جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب انس روح با بدن خاکی‌اش

مقاله

 

خواب انس روح با بدن‌‌ خاکی‌اش

تعبیر خواب انس روح با بدن خاکی‌اش چیست؟ خواب دیدم وارد قبرستان محل شدم. همه‌ی قبرا باز بود و جنازه‌ها ته قبر کفن پیچ شده و مشخص بودن .
من برای همشون به صدای بلند زیارت عاشورا می‌خوندم، ولی وقتی رسیدم سر قبر پدرم و دو نفر دیگه دیدم جنازه این سه نفر ته قبر نبود بلکه اومده بود بالا . انگار که توی قبر کفن پیچ نشسته بودن. من دستم رو به کتف پدرم و اون دو نفر دیگه گذاشتم و براشون به طور مخصوص زیارت عاشورا خوندم. تعبیر خواب انس روح با بدن خاکی‌اش چیست ؟

(من ناراحت مرگ پدرم هستم و ذهنی پر از سوال در مورد اون دنیا و وضعیت پدرم دارم  )

تعبیر خواب انس روح با بدن خاکی‌اش

تعبیر خواب انس روح با بدن خاکی‌اش و قرائت زیارت عاشورا برای اموات  با بررسی روایات بیان می‌شود. رویای شما چه تعبیر زیبایی دارد .

یکی از ارتباط‌های اموات با عالم دنيا ارتباط با قبور خاکي و زائرين قبر آنها است.

درست است که وقتي شخصي از دنيا مي رود ارتباط تدبيري روح او با بدن قطع مي شود. يعني ديگر روح، بدن را مديريت نمي کند و کنترل يک بدن سبکي به نام بدن برزخي و مثالي را به عهده مي‌گيرد، اما چون سال ها با بدن خود بوده و با آن انس گرفته است بعد از مرگ نيز انس و علاقه‌ي او با اين بدن برقرار است.

به بدن خود و قبري که اين بدن در آن مدفون است توجه و علاقه دارد و هيچگاه به طور کلي قطع نمي‌شود. حتي اگر سالها پس از مرگ بدن او در قبر بپوسد باز هم به آن ذرات بدن، انس و علاقه و توجه دارد.

با توجه به اين مطلب اگر پرسیده شود  بهترين و نزديک‌ترين راه ارتباط با اموات کجا است ؟ مي‌گوييم کنار قبر آنها.  بهترين و نزديک ترين جاي ارتباط با اموات جايي است که کنار جسم آنها است.

به همين جهت در دستورات ديني ما توصيه شده براي زيارت اهل قبور، هديه دادن، دعا، زیارت عاشورا ، استغفار و قرآن خواندن به کنار قبر آنها برويد با اينکه مي توان از راه دور قرآن بخوانيم و براي آنها هديه کنيم. اين مسئله نيز به آنها مي رسد اما بر سر مزار خصوصيت بيشتري دارد.

محمد بن مسلم از ياران بسيار خوب امام صادق (ع) از حضرت مي پرسد: آيا وقتي ما به زيارت اهل قبور مي رويم آنها متوجه مي شوند؟ امام صادق (ع) مي فرمايند: به خدا قسم بله. هم مي‌فهمند که شما رفته ايد و هم خوشحال مي‌شوند و با شما انس مي گيرند.

شما دختر خوب بابا به خاطر خیرخواهی و ایمان و اعتقاد قلبی به عالم غیب ( برزخ) و توجه به نیاز اموات ، برای همه آنان زیارت پر فیض عاشورا را تلاوت کردید.

زیارت عاشورا 

زیارت عاشورا در روایتی از امام صادق‏ ع بدین گونه تجلیل شده است که فرمودند : خداوند سوگند یاد کرده که زیارت زائری را زیارت عاشورا را تلاوت نماید، بپذیرد و نیازمندی‌هایش را برآورده سازد. او را از آتش جهنم برهاند و در بهشت برین جای دهد و همچنین حق شفاعت و دستگیری کردن از دیگران را به وی عطا نماید.

