جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب گوش بزرگ

تعبیر خواب گوش بزرگ
مقاله

خواب گوش بزرگ 

تعبیر خواب گوش بزرگ چیست؟ در حالی‌که به دمر دراز کشیده بودم خوابم برد. در خواب دیدم که دیوارهای صورتی اتاقم، به رنگ کبود و تیره درآمد.

 زمین لرزه شد و همه جا لرزید و تکان خورد. دیوارهای سیاه و دوده گرفته  ترک خورد و تار عنکبوت بسته بود .

 از ترک‌های دیوار اتاق صدای ضجه و ناله به گوش می‌رسید. جسم بسیار سنگینی روی کمرم بود و فشار زیادی به من وارد می‌کرد بطوری که نمی توانستم نفس بکشم. 

داشتم خفه می‌شدم. سمت راستم آینه روی میزتوالت بود و روی صفحه آینه یک گوش  بزرگ و سیاه بود که حرف زد و با صدای خیلی بم مردانه‌ای گفت: می‌شنوم! 

بانویی با چادر سپید در سمت پهلوی راستم ایستاده بود، از گوشه چشم او را می‌دیدم و حضورش را حس می‌کردم، چهره‌اش را واضح نمی‌دیدم .

به من گفت: ذکر بگو، بگو سبحان الله. سرم را بالا کشیدم و همانطوری که نفسم بالا نمی آمد با سختی بسیار سه بار گفتم سبحان الله .

بعد دو بار گفتم لااله الا الله و در میانه این ذکر بود که از دهانم مدفوعی بسیار سیاه و سفت خارج شد. بعد که آن مدفوع خارج شد، نفسم برگشت و وزنه سنگین از روی پشتم برداشته شد. ذکر آخری را یک‌بار با صدای بلند گفتم الله اکبر. تعبیر خواب گوش بزرگ چیست ؟ 

(در عالم واقع بسیار نگران روابطم با افراد مختلف هستم.) 

تعبیر خواب  

تعبیر خواب گوش بزرگ‌ و سیاه در رویا با توجه به قران و روایات تعبیر می‌شود .

تعبیر اتاق عنکبوت بسته

خواب اتاق و خانه در تعبیر امام صادق ع :
برای مرد زن است و برای زن شوهر است.
توانگری و قدرت داشتن
ایمنی و امنیت
عزت
امانت
عیش خوش و شادی در زندگی
مال و ثروت
ولایت بر دیگران

اتاقی که مکان امنیت و آرامش و جان‌پناه و تکیه‌گاه شماست سیاه شد و لرزید و دیوارش ترک خورد .
باید در عالم واقع نظر کنید که در زندگی چه کسی جان‌پناه شماست.پدر،مادر یا همسرتان

دیوارهایی که تار عنکبوت بسته بود .
قران میفرماید :
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ
مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند.

عنكبوت، در عالم خود خيال مى‌كند كه خانه دارد و خانه‌اش در برابر حوادث مقاوم است؛ کسی که غیر خدا را یار خود می‌گیرد و به او تکیه می‌کند نيز به چنين توهّمى دچار است. «أَوْهَنَ الْبُيُوتِ»

امام سجادع مسخ‌شده‌ها از بنی‌آدم سیزده صنف‌اند … امّا عنکبوت؛ زنی بد خلق بود که شوهرش را نافرمانی می‌کرد و از او روی‌گردان بود، به همین خاطر خدای متعال او را به شکل عنکبوت مسخ کرد.

به نظر می‌آید که روابط شما و همسرتان مطلوب نبوده و موجب رنجش و ناراحتی یکدیگر می‌شوید. صدای ناله و ضجه از دیوار نمادی از غصه و رنجی است که مخفی بوده و در مقاطعی صدایش بلند میشود .
به نظر بنیان خانواده رو به سستی است و گویا باری از فشار زندگی را تحمل می‌کنید که نفس گیر است و در بعضی اوقات خود نیز عامل آن‌هستید .
آینه انعکاسی از درون شماست .

