جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب کمک به پیرزن

مقاله

خواب کمک به پیرزن 

تعبیر خواب کمک به پیرزن چیست؟ در خواب دیدم که پیرزنی داشت از پله ها می‌افتاد. در همان پله اول مانع افتادنش شدم، ولی یه دفعه حالش بد شد و روی زمین افتاد . همه گفتند که مرده است و هیچ‌کس نتونست که بلندش کنه تا به بیمارستان ببریمش . حتی خانم‌های بزرگتر از من هم نتونستن، ولی من همونجا روی دو دستم بلندش کردم و با  ذکر  یا حسین ع و با امید زیاد و یقین قلبی می‌بردمش. به او می‌گفتم به برکت نام امام حسین ع بلند شو و همونجا مطمئن بودم که بلند میشه حتی اگه مرده باشه. او یکم تکون خورد . از خواب بیدار شدم نفهمیدم خوب شد یا نه. تعبیر خواب یاری دادن به پیره زن چیست؟ 

۰
تعبیر خواب خود را در باره پیره زن و پیره مرد در اینجا بارگذاری کنید x
 

تعبیر خواب کمک به پیرزن  

تعبیر خواب کمک به پیرزن با توجه به حالات و شرایط رویا و مستندات روایی تحلیل و بررسی می‌شود. این‌کار نمادی از خیر‌خواهی و دل‌سوزی و احسان به بندگان خدا بوده و خیر است . ( لازم به ذکر است که گاه دیدن  پیره زن در خواب با توجه به روایت و تکیه‌گاه‌های رویا نمادی از دنیا است که در جای خود بررسی می‌شود . )

به طور کلی دستگیری و زدودن ناراحتی از مردم موجب نزول رحمت خدا و رفع مشکلاتی در زندگی شماست .

سید الشهدا ع: «من نفس کربة مؤمن فرج الله عنه کرب الدنیا والاخرة . هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت او را از میان برداشته [مشکلاتش را حل خواهد نمود ].

یاری دادن به پیره زن در اسلام

یاری دادن به پیره‌زن و پیرمرد و تکریم آنان در اسلام مورد سفارش اهل بیت علیهم السلام است‌. پیامبر ص فرموده است: «الْبَرَكَةُ مَعَ‏ أَكَابِرِكُمْ‏ .وجود پیران سالخورده بین شما، باعث افزایش فیض ربوبى و بسط نعمت‌هاى الهى است».

كهنسالان، عمری تجربه‌ها کسب کرده و در مدرسه‌ی زندگى درس‌هایى را فرا گرفته‌اند. آن‌ها اگر چه از جهت جسمانى ناتوان شده و قدرت فعالیت و تحرک را از دست داده‌اند، ولى از نظر معنوى تجاربى ارزنده‌ای دارند و مسائل را بهتر تجزیه و تحلیل مى‌كنند.

کهن‌سالان مومن و با تقوا مى‌توانند مانند رهبران روحانى، هادى‌ دیگران باشند و جوانان و میان‌سالان را به خیر و سعادت‌شان راهنمایى نمایند.

همان‌گونه که امام صادق علیه السلام فرموده است: «الشَّيْخُ‏ فِي‏ أَهْلِهِ‏ كَالنَّبِيِ‏ فِي‏ أُمَّتِهِ‏؛ وجود پير سال‌خورده در خانواده‌اش همانند پيغمبر الهى است در بين امتش».
از منظر آیات و روایات، سال‌مندان دارای کرامت هستند.
 امام سجاد ع نیز فرموده است: «و امّا حقُ الکبیر فإنَّ حقهُ توقیرَ سِنه…؛ اما حق بزرگ‌تر بر تو، آن است که او را به خاطر سنش احترام نمایی» 

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : إنَّ مِن إجلالِي تَوقِيرَ الشَّيخِ مِن اُمَّتي احترام نهادن به سال‌خورده امّت من،  احترام نهادن به من است .

