جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب دیوار و سنگ قبر شهدا

مقاله

خواب دیوار وسنگ قبر شهدا

تعبیر خواب دیوار و سنگ قبر شهدا چیست؟

خواب دیدم با همسرم با آقایی وارد حیاط یک خانه آجری به سبک قدیم شدیم، که این آقا برایمان شعر می خواندند رفتیم به ایوان خانه و نشستیم.

وقتی خواستم به دیوار تکیه بدم متوجه دوروبرمان شدم ،که همه سنگ قبر شهدا بودند. به همسرم گفتم نگاه کنین اینجا همه ی دیوار ها بر شهداست.

ناگهان از دل دیوار کناری چند خانم بسیار زیبا و نورانی و جوان بیرون آمدند که سیال بودند و من فهمیدم شهیده هستند، اول مبهوت چهره و لبخند زیبای شان شدم و بعد سوال کردم.

  من اجازه دارم صورت شما را ببوسم؟ گفتند بله و من بلند شدم و به محض بوسیدن دیدم تو حیاط، در دهانه ورودی زیر زمین که این خانه‌های قدیمی داشتند هستم.

و ایشون داره مرا به پایین می بره ،هر قدر پایین تر می رفتم نفسم حبس و بالا می آمد، داشتم جان می دادم که در بیداری هم حسش کردم که من یک بار جان دادم.

اما وقتی رفتم پایین دیدم، مثل اردوگاه ها و خوابگاه ها پُر است از تخت و خانم‌های جوان بسیاری با اینکه از دنیا رفته بودند ولی زنده در حالت آماده باش بودند.

و لباس پوشیده مثل فرم سپاهی های خانم اما نه به آن سبزی منتظر اعلام ظهور هستند و این برایم توضیح داده شد.تا ازخواب پریدم.

تعبیر خواب دیوار وسنگ قبر شهدا 

خانه نشانه امنیت است، و معمولاً رویای خانه به حس رائی بستگی دارد. حس غرور و افتخار و یا حس کهنگی و ناخوشایند. قطعاً رویای شما مایه افتخار و عزت است.

تکیه دادن بر دیوارهایی که پایداری آن به شرافت و از خودگذشتگی شهدا بستگی دارد. دیوارها اساس و بنیان هر خانه ای می باشند زیرا خانه بر آن استوار است، و دیوارهای این خانه آجری قبر شهداست.

یعنی پایداری و اقتدار این خانه با وجود شهدا شکل گرفته است، گویا اشاره به امنیت کشور عزیزمان ایران است که بر پایه خون شهداست.

سوره ال عمران ایه ۱۶۹( ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون )

هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شده‌اند مردگان اند بلکه آنها زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

امام کاظم علیه السلام می فرمایند: کسی که نمی تواند به زیارت ما اهل بیت علیهم السلام بیاید پس به زیارت قبور شیعیان صالح ما برود که در این صورت ثواب زیارت ما به او تعلق می گیرد.

و رویای شما دلالت بر انتظار فرج و ظهور است. که یکی از مسائل مهم مربوط به مهدویت، مسئله انتظار است. و در این باب احادیث بسیاری ذکر شده است. حس زیبای رویت زنان شهیده که در قرآن می فرماید:

آنان زنده اند و در نزد خداوند روزی میخورند.. امام صادق علیه السلام می فرماید: بوسه  دادن بر چهار وجه است: اول خیر و منفعت، دوم حاجت‌روایی، سوم بر دشمن ظفر یافتند، چهارم سخن خوب شنیدن، که می‌تواند ظفر یافتن بر دشمن بیرونی و یا درونی باشد.

اما احساس جان دادن، شاید اشاره به مرگ جسمانی و خارج شدن روح از بدن و بازگشت مجدد، و رجعت داشته باشد. (دیدن زنانی با لباس فرم سپاهی، لباس رزم) که منتظران واقعی حضرت هستند. با استناد به روایات و دعای عهد می فرماید : اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ
خدایا مرا،از یاران و مددکاران و دفاع ‏کنندگان از او قرار ده،و از شتابندگان به سویش،در برآوردن‏ خواسته‏ هایش،
وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ‏ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
و اطاعت ‏کنندگان اوامرش،و مدافعان حضرتش،و پیشی گیرندگان به جانب خواستهایش،و کشته‏‌شدگان‏ در پیشگاهش.
اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِکَ حَتْما مَقْضِیّا ،
خدایا اگر بین من و او مرگى که بر بندگانت حتم و قطعى ساختى حائل شد،
فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُوتَزِرا کَفَنِی شَاهِرا….
کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور،
 رجعت، زنده شدن گروهی از مردگان و بازگشت آنان به دنیا در دوران ظهور حضرت مهدی است. رجعت از اعتقادات شیعه است، و برای اثبات آن به آیات و روایات استناد کرده‌اند.

عالمان شیعه رجعت را همزمان با ظهور امام مهدی عج دانسته‌اند، اما درباره چگونگی ان ورجعت کنندگان نظرات متفاوتی وجود دارد، از جمله کسانی که رجعت می کنند با همان بدن سابق رجعت می کنند و یا با یک بدن جدید هستند؟ این بدن جدید مادی است یا غیر مادی؟

در میان علمای شیعه درباره زمان رجعت اختلافی وجود ندارد و تقریباً تمام کسانی که در موضوع رجعت سخن گفته اند، آن را همزمان با ظهور امام زمان دانسته اند البته برای آن دو مرحله ذکر شده است:

مرحله اول: رجعت در آستانه ظهور، این مرحله که اندکی پیش از ظهور امام زمان عج است، جمعی از یاران امام مهدی رجعت می کنند که تعداد یاران را کامل می کنند. در این دوره غیر از اینان  افراد دیگر رجعت نمی کنند.

مرحله دوم: رجعت پس از دوره حکومت امام مهدی عج است. و ان شاءالله رویای شما حاکی از ولایت مداری شما و نقش بی‌بدیل منتظران واقعی ظهور می باشد .

که انتظار ارزشی بس والا وعظیم دارد، که دستیابی به این جایگاه وظایفی را بر دوش انسان قرار میدهد. و پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر ممکن نیست. به امید خدا شما با تهذیب و تزکیه  نفس، خود را شایسته مقام منتظر واقعی امام برحق قطب عالم امکان حضرت ولی عصر امام زمان عج  خواهید نمود.

در این حوالی چراغ روشن کرده ام و نشسته ام( مولا جان)تا  ببینی مرا و نجات دهی ازاین  تنگنای دنیا 🌺

 

 

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.