جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب الف

تعبیر خواب حرف الف
مقاله

لیست تعبیر خواب حرف الف

عنوان تعبیر خواب های رایج
ابر حضرت دانیال گوید:
ابر به خواب دیدن بر شش نوع بود. اول: ابر سفید و سیاه و زرد و سرخ و ابر بارنده و نابارنده، و هر یک تعبیر بخصوص است. اگر کسی خویشتن را در زیر ابر سفید بارنده دید، دلیل که خدای عزوجل وی را علم و حکمت ارزانی دارد و مردمان را از علم و حکمت او منفعت رسد. اگر بیند که در زیر ابر زرد بود، دلیل که بیمار شود و بعضی ازمعبران گفته اند: زنی خواهد و از وی رنج و غم و اندوه کشد. اگر بیند که در زیر ابر سرخ بود، دلیل که بر محنت و بلاگرفتار شود، زیرا که خدای عزوجل به هر قومی که عذاب فرستادی، نخست ابر سرخ بر فراز آن ظاهر شدی. اگر بیند که بر فزار ابر سبز، راست بایستد، دلیل که به قدر آن، فرمانروائی یابد. اگر بیند که ابر بر سر وی می گذشت، دلیل که او را با کسی نیکو جاه و نیکو عهد، صحبت افتد و مرادش از وی حاصل شود.محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند که ابر را درهوا همی راند، دلیل کند که او را با علما و حکما صحبت افتد. اگر این خواب را پادشاه بیند، دلیل که در ولایت خویش، رسولان و صاحب خیران فرستد، اگر بیند که ابر رااز هوا بگرفت و به زمین آورد، دلیل است کارش نیکو شود و بزرگی یابد و علم حاصل کند. اگر بیند که ابر بر سر وی سایه همی کرد، دلیل که در آن سال خیر و نعمت بسیار یابد. اگر بیند که از ابر، جامه در دوخته بود و پوشیده بود، دلیل کند که چندان علم حاصل کند که کس را نبود. اگر بیند که ابر همه جهان بپوشید و هیچ باران نبود، دلیل بد بود.ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که ابر را جمع کرد یابرداشت و بخورد، دلیل است که میان حکیمان ممتاز شود و در دانش یگانه گردد.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند که ابر را می خورد، دلیل است معیشت او از حکمت بود. اگر بیند که ابر سیاه بر فراز موضع و جائی گسترده بود، دلیل بر خشم و عذاب حق تعالی بود در آن دیار. پس هر چه آن ابر را نزدیکتر بیند، عذاب حق تعالی نزدیکتر بود. اگر با ابر باران بیند، دلیل بر رحمت و خیرات کند. اگر بیند که از ابر باران همی خورد، دلیل است که به قدر آن وی را رحمت و نیکوئی رسد. اگر با ابر باران و رعد سخت بود، دلیل بر ترس از ادعای پدر و مادر یا از ادعای مسلمانان بود. اگر بارعد و برق بیند، این عذاب ها سخت تر بود، اگر با برق صاعقه بیند، عذاب سخت تر بود. اگر بیند که در خانه وی جایگاه نشستن ابر گسترده شده است، دلیل که فرزند و اهل بیتش را حکمت و دانش بود بر قدر و تنگی و تاریکی.حضرت امام جعفر صادق فرماید:
ابر دیدن به خواب بر نه وجه بود.
اول: حکمت،
دوم: ریاست،
سوم: پادشاهی،
چهارم: رحمت،
پنجم: پرهیزکاری
، ششم: عذاب
، هفتم: قحطی ،
هشتم: بلا،
نهم: فتنه.
