جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب رویاهای تکرار شونده

مقاله

خواب رویاهای تکرار شونده 

تعبیر خواب رویاهای تکرار شونده چیست ؟ طی دو سال گذشته من هر هفته یک خواب تکراری می‌دیدم .

مرتب خواب می‌دیدم ادمایی کنارم هستن که برام آشنا هستن ، ولی وقتی با دقت بیشتری بهشون نگاه می‌کردم می‌دیدم که اونا آدم نیستن و جن هستن. همین‌که می‌فهمیدم جن هستن به طرفم حمله میکردن و میخواستن به من و بچه‌هام صدمه بزنن .

منم با صدای بلند ایه‌الکرسی رو با صوت می‌خوندم. انقدر بهم فشار میومد که نزدیک‌ بود زبونم قفل بشه، ولی با تمام وجود تقلا می‌کردم که صدام بلندتر بشه و ایه‌الکرسی و یا سوره ناس و کافرون رو واضح تر بخونم. اونا هم می‌ترسیدن و فرار میکردن. البته بیشتر وقت‌ها ایه‌الکرسی رو بلند و رسا می‌خوندم و بعد با وحشت از خواب بیدار می‌شدم. تعبیرخواب رویاهای تکرار شونده چیست ؟ 

 رویاهای تکرار شونده 

رویاهای تکرار شونده، بسیاری از آن‌ها ناشی از ضمیر ناخودآگاه رائی است .

عواملی باعث می‌شود که ضمیر ناخودآگاه آدمی انباشته از ذهنیات و افکاری شود که در قالب نمادها و تمثیل‌هایی در رویا بروز و ظهور داشته و تکرار می‌شود . این قبیل رویاهای تکرار شونده  غالبا و در ۹۰ درصد موارد تعبیری ندارد. 

برخی از این عوامل عبارتند از : 

۱- نگرانی‌های عاطفی 

به عنوان مثال خانمی با همسرش کدورت و اختلاف دارد و نگران طلاق و جدایی است  احساس ترس ( احساس عاطفی)  در ضمیر ناخوآگاه او قرار گرفته و با مدل خاصی از خواب‌های تکرار شونده مواجه می‌شود . 

۲- گاه رائی در عالم واقع با صحنه و اتفاقی روبرو می‌شود که به دنبالش اضطرابی را تجربه می‌کند و بعدها در شرایط مشابه، همان اضطراب به سراغش می‌آید . مثلا در کودکی امتحان ریاضی داشته که بسیار مضطرب شده و  این امر در ضمیر ناخودآگاه او ثبت شده و در بزرگ‌سالی وقتی در شرایط مشابه روحی قرار می‌گیرد، در رویا همون امتحان ریاضی و یا امتحانات دیگری را می‌بیند که او را به هیجان و اضطراب  می‌آورد در واقع  حس و حالی با یک عامل مشترک را که تجربه می‌کند و این امر گاه در قالب رویای تکرار شونده خودش را نشان می‌دهد 

۳- بعضی اوقات فردی در عالم واقع در مورد مسئله‌ای به بن‌بست رسیده و راه خلاصی پیدا نمی‌کند. او در رویا می‌بیند که از بلندی سقوط کرده و یا در کوچه ای بن‌بست گیر افتاده است و این رویاها تکرار میشود . 

 ۴- یکی دیگر از عوامل رویاهای تکرار شونده عشق و علاقه و ارتباط جدی و عمیقی است که بین رائی و شخص دیگری برقرار است و بدین خاطر زیاد به او فکر می‌کند و مرتب خوابش را در حالات مختلف عاطفی می‌بیند(دوران نامزدی)

۵- عامل مهم دیگری که موجب تکرار رویا میشود  برخی داروها هستند، و یا مواد مخدر که بعضا موجب دیدن کابوس نیز می‌شوند . 

۶- رویاهایی که حاصل محر‌ک‌های بیرونی هستند نیز تعبیری ندارد و این عوامل بیرونی موجب دیدن رویاهای تکراری می‌شود . من جمله خوردن  غذاهای خاصی که بسیاری از آنها از نظر اطبا مضر هستند.  مثلا سس‌ها ، نوشابه‌ها، غذاهای پر ادویه ، پنیر پیتزا ،تناول ماهی در هنگام شب ، باعث می‌شود که رویاهای آشفته و تکراری ببیند.

۷- احساس تنهایی

وقتی شخصی به دلایلی مثل عدم ارتباط خوب با دیگران و  افسردگی و ..  احساس تنهایی کرده و در  افکار و دنیای خودش سیر میکند، این امر در ضمیر ناخود آگاهش ذخیره می‌شود و در رویا با نمادهایی بروز پیدا می‌کند مثلا خواب می‌بیند که  در جزیره ای پرت گم شده است و مشابه این رویا تکرار می‌شود .

