جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب شهدای مدافع حرم

مقاله

خواب شهدای مدافع حرم

تعبیر خواب شهدای مدافع حرم چیست ؟ خواب دیدم در یه جاده‌ای با دو نفر در حال پیاده روی بودیم. بعد یک‌دفعه اذان گفتن. بعد از شنیدن اذان ، اول وقت نماز را اقامه کردیم.شنیدیم عده‌ای از مردم  نماز رو مسخره می‌کردند .ما از اون محیط بیرون اومدیم.
وارد صحنی شدیم که بهمون گفتن صحن امام حسین‌ ع است  در بدو ورود یک قبر کنده بودن.  یه مردی را کفن پیچ کرده بودند که هیکل درشتی داشت.
جلوتر که رفتیم قبل از اینکه بخواهیم وارد صحن شویم دیدم محیط آنجا مانند صحن امام رضا ع است ، اما در اصل بهمون گفته بودن اینجا کربلاست.  ۷ تا شهید مدافع حرم دفن شده بودن، من همون‌جا یک نماز ۴ رکعتی خواندم.
تعبیر خواب زیارت شهید مدافع حرم چیست؟

تعبیر خواب زیارت  شهدای مدافع حرم

 تعبیر خواب زیارت شهدای مدافع حرم بسیار خیر است و بر اساس تکیه‌گاه‌های رویا و شرایط شما، با توجه به آیات و روایات تحلیل و بررسی می‌شود .

نماز اول وقت

نماز اول وقت در  آیات و روایات بسیار بر آن تاکید و سفارش شده است . 
برخی از آثار دنیوی و اخروی نماز اول وقت در روایات این‌گونه بیان شده است :

۱- برآورده شدن خواسته ها:
امام حسن عسکری علیه السلام فرموده اند: «موسی بن عمران با خداوند سخن گفت و از پروردگار خویش پرسید: خدایا! پاداش کسی که نمازش را اول وقت می خواند چیست؟ خداوند تبارک و تعالی فرمود: خواهش و خواسته او را برآورده می کنم و بهشت را بر او مباح می گردانم.»

۲- برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی:
پیامبر اكرم ص فرمودند:”بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.”

۳- خشنودی خداوند:
امام صادق ع : نماز اول وقت، «خشنودي کردگار» را به همراه دارد.

۴- در امان بودن از بلاهای آسمانی:
رسول الله صلی الله علیه و آله وعده داده: «إِذَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَاهَةً مِنَ السَّمَاءِ عُوفِیَ مِنْهَا حَمَلَةُ الْقُرْآنِ وَ رُعَاةُ الشَّمْسِ أَیِ الْحَافِظُونَ لِأَوْقَاتِ الصَّلَوَاتِ وَ عُمَّارُ الْمَسَاجِدِ» «هنگامی که خداوند سبحان، از آسمان آفت نازل کرد حاملین قرآن، رعایت کنندگان خورشید، یعنی کسانی که اوقات نماز را مراعات کنند، و مساجد را آباد می سازند از این آفت در امانند.»

دیگر آثار نماز اول وقت:
زیاد شدن عمر
زیاد شدن مال و اولاد صالح
مرگ آسان
آرامش در شب اول قبر
نورانی شدن چهره
آسان شدن حساب روز محشر
رضایت خدا و سلام دادن خدا به او

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین وظایف انسان الهی است که مصادیق مختلفی داشته و پاداش‌های بزرگی در دنیا و آخرت دارد . 

سورة الأنعام، آیه ۶۸
«وَ إِذا رَأَیتَ الَّذِینَ یخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّی یخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیرِهِ…؛ و هرگاه کسانی را دیدی که در آیات ما (به قصد تخطئه،) کندوکاو می کنند، از آنان روی بگردان تا (مسیر سخن را عوض کرده) وارد مطلب دیگری شوند.»

امام باقر علیه السلام فرمودند : در نتیجه امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها امن میشود ، کسب و کار حلال حاصل می‌شود حقوق افراد تامین می شود، زمین آباد میشود، از دشمن انتقام گرفته می شود، باعث سربلندی مومن است، اصلاح امور دین و دنیا می شود ، اعاده حق می‌شود ، و همه کارها رو به راه می گردد، از دشمنان انتقام گرفته می شود

و نیز امام صادق علیه السلام فرمودند: دو خصلت از خصلت های خداوند است وآن امر به معروف و… هر کس امر به معروف و نهی از منکر یاری کند خداوند او را عزیز و آقا گرداند و هر کس آن دو را خوار کند خداوند او را خوار و ذلیل گرداند .

امام صادق ع  در تعبیر جاده فرمودند :
دنیا، فراغت و شادی، کار نیک، خیر و برکت، آسایش و راحتی است.

