جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب تعزیه خوانی

تعبیر خواب تعزیه خوانی
مقاله

خواب تعزیه خوانی

تعبیر خواب تعزیه خوانی چیست؟ خواب دیدم که به منزل مادر جاری‌ام رفتم. در آنجا یکی از دوستانم را دیدم که لباس تعزیه سبز پوشیده و پاهایش تا مچ گلی شده بود . به او گفتم اینجا چه میکنی؟ گفت: می‌خواهم نقش حضرت زینب س رو در تعزیه بازی کنم.
بهش گفتم‌ اخه سن تو که به حضرت زینب نمی‌خوره ( دوستم ۴۲ سالشه ) او به حرفام اهمیت نداد و به اصرار می‌خواست که نقش حضرت رو در تعزیه ایفا کنه. بعد ایشان داخل خونه‌ی بستگان شد. با اینکه خونه‌شون معمولیه، اما تو خواب اون قسمتی که تعزیه بود تبدیل به یه باغ شده بود. بعد ما از بیرون می‌شنیدیم که تعزیه خوانی داره اجرا میشه و دوستم داره نقشش رو بازی می‌کنه. تعبیر خواب تعزیه خوانی چیست ؟

تعبیر خواب تعزیه خوانی  

تعبیر خواب تعزیه خوانی خیر است. به طور کلی عزاداری و سوگواری اهل بیت ع  می‏تواند در قالب‏‌ها و ابزاری که در میان ملل و اقوام مختلف مرسوم بوده، محقق شود و به شیوه‌‏های گوناگون تجلّی یابد. البته این تا زمانی است که قالب‏‌ها به اصل پیام و محتوا لطمه وارد نسازد؛ بلکه به بهترین نحو آن را در ذهن و جان مخاطب جای دهد.از این رو استفاده از شیو‏ه‌های عزاداری که در زمان صدر اسلام رایج نبوده (مانند زنجیرزنی، سینه زنی، تعزیه و…) با توجه به نظر مراجع تقلید از نظر شرعی اشکال ندارد؛ بلکه مددکار اسلام بوده و می‌‏تواند در حد خود، شعارهای عاشورا و اهل بیت ع را به گوش انسان معاصر رسانده و قلب او را به سمت باور بدان‏‌ها سوق ‏دهد. البته باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که عزاداری مشروع و مجاز، دارای حدود و چارچوب‏‌های خاصی است که به وسیله شرع و عقل تعیین می‏‌گردد و لازم است بدان توجه شود .

جایگاه مجالس روضه 

جایگاه مجالس روضه عظیم بوده و مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام است .شما در مجلس ذکر اهل بیت و در هیئت امام حسین ع در خانه‌ی اقوامتان شرکت کردید.‌ این خانه‌ها مورد نظر خدا و امامان علیهم السلام بوده و گویا حرم آنان و زنده کننده امرشان و باغی از باغ‌های بهشت می‌باشد .

 قال الصّادق علیه السّلام لِلفُضَیل :
تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟ فَقالَ: نَعَمْ، قالَ: اِنَّ تِلْکَ الْمَجالِسَ اُحِبُّها فاءَحْیُوا اَمْرَنا، فَرَحِمَ اللّهُ مَنْ اَحْیى اَمْرَنا.

امام صادق علیه السّلام از فُضیل پرسید:
آیا (دور هم ) مى نشینید و حدیث و سخن مى گویید؟ گفت:آرى. فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم ، پس امرِ (امامت ) ما را زنده بدارید. خداى رحمت کند کسى را که امر و راه ما را احیا کند.

رسول خدا ص فرمود: «زمانی که باغی از روضه و باغ‌‌های بهشت را دیدید، در آن وارد شوید.پرسیدند که روضه چیست؟ حضرت‌ ص فرمود: مجالس مؤمنین باغی از باغ‌‌های بهشت است»

و در جای دیگر فرمودند: «…هرگاه به باغی از باغ‌های بهشت برخورد کردید، در آن حاضر شوید؛ سؤال شد: باغ‌های بهشت چیست؟ فرمود: مجالس ذکر.»

ان شاء الله اگر حاجتی دارید برآورده به خیر میشود. گناهانی از شما و صاحب‌خانه و دوستتان آمرزیده شده و اگر از امری هراسانید ایمنی پیدا می‌کنید. ثواب زیارتی از امام حسین ع و … نصیبتان می‌شود .

اجرای نقش حضرت زینب س

دوست شما  اصرار داشتند که نقش حضرت زینب س را با لباس سبز و پاهای گل آلود در تعزیه اجرا کنند .

در روایتی معصوم ع فرمودند: هرکس، مردمى را به سبب کردارشان دوست بدارد، روز قیامت، در جمع آنان گرد خواهد آمد و مانند آنان محاسبه خواهد شد؛ اگرچه کردارش چون کردار آنان نباشد.

رسول خدا ص فرمود: من تَشبَّه بقوم فهومنهم. هرکس خود را شبيه قومی کند ازآنان است ، 

لباس در فرهنگ قرانی نمادی از همسر و تقواست.
قران می‌فرماید : هن لباس لکم‌ و انتم لباس لهن (همسران لباس یکدیگرند )
و نیز میفرماید : لباس التقوی ذلک الخیر لباس تقوا همان‌بهترین است .

رنگ سبز لباس، بیانگر ارامش ونشانه عزت وتقوا و بر دین پاک بودن است

این نمادها دال بر این است که ایشان انسانی متقی و ولایت مدار و محب اهل بیت و امام حسین ع و خاندان آن حضرت بوده و در عزای آنان غم و حزن درونی و عمیق ( گل آلود بودن ) دارد و در عمل دوست دارد چون حضرت زینب س از ولایت و امام حسین ع دفاع و حمایت کند.

ان شاء الله ایشان در عالم واقع از درجات ایمانی بالاتری برخوردار شده و توفیق می‌یابد که در امر تبلیغ اسلام ناب و راه ولایت نقش ایفا کند .
نقشی که در این زمان یک مصداقش مثلا  در قالب جهاد تبیین در عرصه مجازی و یا حقیقی است که ممکن است ایشان توفیق یابد پیام رسان خون شهدای کربلا و شهدای حرم‌ و جنگ تحمیلی به جوانان و مردم باشد  چرا که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا.
مقتدا و محبوب و الگوی ایشان ان شاء الله بانوی عقیله و صابره و فاضله کربلاست و حضرت زینب س نیز یار ایشان است و اگر غمی دارد دل‌شاد می‌شود و نیز ویژگی صبوری از تعابیر دیگر این رویاست که به ایشان عنایت می‌شود. همسر ایشان نیز فردی ولایت مدار و همراه ایشان در این مسیر است. 

توصیه می‌شود

چه خوب است که این ایام ماه صفر نیز شما و دوستتان در جهت تعظیم شعائر حسینی ع مجالسی را برپا کرده و یا در آن شرکت کنید . در زمینه تبلیغ قیام ابا عبد الله ع و احیای مکتب حسینی در عرصه‌های مختلف معرفت بیشتری کسب کرده و عملا اقدام کنید . 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
9
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.