اسماعیل بن اشعث گوید:
ابر سیاه به خواب، دلیل بیم و ترس و سختی بود و ابر باران برکت و خیر و فراخی بود و نیز غم و اندوه بود. و اما آن ابر که از کنار دریا آرند، که به تازی آن را سفیح خوانند، دیدن وی در خواب غنیمت بود بر قدر آن چه دیده بود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
معبران اسلامی ابر را به علما و دانشمندان تعبیر کرده اند و بدست آوردن ابر در خواب تجسمی است از آرزوی آمیزش و آشنایی و نشستن و برخاستن با اهل علم یا یکی از آن طبقه مردم که ذکرشان رفت و یا تحصیل آن چه فاقد آن هستیم و زمان رسیدن به آن نیز سپری شده است. اگر بیننده خواب ببیند که تکه ای از ابر را گرفت و خورد یا در سینه و لباس خویش پنهان کرد، یا از فهم و دانش بهره مند می شود و یا مالی بدست می آورد که بزرگی سبب تحصیل آن می شود. از دانیال نبی نقل است که دیدن ابر در خواب به شش گونه امکان پذیر است. ابر سفید، سیاه، زرد، سرخ و ابر بارنده و ابر خشک ، یعنی ابری که باران ندارد. اگر بیننده خواب خود را زیر ابر سفید بارنده ببیند بسیار خوب است و خبردهنده خیر و برکت است یا علم و دانش فرا می گیرد. ابر زرد بیماری است و بعضی معبران نوشته اند که بیننده خواب زنی می گیرد که آن زن به او رنج و بلا می رساند و چنان چه ازدواج کرده باشد از سوی زنی به او زیان می رسد. ابر سرخ مصیبت و بلا است. ابر سبز خرمی و بزرگی و امارت و فرمانروائی است. ابر سیاه نیکو نیست و نشانه خشم الهی و تندی سرنوشت است. ابر با برق تنها عذاب است و ابر با رعد بیم و هراس می تواند باشد. چنان چه دیدید ابری از جانب دریا به سوی شما آمد غنیمتی است که نصیب شما می شود و از جایی سود می برید که انتظارش را ندارید. ابری که باران ندارد خوب نیست بخصوص اگر ابر تاریک و گسترده باشد.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید آسمان پوشیده از ابرهای سیاه و تیره است ، علامت آن است که به خاطر اداره بد زندگی بدبخت خواهید شد.
۲ـ اگر خواب ببینید از میان ابرهای سفید ، خورشید پرتوافشانی می کند ، علامت آن است که پس از کشیدن سختیها به سعادت و موفقیت دست خواهید یافت.
۳ـ اگر خواب ببینید از میان ابرها ستارگان می درخشند ، نشانة آن است که لذتهایی زودگذر و پیشرفتی اندک نصیب شما خواهد شد.
ابراز علاقه درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
یک زن متشخص به شما ابراز علاقه میکند :حقارت و شرمساری
یک سیاستمدار یا تاجر به شما ابراز علاقه میکند :نتایج عالی در کارها
یک شخصیت مهم به شما ابراز علاقه میکند: احترام و امتیاز
دوستان به شما ابراز علاقه میکند : ناراحتی
ابروها محمد بن سیرین گوید:
ابروها دیدن به خواب دین بود. اگر بیند که ابروهایش تمام بود و هیچ نقصان در آن نبود، دلیل است که زینت وی تمام و کمال بود. اگر دید که ابروهایش فرو ریخت، تاویلش به خلاف این بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که ابرو نداشت یا موی ابرویش فرو ریخت، دلیل است که آهنگ چیزی می کند که از آن چیز وی بدنامی حاصل گردد و اگر به خلاف این بیند، دلیل می کند که از آن چیز وی را بدنامی حاصل گردد و اگر به خلاف این بیند دلیل است قصد چیزی کند، که وی را نیک نامی و صلاح دین حاصل آید. اگر دید که ابروهایش سفید گشته بود، دلیل که علم و آهستگی وی زیاد گردد، ولیکن مالش را نقصان بود.
جابر مغربی گوید:اگر یک ابروی خویش را ریخته دید دیگری راکنده دید، دلیل که در مال و جاه وی نقصان افتد و بعضی گفته اند که دلیل نقصان زینت دین وی کند.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
ابرو در چهره انسان مکمل حسن و جمال است و در زنان نوعی زینت و وسیله ای برای افزودن زیبایی. چنان چه کسی در خواب ببیند که ابروهای سالم و طبیعی و خوبی دارد که هیچ نقصی در آن نیست نشان آن است که نزد مردم محترم است یا می شود و اطرافیان عیب او را نمی گویند. نداشتن ابرو در خواب هتک حرمت و خدشه به آبرو و حیثیت و بیننده خواب است. اگر بیننده خواب ببیند که ابروانش ریخته و بالای چشمان خویش ابرو ندارد می گوید که بیننده خواب بی حرمت و کم آبرو می شود و دیگران درباره اش بد می گویند و به بدی عمل می کنند. ابروهای سفید علم و دانش و احترام و شخصیت اجتماعی است. داشتن یک ابرو زیان مالی است. تراشیدن ابرو نشانه کاری است که روی جهالت و نادانی انجام می دهد که با اعمال و دخالت عقل می تواند مانع زیان و خسران گردد. ابروهای پر پشت و سیاه احترامی است که مردم به خاطر پولی که دارید یا تحصیل می کنید برای شما قائلند. ابروهای سفید و پر پشت ، شان و شخصیتی است که بر مبنای علم و دانش تحصیل می نمائید.
