جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب جذامی در پشت نقاب

تعبیر خواب جذامی
مقاله

خواب جذامی در پشت نقاب

تعبیر خواب جذامی در پشت نقاب چیست؟

دو بار خواب جذامی دیدم. خواب دیدم جایی آدمایی با نقاب وجود دارن که خوشحالن و آهنگ گوش می‌دهند. ولی وقتی نزدیکشون شدم دیدم جذام دارن و البته نمی‌دونستم جذام چه شکلیه و بعد فهمیدم.
یک بار دیگر هم دیدم دست یه نفر جذام داره ولی نمی‌شناختمشون. تعبیر خواب جذامی در پشت نقاب چیست؟

احساسم در رؤیا غم شدید بود و وضعیت اشتغال ذهنی‌ام، عصبی هستم.

تعبیر خواب جذامی در پشت نقاب

تعبیر خواب جذامی در پشت نقاب با توجه به شرایط و جزئیات رؤیا تعبیر می‌شود.

جذام

جذام یک بیماری مزمن مسری است که به وسیله باسیل‌های مقاومی به نام میکوباکتریوم لپرا به وجود می‌آید. پوست و اعصاب، مهم‌ترین مناطقی هستند که هدف این باسیل‌ها قرار می‌گیرند.
هر چند که سایراندام های بدن نیز چندان از حمله این بیماری، مصون نیستند. به خصوص دست، پا، صورت و چشم‌ها ممکن است دچاراین ضایعه شوند.

چون عصب این اعضا از بین می‌رود، بیمار آسیب دیدگی و سوختگی حاصل از بیماری را احساس نمی‌کند و ضایعات حاصله ممکن است تبدیل به زخم شوند.

به علاوه این بیماری ممکن است  خود را به صورت ضعف ماهیچه‌ها و فلج نیز نشان دهد و در نتیجه، معلولیت‌های جدی از قبیل از شکل افتادگی عضو یا حتی کوری و از بین رفتن انگشتان دست و پا به وجود بیاید.

بهداشت و وضعیت زندگی در انتقال بیماری، نقش موثری دارند. اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، گاه متوجه نمی‌شوند که به این باکتری آلوده شده‌اند.

نکتهٔ در رابطه با این بیماری مطرح است نحوهٔ سرایت آن است. برخلاف تصور عموم، این بیماری گاه به راحتی قابل سرایت نیست و جهت انتقال باسیل از فرد بیمار به فرد سالم، تماس نزدیک و طولانی مدت لازم است.

تعبیر رؤیا 

شما در رؤیا افراد نقاب‌داری را دیدید که در ظاهر شاد بودند و آهنگ گوش می‌دادند و وقتی شما به آنان نزدیک شدید به بیماری جذام آنان پی بردید.

جذام می‌تواند تجسمی از زشتی‌های درونی و اخلاقی آنان باشد. به ظاهر خوشحال بودند ولی شادی همیشه خوب نیست. ممکن است حق، پسندیده و در راستای خواست خدا باشد. فرح و شادی از این‌نظر که انسان مورد نظر خدا واقع شده و نعمتی از خدا به او رسیده، مصداق شکر بوده و مورد رضای خداست. و گاه ممکن است در راستای غضب خدا بوده و مذموم باشد

آیات زیر حکایت از فرح و شادی و سرور ناپسند دارد:

إِنَّ قارُونَ کانَ مِنْ قَوْمِ مُوسی فَبَغی عَلَیهِمْ وَ آتَیناهُ مِنَ الْکنُوزِ ما إِنَّ مَفاتِحَهُ لَتَنُوأُ بِالْعُصْبَةِ أُولِی الْقُوَّةِ إِذْ قالَ لَهُ قَوْمُهُ لا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لا یحِبُّ الْفَرِحینَ. قصص، ۲۸

قارون از قوم موسی بود، اما بر آنان ستم کرد. ما آن قدر از گنج ها به او داده بودیم که حمل کلیدهای آن برای یک گروه زورمند مشکل بود! (به خاطر آورید) هنگامی را که قومش به او گفتند: «این همه شادی مغرورانه مکن، که خداوند شادیکنندگان مغرور را دوست نمی‌دارد.

یا اهل گناه و عیاشی و فساد می‌باشند.

فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیهِمْ أَبْوابَ کلِّ شَی‌ءٍ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ. انعام، ۴۴

پس چون اندرزهایی را که به آنان داده شده بود، فراموش کردند، درهای هرگونه نعمت را به رویشان گشودیم (و در رفاه و مادیات غرق شدند) تا آنگاه که به آنچه داده شدند دل‌خوش کردند و (شاد شدند) ناگهان آنان را (به عقوبت) گرفتیم پس یک‌باره محزون و نومید گردیدند.

