‌شود.

دوستان ناباب، هم‌نشينهاى منحرف، پيشوايان گمراه و ظالم، كارگزاران جباران و طاغوتيان، نويسندگان و گويندگان فاسد، مكتب‌هاى الحادى و التقاطى ظاهر فريب، وسائل ارتباط جمعى وسوسه‌گر، همه اينها و غير اينها در مفهوم گسترده” وسواس خناس”  و شیاطین جن و انسی هستند كه انسان را تهدید می‌کنند. برای مقابله با آنها لازم است  با تمسک به قران و عترت  از شر آنها به خدا پناه برد.

حاصل انکه : 

شما در عالم واقع گاه در محیطی واقع می‌شوید که بعضا اطرافیانتان به واسطه اعمال گناه و ناشایست راه نفوذ شیطان را بر خود باز نموده‌اند. با ایمان و اعتقاد درست و پاکی که دارید ، موجب نجات آنان از مکر و وساوس شیطان می‌شوید. با تمسک به قران و اهل بیت علیهم السلام با تلاشی دلسوزانه تواصی به حق و صبر کرده و اجر مجاهد فی سبیل الله را دارید . راه خروج و نجات از شیاطین را با تمسک به سور حمد و توحید میسر کردید. و خود نیز در قبال نفوذ شیطان مجهز شدید .

 حمد و توحید در دفع شیطان

سور  حمد و توحید در دفع شیطان بسیار موثر است.  در حدیثى از امام صادق می‌خوانیم: «رَنَّ إِبْلِیسُ أَرْبَعَ رَنّات أَوَّلُهُنَّ یَوْمَ لُعِنَ، وَ حِینَ أُهْبِطَ إِلَى الأَرْضِ، وَ حِینَ بُعِثَ مُحَمَّدٌ ص عَلى حِینِ فَتْرَة مِنَ الرُّسُلِ، وَ حِینَ أُنْزِلَتْ أُمُّ الْکِتاب … شیطان چهار بار فریاد کشید و ناله سر داد، نخستین بار روزى بود که از درگاه خدا رانده شد. سپس هنگامى بود که از بهشت به زمین تنزل یافت . سومین بار هنگام بعثت محمّد ص بعد از فترت پیامبران بود، و آخرین بار زمانى بود که سوره حمد نازل شد.

سوره حمد، اساس قرآن است.
پیامبر ص به جابر بن عبد الله انصاری فرمودند :  «أَلْحَمْدُ أُمُّ الْقُرْآن» 
آیا برترین سوره اى را که خدا در کتابش نازل کرده، به تو تعلیم کنم، جابر عرض کرد: آرى، پدر و مادرم به فدایت باد، به من تعلیم کن، پیامبر ص سوره «حمد» که ام الکتاب است به او آموخت، سپس اضافه فرمود این سوره شفاى هر دردى است مگر مرگ.

و در رابطه با دفع شیطان با سوره توحید
امیر المؤمنین ع فرمودند: «کسی که پس از نماز صبح، یازده بار «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» بخواند، در آن روز گناهی از او سر نمی زند؛ گرچه شیطان خوار شود(یعنی شیطان هر چه تلاش کند، نتواند انسان را به گناه بکشاند و بدین ترتیب خوار شود.
ثواب الأعمال و عقاب الاعمال، ص ۲۷۷

از رسول خدا ص فرمودند: «هر کس که قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را هنگام خواب سه مرتبه بخواند، خداوند پنجاه هزار ملک را بر او موکّل می نماید تا در آن شب حراستش کنند»
الکافی، ج ۲، ص ۶۲۰

سوره حمد و توحید خلاصه‌ای از اعتقادات اسلام ناب است که در بردارنده توحید در ابعاد مختلف آن و نبوت و امامت و معاد و … است .

می‌دانیم که شیاطین با تزیین اعمال زشت و وعده های دروغ و بیم و هراس نسبت به آینده و سایر حربه ها، راه نفوذ به انسان را پیدا میکنند.
این اعتقاد و ایمان و یاد خداست که در هنگام هجوم آنان ، انسان رو از حملات آنان در امان میدارد .

إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ
۲۰۱، اعراف
همانا كسانى كه تقوا پيشه كرده‌اند، هرگاه وسوسه‌هاى شيطانى به آنان نزديك شود، متوجّه مى‌شوند وخدا را ياد مى‌كنند، آنگاه بينا مى‌گردند.

به واسطه مجاهدت‌ها و صفت امر به معروف و نهی از منکر، که شما به زیبایی اعمال می‌کنید، ان شاء الله رزق مادی و  معنوی خوبی نصیب‌تان می‌شود. از درجات ایمانی بالاتری برخوردار می‌شوید .

توصیه

 

با صدقه و استغفار رحمت الهی را بیش از پیش جلب کنید . سوره حمد و توحید  و نیز  آیات ۵۴ تا ۵۶ اعراف را  قبل از خواب تلاوت کنید . که به آیات به سُخره معروفند قبل از خواب تلاوت کنید  . (تعبیر خواب آیه سُخره ).  قربانی کوچکی در حد ذبح خروسی دفع بلا می‌کند .

مقاله اذکار  دعا و اذکار قبل از خواب را هم بخوانید . 

خدا مراقب خوبی‌ها و اعتقادات پاک شما باشد.در حفظ ارزشهای خود بکوشید و همیشه دستگیر و راهنمای دیگران باشید .

https://fa.wikishia.net/

تعبیر خواب وسوسه شیطان

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 تعبیر رویا
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
1
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.