۸- مزاج رائی

رویاهای تکرار شونده‌ای که حاصل اضطراب و بی‌قراری است ، معمولا در افراد صفراوی و سوداوی مزاج بیشتر دیده می‌شود و  تعبیری ندارد . و یا افراد بلغمی مزاج مرتب رویای آب می‌بینند . مثلا دریایی را می‌بینند که در حال غرق شدن در آن هستند.. 

با توجه به به نکات مذکور کسی که درگیر رویاهای تکرار شونده است لازم است: 

 ۱-ریشه یابی کند و حالات خود را بررسی کرده و علل آن را برطرف کند تا از آزار این قبیل رویاهای تکراری ایمن باشد. مثلا به این نکات توجه کند ( تنهایی، سوء مزاج ،تغذیه نامناسب،، بحران مدیریت کاری) 

۲- رویای خود را نزد کارشناس متعهدی که بر مبنایی ناب و با توجه به قران و روایات تعبیر می‌کند، بیان کرده و شرایط و حالات خود را با ایشان‌ در میان بگذارد و در صورت صلاح دید ایشان از مشاوری امین یاری بگیرد . 

۳-در مصرف داروهایی خاص (مثل دیفن هیدرامین و.. که بعضا ایجاد کابوس می‌کند .)  با مشورت پزشک دقت و احتیاط کند.

 ۴- اذکار مجربی مثل آیت الکرسی و ۴ قل و آیات سخره( ۵۴- ۵۶ اعراف )  در هنگام‌ خواب برای در دفع کابوس‌ها بسیار موثرند .

۹۰ در صد این‌گونه رویاها تعبیر ندارد . مقاله رویاهایی که تعبیر ندارند:

https://tabirenab.ir/2049/ 

 

 

* اگر رویای شما جزء ده درصد از خواب‌هایی باشد که تعبیر داشته باشد میتوان احتمالات را این‌گونه بیان کرد که :

شما در عالم واقع با کسانی سر و کار دارید که به  ظاهر انسان هستند اما از روحیات و اخلاقیات ناپسند شیطانی برخوردارند.
ممکن است در فضای مجازی یا حقیقی افرادی با شما دشمنی کنند و یا ممکن است از دشمنی درونی به شما آسیبی برسد مثلا خلق ناپسندی که تجسم آن به صورت تلقینات شیطان جنی است . مثلا حب دنیای مذموم و یا عدم سخاوت در زندگی  و …

ولی الحمدلله شما انسان با ایمانی هستید گرچه از آزار آنان اذیت و رنجیده می‌شوید، ولی با تمسک به قرآن و اهل بیت ع شرور آنان را دفع می کنید.

نسبت به تربیت فرزندانتان توجه داشته و آنان را نیز در پناه خدا و قرآن قرار می‌دهید و در همان راستا توجه به تربیتشان دارید .

تلاوت آیت الکرسی در خواب در مواجهه با شیاطین  نشان دهنده منزلت معنوی بیننده خواب در عالم واقع است.

در عظمت آیت‌الکرسی روایات زیادی ذکر شده است من جمله :
آیه الكرسی عظیم ترین آیه در قرآن است

ذكر رسول مكرم اسلام در بستر خواندن آیه الكرسی بود .

با خواندن آیه الكرسی انسان دچار آفتی نخواهد داشت .

در تنهایی آیه الكرسی بخوانی باعث رفع ترس می شود و از سوی خدا كمك می رسد .

پیامبر اسلام (ص) : در خانه ای كه آیه الكرسی خوانده شود ابلیس از آن خانه دور می شود و سحر وجادو در آن خانه وارد نمی شود .

هر شب آیه الكرسی را بخوانی تا صبح  در امان خدا هستی .

هر صبح آیه الكرسی را بخوانی تا شب در امان خدا هستی .

هنگام خواب نیز آیه الكرسی بخوانید زیرا باعث می شود خداوند فرشته ای نگهبان و محافظت بگمارد تا صبح سلامت بمانی .

با توجه به این ثمرات و تمسک شما به این آیه مبارکه و سوره ناس و کافرون ان شاء الله از شرور جنیان در امان می‌مانید و خدا آرامش را در زندگی در خواب و بیداری نصیبتان می‌کند . 

توصیه می‌شود

صدقه داده و نسبت به آن مداومت کنید .
توبه و استغفار باعث طهارت روح و دفع شرور می‌شود .
اگر احیانا به فال بین و یا رمال و دعانویس مراجعه می‌کنید به شدت از این امر برحذر باشید چون راه ورود شیاطین جنی را در خواب و بیداری به روی انسان‌باز می‌کند .
از حرز امام جواد ع استفاده کرده و با خود همراه داشته باشید
دعای ابودجانه نیز برای محافظت انسان از شیاطین ‌جنی موثر است .
همیشه خود و خانواده خود را در پناه قران و اهل بیت ع در ذکر و فکر و عمل قراردهید
در پناه خدا محفوظ باشید 🙏

مطالعه این پست نیز پیشنهاد می‌شود تعبیر خواب جن و آیت الکرسی

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 تعبیر رویا
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
1
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.