جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب پیاده روی اربعین

مقاله

خواب پیاده روی اربعین 

تعبیر خواب پیاده روی اربعین چیست؟ خواب دیدم در حال برگشت از پیاده روی اربعین هستم . یکباره از محیط پیاده‌روی که پر از سنگ‌های ریز بود و با مردم حرکت می‌کردیم به همراه دوستم وارد محیطی شدیم که مزار شهدا بود و هر کسی سر مزاری روی  یک قبر می‌نشست . من اسم شهیدی رو که روی سنگ قبرش نشسته بودم دیدم. شهید محمد حسین کربلایی بود
به همراه دوستم بودم که تاسوعا و عاشورا کربلا رفته بودیم ، باز هم در خواب کنار هم بودیم . قبل از اینکه دوستم پیش شهید بیاد تو خواب گفتن به مسجد و حجاب زیاد توجه کنید. (دوستم  کار فرهنگی زیاد انجام می‌دهد)

۰
تعبیر خواب خود را در مورد پیاده روی اربعین در اینجا بنویسید x
 

تعبیر خواب پیاده روی اربعین

تعبیر خواب پیاده روی اربعین بسیار خیر و خوب است و منشا برکات زیادی در زندگی است که با توجه به روایات رویای زیبای شما تعبیر می‌شود . 

 پاداش زیارت امام حسین ع 

پاداش زیارت امام حسین ع در همه زمان‌ها و نیز در اربعین فوق العاده‌ است تا آنجا که امام صادق ع می‌فرماید : هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند‌ ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم. آن هنگامی که می‌بیند با زوار امام حسین علیه السلام چه می‌کنند و چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند

مگر زیارت امام حسین ع چه پاداشی دارد و خداوند چه کرامتی به زائر ابا عبد الله می‌دهد که در قیامت مردم آن را آرزو می‌کنند؟

برخی از پاداش‌های عظیم زیارت امام حسین ع در روایات بدین‌گونه است : 

امام باقرع فرمودند : اگر مردم می‌دانستند، زیارت امام حسین علیه السلام چقدر فضیلت و ثواب دارد، به درستی که از شوق می‌مردند و نفس‌هایشان از روی حسرت بند می‌آمد. گفتم: چقدر فضیلت دارد، حضرت فرمودند: هر کس امام حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره مبروره و اجر هزار شهید از شهدای بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد، می‌نویسد. وسائل‌الشیعه،ص۴۵۳،ج

و برخی دیگر از آن پاداش‌ها در روایات : *دعای زائر امام حسین ع مستجاب و حاجات زائر  برآورده می‌شود. * آمرزش گناهان و خطاهای زائر، گویی مانند کسی می‌شود که تازه متولد شده است. *حسنات و ثواب‌ها برای زائر افزایش تصاعدی دارند. *زائر امام حسین ع با پیامبر خدا ص همراهی می‌کند. * بلاهای دنیوی و اخروی به‌واسطه زیارت دفع می‌شود. *در حزب خدا و حزب رسول خدا ص و اهل بیت ع قرار دارد. * او در عمل به یکی از سفارشات مؤکد امامان ع توفیق دارد. *او بهترین نوع زیارت یعنی زیارت به‌صورت پیاده را به جا می‌آورد. *زائر امام حسین ع با فضیلت‌ترین زیارت (یعنی اربعین) را ادا می‌کند که امام صادق ع برای آن زیارت‌نامه خاص صادر فرموده‌اند. *یکی از نشانه‌های مؤمن، به نام زیارت اربعین را آشکار می‌کند. *هر قدمش هزار حسنه و ثواب دارد، هزار گناه از او محو و رتبه‌اش هزار درجه بالاتر مى‏‌رود. *روزى اش وسیع است و خداوند متعال در امور دنیوی‌اش نیز گشایش حاصل می‌کند. * فرشتگان زائر را در رفت و برگشت همراهی می‌کنند. * فرشتگان از زائران بیمار عیادت می‌کنند. *فرشتگان در تشییع مردگان آنان و دعا و طلب مغفرت برایشان شرکت می‌کنند. * زائر امام حسین ع در خلق بزرگترین اجتماع بشری و امنیت‌سازی به نفع تشیع همکاری و شرکت دارد. *در اعلان پیروزی و ماندگاری حماسه عاشورا و جبهه امام حسین ع پس از ۱۴ قرن سهیم است. * او در جهانی‌سازی عاشورای حسینی همکاری دارد. *به جبهه امام حسین ع با خلق عظیم‌ترین راهپیمایی تاریخ جهان کمک می‌کند. * زائر امام حسین ع در عمل به دو وظیفه مهم تولی و تبری به آرام‌ترین شکل سهیم است.

