جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب نگهبان و آسمان

تعبیر خواب نگهبان و آسمان
مقاله

مشاهده خواب نگهبان و آسمان

تعبیر خواب نگهبان و آسمان چیست؟نگهبان و آسمان، خواب دیدم که آسمون کاملا خاکستری شده و صدای قرآن ازش پخش میشه به طوری بود که کل جهان صدای قرآن رو از آسمون می شنیدن و من معنی آیات رو کامل متوجه میشدم و گفته میشد که ای مردم همان روزی که وعده داده بودیم اتفاق افتاد و همه مردم به فکر خودشون بودن هیچکسی کاری به کس دیگه ای نداشت و من که توی ایران بودم بقیه مردم جهان رو کامل به طور واضح میدیدم و همه هراسان بودن آسمون و زمین پر از نگهبان شده بود ک شبیه به آدم نبودن و اصن معلوم نبود چه شکلی بودن همه نگهبانا تمام آدما رو نگاه میکردن من توی خواب اولش ترسیدم ولی بعدش گفتم آره قیامت شده و اصن دیگه ترسی نداشتم بعدش که به دستای خودم نگاه کردم هردو دستم پر از خون بود و من با اون خون روی دیوار خط میکشیدم و بعدش صدای سوت بزرگ وترسناکی شنیدم که یکی از نگهبانا گفت نفخ صور و بعدش با شنیدنش از خواب بیدار شدم.

اوایل ترس و نگرانی بعد بی حس

عهدی با خدا شکستم و بعد از این خواب عهدم یادم اومد ولی از این قبیل خواب بعد این ماجرا زیاد میبینم

همزمان که نگهبانان را نگاه میکردم برف و بارون شدیدی هم میومد ولی نگهبانا عصبانی بودن و با خشم مردم رو نگاه میکردن

تعبیر خواب :

تعبیر خواب نگهبان و آسمان ان شاالله خیر است .

قرآن سراسر نور ،رحمت و برکت است . خواب قرآن خوب است و نشانه رحمت و استجابت دعا . ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین (قرآن کتابی است که بدون شک برای هدایت متقین و کسانیکه ایمان آورده اند .و نه برای کسانیکه منکر آن شده و ایمان نیاورده اند . و هذا انزلناه  مبارک و انتم له منکرون

خواندن قرآن بشارتی است برای استجابت حاجات برای افراد مؤمن و نشانه عذاب است برای کسانیکه منکر آن شده و ایمان نیاورده اند یا به قولی (افراد بدجنس فامیل) .

البته محتوای آیات اگر یادتان بود بسیار کمک کننده است ولی به طور کلی به همان ترتیب است که بیان شد .

آسمان یکی از نشانه های خلقت است که پر از رمز و راز می باشد .چیزهایی که در زندگی روزانه ما بزرگ و دور از معرض جلوه میکنند در خواب‌هایمان به صورت آیات عظیم خلقت و طبیعت ظاهر می گردند. آسمان یکی از جلوه های خلقت خداوند است .

قرآن کریم در سوره مبارکه اعراف / ۱۸۷ : یسْئَلُونَک عَنِ السَّاعَةِ أَیانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّی لا یجَلِّیها لِوَقْتِها إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتیکمْ إِلاَّ بَغْتَةً یسْئَلُونَک کأَنَّک حَفِی عَنْها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ وَ لکنَّ أَکثَرَ النَّاسِ لا یعْلَمُونَ (ترجمه: درباره قیامت از تو میپرسند که در چه وقت واقع می‌شود؟ بگو: «واقعهای بس عظیم در آسمان‌ها و زمین است و فقط پروردگار میداند و جز او کسی وقتش را نمیداند و به طور ناگهان میآید،» چنان از تو میپرسند که گویی از وقوع آن خبر داری، بگو: «علم آن نزد خداست، ولی بیشتر مردم نمیدانند.

فقط خداوند از زمان فرارسیدن روز قیامت اطلاع دارد؛ به همین دلیل، فرارسیدن قیامت، ناگهانی است، به گونه‌ای که بسیاری در غفلت به سر می‌برند.

