جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب کشتی در دریای طوفانی

مقاله

خواب کشتی در دریای طوفانی

تعبیر خواب کشتی در دریای طوفانی چیست؟خواب دیدم توی یه دریای طوفانی با موج های بسیار بزرگ، همراه خانوادم سوار کشتی بودیم و از ترس داشتیم زهره ترک میشدیم.
مرتب خدا خدا میکردیم و فریادمون به آسمون بلند بود .
یه دفعه کشتی رو تو ساحل دیدم و بعد انگار نه انگار ، همگی رفتیم با هم مشغول بازی شدیم. یکی شن بازی میکرد و خونه باهاش میساخت .
دو نفرمون با هم توپ بازی میکردیم . یه مسجدی هم کنار ساحل بود ولی خیلی خیلی خسته شده بودیم و دیگه نرفتیم نماز بخونیم

تعبیردریا

تعبیر دریا نشان از رزق وروزی است. اما دریای طوفانی می تواند به برهه ای از زندگی شما اشاره داشته باشد، که مشکلاتی برایتان به وجود بیاید، ولی با توسل به اهل بیت  که کشتی نجات هستند، ان شاءالله نجات پیدا می کنید. قطعا حوادث و مشکلات  دنیوی هدیه ای از طرف خداوند متعال برای دل کندن از دنیا ، و رو آوردن به خداوند است.
خداوند در قرآن کریم می فرماید:

هُوَ الَّذِي يُسَيِّرُكُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۖ حَتَّىٰٓ إِذَا كُنْتُمْ فِي الْفُلْكِ وَجَرَيْنَ بِهِمْ بِرِيحٍ طَيِّبَةٍ وَفَرِحُوا بِهَا جَآءَتْهَا رِيحٌ عَاصِفٌ وَجَآءَهُمُ الْمَوْجُ مِنْ كُلِّ مَكَانٍ وَظَنُّوٓا أَنَّهُمْ أُحِيطَ بِهِمْ ۙ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئِنْ أَنْجَيْتَنَا مِنْ هَٰذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ

او كسی است كه شما را در خشكی و دریا گردش می‌دهد، تا آن گاه كه در كشتی‌ها قرار گیرید و كشتی‌ها مسافرانش را با بادی آرام حركت دهند، و كشتی‌نشینان به آن باد آرام شادمان شوند، ناگاه بادی تند و سخت بر آن كشتی وَزَد و از هر طرف موجی سهمگین بر آنان تازد، و یقین كنند كه در محاصره [امواج خطرناك‌] افتاده‌اند [و راهی برای نجات ندارند]، [در آن هنگامه هلاكت بار] خدا را در حالی كه ایمان و عبادت را از هر گونه شركی برای او خالص می‌كنند، می‌خوانند كه اگر ما را از این [عرصه هلاكت بار] نجات دهی، مسلماً و قطعاً از سپاس گزاران خواهیم شد.

پناه برده به خدا و دعا و تضرع تنها راه نجات بشر از مشکلات است.
قُلْ مَنْ يُنَجِّيكُمْ مِنْ ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً لَئِنْ أَنْجَانَا مِنْ هَٰذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ

بگو: چه كسی شما را از تاریكی‌هایِ خشكی و دریا نجات می‌دهد؟ در حالی كه او را [برای نجات خود] از روی فروتنی و زاری و مخفیانه به كمك می‌طلبید؛ [و می‌گویید] كه اگر ما را از این [تنگناها و مهلكه‌ها] نجات دهد، بی‌تردید از سپاس‌گزاران خواهیم بود.

کشتی

کشتی که شما دیدید مثل اهل بیت هستند، که هر که در آن وارد شود از بلاها نجات پیدا می کند

فَإِذا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذا هُمْ يُشْرِكُونَ
پس هنگامى كه بر كشتى سوار شوند (و خطر را احساس كنند،) خدا را با اخلاص مى‌خوانند (و غير او را فراموش مى‌كنند) پس همين كه (خداوند) آنان را به سوى خشكى رساند و نجات داد، باز ناگاه به شرك بر مى‌گردند.

نجات از مشكلات و حوادث، راهى است براى شكر نه شرك. «إِذا هُمْ يُشْرِكُونَ»

اسراء‌:۶۷ هنگامی که در دریا ناراحتی به شما برسد، جز او، تمام کسانی را که (برای حل مشکلات خود) می‌خوانید، فراموش می‌کنید؛ اما هنگامی که شما را به خشکی نجات دهد، روی می‌گردانید؛ و انسان، بسیار ناسپاس است!

مثل اهل بیت مثل کشتی است، که هرکس به آن وارد شود نجات پیدا می کند.

عنه صلى الله عليه و آله :مَثَلُ أهلِ بَيتي فيكُم مَثَلُ سَفينَةِ نوحٍ مَن رَكِبَها نَجا ومَن تَخَلَّفَ عَنها هَلَكَ .

مسجد

 مسجدی که مشاهده کردید، در واقع محل امنی است که باید در حوادث به آن پناه ببرید و خدا را خالصانه بخوانید.

قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ ۖ وَأَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ ۚ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ

بگو: پروردگارم به میانه‌روی [در همه امور و به اجتناب از افراط و تفریط] فرمان داده و [امر فرموده‌]: در هر مسجدی [به هنگام عبادت‌] روی [دل‌] خود را [آن گونه‌] متوجه خدا كنید [كه از هر چیزی غیر او مُنقطع شود]، و او را در حالی كه ایمان و عبادت را برای وی از هر گونه شركی خالص می‌كنید بخوانید؛ همان گونه كه شما را آفرید، [پس از مرگ به او] بازمی‌گردید

تعبیر خواب:

دوست عزیز خواب شما نمایانگر حوادثی است که در زندگیتان اتفاق می افتد و شما باید با توسل به اهل بیت و انجام عبادات و نماز خود را نجان دهید . مهمترین مسئله بحث اعتقادات و مخصوصا مباحث توحیدی است ؛ که شما باید بیشتر به آن توجه کنید. ایمان باید دائمی باشد نه موسمی. مسئله دیگر اخلاص و نگه داشتن آن است در لحظه لحظه زندگیتان باید به آن اهمیت دهید. این خواب به شما هشداری می دهد که؛ ممکن است در زمینه مالی، یا سرمایه گذاری ، یا ارثیه ای دچار شوید که چالش های زیادی برایتان داشته باشد. حالا شما باید راهی برای حل این مشکل پیدا کنید. اما بدانید بعد از حل شدن مشکلات نباید از یاد خدا غافل شوید . نجات از مشکلات و حوادث راهی برای شکر است نه  خدای نا کرده شرک. دیدن نعمتها یی که در خواب دیدید مثل دریا وکشتی خلاصی از رنج است که توسط خدا و اهل بیت برطرف می شوند. اما به خاطر داشته باشید ، بعد از نجات خدای ناکرده مشغول زرق و برق زندگی دنیوی نشوید. گرفتاریها لازمه زندگی دنیوی هستند.و اینکه  ما خدا را فراموش نکنیم . بعد از حل آن همواره به یاد خد ا باشید و با ایمان راسخ زندگی کنید ، چون در غیر این صورت دنیا بازیچه ای بیش نیست . سعی کنید دنبال رزق و روزی معنوی باشید. 

توصیه

خوابها می توانند هشداری باشند تا رائی بیشتر متوجه اعمال و رفتار خود باشد. به عاقبت کارش بیشتر فکر کند. توصیه می شود در صورت امکان قربانی دهید و همچنین صدقه واستغعار را فراموش نکنید

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.