جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب حرم در خانه

مقاله

خواب حرم در خانه 

تعبیر خواب حرم در خانه چیست؟خواب دیدم با چند نفر از دوستان برای دیدن خانه جدید دوستم رفتیم. وارد خانه که شدیم صاحب‌خانه(دوستم) گفت: این قسمت از خانه متبرّک است. سنگی مانند قبر را که رویش شیشه گذاشته شده بود دیدیم. او  گفت: اینجا محل غسل دادن حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است.
آنجا نشستیم و برای حضرت زهرا فاتحه خواندیم. قسمت دیگری از خانه شبیه حرم حضرت رقیه(سلام‌الله‌علیها) بود. عده‌ای به نماز جماعت ظهر ایستاده بودن .دوستم گفت: بیایید از نماز جماعت جا نمونیم. بعدش منزل را ببینیم. بعد از نماز به دوستم گفتم: اینجا محل زیارت و تردّد است، چطور میتونی در اینجا زندگی کنی؟ او گفت: همیشه این‌طور نیست و درب جدا دارد. انگار این قسمت‌هایی که دیدیم  چسبیده به منزل دوستم بود.

تعبیر خواب

تعبیر خواب حرم در خانه‌ای که متعلق به دوست شما بود بسیار خیر است. با توجه به تکیه‌گاهها و تحلیلی قرانی و روایی تعبیر می‌شود.

اثرات دیدار مومنین

در رؤیا به دیدار دوست خوب و با ایمان خود رفتید. الحمد‌لله  برکاتی را برایتان به همراه دارد .

امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: 
به دیدار یکدیگر بروید که بی‏‌گمان این دیدارها زنده کنندهٔ دل‌هاى شما و یادی از سخنان ماست. سخنان ما شما را به یکدیگر مهربان می‌سازد. اگر بدان عمل کنید رهایى پیدا می‌کنید و اگر آن را کنار نهید ره گم می‌کنید. پس آن‌را فرا پیش گیرید که من ضامن نجات و رهایى شما هستم .

امام هادى(علیه‌السلام) فرمودند:
«مُلاقاتُ الاِخوانِ نَشرَةً وَ تَلقیحُ العَقلِ وَ اِن کانَ نَزاراً قَلیلاً» دیدار برادران سبب انبساط خاطر و بارورى اندیشه است، هرچند کوتاه و اندک باشد.

دیدن خانه در خواب برای مرد، زن است و برای زن، شوهر است.
توانگری و قدرت داشتن، ایمنی و امنیت، عزت، امانت، عیش خوش و شادی در زندگی، مال و ثروت
و ولایت بر دیگران از تعابیر خانه است. 

تعبیر خواب حرم در خانه 

تعبیر خواب حرم‌ در خانهٔ دوست شما نمادی از روح معنوی این خانه است. گویا در جای جای خانهٔ او یادبود و نمادی از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و بنت الحسین(علیه‌السلام) بود .
 مصیبت سه ساله اباعبدالله و روضه او چقدر شبیه حضرت مادر است. 

به نظر می‌آید که این خانهٔ مبارکی است. یاد اهل بیت(علیهم‌السلام) در آن زنده می‌شود. نمادی از  سلوک و رفتار خوب و ولایی اعضای این خانواده (خصوصا زن و شوهر ) است. ان‌شاءالله امانت دار میراث حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) باشند.

با ولایت پذیری حضرت زهرا و بزرگ بانوی کوچک‌ کربلا، ولایت نیکویی بر نفسشان و اطرافیان خود می‌یابند. عزّت و حیات طیّب از ثمرات این محبت به اهل بیت ع و اعمال خوب آنهاست . 

ممکن است کسانی که قبلاً در این خانه بسر می‌بردند، مجالس روضه و ذکر اهل بیت(علیهم‌السلام) و تلاوت قران در آن برگزار می‌کردند و این خانه‌ای است که روح معنوی دارد. دوست شما نیز بر همان سیره، برگزار کننده مجالس روضه‌ای است که مورد قبول حضرت زهرا( سلام‌الله‌علیها) است. ایشان توفیق می‌یابد تا برای معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و اثبات مظلومیت حضرت زهرا و رقیه خانم(سلام‌الله‌علیهما) تلاش کن. هر مکان که مجلس عزا و روضهٔ اهل بیت(علیهم‌السلام) است همان جا حرم است. ایشان خود را متصل به حرم می‌داند و با مدیریت خوبی توفیق خدمت‌گزاری پیدا می‌کند . 

شما سوره پر فضیلت حمد را با عشق و تواضع در روی سنگ قبری شیشه‌ای که نمادی از عنایت  حضرت است تلاوت کردید.

