جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب پیچیدن مار دور بدن

تعبیر خواب مار
مقاله

 

خواب پیچیدن مار دور بدن

تعبیر خواب پیچیدن مار دور بدن چیست؟  خواب دیدیم یک مار سیار دور پایین تنه من پیچیده یعنی از دور پاها تا کمرم.

 و یک مار سفید دور بالاتنه‌ام پیچیده بود.  مار سیاه دُم مار سفید را گاز زد و اون مار سفید شانه و کتف من را نیش زد .در اثر آن نیش یک حالت خیلی لذت بخشی برایم پیش اومد و دلم نمی‌خواست جدایش کنم.

 ولی دست انداختم مار سفید را از شانه‌ام کندم و در اثر این کار مار سیاه هم جدا شد. تعبیر خواب پیچیدن مار دور بدن چیست ؟

تعبیر خواب مار 

 تعبیر خواب مار در روایتی منسوب به امام صادق ع بدین گونه بیان شده است که : اول: دشمن پنهان. دوم: زندگانی. سوم: سلامتی. چهارم: پادشاهی. پنجم: سپه سالاری. ششم: دولت، هفتم: زن. هشتم: مراد. نهم: پسر. دهم: سیلاب.

 رویای مار غالبا،  نشانه وجود دشمنی است که نمی‌شناسیم ، ولی به ما نزدیک است و می‌تواند اعم از انسان یا چیز دیگری باشد که به  مال و ثروت، زن زیبای ناصالح ، طمع یا اخلاقیات بد  و در یک کلام دنیای مذموم تعبیر میشود .

الإمام عليّ عليه السلام : إنَّما مَثَلُ الدُّنيا مَثَلُ الحَيَّةِ : لَيِّنٌ مَسُّها ، قاتِلٌ سَمُّها ، فَأَعرِض عَمّا يُعجِبُكَ فيها لِقِلَّةِ ما يَصحَبُكَ مِنها ، وضَع عَنكَ هُمومَها لِما أيقَنتَ بِهِ مِن فِراقِها وتَصَرُّفِ حالاتِها ، وكُن آنَسَ ما تَكونُ بِها أحذَرَ ما تَكونُ مِنها ؛ فَإِنَّ صاحِبَها كُلَّمَا اطمَأَنَّ فيها إلى سُرورٍ 

امام على عليه السلام : مَثَل دنيا ، مَثَل مار است: پوستش نرم است و زهرش كُشنده. پس، از آنچه در دنيا برايت جاذبه دارد ، روى بگردان ؛ زيرا آنچه از آن تو را همراهى مى كند ، اندك [كفنى] است . دغدغه هاى آن (دنيا) را از خود ، دور كن؛ چرا كه به جدا شدن از آن و ناپايدارى حالاتش يقين دارى و آن گاه كه با دنيا بيشترين انس را دارى ، بيشترين ترس و حذر را از آن داشته باش؛ زيرا كه دنيادار ، هر زمان كه در آن به خوشى و لذّتى اطمينان كرد، دنيا او را از آن خوشى به مشكلى كشانْد، يا هرگاه انسى گرفت ، اُنس او را تبديل به تنهايى و وحشت كرد .

امام صادق علیه السلام:  حكایت دنیا، در حقیقت، حكایت مار است كه پوستی بس نرم دارد؛ امّا در درونش زَهر كُشنده است. آدم خردمند، از آن پرهیز می كند؛ امّا كودك نادان، دست به سویش دراز می نماید.

تعبیر رویا:

با توجه به اینکه مار غالبا به دشمن تعبیر می‌شود حال یا دشمن خارجی است و یا  می‌تواند همان وسوسه‌های شیطانی و دشمن درونی باشد که ممکنه در زندگی اتفاق بیفته. 