آنلی بیتون میگوید:
دیدن ابرو در خواب ، نشانة آن است که در آینده ای نزدیک با مسایل گمراه کننده ای روبرو خواهید شد.
لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب ابروهاى پر پشت را ببینید، بدین معنى است که روزگار شاد و خوبى را سپرى خواهید کرد. دیدن ابروهاى کم پشت و سوخته، علامت آن است که خسارت زیادى به شما مى‏رسد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
ابروی خودتان : یک منفعت مالی
ابروهای بلوطی رنگ : شانس بزرگ
ابروهای سیاه : شادی بزرگ
ابروهای کلفت : پول
ابروهای باریک : غم بزرگ
ابروهای خیلی بلند : خوشبختی در عشق
ابروهای سر پایین : عشق به شما وفادارنیست
ابروهای عضو یک فامیل : طرفداران بسیاری پیدا میکنید
ابروهای شوهرتان : عشق
ابروهای زنتان : شانس قابل توجه
ابروهای بچه هایتان : منفعت مالی
ابروهای دشمنانتان : شما را فریب می دهند
ابریشم محمد بن سیرین گوید:
ابریشم در خواب چون بیند، دلیل است بر منفعت. اگر زرد بود، دلیل بیماری بود، دیدن ابریشم پخته در خواب بهتر از خام بود. اگر بیند که ابریشم او ضایع شد، دلیل زیان بود. اگر ابریشم سفید بیند، دلیل است بر منفعت و دیدن جامه ابریشم به خواب، مردان را دلیل کراهت بود و زنان را نیکو.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن ابریشم در خواب خوب است معبران نوشته اند دیدن ابریشم پخته بهتر است تا دیدن ابریشم خام. لباس ابریشمی همان طور که در زنان به زیبایی و شکوه ظاهری ایشان می افزاید در خواب نیز خوب است. اگر یک مرد ببیند که لباس ابریشمی پوشیده کراهت دارد و گویای این است که بی حرمت می شود و به دیده تحقیر و تمسخر بر او می نگرند. داشتن توده ابریشم انبوهی مال است و کلا داشتن ابریشم سود می تواند باشد. حال اگر این ابریشم زرد باشد بیماری است. قرمز و سفید فرج و خجستگی است. اگر کسی لباس ابریشمی به شما هدیه کند زنی سر راهتان قرار می گیرد و چنان چه هدیه کننده آشنا و شناخته شده باشد سودی به ظاهر بسیار فریبنده نصیب شما می گردد. عاریه گرفتن لباس ابریشمین درخواب کراهت دارد.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ پوشیدن لباس ابریشمی در خواب ، علامت آن است که با افراد بیگانه روابط دوستانه برقرار خواهید کرد و به آرزوهای بلند خود دست خواهید یافت.
۲ـ اگر دختری پارچة ابریشم قدیمی در خواب ببیند ، نشانة آن است که نسبت به اجداد خود غرور خاصی خواهد داشت ، مردی پروتمند ولی مسن از او خواستگاری خواهد کرد.
۳ـ دیدن ابریشم کثیف و پاره در خواب نشانة آن است که احترام آبا و اجدادی خود را به منجلاب رسوایی خواهید کشاند.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن ابریشم در خواب، به معنى این است که در زندگى به رفاه و خوشبختى کامل مى‏رسید. اگر دیدید که ابریشم تولید مى‏کنید، بیانگر این است که دوستان شما در کارها، بسیار به شما کمک خواهند کرد و بسیار هم باوفا خواهند بود. دیدن ابریشم مصنوعى در خواب، علامت آن است که شما در کارهایتان بسیار خوش شانس مى‏باشید.
ابزار آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن هر ابزاری در خواب ، نشانة کشیدن رنج و سختی برای انجام کاری است.
۲ـ دیدن ابزار شکسته و مستعمل در خواب ، علامت آن است که مرگ یا بیماری سخت یکی از دوستان یا نزدیکان شما را تهدید می کند.
ابزار جراحی آنلی بیتون میگوید:
دیدن وسایل و ابزار در خواب ، نشانة آن است که از مسئولیتی و بی اعتنایی دوستی نسبت به خود رنج خواهید برد.