جایگاه سوره حمد

در این باره امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمود: از پیغمبر خدا(صلی الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شنیدم که فرمود:  به تحقیق خدای متعال به من گفته است: ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده‌ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت و آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد. به تحقیق فاتحه‌الکتاب بهترین چیزی است که در گنج‌های عرش است.

از حضرت امام صادق(علیه‌السلام) روایت شده است:‌«هر کس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنایت الهی، درهای خیر دنیا و آخرت به روی او گشوده خواهد شد.»

سوره حمد گنجی از عرش است و مطابق با کل قرآن کریم است. محتوای آن دال بر توحید، نبوت، امامت، معاد و کل اصول دین است. که ولایت پذیری در آن محور است .

أمیرالمؤمنین(علیه‌السلام)فرمودند:  أَنَا صِرَاطُ اللَّهِ الْمُسْتَقِیم. همانا من راه و صراط مستقیم خدا هستم.
امام صادق(علیه‌السلام): صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ.مقصودش محمّد و ذریّهٔ پاک او(علیهم‌السلام) می‌باشد.

خواندن سورهٔ حمد برای حضرت زهرا که گویا کل قران را خوانده‌اید، نشانی از اعلان عقاید پاک و حق شماست که بر هادیان طریق عرضه داشتید و عهد و پیمانی را تجدید کردید.

ان‌شاءالله در مسیر عقائد حقه اسلام ناب توفیق بیشتری پیدا می‌کنید، انس و علاقه و تبعیت شما از بانوی دو عالم‌ بیشتر می‌شود. 

چه خوب که اهل این خانه به نماز جماعت اهمیت می‌دادند و شما نیز .

نماز جماعت

در رابطه با نماز جماعت قران میفرماید :
«وَأَقِـيمُوا الصَّلاةَ وَآتُوا الزَّكاةَ وارْكَعُوا مَعَ الرّاكِعِـينَ » و نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید. [نماز را با جماعت به جا آورید]. بقره، آیه ۴۳

امام رضا(علیه‌السلام) فرمود: فضیلت هر رکعت نماز جماعت برابر با دو هزار رکعت نماز فرادی است. 

پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: من اتی الجماعة ایمانا واحتسابا استأنف العمل. کسی  که در نماز جماعت با ایمان و قصد پاک و خشنودی خدا داخل شود،: اعمال خود را از سر گیرد. (کنایه از این است که گناهان گذشته‌اش بخشیده می شود).

پیامبر ص :ان الله یستحیی  من عبده اذا صلی فی جماعة ثم سأله حاجة ان ینصرف حتی یقضیها . زمانی که بنده‌ای  نمازش را به جماعت بخواند، خداوند از او حیاء می‌کند، و هنگامی  که از او طلب حاجت کرد، منصرف نشود، مگر این که حاجتش را برآورد.

پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: ثلاثة یضحک الله الیهم : الرجل اذاقام باللیل یصلی و القوم اذا صفوا فی الصلاة ، و القوم اذا صفوا فی قتال العدو
سه گروهند که خداوند از آنان خشنود است: ۱-کسی که نماز شب می خواند.۲-جمعی که نماز جماعت تشکیل می‌دهند. ۳- دسته‌ای که در برابر دشمن در راه خدا صف آرایی  کرده‌اند.

حاصل آنکه

ان‌شاء‌الله گناهانی از شما و جمع دوستان و میزبانتان آمرزیده می‌شود .
حاجتی دارید برآوردهٔ به خیر می‌شود. در عالم واقع توفیق کار خیر با برکتی را پیدا می‌کنید. به شرکت در نماز جماعت  اهمیت بیشتری داده و خشنودی خدا نصیبتان می‌شود .

بین شما و دوستانتان رابطه‌ای صمیمی‌تری برقرار شده و بهره‌های خوبی از این روابط حاصل می‌شود

معارف نابی که چون گنج ارزشمند است به روی شما گشوده شده و برکات مادی و معنوی شامل حالتان می‌شود .

دخترم، دوست خوب نعمتی بزرگی است قدرش را بدانید. 

 

پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در اهمیت گزینش دوست خوب می‌فرمایند: الرجل علی دین خلیله , فلینظر احدکم من یخالل. انسان به دین دوستش است؛ پس هر یک از شما بنگرد که با چه کسی دوستی می‌کند. پیامبر صلی الله علیه و آله: مَن اَرادَ اللّه بِهِ خَیرا رَزَقَهُ اللّه خَلیلاً صالحِا؛ هر کس که خداوند برای او خیر بخواهد، دوستی شایسته نصیب وی خواهد نمود.

خیر الهی نصیبتان و پایداری آن روزی شما. 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.