جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب حضرت عباس ع

مقاله

خواب حضرت عباس ع

تعبیر خواب حضرت عباس ع چیست ؟ خواب دیدم یک لحظه حضرت عباس ع بدون سر و دست هستند. ایشان همراه با شال سبز و لباس سفیدی که گل‌های سفید خونی داشت، سریع رفتند . تعبیر خواب حضرت عباس ع چیست؟

۰
تعابیر خود را در باره امامان و حضرت عباس ع در اینجا بارگذاری کنید x

تعبیرخواب حضرت عباس و امامان 

تعبیر خواب حضرت عباس و امامان  علیهم السلام تماما خیر و برکت است.

علامه مجلسی می‌فرماید معنی دیدن امامان علیهم السلام‌ در خواب ده چیز است : رحمت، عزت نعمت ،شرف ،دولت پیروزی ،سعادت ریاست، قدرت ، راحتی

 

 امام‌زادهای عظیم‌الشان نیز ملحق به آنان هستند. فرزندان معصومین و پیامبر ص و پیامبر زاده‌ها اعم از کسانی که معصوم بودند و یا حتی معصوم هم نبوده اما یک شرف و عزت و جایگاه خاصی دارند .

* گاه دیدن این بزرگواران در خواب تعبیر به ملاقات با یک فرد پاک و شریف می‌شود که در آن دیدار خیری برای رائی نهفته است.
این فرد پاک و شریف می‌تواند یک فرد بزرگ از اولیای خدا باشه و یا حتی می‌تواند  یک کودک معصوم باشد. کودکی که خالص و پاک است و گناه دامنش را آلوده نکرده است. این انسان‌های شریف در عالم واقع گاه از سادات هستند که حضورشان در زندگی رائی همراه با خیر و برکت است .

* گاه رویای بزرگان دین رحمت است .
بدین معنا که گاه  رائی در زندگی در تنگنایی قرار گرفته و دچار مشکلاتی شده است. حال رحمت خداوند شامل حالش می‌شود و اگر گناهی کرده مورد بخشش قرار می‌گیرد  و این ملاقات نمادی از رحمت الهی هست.

* گاه عزت است . رائی در عالم واقع عزیز میشود و  آبرویی به او عطا می‌شود. مثلا یک کار خوبی می‌کند که سر زبان‌ها افتاده و بعنوان یک فرد آبرو‌دار عزت می‌یابد .

* یا نعمتی به رائی داده می‌شود. مالی ، فرزندی، اولادی، علمی، معرفتی .

*یا صاحب شرف و آبرو میشود .
شرف همون آبرو است و عزت یعنی آبرویی که جایگاه فرد را بالا می‌برد.

* یا دولت‌ و سعادتی کسب می‌کند .
البته این سعادت از منظر افراد متفاوت است . کسی چیزی را سعادت می‌داند و شخص دیگر چیز دیگری را.
به عنوان مثال کسی آرزو دارد که کار ثابت کارمندی داشته باشه و در یک سیستم نظام دولتی پذیرفته شود و این برایش  سعادت خیلی بزرگی است .
گاهی وقتها با چنین رویا و تعابیری می‌تواند  به این موضوع نائل شود  و این بشارت در  خواب به او داده می‌شود‌.
کسی هم  سعادت را علم و معرفت حقیقی و عمل در راستای آن می‌داند و همین امر با عنایت‌ اهل بیت ع نصیبش می‌شود .

* گاهی وقت‌ها به معنای ظفر و پیروزی است. مثلا دشمنی دارد که سال‌ها با او در نزاع بوده است و این خواب  می‌تواند به معنای چیرگی بر دشمن بوده  و ریاست پیدا می‌کند .
این دشمن گاه یک رذیله اخلاقی درونی است که با عنایت بزرگان‌ دین و رویت آنان در رویا بشارتی برای غلبه و چیرگی بر این‌ دشمن درونی است .