ابزار کار درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب تعداد زیادی ابراز کار : ثروت
به شما ابراز کار اهدا میکنند : بعضی ها به خاطر شما کارهای بسیاری انجام خواهند داد.
ابزار کار میخرید : تغییرات مهم
ابزار کار می فروشید : پول به دستتان می آبد
ابزار کار مکانیکی : یک هدیه دریافت می کنید
ابزار نجاری : یک زن به شما پیشنهادی میکند
ابزار ماهیگیری : شکست در کار
ابزارجراحی : رنج
ابزار موسیقی : خوشبختی
ابلیس حضرت دانیال گوید:
دیدن ابلیس به خواب، دلیل بر دشمنی بود بد دین و دروغ و زن فریبنده و بی شرم، که همه را بدی آموزد و شر و فساد. اگر دید که با ابلیس در جنگ و نبرد نبود و او را قهر نمود، دلیل که وی را به خیر صلاح میل بود. اگر بیند که ابلیس را بر وی غلبه بود، دلیل است کمه به راه شر و فساد مایل بود. اگر بیند که ابلیس او را نصیحت می کرد و وی را خوش می آمد، دلیل که او را هم به مال هم به تن مضرت رسد. اگر بیند که ابلیس دست او را بگرفت و به جایى مى‏برد و او گفت که: »لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم«، دلیل است که به گناه بزرگ مبتلا گردد، و بعد از آن به نصیحت شخصى از آن گناه باز ایستد. اگربیند که ابلیس را بر گردن غل نهاد، دلیل است که اهل دین و صلاح را رسد اگر بیند که ابلیس ضعیف و درمانده بود، دلیل است که علما و مردمان مصلح را قوت رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که ابلیس رامطیع شد، دلیل است که به هوای نفس مبتلا گردد. اگر بیند که ابلیس چیزی را عطا داد، اگر آن چیز نیک بود، دلیل است که مال حرام یابد و اگر آن چیز بد بود، دلیل بر فساد دین نماید. اگر بیند که ابلیس شاد و خرم بود، دلیل که کار مردمان به فساد قوی گردد. اگر بیند که ابلیس را خواست که به شمشیر زند و هلاک نماید و بگریخت، دلیل است که ولایتی به دست آورد و عدل و انصاف نماید. اگر بیند که ابلیس بکشت، دلیل که نفس خود را قهر نماید و راه صلاح ورزد.
لوک اویتنهاو می گوید :
ابلیس : همراه بد، همراه ناجور
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن ابلیس در خواب ، نشانة روبرو شدن با حوادثی دهشتناک است. برای حفظ ظاهری آبرومندانه از استراتژی خاصی استفاده می کنید.
۲ـ اگر در خواب شیطان را بکشید ، نشانة آن است که برای یافتن جایگاهی مناسب تر در زندگی ، دوستان بی قید و بند خود را ترک می گویید.
۳ـ اگر ابلیس در غالب ادیبی به خواب شما بیاید ، نشانة آن است که باید از دوستان چاپلوس و ریاکار دوری کنید.
۴ـ اگر ابلیس در غالب فردی ثروتمند به خواب شما بیاید ، نشانة آن است که قادر نخواهید شد از نفوذ خود برای ارتقاء مقام دیگران استفاده کنید.
۵ـ اگر خواب ببینید ابلیس آهنگین و آرام در گوش شما زمزمه می کند ، علامت آن است که در برابر وسوسه های شیطانی تسلیم خواهید شد.
۶ـ اگر ابلیس در غالب زنی زیبا به خواب شما بیاید ، علامت آن است که هر گونه احساس محبتی که به دیگران دارید ، نادیده خواهید گر فت.
۷ـ اگر در خواب احساس کنید می خواهید خود را از شر شیطان دور نگاهدارید ، نشانة آن است که خواهید کوشید رفتار خود خواهانة خود را کنار بگذارید و با دیگران تا آنجا که می توانید منصفانه رفتار کنید.
اپرا آنلی بیتون میگوید:
اگر کسى در خواب ببیند که به عنوان تماشاگر، در اپرایى حضور یافته است، بدین معنا است که با دوستانى هم سلیقه آشنا شده و در کارها پیشرفت مى‏کنید و نتایج خوبى به دست مى‏آورید.
لیلا برایت میگوید:
دیدن اپرا در خواب، نشانه‏ى زندگى خانوادگى یا شخصى شما مى‏باشد و اگر خودتان در اپرایى شرکت کردید معنا این است که کار مهمى انجام مى‏دهید، اما فایده‏ى کمى مى‏برید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
به اپرا میروید : آشفتگی بزرگ در خانواده
در اپرا هستید : کارهای شما بسیار مغشوش است.
