جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب قبض روح میت

تعبیر خواب قبض روح
مقاله

تعبیر خواب قبض روح میت

تعبیر خواب قبض روح میت چیست ؟ خواب مادربزرگم را دیدم . ایشان زن مومنی بودند و از دنیا رفته‌اند. در خواب دیدم که توی بغل من حالشون بد شد و بعد از سمت پا در حال جان دادن بودند.

هرچه جان بالا می‌آمد، به هر قسمت بدنشون که می‌رسید من هم فشار را حس می‌کردم. زمانی‌که به دستشان رسید یک نفر دستاشون رو گرفت که ندیدم چه کسی بود ، ولی مادربزرگم منتظر من بود. وقتی من دستشون و گرفتم ، و تو بغلم جان دادند. تعبیر خواب قبض روح‌ میت چیست؟ 

(در روز تولدم به درگاه خدا دعا کردم که مرا در مسیر نور و آگاهی قرار بده و بعد فردایش این خواب را دیدم )

تعبیر خواب جان دادن 

جان دادن و قبض روح میت ، لحظه مرگ یکی از مراحل سخت حساس و مهم زندگی است . 

قبض روح میت، توسط عزرائیل و نمایندگان او با دستور خداوند صورت می‌گیرد. 

جان دادن انسان‌ها با هم متفاوت است. بر اساس آیات قرآن، وظیفه گرفتن جان پیامبران و مؤمنان،به عهده ملائکه رحمت است و با مدارا و آسانی صورت می‌گیرد.

در روایات آمده که قبض روح مومنان نیز با هم متفاوت بوده و به شدت و ضعف ایمانشان بستگی دارد. 

گاهی نیز مومنان به سختی می‌میرند تا از این طریق گناهانش جبران و بخشیده شود.

محتضر در لحظه‌ای که ملک الموت و جهان ناآشنای پس از مرگ را مشاهده می‌کند، متوجه می‌شود که زندگی دنیایش سپری شده و در آستانه رحلت به عالم آخرت قرار گرفته است. در این موقع، سخت نگران و مضطرب شده، دچار شدیدترین فشار روحی می‌گردد. به موجب روایات رسیده در این باب، این هنگام برای آدمی از ساعات بسیار سنگین و دشوار است.

در این مورد أمیر‌المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: همانا فرزند آدم در آخرین روز از روز‌های دنیای خود و اولین روز از روز‌های آخرت (در حال احتضار) قرار گیرد، (در عالم مثال به صورت مثالی) مال و اولاد و عملش برای او ممثّل شود، پس متوجه مال خود شود و گوید: (ای مال)! به خدا سوگند من بر جمع تو حریص و بر انفاق تو بخیل بودم (شب و روز خود را برای تحصیل و به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی‌کردم،  پس چه سود و بهره‌ای از تو برای من است؟ 

مال در جواب می‌گوید: کفن خود را از من برگیر (یعنی استفاده تو از من در این حال فقط کفنی بیش نیست).

سپس حضرت فرمود: پس متوجه فرزندان خود شود و گوید: به خدا سوگند! من برای شما پدری مهربان و حامی و نگهدارنده شما بودم، پس (در این حال) چه نفع و فایده‌ای از شما برای من هست؟ می‌گویند ما تو را به قبر و گودالی که آرامگاه تو است، می‌رسانیم و در آن پنهان می‌سازیم.

پس از آن متوجه عمل خود می‌شود و می‌گوید: به خدا سوگند! من نسبت به (انجام) تو میل و رغبت نداشتم و تو بر من گران و سنگین بودی، پس چه نفع و فایده‌ای از تو برای من هست؟ می‌گوید: من قرین و همنشین تو هستم در قبر و روز رستاخیز، تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم.