نکته: 

در دیدن رویای معصومین علیهم السلام باید به یک سری قرائن توجه کنیم:
به دلیل این‌که ما سیمای شریف ائمه علیهم السلام را در بیداری ندیده‌ایم، لذا نمی‌توانیم به طور حتم بگوییم شخصی که در خواب دیده‌ایم، چه کسی است؟ گاهی اوقات حس می‌کنیم که مثلا حضرت علی یا خانم حضرت زهرا علیهم السلام را دیده ایم.
یعنی یک حسی به درون ما القاء می شود؛ که مثلا امیرالمؤمنین ع هستند که پیامی را منتقل می‌کنند پس زمانی که از خواب بلند میشویم لازم است یک بررسی کنیم ببینیم پیام رؤیامون در فرمایشات امیرالمؤمنین ع یا سایر احادیث و روایات ائمه وجود دارد یا نه .
ملاک سنجش ما واجبات و محرمات است  و فرمایشات صریح و مستندی از  اهل بیت علیهم السلام که دال بر آن  است.
لذا اگر پیامی از سوی کسی در خواب که  مثلا علی ع بودند دریافت کردیم که خلاف شرع بود، این رویا رحمانی نبوده و آن شخص حضرت علی ع نبوده اند. ‌

خواب حضرت عباس ع

تعبیر خواب حضرت عباس ع بسیار خوب است و  بشارت بر اموری است که ذکر شد و شما مصداقش را در عالم واقع تطبیق دهید .
علاوه بر این متذکر می‌شوم که حضرت عباس ع از صفاتی برجسته و‌ ملکاتی فوق‌العاده بر خوردار بودند . صفاتی چون ولایت پذیری ، عشق به مولا ع، فداکاری بی‌نظیر در این مسیر ، ادب و تواضع در مقابل امام معصوم ، ایثار و فداکاری ، خضوع و خشوع در مقابل حق ، مهربانی و جان‌پناه بودن و …

دیدن حضرت بدون سر و دست 😭 در رویا نمادی از نمایاندن شخصیت والا و مجاهدت‌های این بزرگ انسان شبیه به معصوم است. لباس سفید حضرت عباس ع دال بر دین پاک و راه درست و حیات طیبه ایشان است و شال سبز که نمادی از انتساب حضرت به اهل بیت ع است و ایشان مثل فرزند حضرت زهرا س و پیامبر خدا هستند و منسوب به این خاندان اهل بیت  ( حضور حضرت زهرا س بر بالین سراسر خونین عباس ع و انتساب ایشان به خودشان )

گل‌های خونین روی لباس نمادی از فدا کردن همه تعلقات زندگی به پای معشوق و معبود است. حضرت ع به باب الحوائجی نیز معروفند .

ان شاء الله با عنایت حضرت بصیرت و بینشی علوی بیش از پیش نصیبتان می‌شود . شمه ای از ملکات اخلاقی حضرت ع را به شما هدیه می‌دهند
اگرحاجتی دارید به دعا و عنایت ایشان برآورده به خیر شده و گناهانی از شما بخشیده می‌شود

توصیه میشود

برای حضرت ابا الفضل ع در این ایام محرم نذری  کنید ‌و اگر ممکن است مجلس روضه‌ای هر چند کوچک برپا کنید .
برای برآورده شدن حاجتی که در دل دارید به ایشان‌ متوسل شده و نیز توفیق زیارت عتبات را مسئلت کنید . معرفتی بیشتر در رابطه با حرکت و قیام عاشورا و نقش ع حضرت عباس  در این صحنه را کسب کنید . وقتی انسان‌ نسبت به شخصیتی عارف شد و شناخت پیدا کرد عاشق و هم رنگ او خواهد شد و این چه نوید خوبی برای شماست.
خدایا معرفت و محبت حضرت ابا لفضل ع را در وجود همه ما بیش از پیش مقدر و ما را در دنیا و آخرت با حضرتش محشور بفرما .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.