هنرپیشه ها در اپرا هستند : کامیابی در عشق
یک اپرای بزرگ : یک دوست که مدت زیادی غایب بوده است برمیگردد.
اتاق منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
اتاق به نوشته نفایس الفنون تجسمی است از دنیا و محیط زیست. اگر اتاقی که در خواب خود می بینید و به آن وارد می شوید بزرگ و باشکوه باشد برای بیننده خواب توانگری و فرح و انبساط پیش می آید و اگر محقر و کوچک و فقیرانه باشد دنیا بر او تنگ می شود . اتاق تنگ و تاریک و غور، تجسمی است از تنگی خلق و ناتوانی اخلاقی. اتاق روشن بخصوص اگر نور از سقف آن ساطع باشد آینده ای روشن است برای بیننده خواب. اتاقی که درهای فراوان دارد فراخی روزی است و گشادگی امور.
لوک اویتنهاو می گوید :
اتاق : نیات بد
اتاق زیبا : پیروزمندی
اتاق فقیرانه : توقعات بیجا
مرتب کردن اتاق : مراقب سلامتی خود باشید
آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب اتاقى دیدید، به این معنا است که مدت اندکى در خانه‏ى فعلى خود، خواهید ماند.
اتاق پذیرایی درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خود را در یک اتاق پذیرایی می بینید : یک کارسخت در انتظار شماست.
در اتاق پذیرایی یک زن زیبا هستید : از یارتان جدا خواهید شد .
در اتاق پذیرایی یک زن زشت و بد هیبت هستید : مشاجره
خواب ببینید که در اتاق پذیرایی معاشقه میکنید : مورد آزار و مواخذه قرار خواهید گرفت .
یک اتاق پذیرایی را مرتب میکنید : نتایج عالی درامور عشقی
یک اتاق پذیرایی پر از اشیاءکمیاب : ناراحتی و نا امیدی.
اتاق خواب اگر دخترى خواب اتاق خوابى تمیز و زیبا را ببیند، به معناى آن است که مردى ثروتمند به او پیشنهاد ازدواج مى‏دهد. مشاهده‏ى اتاق خواب زیبا در خواب، علامت آن است که ثروتى غیرمنتظره از طریق فامیل، فرد ناشناس و یا معامله‏اى در تجارت به شما خواهد رسید.
لیلا برایت میگوید:
اتاق خواب در هر حال به معنى روابط جنسى و زناشویى است. اگر در خواب خود را در اتاق خواب خودتان مشاهده کردید، بدین معنا است که دچار یأس و ناامیدى خواهید شد. و اگر در خواب خود را در اتاق خوابى ناآشنا دیدید، علامت آن است که با فردى آشنا مى‏شوید که روابط دوستانه‏اى با او پیدا مى‏کنید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اتاق خواب خودتان را می بینید : تغییر در امور احساسی و عشقی
اتاق خواب خیلی لوکس یک شخص دیگر : در کارهای فعلی شما تاخیر بسیار وجود دارد.
یک اتاق خواب در یک آپارتمان :در مورد رازهای فامیلی باید سکوت اختیار کرد.
شما در یک اتاق هتل خوابیده اید : غیبت و پرگویی های احمقانه بزودی شروع میشود.
در اتاق خواب یک دوست خوابیده اید : شما گیج خواهید شد .
اتاق کنفرانس لیلا برایت می‏گوید:
دیدن اتاق کنفرانس در خواب، بدین معنا است که در آینده با افرادى برخورد مى‏کنید که براى شما ارزش خاصى خواهند داشت.
اتاقک لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب خود را در اتاقک کشتى دیدید، به معناى آن است که درگیر دعوایى مى‏شوید که به دادگاه کشیده مى‏شود و به خاطر به اثبات نرسیدن حرف‏هاى شاهد، در دعوا شکست مى‏خورید.
اتوماتیک درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
دستگاههای اتوماتیک : یک تغییر خوشایند.
عکس المعهای شما اتوماتیک است : نقاط ضعف شما نمایان میشود.
از قدرت اتوماتیک ناخودآگاه درخودتان لذت میبرید : حوادث خوشایند و شاد ولی ناگهانی .
از دستگاههای اتوماتیک استفاده میکنید: پول به دستتان میرسد.
