جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب برگشتن به روز اول دانشگاه

مقاله

خواب برگشتن به روز اول دانشگاه 

 
تعبیر خواب برگشتن به روز اول دانشگاه چیست؟ خواب دیدم که به روز اول دانشگاه برگشتم . 
 به مناسبت دانشجویان جدیدالورود برنامه‌ای با پذیرایی رایگان در قسمت آمفی تئاتر ترتیب داده بودند.
در قسمت کافی شاپ می‌خواستم برای خودم کافی میکس سفارش بدم .
خانم فروشنده به من گفت، که شما دو تا انتخاب داری. یا از قسمت کافی شاپ به صورت رایگان استفاده کنید، یا اینکه برید در قسمت نمازخانه و دعا و قرآن بخوانید و فیض ببرید…
 من تصمیم گرفتم که وارد قسمت نمازخانه بشم و دعا بخونم …
تعبیر خواب برگشتن‌ به روز اول دانشگاه چیست ؟ 

تعبیر خواب

تعبیر خواب برگشتن به روز اول دانشگاه نویدی بر علم آموزی جدیدی است که ان شاء الله با خیر و برکت و رشد و تعالی بیشتر همراه است. رویای شما را  با توجه به آیات و روایات تبیین و تعبیر می‌کنیم .  

فضیلت علم آموزی

در فضیلت علم‌آموزی و جایگاه عالمان قران می‌فرماید :

قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ . بگو: آیا آنانی که می‌دانند با آنانی که نمی‌دانند برابراند؟ . زمر، ۹

 

منظور از علم در این آیه و آیات دیگر قرآن به معنى دانستن یک سری اصطلاحات یا روابط مادى در میان اشیا، و به اصطلاح ”علوم رسمى“ نیست، بلکه منظور از آن معرفت و آگاهى خاصى است که انسان را به ”قنوت“؛ یعنى اطاعت پروردگار و ترس از دادگاه او و امید به رحمت خدا دعوت می‌‏کند.

این است حقیقت علم، و علوم رسمى لازم است در خدمت چنین معرفتى باشند، وگرنه اگر مایهٔ غرور و غفلت و ظلم و فساد در زمین شوند، ”قیل و قالى“ بیش نیست.

در حقیقت علم نوری است که خداوند به قلوب مؤمنان خالص هدیه می‌کند.

امام صادق ع فرمودند: لیس العلم بالتعلم و انما هو نور یقع فی قلب من یرید الله تبارک و تعالی ان یهدیه. علم به زیادی دانش آموختن نیست، بلکه نوری است که خداوند در قلب آنکه هدایتش را اراده فرموده وارد می کند.

برای آنکه نور علم در قلبی بتابد، باید آن قلب صیقل داده شود؛ پس مجاهده با نفس، مقدمه ضروری کار دانشجوی علم حقیقی است.
لذا در قران کریم تزکیه مقدم بر تعلیم آمده است :
«و یُزَکّیکُم ویُعَلِّمُکُمُ الکِتـبَ والحِکمَةَ. یکی از اهداف انبیاء تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت است و رتبه تزکیه مقدم بر تعلیم است.

حقیقتا علمی ارزش دارد که انسان در دام شبهات و وساوس شیطانی قرار نگیرد . 

تعبیر رویای شما

این است که در عالم واقع زمینه‌ای در جهت رشد و علم آموزی جدیدی برایتان فراهم می‌شود.
منافع مادی و لذات حلال و طیب نیز از ثمرات آن است؛ لیکن شما طالب درجات و منافع بالاتری می‌شوید .
با پذیرفتن و حضور در مسجد دانشگاه و تلاوت قران و دعا و نماز، زمینه نورانیت پذیرش آن علم را محقق می‌کنید تا برترین نتایج را کسب کنید. تزکیه درون را بر علم مقدم می‌کنید .
البته تزکیه بدون ایمان و عمل صالح نیست .از بهترین اعمال صالح تلاوت قران و عمل به دستورات آن و دعا به درگاه الهی است .

رسول خدا ص می‌فرمایند :« دعا حربه و سلاح مومن برای دفع دشمنان و عمود دین است که مومن به آن برپاست و دعا نور آسمان و زمین است.

باروری ایمان، تخفیف گناهان، درمان بیماری های روحی و روانی، عمر با بركت، استجابت دعا، صفای خانه، رفع غم و اندوه، پیمودن درجات كمال و ترقی از جمله پاداش های تلاوت قرآن است.

 

در میان اماکن مقدس جهت دعا و نیایش و تلاوت قران و اقامه نماز ، مسجد برترین مکان می‌باشد و دارای فضیلتی ویژه است چرا که مسجد خانه خدا بر روی زمین است….

گویا بازگشت دوباره به دانشگاه ، همراه با قصد تلاوت قران و التجا و دعا به درگاه الهی، نمادی بر این است که حقیقت و ثمرات علمی نورانی را کسب می‌کنید . این کسب مهارت و معرفت جدید بسیار بالاتر از علم دانشگاهی گذشته شما می‌باشد. آن دانش قبل در مقابل کسب معرفت جدید در مرتبه‌ پایین‌تری است. 

به واسطه  این علم و نورانیت و ثمرات آن از جایگاه و موقعیت بسیار خوب مادی و معنوی در بین مردم بهره‌مند می‌شوید .ان شاء الله از محبوبیتی نزد خداوند و اولیاء او برخوردار می‌شوید .

خداوند متعال در قرآن کریم چنین می‌فرماید: «یَرفَعُ اللهُ الذینَ آمَنُوا مِنکُم وَ الذینَ أوتُوا العِلمَ دَرَجَاتٍ وَ اللهُ بِمَا تَعمَلُونَ عَلِیمٌ؛ خداوند مومنین از شما ، آنان را که دارای علم و دانش‌اند، درجاتشان را (به اندازه ظرفیت و دانش آنان) بالا می‌برد. خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است» مجادله،۱۱

کسی که به جستجوی علم و دانش برمی‌خیزد، خداوند‌ متعال، ملائکه و پیامبران(ع) او را دوست دارند.

توصیه می‌شود

در زمینه تلاش در جهت تزکیه  و بدست آوردن نورانیت علم، با توکل به خدا و با قدم‌های استوار حرکت کنید . قدر توانمندی‌ها و استعدادهایی که خدا به شما بخشیده است را بدانید . شاکر نعمت‌هایش باشید . 
به انتخاب خود در دو راهی های زندگی توجه کنید و راهی را برگزینید که نتایج و ثمراتش ماندگار و ابدی باشد و خیر دنیا و آخرت را شامل شود .

موفق باشید 🙏🌹

 

برای مطالعه بیشتر مقاله زیر پیشنهاد می‌شود .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.