همچنین پیامبر اکرم در این زمینه می‌فرماید:

در قیامت هیچ بنده‌ای قدم از قدم بر نمیدارد تا از چهار چیز سؤال شود: از عمرش که در چه راهی تمام کرده؟ و از مالش که از کجا جمع‌آوری نموده و در چه راه مصرف کرده است؟ و از عملش که چه کاری انجام داده؟ و از محبت ما اهل بیت!

آل عمران / ۳۰: یوْمَ تَجِدُ کلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَیرٍ مُّحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِن سُوءٍ (ترجمه: روزی که هر انسانی هر کار نیکی که انجام داده است، نزد خود حاضر می‌یابد و هر کار بدی را که انجام داده است نیز، حاضر و آماده می‌یابد.

فَإِذَا جَاءَتِ الصَّاخَّةُ يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ »هنگامي كه آن صداي مهيب (صيحه رستاخيز) بيايد. (كافران در اندوه عميقي فرو مي‌روند). در آن روز كه انسان از برادر خود فرار مي‌كند.

به عبارت دیگر: پاداش‌ها وکیفرها، نعمت‌ها و سختی‌ها، واقعیت اعمالی است که انسان در دنیا انجام داده است و در زندگانی اخروی، حقیقت آن نمایان شده است

آیات

دقت در آیاتی که از آسمان پخش شده و شما کاملا متوجه معنای آیات شده بودید هم نشانه بشارت و هم نشانه ای از هشدار می تواند باشد . البته بستگی به احوالات و  وضعیت شما دارد که خودتان بایدآن را کشف کنید :

اگر آیاتی که شنیده می شده از آیات بشارتی بوده باشند ،ان شاالله حاجت روا شده و با توجه به ایمانتان به موضوع و اینکه همه چیز در ید قدرت الهی است و باید مقدرت بر قاعده اصول باشد تعبیر می شود  .

اما اگر آیاتی شنیده شده آیاتی از جنس هشدار و یا عذاب باشد صرفا هشدار و تلنگری است تا در ایمانتان استوار تر شوید . توجه داشته باشید آسمان به رنگ خاکستری بوده ، یعنی در حالت عادی نبوده و رنگ آرامش آبی را هم نداشته است ،که بستگی به آیات پخش شده دارد .

از آنجا که هیچ کس جز ذات اقدس الهی از زمان وقوع قیامت خبر ندارد بنابراین باید هر لحظه این آمادگی برای ما وجود داشته باشد . شما برای لحظه ای یک نمای کلی از اعمال انسانها را مشاهده کردید که در زمان واقعه هر کس فقط به خود فکر می کند و تنها اعمال ماست که می تواند نجات دهنده باشد .

نگهبان و آسمان

 نگهبان و آسمان و مشاهده آن به دو صورت تعبیر می شود  :

اول اینکه خداوند در آسمان و زمین نگهبانانی قرار داده تا برخی از امور را به وسیله آنها مقدر نماید.در بسیاری از روایات بیان شده که نگهبانانی که مأمور عذاب و گرفتن جان بندگان بی ایمان و کافر هستند چهره هایی نامأنوس دارند زیرا در  واقع انعکاسی از اعمال زشت ما هستند و برعکس وقتیبرای مؤمنی قبض روح می کنندبسیار زیبا و آرامش بخش .

بر اساس این تعبیر شما در واقع نمایی از قبض روح آدمهایی را دیده اید که د رحال فرار و ترس بودند یعنی اعمال مناسبی نداشته و خبر بروز قیامت را می دهند که باعث وحشت بیشتر افراد شده است .

تعبیر دیگر اینکه : احتمالا در معرض شیاطین و اجنه قرار گرفته اید . ممکن است  خواسته یا ناخواسته این اتفاق افتاده باشد  . یا خودتان به اینجور افراد برای امری مراجعه کردید و یا اطرافیان به این ترتیب عمل کرده اند . وجود چهره هایی کهشبیه انسان و یا هیچ موجود دیگری نیستند و عصبانی نشان از ناراحتی آنها از پخش قرآن در فضای وجودی شما باشد .