 

تعبیر رویا

الحمد لله شما محب و دوست‌دار امام حسین ع که به تازگی در ایام تاسوعا و عاشورا زائر کوی یار بودید، در عالم خواب در کنار دوست و همراه خود توفیق زیارت اربعین را پیدا کردید . ان شاء الله از پاداش های آن با توجه به نیازها، حوائج و شرایطتان در عالم واقع بهره‌‌مند می‌شوید . اگر حاجتی دارید برآورده به خیر می‌شود . رزق مادی حلال و روزی معنوی نصیبتان می‌شود.ازدرجات معرفتی بالاتری برخوردار شده و حب ولایت و تبعیتی بیش از پیش روزیتان می‌شود. آمرزشی از گناهان که موجب طهارت و سبکی روحتان است نیز  از هدایای ارزشمند این سفر روحانی است و ….

بعد از زیارت در همان جاده اربعین در مسیر برگشت سنگ ریزه‌هایی را در زیر پای خود احساس می‌کردید. شما دوباره بعد از زیارت در جاده زندگی قدم می‌گذارید،  با موانعی در این مسیر برخورد می‌کنید که شاید  مانع حرکت آسان و سریع شما در سیر بندگی باشند
ولی الحمد لله هدایتی به واسطه عنایات امام حسین  ع نصیبتان‌ می‌شود و خود را در فضای حیات طیب و آگاه شهیدان مشاهده کردید. بر سر مزار شهید کربلایی نشستید که نمادی از تجدید عهد و پیمان و تذکری برای شما برای حفظ دست‌ آوردهای زیارت اربعین است . 

شهید محمد حسین کربلایی نیروی ویژه خط شکن در گردان شهادت بود و در جزیره مجنون در عملیات خیبر به شهادت رسید. او قبل از اعزام به جبهه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج قلعه نو بود. فرازی از وصیت نامه شهید بیانگر روح کربلایی اوست .آنجا که می‌گوید:  بار خدایا تو را سپاس که توفیق جهاد خالصانه در صف لشگریان خودت را به ما عطا فرمودی. به یاد می‌آورم زمانی را که از خدا می‌خواستم مرگم را شهادت در راه خودش قرار دهد و هم اکنون متحیرم که چگونه شکرانه این نعمت را به جا آورم.

به واقع شهیدانمان در این زمان نیز جزء‌ لشکریان امام حسین ع هستند چرا کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا .
محافظت از خون شهیدان بر باز ماندگانی است که زینب گونه و چون امام سجاد ع به حفظ ارزش‌ها و اسلام ناب حسینی ع پای بند و بر این میثاق متعهدند. این‌گونه افراد نیز به شهدای کربلا همراه و شریکند . 


عطیه عوفی می‌گوید: با جابر بن عبدالله به عزم زیارت اربعین قبر حسین علیه‌السلام  بیرون آمدم و چون به کربلا رسیدیم، جابر نزدیک شط فرات رفته و غسل کرد و بعد از زیارت و عرض ارادتی جان سوز گفت :…… به آن خدایی که پیامبر را به حق مبعوث کرد ما در آنچه شما شهدا درآن وارد شده‌اید شریک هستیم..
عطیه می‌گوید: به جابر گفتم: ما کاری نکردیم! اینان شهید شده‌اند، گفت:‌ای عطیه! از حبیبم رسول خدا صلی الله علیه وآله شنیدم که می‌فرمود: «من احب قوما حشر معهم و من احب عمل قوم اشرک فی عملهم» هر که گروهی را دوست داشته باشد با همانان محشور شود و هر که عمل جماعتی را دوست داشته باشد در عمل آن‌ها شریک خواهد بود.»

شما و دوستتان که از محبین امام ع و راه ایشان هستید ان شاء الله در عالم واقع توفیق می‌یابید برای تبلیغ دین ناب اهل بیت قدم بردارید. دو موضوع مهم مساجد و حجاب را به دوستتان متذکر شدند که به واقع پایه و اساس کار تبلیغی و فرهنگی است و از توصیه های مکرر شهیدان است ..

