جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب رفتن به سوی دیدار امام زمان

مقاله

خواب رفتن به سوی  دیدار امام زمان 

تعبیر خواب رفتن به سوی دیدار امام زمان ع چیست ؟ چند وقت پیش تازه از کربلا آمده بودم و در ماه رمضان بود که  بعد از اذان صبح خواب دیدم،  مهدیه از دوستان جهادی‌ام در گروه جهادیمون اعلام کرد که بیایید دفتر خیریه تا به ملاقات امام زمان ع برویم . بعد با دوستان آمدیم و سوار ماشین شدیم و رفتیم. تعبیر خواب رفتن به سوی دیدار امام زمان ع چیست ؟ 

 تعبیر خواب مجاهدت

خواب مجاهدت در راه خدا توفیقات و  ثمرات و پاداش‌هایی را برای  رائی به دنبال دارد. الحمد لله شما در عالم واقع به همراه مهدیه خانم و سایر دوستانتان در کاری جهادی برای خدمت به مردم همکاری صمیمانه‌ای دارید .

در رویا با دوستان خود به دفتر خیریه جهادی دعوت شدید .
خداوند سبحان در قران اجرهای زیادی را برای مجاهدان  با توجه به میزان تلاش و نیت‌های خالصانه آنان در نظر گرفته است  یک‌نمونه از آن  در این‌آیه ذکر شده است :

تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ‌ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ يُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛
به خدا و رسول او ايمان بياوريد، و در راه خداوند با اموال و جان‌هايتان جهاد كنيد، اين براي شما از هر چيز بهتر است بدانيد. اگر اين كار كنيد گناهانتان را مي‌بخشد و شما را در باغهائي از بهشت داخل مي‌كند كه نهرها از زير درختانش جاري است، و در مسكن‌هاي پاكيزه در بهشت جاويدان جاي مي‌دهد و اين پيروزي عظيمي است.»

کارهای جهادگرانه شما مورد پذیرش خدا واقع شده و آمرزشی نصیب شما و دوستانتان می‌شود  و اجری بالاتر در آخرت به شما عنایت می‌شود .
الحمد لله به زیارت و ملاقات با امام زمان‌ ع دعوت شدید که تعبیر بسیار خوبی دارد.

 خواب رفتن به سوی  دیدار امام زمان ع

خواب رفتن به سوی دیدار امام زمان ع چه شوقی را در وجود انسان‌ باایمان بر می‌انگیزد.

اینکه چه کارهایی انسان را شایسته دیدار محبوب می‌کند در روایات به آن اشاره شده است :
دعاهایی در این‌ باب وارد شده است که مداومت بر آن سفارش شده است . دعای عهد،  دعای ندبه و زیارت آل یس، از آن جمله‌اند .

اگر به این دعاها با خلوص نیت و عمل در راستای آن‌ ملتزم هستید الحمد لله مورد عنایت امام عصر ع واقع می‌شوید.
البته باید توجه داشت آنچه بیش از این اهمیت دارد، تسلیم و اطاعت در برابر امام زمان عج  است و این خود می‌تواند زمینۀ دیدار را نیز فراهم کند.
 اشتیاق برای دیدن امام و عشق به حضرت خود موجب قرب بوده و  مطلوب است.
باید بدانیم که جریان یک ارتباط از شناخت آغاز می‌شود و سپس باعث محبت قلبی شده و در نهایت به ارتباط حضوری و صمیمانه در راستای رشد و تعالی به سوی خدا می‌انجامد.
حال در مورد ملاقات با حضرت مهدی ع ، اگر کسی بتواند در جهت معرفت حضرت بکوشد و ارتباط عمیق قلبی و عملی  خود را با حضرت محکم کند، ان شاء الله  شایستگی حضور در پیش‌گاه مبارک او را پیدا کرده  و امکان چنین حضوری برای او فراهم است.
البته باید گفت گرچه این ارتباط بسیار لذت‌بخش بوده و چقدر موجب سعادت است و اگر واقعا نصیب کسی شود، نشانۀ عظمت روحی و بلندی مقام معنوی او است، ولی مهم‌تر از ملاقات حضوری در درجۀ اوّل اصلاح قلب و درون و عمل برطبق خواست و توصیه حضرت است.  در نتیجه آنچه مهم است  شناخت امام، مودت و دوست داشتن امام زمان(عج) و فرمان‌برداری از ایشان  است 