امام صادق (ع) به یکی از یاران خود به نام صفوان، درباره اثرات زیارت عاشورا می‌‎فرمايند: زيارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خير را برای خواننده آن تضمين می‌نمایم؛ اول: زيارتش قبول شود، دوم: سعی و کوشش او شکور باشد، سوم: حاجات او هرچه باشد، از طرف خداوند بزرگ برآورده می‌گردد و نا اميد از درگاه او برنخواهد برگشت؛ زيرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد. بحارالانوار-جلد ۹۸-ص۳۰۰

تعبیر رویا

تعبیر رویای شما خیر است. ان شاء الله در عالم واقع توفیق کاری ارزشمند و پر فیض معنوی نصیبتان‌ می‌شود و درجاتی از قرب به امام حسین ع پیدا می‌کنید ، گناهانی از شما بخشیده شده و حاجتی داری که ان شاء الله بر آورده می‌شود . ثواب درجاتی از  زیارت امام حسین ع نصیبتان می‌شود .  به پاس خیر‌خواهی و توجه به اموات درهای خیر به روی زندگی شما گشوده می‌شود .

خاکی را روی قبرها ندیدید و این‌گونه به شما بصیرت و  توجه دادند که اموات شما را می‌بینند و شما نیز یقین کن که آنان حضورت و دعاهایت را می‌شنوند. بر سر مزار پدر که رحم و نزدیک شماست  خاص تر به شما توجه می‌کنند می‌نشینند   و سرا پا گوش به زیارتی می‌دهند که تا ابد همه آسمان‌ها و زمین و موجودات با آن مصیبت و دعا می‌گریند😭 .

دست روی کتف بابا گذاشتی و پشتش را به امام حسین  ع گرم کردی.  چه برکاتی از عنایت مولا ع نصیبش شود و چه دست‌ها که برایتان به دعا بالا برد.

فوائد رفتن به قبرستان 

شما در رویا به قبرستان رفتید و این امر بسیار خوب و پر‌برکت برایتان بوده و توصيه‌ي بسياري از اهل معرفت و بزرگان بوده و فوائدی بر آن مترتب است

۱- گفته اند به قبرستان برويد تا روحیه و اعمال شما را تعديل کند.
قبرستان به کساني که خيلي سرخوش هستند مي‌گويد: زياد خوشحال نشويد. چون خوشي هاي اينجا پايدار نيست.
به کساني که خيلي ناراحت هستند قبرستان مي‌گويد: اين غم‌ها مي‌گذرد، افسرده و مأيوس نشويد. هرچه را که نپايد، دلبستگي را نشايد.

پس یکي از مهم‌ترين فوايد قبرستان موعظه‌اي است که انسان از قبرستان مي گيرد و تذکري که به گفته ي پيامبر اکرم (ص) باعث مي‌شود غفلت‌هاي انسان بريزد.
۲- فايده‌ي دومي که سر زدن به اهل قبور دارد، سرور و خوشحالي است که براي اموات به ارمغان مي آورد. يعني فايده ديگر به ما باز نمي گردد بلکه به آنها باز مي‌گردد.
هدايايي که به کنار قبر آنها مي بريم، دعا و زیارت عاشورا و استغفاري که براي آنها مي کنيم و صدقاتي که براي آنها داده مي شود، فوق العاده است.

۳-‘يکي دیگر از فوائد سر زدن به قبرستان در مورد امواتي که از خويشان ما هستند، صله‌ي رحم است. بعد از مرگ اينطور نيست که رابطه‌ي خويشاوندي قطع شود. در روايتي از امام صادق ع است که خير کثيري به واسطه‌ي اين صله‌ي رحم به شخصي که زائر قبر شده مي‌رسد. يکي از  مکان‌هايي که حاجت انسان برآورده مي شود قبرستان است. بخصوص در کنار قبر پدر و مادر. دليل آن اين است که شما وقتي يک هديه‌اي براي ميتي مي‌بريد بخصوص اگر اين ميت پدر و مادر باشد، آنها را بسيار خوشحال مي‌کنيد. آنها شما را دعا کرده و دعاي شما را آمين مي‌گويند. در روايتي از اميرالمومنين (ع) است‌ که زيارت کنيد اموات خود را زيرا آنها خوشحال مي‌شوند. حاجت خود را در کنار قبر پدر و مادر خود بگوييد. بخاطر دعا و کاري که براي آنها انجام داده ايد، آنها نيز تلافي مي کنند.

توصیه

برای اموات خود خصوصا پدر مرحوم در اعمال خیرتان شریکشان کنید . به وصیت پدر عمل کنید و به حقوق واجبشان رسیدگی کنید .
به مزارشان سر بزنید که بسیار خوشحال می‌شوند و با این صله رحم عمرتان افزوده شده و سلامتی روح و جسم نصیبتان می‌شود .

بهترین خیرات برای اموات را مطالعه کنید .

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.