سیره پیامبر ص و ائمه معصومین ع این بود که هدف از احیای مسجد را در جامعه اسلامی ترویج معارف دینی و آشنا کردن مردم با اخلاقیات، معارف، عقاید و احکام اسلامی می دانستند.
همچنین فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مثل صندوق های قرض الحسنه و  حتی قضای و رفع اختلافات مردم خصوصا اهالی محل  را در مسجد برپا می‌کردند.
مسجد محلی برای نشر معارف اسلام، برای وحدت مسلمانان، محلی برای دیدار مسلمانان با یکدیگر و … است .

على ع نیز در باره حضور مردم در مساجد و ثمرات آن می‌فرماید : «مَنِ اختَلَفَ اِلَی المَسجِدِ اَصابَ اِحدَی الثَّمانِ؛ اَخاً مُستَفاداً فِی اللهِ، اَو عِلماً مُستَطرَفاً اَو آیَةً مُحکَمَةً اَو یَسمَعُ کَلِمَةً تَدُلُّ عَلی هُدیً،اَو رَحمَةً مُنتَظَرَةً،  اَو کَلِمَةً تَرُدُّهُ عَن ردی، اَو  یَترُکَ ذَنبا خَشیَةً اَو حَیاءً»
کسی که به مسجد رفت وآمد می­ کند، یکی از منافع هشت گانه نصیب او می­ شود: برادری مفید و با ارزش در راه خدا،  علم و دانشی نو،  دلیل و برهان محکم برای تثبیت عقاید، شنیدن کلماتی که موجب هدایت شود، رحمت مورد انتظاری شامل حال او می شود، مواعظی که او را از فساد و گناه بازدارد شنیده و به خاطر ترس یا حیا و آبروی خود گناهی را ترک می کند.

حجاب نیز که پیوند تنگاتنگی با مقوله «عفت و حیاء» دارد از ارزشها و امور مهم است.عفاف، سرمایه درونی و روحی حجاب به حساب می‌آید و حجاب،  نماد بیرونی روحیه کریمانه و عفیفانه است .

حجاب و عفاف  در کنار  هم معنا می‌شوند و جدایی ناپذیرند،  در تعالی و رشد افراد جامعه و حفظ خانواده و آرامش و پیشرفت زنان و مردان ریشه و اساس است و سرآمد هر خیری است .

أمیرالمؤمنین ع فرموده‌اند: عفّت، سرآمد هر خوبى است. «العِفَّةُ رَأسُ كُلِّ خَيرٍ»

و به همین دلیل نیز امام حسن ع در تأکید بر حفظ حیا، بی حیایی را برابر با بی دینی دانسته و فرموده باشد که: آن كه حیا ندارد؛ دین هم ندارد «لَا حَيَاءَ لِمَنْ لَا دِينَ لَه»

در ضرورت پافشاری امام علی ع بر این مهم می فرماید: «العَفافُ يَصونُ النَّفسَ و يُنَزِّهُها عَنِ الدَّنايا» عفاف نفس را ایمن نگه می دارد و آن را از پستی ها دور و پاک می کند.

حاصل آنکه این تذکر بعد از زیارت و پیمان با شهدا نمادی بر این است که شما و دوستتان نسبت به این دو مقوله مهم در زندگی توجه نموده و برای موفقیت و تاثیر گذاری در کارهای فرهنگی و مذهبی از فعالیت در این حوزه غفلت نکنید . ان شاء الله از یاران امام زمان ع باشید . 

خوشا به دوستی‌های خدایی شما 

پیامبر صلّي الله عليه و آله مي‌فرمايند: «خوشا آنان كه در راه خدا با يكديگر دوستي مي‌كنند.» و نیز فرمودند : «من از هنگام بعثتم تا روز قيامت، شفيع هر آن دو تني هستم كه در راه خدا با يكديگر دوستي و برادري مي‌كنند.»

دوستي و رفاقتی که در راه خدا باشد پیوند مباركي را بنا مي‌نهد. این دوستی به دليل صفاي باطني طرفین به تدريج سعي در از بين بردن عيوب يكديگر نموده و كم‌ كم صفات ويژگي‌هاي مثبت هر يك، در اثر همنشيني و مجاورت به ديگري منتقل شده و اين خود باعث رشد و بالندگي معنوي آنها خواهد شد. دوستی هایتان را قدر بدانید 🙏

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.