دیدار امام زمان علیه السلام و دیگر اولیای الهی، نیاز به سنخیت با آنان دارد و به دست آوردن این مهم توجه به تحقق دو بُعد (معرفت و عمل در راستای آن ) است .
اگر کسی خود را به اولیای الهی شبیه نمود، به لقای آنان نیز واصل خواهد شد.
پس به طور خلاصه برخی از اموری که انسان را شایسته دیدار می‌کند، عبارت است از :
۱-معرفت
۲-محبت و عشق به امام زمان
۳. ایجاد سنخیت با امام زمان
۴- التزام به ایمان و اعمال صالح
۴. ارتباط با منتظران دیگر
۵. دعا و توسل برای تسریع در ظهور امام زمان
۶. یاد فراوان حضرت و….

البته اگر توفیق دیدار ظاهری مصلحت نباشد آنچه ارزشمندتر است این است که انسان به چشم محبوب آید و حضور خاص حضرت ع در زندگی او محقق شود حتی اگر ایشان ‌را در ظاهر نبیند. 

حتما ماجرای اویس قرنی را شنیده‌اید که فردی با تقوا و خود ساخته‌ بود و علاقۀ زیادی به دیدار پیامبر اکرم ص داشت.  به سوی دیدار حضرت حرکت کرد، ولی ایشان را ندید. اما پیامبر متقابلا بسیار مشتاق دیدار او بود . این رابطه عاشقانه بین عبد و مولا و سنخیت با او بسیار مهم‌تر از دیدار ظاهری است .

حاصل آنکه :

الحمد لله شما در عالم واقع از زیارت جد بزرگوار امام زمان ع برگشته‌اید .
از برکات زیارتتان ایمنی یافتن و استجابت دعا و رفع هم و غم و پاداش های عظیم دیگر است . دعوت از شما در عالم رویا برای ملاقات امام زمان ع تمثیل و نمادی است بر اینکه :
 به دلیل مجاهدت‌هایی که در زندگی برای خدا دارید خدا به شما شایستگی‌های بیشتری عطا می‌کند و نیز از ثمرات زیارت کربلایتان این است که به فضل امامان علیهم السلام توفیقاتی کسب کرده‌اید که این‌گونه به چشمان مبارک امام زمان ع آمده‌ و شایسته دیدار شده اید .

دعوت به دیدار امام زمان ع در رویا نمادی بر است که در عالم واقع توفیقات خدمت‌رسانی به حضرت ولی عصر ع برایتان محقق می‌شود و سنخیتی با حضرت در بعضی اعمال‌تان پیدا می‌کنید .

شما و دوستانتان اعمالی خالصانه در گروه جهادی انجام داده‌اید که مورد پذیرش حضرت واقع شده است . از رزق مادی و معنوی برخوردار می‌شوید. اگر از بیماری رنج می‌برید ان شاء الله سلامتی نصیبتان می‌شود. پیامبرص:سافروا تصحوا مسافرت کنید تا سلامت شوید. 

توصیه می‌شود :

به خاطر نعمات مادی و توفیقات معنوی که به واسطه اهل بیت و امام زمان ع دریافت کرده و می‌کنید بسیار خدا را شاکر باشید .
اعمالتان را به نیت خدمت‌گذاری به امام زمان  ع قرار دهید .
به دعاهای ماثوره برای ارتباط با مولا ع اهتمام کنید .
از خدا بخواهید که توفیق معرفت امام ع و حرکت در راستای آن‌را به شما عطا کرده  و شما را با رضایت نظاره کنند. توفیق رویت امام را نیز طالب باشید در حالی‌که مددکار و یاورشان هستید و این بزرگترین سعادت است .

اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکْحُلْ نَاظِرِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیْهِ …”؛ یعنی پروردگارا چهرۀ زیبا و صورت دل‌ربای حضرت مهدی(عج) را به من نشان ده و چشمان مرا با نگاهی به او سرمه بکش (زیبا و روشن کن)…

 

#سیده_هاشمی

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.