 پس اگر آن شخص، ولی و دوست خدا باشد، نزد او کسی آید که از جهت خوشبویی و خوبی منظره و زیبایی و در برداشتن لباس‌های فاخر و قیمتی، نیکوترین مردم است، پس به وی گوید: بشارت و مژده باد تو را به راحتی و آسایش و زندگی دائم و روزی پاک و پاکیزه و بهشت پر نعمت و ورود تو بهترین ورود‌ها باشد،

 پس محتضر می‌گوید: تو کیستی؟ می‌گوید: من عمل صالح تو هستم. از دنیا به سوی بهشت کوچ کن.

اعمال خیر، صورتی زیبا و نیکو دارند و برای فاعلش آسایش و راحتی را به ارمغان می‌آورند و اعمال شرّ، صورتی زشت و کریه المنظر دارند و باعث عذاب و وحشت صاحبش می‌گردند.

فرشتگان قبض روح 

فرشتگان قبض روح را انسان در هنگام مرگ به چه شکل و شمایلی مشاهده می‌کند؟ در این‌ مورد باید گفت: این حالت نیز به عمل و شخصیت فرد بستگی دارد. انسان نیکوکار آن‌ها را به شکل خوب و همراه با بشارت، سلام و تحیت مشاهده می‌کند؛ چنانچه قرآن کریم به آن اشاره کرده و می ‌فرماید:

«الَّذینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ طَیبینَ یقُولُونَ سَلامٌ عَلَیکُمْ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»

آنان كه (از آلودگى‌هاى شرك و گناه) پاكند، فرشتگانى كه جانشان را مى‌ستانند، مى‌گويند: سلام عليكم. به پاداشِ آنچه انجام داده‌ايد، به بهشت داخل شوی

تعبیر خواب قبض روح میت

شما با دعا از پروردگار خود تمنای کسب نور و آگاهی داشتید . رویا قبض روح مادر بزرگتان ، انذار و تبشیری در جهت آگاه ساختن شما نسبت به مهم‌ترین واقعه زندگی است. ان‌شاء الله عمری طولانی و با عزت داشته باشید،  ولی کوچ‌ کردن به عالم‌ دیگر  واقعیتی است که اگر انسان‌ به آن توجه کند در سعادتش بسیار موثر است. 

بدین‌گونه است که دیگر غم هر چیز را نمی‌خورد ، نسبت به از دست دادن عزیزان و یا اموالش جزع و فزع نمی‌کند.از انسانها می‌گذرد ، رضای خدا برایش از هر چیزی مهم‌تر می‌شود. خلاصه اثرات بسیار سازنده ‌ای در زندگی انسان‌دارد .

وقتی می‌بیند که با مرگ دستش از دنیا کوتاه می‌شود و جز اعمال و ایمانش چیزی برایش سود ندارد ، اهل مراقبه می‌شود و خود را مرتب محک میزند و همه چیزش حساب و کتاب دارد . 

حاسبوا قبل ان‌تحاسبوا . به حساب خود رسیدگی کنید قبل از اینکه به حسابتان برسند . 

به احتمال زیاد چون مادر بزرگ شما انسان صالحی بوده،  ان شاء الله با سختیِ قبضِ روحش،  پاک شده است. و یا اینکه به دلیل اعمالی،  در برزخ  به سختی‌ به سر می‌برد و نیاز به کمک دارد . 

 در دست گرفتن دستانتون توسط ایشان ،  نشان از این دارد که شما در رفع سختی و پاکی و راحتی ایشان، با اعمال خیرتان موثرید.

مرحومه به محبت و‌خیرات و مبرات و توجه شما به ادای واجباتش نیازمند است و امیدوار.

 توصیه می‌شود

که در همه اعمال و دعاها و زیارات اموات خود، خصوصا ایشان را مد نظر بگیرید و با صله رحمی که می‌کنید  از برکات آن و دعای آن مرحومه بهره ببرید.صدقه داده و با استغفار و توسل  رحمت الهی را جلب کنید. یاد مرگ در حقیقت کسب حیات طیبه است ، از آن غافل نشوید . 

عمر با عزت و نور آگاهی بیش از پیش نصیبتان 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
4
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.