گوش بزرگ و سیاه 

گوش بزرگ و سیاه و غیر متعارف  نمادی از جلب توجه دیگران است و فرد را در چشم می‌آورد، همانطور که در عالم واقع این‌گونه است .
در رویا نیز دیدن گوش بزرگ تعبیرش این است که رائی به نحو منفی سر زبان‌ها می افتد.( گوش سیاه بزرگ )
یعنی یک ویژگی یا خبر یا اطلاعاتی از شما سر زبان‌ها می‌افتد و منتشر می‌شود که مردم پشت سرتان سخن می‌گویند و خدایی نکرده از جهت آبرو و مسائل دیگر مقداری اذیت می‌شوید. احتمال دیگری که متصور است این است که مثلا در فضای مجازی اتاقی را برای خود ترسیم کرده‌اید و آن را امن می‌دانید ولی فضای‌ آن  لو می‌رود و گویا  هستند گوش‌هایی که آرام می‌گویند،  می‌شنوم . شما نگران روابطی در زندگی  هستید که آینه نمادی از  انعکاسی از درون شماست، که بر قلب شما سنگینی می‌کند .  الحمد لله با ایمان هستید و در حوادث به اهل بیت علیهم‌السلام پناه می‌برید. 

بانویی با چادر سفید که نشان از دین پاکش دارد و نمادی از لطف اهل بیت ع به شماست در سختی‌ها یاورتان بوده‌ و راه‌گشایتان هستند. 

به شما ذکر تسبیح را تذکر دادند که شاید نمادی براین باشد که توحید و تنزیه و عظمت خدا را در سیره و روش زندگی بسیار توجه کنید و از شرک و ریا پرهیز کنید و همه خوبی‌ها را از خدا بدانید. مشکلات زندگی که از ظلم به نفس و ظلم دیگران ناشی می‌شود به خدا نسبت ندهید و این‌گونه طمع شیطان را نسبت به خود قطع کنید و مورد رحمت الهی واقع شوید .

مردی از امام علی ع پرسید: تفسیر «سُبْحانَ‏ اللَّهِ‏»چیست آن حضرت فرمود«بزرگ‌داشتن عزّت و شکوه خداوند، بزرگ و پاک دانستن او از هر آلایشى که مشرکین به ساحت مقدّسش نسبت دهند، لذا هر وقت بنده‏اى این کلمه را بگوید همه فرشتگان‏ براى او طلب رحمت نمایند».

امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: ابلیس گفت: پنج کار است که در آنها من هیچ حیله ای ندارم و سایر مردم در قبضه من هستند:… کسی که زیاد در روز و شب تسبیح سبحان الله می گوید.

تسبیح کننده واقعی خدا انسانی است که با تمام قدرت، تمام معبود‌های باطل درون و برون را از مملکت هستی خود زدوده و جز حضرت دوست معبودی و محبوبی و معشوقی ندارد و هرچه در زندگی بخواهد، فقط و فقط برای او می‌خواهد و بس. این توحید و این معرفت و این کفر زدایی و شرک و نفاق زدایی البته قیمتش از آسمان‌ها و سکّان آن‌ها و زمین، ارزشمند‌تر است.

استفراغ نمادی از تطهیر بدن است. در روایات معده مرکز بیماریها است . استفراغ
از این جهت که باعث تطهیر فرد و بیرون رفت بیماری‌ها و دردها و مشکلات فرد میشود و معده‌اش پاک شده  و درمان پیدا میکند. 
در حقیقت دیدن استفراغ به مفهوم کلی به معنی نجات پیدا کردن شما از غم و غصه و دردی  است که دارید. ان شاء الله از آن رها می‌شوید 
امام صادق می‌فرماید: تعبیر دیدن مدفوع در خواب این است که گرفتار مال حرام می شوی. همچنین اشاره به گشایش در امور دارد.

اگر مال حرامی در زندگی وارد شده و یا خلق و خوی گناهی ( مثل غیبت و تهمت . ) در درونتان موجب آزار روح ایمانی شماست از آن توبه می‌کنید و خدا شما را می‌آمرزد و گشایش در زندگیتان وارد میشود .

توصیه میشود

خود را در پناه خدا قرار دهید و صدقه داده و با توبه و استغفار جلب رحمت الهی کنید .
معرفت خدا و اهل بیت ع را در زندگی بیش از پیش توجه کنید .
روابط خود را با همسر بزرگوارتان اصلاح کنید و در جهت تحکیم آن قدم بردارید. معوذتین و آیه سخره ( ۵۴-۵۶ سوره اعراف) را در هنگام خواب تلاوت کنید تا از خواطر و اوهام و شر شیاطین جنی در امان باشید .
در پناه خدا محفوظ باشید 🙏

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.