شاید شما به مال و ثروتی حرام دست یابید که در ظاهر برایتان بسیار جذاب باشد و یا زنی زیبا ولی ناصالح،  وارد زندگیتان شود که به حیثیت ایمانی و اعتبار شما لطمه می‌زند. دشمنی زیبا و خوش نقش و نگار و دل فریب است و بی صدا می‌آید و زهرش را می‌ریزد و می‌رود. 

 مار سیاهی که به دور کمر و پاهای شما پیچیده بود، می‌تواند همان شیطان‌ و نفس اماره‌ای باشد که دشمن انسان بوده و او را از اعمال خیر و یا مثلا از  رفتن به مجالس اهل علم‌ برای کسب معرفت حقیقی و ایمان باز می‌دارد و زمینه را برای نفوذ دلبستگی‌های حرام ایجاد میکند. و همو است که شاید مار بزرگ و زیبا  و سفیدی را که می‌تواند زنی زیبا و خوش خط و خالی باشد که از وجودش لذت می‌برید وسوسه کرده، درو نفوذ کرده و او با ظاهری جذاب شما را  نیش می‌زند.  

این همان دنیای حرام و مذموم باشد  که خود را عرضه می‌کند و انسان از داشتنش لذت می‌برید ولی دشمنی‌اش زمانی است که انسان را به ورطه گناه و عذاب الهی می‌برد .

و نیز  مار سفیدِ جذاب می‌تواند،  پول و ثروتی باشد که با حرام کسب شده و یا  مالی که خمس و زکاتش پرداخت نشده است و با وسوسه شیطان  از داشتنش لذت می‌برید ولی وزر و وبالتان میشود و شما را از بخشش و انفاق باز می‌دارد ( پیچیدن‌مار دور کتف). آدمی دشمنی‌اش را وقتی متوجه میشود که  همه چیز را باید گذاشت و رفت.

همو که برای بدست آوردنش حق و ناحق هایی می‌شود و وزر وبالش بر گردن انسان تا قیامت و … می‌ماند. همان جایی که مار سفید  خود را به دورش حلقه کرده بود .یعنی دور شانه و گردن شما پیچیده بود و آنرا نیش زد . 

«سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ» چه آنکه آن مالی که در آن بخل ورزیده اند در روز قیامت زنجیر گردن آن ها شود… (آل عمران/۱۸۰).

*و یا تعبیر رویایتان بدین گونه است که شاید دشمنی درونی شما همان رذائل اخلاقی باشد که باعث محروم شدن شما  از کارها و اعمال خیر است.

مثل بخل. اینها به شما و صفای روحتان صدمه می‌زند ولی در عین‌ حال  از آن لذت می‌برید .

اما نکته قابل توجه و نوید بخش در رویای شما این است که ، با وجود لذتی که از نیش مار سفید می‌بردید، او را از خود کنده و جدا کردید و به تبع آن مار سیاه هم از شما جدا شد . 

گرچه از این دشمن مخفی و نزدیک خود صدمه و خسارت می‌بینید، ولی ان شاء الله  این قضیه ختم به خیر می‌شود . 

بدین سان که  با عنایت الهی به دلیل ریشه های ایمانی و اعتقادی که دارید خود را از شر آن خلاص می‌کنید. بسیاری از بدی ها و دشمنی‌های شیاطین درون و برون از شما جدا می‌شود و عاقبت به خیر می‌شوید . 

 این رویا هشداری از سوی خداوند مهربان که شما بزرگوار مراقب درون و روابط بیرونی خود باشید. 

توصیه میشود 

 صدقه داده و توبه و استغفار کنید که دفع بلا میکند . از شرور شیاطین  به دامن رحمت الهی پناه ببرید و خود را در حصن حصین اهل بیت ع قرار دهید و از آنان در مسیر زندگی مدد بگیرید دوستی‌های خود را برمبنای رضای الهی مدیریت کنید.  

ان شاء الله در پناه حق از جمیع بلیات مصون باشید 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
9
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.