دقت بفرمایید ،دست یکی از اعضائی است که نشانه قدرت بوده و به آن تکیه می شود. دست به برادر،  فرزند، و یا … هر کسی که اتکای شما  مربوط می شود . دست راست باشد، دلالت بر انجام امور مستحب می کند . معمولا کار خیر را با دست راست انجام می دهند . دست چپ بیشتر مکروهات با آن انجام می دهند . چنانچه در سوره مبارکه واقعه به اصحاب یمین و یسار اشاره دارد .

همواره در دعاهایمان می خواهیم که نامه اعمال مان را به دست را بدهند . (تشخیص با خود شماست) خونی بودن دست به این معناست که مال ، ثروت و یا حالتی از شما صلب خواهدشد و یا آنچه برای شما تکیه گاه بوده آسیب خواهد دید .

 به عبارتی دیگر ممکن است اعمالی از جمله واجبات و مستحبات از شما فوت شده باشد و ان شاالله که سهوا کوتاهی کرده اید . دیدن خط خون بر روی دیوار نیز نظاره گری شما بر این امر است یعنی شما آثار این خطا را مشاهده می نمایید .

بارش باران و برف خبر از امید و رحمتی است که خداوند بشارت می دهد . باران نعمت الهی است که در بسیاری از مواقع تداوم زندگی بشر را تضمین کرده است. برخی از ما در عالم خواب نیز شاهد نزول این نعمت الهی هستیم. چنانچه شما هم بودید . خداوند بارها در قرآن باران را برای حیات بشری لازم دانسته است .

اگر باران و برف آسیب زننده بودند حاکی از نوعی عذاب الهی است . خداوند می فرماید ما هر که را بخواهیم به وسیله برد عذاب می کنیم و هر که را بخواهیم بلا را از او دفاع می کنیم در قرآن برف و تگرگ را به نام برد آورده است اگر باران هم در رویا به صورت گسترده‌ای می‌بارد و صدمه می زند تعبیرش همین است.

چون در ادامه آیه شریفه می گوید که فیصیب به من یشاء و یصرفه عن من یشاء. یعنی خدا بواسطه این بَرَد که برف و تگرگ است یک عده را بهشان آسیب می زند و از یک عده آسیب را برطرف می کند.

اما اگر باران و برف  معمولی بودند بشارتی است  در جهت رحمت و نعمتهای خداوند که از پس هر سختی و مشکلی درهای رحمت الهی به روی بنده گشوده خواهد شد .

دختر عزیزم عهدی با خدا بسته بودید که شکسته شده مأیوس از درگاه خداوند نباشید ، فرصت را غنیمت شمارید و با خدای خودخلوت کنید . خداوند توبه پذیر است . تا فرصت باقی است جبران کنید.تکرار این قبیل خوابها نشان از ذهن درگیر شما در این مسئله دارد . یعنی پشیما از عهد شکنیکه داشتید . خداوند همانطور که در قرآن عهد شکنان را مورد توبیخ و عذاب قرار داده ، همانطور هم کسانی را که راه جبران را پیش گرفته و توبه کرده اند را مورد رحمت خطاب نموده اند .

توجه به وضعیت مجرد بودن شما نیز اهمیت دارد . اگر ان شاالله انتخابی در پیش دارید دقت کنید ،جوانب امور را در نظر داشته باشید . تحقیق کنید ،صحبت کنید ولی با موازین شرعی تا آنچه موردرضای خداست اتفاق بیافتد و خدای ناکرده فعل حرامی صورت نگیرد .  

اما توصیه می کنیم  :

صدقع برای رفع آسیب های احتمالی داده و در همه امور خدا را در نظر داشته باشید که عالم مجضر خداست .اگر در موضوعی تردید داشتید و یا به نتیجه مطلوب نرسیدید عجله نکنیدمی توانید با کارشناسان و مشاورین مذهبی مجربی که در زمینه های مختلف از جمله ازدواج تخصص دارند مشورت و مشاوره ای داشته باشید.

درپناه خداوند قرار بگیرید .

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.