یا اتکا و اطمینان‌شان به دارائی‌هایشان است، نه به خدا. انتم بهدیتکم تفرحون؛ فرح بها…

این‌ها ویژگی‌های شادی و سرور ناپسند و گناه‌کارانه و کافرانه است که بسیار مذموم است و خدا دوست ندارد.

حاصل آن که:

این خواب هشداری به شماست که نسبت به دوستی‌های خود و اطرافیانتان در فضای حقیقی و مجازی دقت و توجه کنید.

کسانی هستند که در ظاهر خوش هستند ولی فرح و شادمانی مذموم و ناپسندی دارند. غرق در گناه و لذت‌های حرام بوده ولی با نقاب ریا و دروغ زشتی‌های خود را می‌پوشانند.

گاهی خودشان  هم متوجه نیستند و به آن لذت‌ها دل‌خوشند.

دنیا پرستی و حب آن در دیدگاه علی ع بسیار پست و بی مقدار و در عین حال بسیار مشمئز کننده توصیف شده است.

امام درباره زشتی و پستی دنیای حرام فرمود: به خدا سوگند! این دنیای شما که به انواع حرام و فساد آلوده است در دیده من از استخوان خوکی که در دست بیماری جذامی می‌باشد، پست‌تر است.

احتمال دیگر: این است که خوب است مراقبه‌ای شود، گاه یک صفت درونی تجسمش مثل جذام زشت است که روح انسان را نازیبا می‌کند و البته زمینه‌های عصبی نابجا  نیز مزید بر علت است.
شاید گاهی خود انسان هم تا مدت‌ها متوجه این صفات بد نشود و وقتی بفهمد که ضرر و زیانی قابل ملاحظه به ارزش‌ها و نعمات و دارائی‌های او وارد کرده است   (تأثیر جذام بر پوست و اعصاب و سایر اندام‌ها به تدریج)
بدین سان به دلیل از بین رفتن اعصاب این ضررها را متوجه نمی‌شود.

نوید بخش است که بدانیم انسان‌های صالح و شیعه امیر المومنین ع  در ظاهر و در باطن به جذام مبتلا نمی‌شوند.
در روایت آمده است:

یا عَلِی بَشِّرْ شِیعَتَک وَ أَنْصَارَک بِخِصَالٍ عَشْر … وَ ثَامِنُهَا الْأَمْنُ مِنَ الْجُذَام.
ای علی به شیعیان و یاران خود به ده خصلت بشارت بده …. هشتمین آن ایمنی از جذام و برص و جنون است. الخصال، شیخ صدوق، ج ۲، ص ۴۳۰.

توصیه می‌شود 

خوب است نسبت به دوستی‌ها و علائق خود مراقب داشته باشید. حواستان به درون و روح زیبایتان باشد که آلوده نشود. همیشه به توبه و رجوع به رحمت خدا درون و برون را پاک و مطهر کنید.
با آرامش و توکل به خدا و آنچه او راضی است با قضایا برخورد کنید.

همه امورتان را به خالق دانا و توانا که قادر مطلق است بسپارید. با استعانت از نماز و صبر زندگی خوبی را برای خود رقم بزن. واستعینوا بالصبر والصلوه …

الحمد لله شما در رؤیا مبتلا به این بیماری نشدید و این بسیار خوب است و شما از کنار این امور به سلامت عبور کرده و در دام آن قرار نمی‌گیرید. ان شاء الله عاقبت به خیر می‌شوید.

در موقع برخورد با گناه و گناه کاران پناه به خدا ببرید و بدین‌گونه بصیر و بینا شوید و عمل درست و صالح را انجام دهید إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیطانِ تَذَکرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ. اعراف، ۲۰۱
همانا کسانی که تقوا پیشه کرده‌اند، هرگاه وسوسه‌های شیطانی به آنان نزدیک شود، متوجّه می‌شوند (وخدا را یاد می‌کنند)، آنگاه بینا می‌گردند.

صدقه داده و با توبه و استغفار طهارتی روحانی را به وجودتان هدیه دهید. با توکل و توسل  ودعا  از گنجینه‌های مادی و معنوی الهی بهره مند شوید.

* نکته‌ای که لازم است در پایان توجه شود این است که اگر مشابه این رویاها برایتان تکرار شد ناشی از فکر و خیال‌هایی است که در عالم واقع داشته و در ضمیر ناخودآگاه شما ذخیره می‌شود که با این نمادها در رؤیا ظاهر می‌شود. و یا اگر  از داروهای اعصاب استفاده می‌کنید  و نیز برخی مزاج‌ها مثل سوداوی‌ها و.. موجب دیدن رویاهای تکرار شونده است،  لذا این قبیل  خواب‌ها  تعبیری ندارد. برای رفع آن در موقع خواب آیات سخره (۵۴ تا ۵۶ / اعراف) را تلاوت کنید و نیز آیت الکرسی و ۴ قل را نیز بخوانید.

در پناه خدا محفوظ باشید 🤲

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.