امام علی ع فرموده است: «وَقِّروُا كبارَكُمْ، يُوَقّرْكُمْ صِغارُكُم .به بزرگان‌تان احترام كنيد تا كوچك‌ترها هم به شما احترام كنند»

توسل به اهل بیت ع

در توسل و تمسک به اهل بیت ع در زیارت جامعه آمده است :

قال الامام الهادی ع … و فازَ مَن تمسَّکَ بِکُم و أمِنَ مَن لَجأَ إلیکُم وَ سَلِمَ من صَدَّقَکُم و هُدِیَ مَن اعتصَم بکم …. امام هادی علیه السلام فرمودند: «… کسی که به شما ائمه معصومین تمسّک نمود رستگار شد و آن کس که به شما پناه آورد، ایمنی یافت و کسی که شما را تصدیق نمود، به سلامت به سر منزل مقصود رسید و هر کس که به ریسمان شما چنگ زد، هدایت شد و کسی که از شما پیروی کرد، جایگاهش بهشت خواهد بود…

تعبیر رویا

شما در امر یاری‌ رسانی به پیره‌زنی که ضعیف بوده و در عین‌ حال تکریمش لازم، دست به دعا به درگاه خدا برداشته و امام حسین ع را واسطه قرار دادید . در این مسیر  با ایمان و یقین قدم برداشتید و از خود چیزی ندیدید. این امر حاکی از ایمان و یقین قلبی شما به امداد الهی و یاری امام است (که خود متذکر شدید) و نمادی بر حقیقت توکل و توسل در قلب و وجود روحانی شماست که در جایگاه‌های مختلف زندگی از آن بهره می‌برید . 

امام صادق ع می‌فرماید: چون دعا کنی باید چنان گمان کنی که حاجت تو بر در ایستاده است و داخل می شود.

گاهی انسان در زندگی روزمره خود گرفتار مشکلاتی می شود که بر طرف کردن آن از توانش خارج است، و باعث ایجاد نگرانی و اضطراب می شود. بهترین راه برای از بین بردن اضطراب و به دست آوردن آرامش، دعا و راز و نیاز با خداست چرا که دعا برقراری ارتباط بنده با خداست. خدایی که بر هر کاری تواناست. این ارتباط انسان را امیدوار و دلگرم به قدرتی برتر می کند که اگر صلاح بداند به راحتی آن فشارها و سختی ها را برطرف می کند.
یکی از فوائد دعا، دفع بلای حتمی است.
امام کاظم(ع) فرمود: دعا کنید چرا که دعا و در خواست از خداوند بلا را دفع می کند، در حالی که بلا مقدر و حتمی شده است

حاصل آنکه
الحمد لله این رویا نمادی از صفات و شخصیت معنوی و اخلاق زیبای شما در عالم واقع است . اهل احسان و خیر‌خواهی هستید. انسان متوکلی بوده و با اعتماد به خدا طی طریق می‌کنید . در حد توان و یا حتی بیش از آن برای خدمت به بندگان‌ خدا قدم برمی‌دارید . در این راه از دیگران پیشی می‌گیرید و از پاداش های عظیمش بهره می‌برید .
عیال الله و بندگان ضعیف خدا را تکریم می‌کنید و از نظر جسمی و یا عاطفی و روحی آنان را حمایت می‌کنید . ان شاء الله نعمت های الهی بر شما افزوده می‌شود و مورد تکریم کوچک‌تر از خود نیز  قرار می‌گیرید. اگر از چیزی غصه و رنجی به دل دارید برطرف می‌شود .
شاید در عالم واقع با صحنه ای روبرو شوید که سال‌مندی در اطرافیان خود نیاز به دارد و شما این‌ توفیق را می‌یابید و با توسل به امام حسین ع او را در زمینه‌ای که بدان محتاج است ، یاریش دهید و بدین سان گویا  پیامبر خدا ص را احترام کرده‌اید . 

توصیه

خدا را به خاطر نعمات بی‌حسابش شاکر باشید و همواره در جهت خیر رسانی به بنده‌های خدا قدم بردارید و در مسیر زندگی تنها خدا را موثر در همه چیز بدانید .
با توکل و توسل و دعا و تلاش در زندگی از نتایح بی‌نظیر آن بهره مند شوید .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.