جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب انگشتر شرف الشمس

مقاله

 

خواب انگشتر شرف الشمس

تعبیر خواب انگشتر شرف الشمس چیست ؟من یک انگشتر شرف الشمس سفارش دادم و امروز خواب دیدم انگشترم به دستم رسیده است .در خواب به مادرم با خوشحالی گفتم که انگشترم رسید . تعبیر خواب انگشتر شرف الشمس چیست ؟

تعبیر خواب عقیق زرد 

تعبیر خواب عقیق زرد با توجه به جایگاه این سنگ ارزشمند در روایات و خواص آن بسیار خوب است .

عقیق رنگ‌های مختلفی من جمله قرمز ، زرد و سفید دارد .
شما انگشتر عقیق زردی را که از قبل سفارش داده بودید در رویا دریافت کردید. این نویدی بر تاثیرات خواص این سنگ به اذن خدا بر امور زندگی شماست. تعبیر  آن در رویا  نمادی از خبرهای خوب است .

امام صادق(ع) فرمود: «دوست دارم که هر مؤمنی از شیعیان ما پنج انگشتر را در دست داشته باشد. یکی از آنها عقیق است؛ زیرا عقیق با ایمان‌ترین و مؤمن‌ترین سنگ به خدا و به ما اهل بیت ع در میان سنگ‌هاست.»

بشیر خدمت امام صادق(ع) عرض کرد: «فدایت شوم، چه نگینی بر روی انگشترم قرار دهم؟»
حضرت فرمود: «ای بشیر! چرا از استفادۂ عقیق قرمز و عقیق زرد و عقیق سفید غافلی؟ پس همانا این سه عقیق، سه کوهی هستند در بهشت که کوه عقیق قرمز بر خانه پیامبر(ص) در بهشت و کوه عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا(ع) در بهشت و کوه عقیق سفید نیز بر خانه امیر مؤمنان(ع) از در بهشت سایه افکنده است و همه این خانه ها یکی ست.
همانا این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می‌گویند و برای دوستان و محبان آل محمد(ص) استغفار میکنند.

امام صادق ع در دیدن انگشتر در خواب تعبیر کرده‌اند به :
قدرت و سلطنت ،
زن و همسر،
فرزند ،
مال و ثروت است.
دیدن انگشتر طلا در خواب معنی خوبی دارد.

عقیق زرد علاوه بر داشتن تمام خواص کلی سنگ عقیق، مزایای دیگری هم دارد مانند افزایش تمرکز، قدرت اراده و منطق ، عقیق زرد باعث تقویت اعتماد به نفس می شود و افزایش سطح تمرکز ذهنی و مهارت های تفکر تحلیلی شما را تقویت می کند.
عقیق زرد برای بیماری‌های دستگاه گوارش مفید است.
استفاده از عقیق زرد برای دردهای استخوانی به ویژه کمر درد مفید است.

تعبیر رویا 

رویای  شما را با بر مبنای دریافت انگشتری با نگین زرد عقیق تعبیر می‌کنیم.  ان شاء الله شما در عالم واقع از ازدیاد ایمان برخوردار شده و محبت اهل بیت ع را در دل بیش از پیش پرورش می‌دهید . با عنایت اهل بیت ع از گناهانی پاک می‌شوید .
انگشتر عقیق نمادی بر ازدواج با مردی با ایمان و ولایی است . رزق مادی و معنوی نصیبتان می‌شود از نظر ذهنی و فکری تقویت شده و موقعیت مطلوبی در بین خانواده کسب می‌کنید. اگر از بیماری رنج می‌برید شفا پیدا می‌کنید .

نکته

نکته‌ای را در رابطه با حک کردن اذکاری به نام شرف الشمس بر روی عقیق زرد چندین سالی است که در بین مردم مرسوم شده است.  دانستن نکاتی در این مورد راه‌گشای ما برای اتخاذ روش درست سیره اهل بیت ع است .

هر ساله نوزدهم فروردین روز شرف شمس نامیده می‌شود که در آن بازار حک دعای شرف شمس بر روی نگین انگشتر که منسوب به امیرالمومنین علیه السلام است، داغ می شود.

در حالی که بهتر است بدانیم حداقل تا هفت قرن، از روایت منسوب به امیرالمومنین ع در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی شیعه، هیچ مطلبی وجود ندارد! و اولین کتابی که این حدیث را آورده، کتاب مصباح مرحوم کفعمی است که آن هم این روایت را بدون ذکر سند نقل کرده است!

مراجع عظام شیعه، حرز شرف الشمس را بی اعتبار دانسته و تنها برخی عمل به آن را با حسن نظر و از باب رجاء و امید ثواب، بی اشکال دانسته اند.
حتی با فرض اثبات چنین حدیثی در منابع روایی شیعه، محققین علم نجوم معتقدند شرف الشمس زمانیست که شمس در نوزده درجه برج حمل قرار گیرد و منظور روز نوزدهم فروردین نیست!
همچنین با فرض یاد شده، در ترسیم و نوشتن شرف الشمس های موجود در بازار اختلاف شدیدی وجود دارد. برای تاثیر حکاکی مورد نظر، آداب خاصی باید رعایت شود که انجام آن برای همه مشتریان در یک نصف روز ممکن نیست!

لذا به جای استفاده از انگشتری که ذکر غیر معتبری مثل شرف شمس را بر روی آن حک می‌کنند ، می‌توان از انگشتر های عقیق سرخ یمانی، فیروزه، حدید صینی و حتی عقیق زرد … استفاده کرد که هم فضیلت بیشتری دارند و هم خواص آنها با احادیث معتبر نقل شده است.
پرهیز از اموری که از طرف معصوم نیست ، و توکل بر خداوند متعال و توجه به هدایت‌ و ارشادات حضرات معصوم(ع) از جمله مسائلی هستند که ما را از توسل به مسائل غیر واقعی بی‌نیاز می‌کنند .

توصیه
ان شاء الله با پیروی از سیره و روش اهل بیت ع و با بهره جستن از فرامین آنان در تمام مراحل و امور زندگی بهترین های دنیا و آخرت را برای زندگی خود به اذن خدا رقم زنید . ان شاء الله زمینه ازدواجی مطلوب برایتان فراهم می‌شود .

با مشاوره و توکل به خدا زندگی مشترک زیبایی را آغاز کنید و با پرورش فرزندانی صالح از نشاط جسمی و روحی و باقیات الصالحاتی نیکو بر خوردار شوید . 
در پناه حق مصون باشید 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
6
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.