تعبیر رویا

 شما در جاده دنیا با رفقایی همراه، در حال سیر و حرکت به سمت کار خیر و پربرکتی بودید که به دنبالش شادی و رزق و برکت مادی و معنوی را به دنبال دارد . به هنگام اذان دعوت خدا را برای بهترین عمل، لبیک‌ گفتید .
اذان اعلام‌ سخن حق است و اینکه شهادت می‌دهیم خداوند یکتاست و پیغمبر رسول خدا ص است و امیرالمومنین ع ولی خداست و این نماد و تمثیل بیان حرف حق است.
به نماز اول وقت ایستادید. اثر نماز در عرصه‌های مختلف زندگی شما بروز و ظهور دارد.در مقابل استهزاء کنندگان احکام خدا از آنان اعراض کردید .
راهی حرم امام حسین ع شدید و زائر آن حضرت بودید صحنه‌هایی را دیدید که رهنمودی برای شما محب اهل بیت ع است و معرفتی را به دنبال دارد .

دیدن دفن میتی در جلوی درگاه ورودی حرم نمادی از توجه دادن به سفر آخرت و پیش روی هر انسانی است و اینکه بدانیم و هوشیار باشیم…

درقران و روایات  عدد ۷ نماد مقدسی است که نشان از کمال و کثرت و فراوانی و شمارش امری مهم و ارزشمند است .
۷ شهید مدافع حرم، نمادی بر این است که در مکتب امام حسین ع و برای حفظ و بقاء اسلام ناب محمدی ص، هستند کسانی که مثل اربابشان با دادن سر، از راه حق حسینی ع دفاع کردند. این‌گونه ناهی از منکرات عظیم بودند و ارزش عمل و وجود آنان بی‌نهایت است، چرا که متصل به اقیانوس بی‌کران عشق و محبت امام حسین ع شده‌اند و در مسیرش جان و مال و سر را فدا کرده‌اند .
تغییر حرم‌ به صحن و سرای امام رضا ع دال بر این است که راه و مسیر دین ناب پیامبر خدا ص از طریق مذهب تشیع و دوازده امام از نسل فاطمه زهرا س و علی بن ابی طالب ع است .

 در روایت وارد شده است که : 
علی بن مهزیار می‌گوید به امام جواد ع عرض کردم، فدایت شوم زیارت حضرت رضاع افضل است یا زیارت امام حسین
حضرت فرمودند: زیارت پدرم امام رضا ع افضل است، چون امام حسین ع را تمامی مردم زیارت می‌کنند و پدرم را تنها شیعیان خاص زیارت می‌کنند.

شما بزرگوار دین حقی را انتخاب کرده و در مسیر ولایت و محبت امام حسین ع و اهل بیت علیهم السلام قدم بر می‌دارید در این مسیر گاه با اموری مواجه می‌شوید که مخالف شرع و آئین حق است و شما در مقام دفاع از ارزش‌های اسلام ناب به عنایت اهل بیت ع تلاش می‌کنید .
با نشان دادن مرقد پاک ۷ شهید مدافع حرم و عرض ارادت برآنان و خواندن‌ نماز، نشان از این است که به این مجاهدت‌ها ارج می‌نهید و دوستدار آنان و راهشان هستید . شما نیز در این مسیر دفاع از اهل بیت ع بیش از پیش توفیق می‌یابید و متذکر می‌شوید که کسانی در این میدان مجاهده گوی سبقت را ربودند و تا فرصت باقی است شما نیز در مسیر احیای دین در عرصه‌های مختلف بیش از پیش قدم بردارید. برخی از برکات بسیار ارزشمند زیارت امام حسین ع آمرزش گناهان ، حاجت روایی، اجر صدها حج ، امنیت یافتن ، استجابت دعا ، شفای بیماری است . حال شما با توجه به شرایط خود در عالم واقع مصداق آن را تطبیق دهید . 

اگر از مشکلی در زندگی رنج می‌برید و احساس نا امنی می‌کنید، به برکت ورود در حرم امام ع امنیت می‌یابید.
دعاهایتان به اجابت می‌رسد
گناهانی از شما بخشیده شده و اگر از بیماری رنج می‌برید شفا می‌یابید .
رزق مادی حلال و رزق معنوی ارزشمندی دریافت می‌کنید .

توصیه می‌شود

نسبت به اوقات نماز و حقیقت آن بیش از پیش  توجه کنید که به برکتش توفیقات بسیار خوبی نصیبتان می‌شود. امر به معروف و نهی از منکر را با توجه به مراتب و شیوه های رفتاری آن در زندگی پیاده کنید .
صدقه داده و با استغفار و توبه، رحمت الهی را به زندگی خود جلب کنید.
ان شاء الله زیارت اهل بیت ع و یا ثواب بزرگ آن نصیبتان می‌شود .
در علم و عمل با یاری خدا مدافع حریم حرم باشید و ما نیز ان شاء‌الله .🤲🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

27 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
27
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.