اتومبیل فروید گوید:
ترک کردن ایستگاه بیشتر به وسیله قطار و در مجموع با اتومبیل و هواپیما از نظر عبدوس تعبیر شگفتی دارد
فروید دریافت که رویای ترک ایستگاه به تعبیر دریافت و درک عزیمت به جهانی دیگر است . ترک ایستگاه در مجموع یعنی حرکت از جایی به مقصدی نا معلوم حالا این حرکت با ماشین یا اتوبوس یا کشتی یا قطار فرقی نمی کند.
فروید عقیده دارد :
اگر بیننده از ایستگاه به مقصدی نا معلوم حرکت کرد ، در رویا نشانگر مرگ و آرزوی آن از طرف خواب بین و بالاخره نزدیک شدن مرگ او است.
مولف گوید :
با اینکه ماشینهای سواری در جامعه زیاد شده است و تغریبا اکثر افراد می توان گفت از این وسیله استفاده می کنند ولی هنوز یک وسیله تجملاتی برای عده ای می باشد
خریدن اتومبیل بزرگی و عزت و جاه
مسافرت با اتومبیل غم واندوه
کار کردن با اتومبیل بدست آوردن سود زیاد
تصادف با اتومبیل گرفتاری ومشکل بزرگ
اگر ماشین او زیر خاک پنهان شده بود و آن را از آنجا بیرون کشید نشانه آن است که از مشکلات بزرگ بوجود آمده رهائی خواهد یافت
محمدبن سیرین گوید:
اگر به خواب بیند بر گردون نشسته بود و گردون می رفت دلیل بر شرف و بزرگی است. اگر دید پادشاه گردونی به وی داد، دلیل که از پادشاه بزرگی یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن گردونه بر هشت وجه است.اول: عزو جاه (عزت و آبرو).
دوم: ولایت وفرمانروایی.
سوم: مرتبه ومنزلت.
چهارم: بزرگی.
پنجم: هیبت.
ششم: خرمی (شادمانی و سرور).
هفتم: رفعت.
هشتم: اسانی کارها.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید مشغول رانندگی هستید ، دلالت بر آن دارد که در کار و زندگی خود تغییری می دهید و این تغییر باعث نشاط و خوشحالی شما می شود.
۲ـ اگر خواب ببینید هنگام رانندگی ، ماشین شما خراب و متوقف می شود ، دلالت برآن دارد که خوشگذرانی به آن حدی که شما انتظار دارید ، ادامه نمی یابد.
۳ـ اگر خواب ببینید از مقابل ماشینی که در حال حرکت است فرار می کنید ، دلالت بر آن دارد که به درستی از رقابت و هم چشمی پرهیز می کنید.
۴ـ اگر زن جوانی خواب ببیند به جستجوی اتومبیلی می گردد ، دلالت بر آن دارد که برای جلب حمایت فردی تلاش می کند ، اما موفق به جلب حمایت او نمی شود.
لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب دیدید که با کسى در اتومبیل همسفر شده‏اید، نشانه‏ى آن است که با دیگران روابط خوبى پیدا خواهید کرد. اگر در خواب اتومبیلى خریدید، نشانه‏ى آن است که در کارها موفق مى‏شوید. اگر در خواب اتومبیلتان آسیب دید به معناى آن است که صدمه‏ى مالى به شما مى‏رسد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اتومبیل : خبرهای با عجله فراوان برای شما فرستاده میشود .
شما یک اتومبیل دارید : یک هدیه مهم دریافت میکنید.
به تنهایی رانندگی میکنید : بزودی تغییر وضعیت کلی خواهید داشت.
به اتفاق خانواده در اتومبیل هستید : باید از خودتان در مقابل صجبتهایی که درباره شما می کنند دفاع کنید.
با معشوقتان در اتومبیل هستید: باید بیشتر بر هوسهایتان غلبه کنید.
با نامزد یا دوستتان در اتومبیل هستید: نقطه ضعفهای شما نمایان میشود.
به اتفاق اشخاص دیگر در اتومبیل هستید: از قبول خبرهای نادرست بپرهیزید .
یک تصادف اتومبیل : علامت رسیدن پول
اتومبیل واژگون میشود ولی شما جان سالم بدر میبرید : از رقیب بپرهیزید.
به اتفاق دوستان در یک اتومبیل هستید : بزودی به یک راز پی میبرید.
به اتفاق یک زن در اتومبیل هستید : به واسطه یک رسوایی بدنام خواهید شد.
اثاث منزل آنلی بیتون میگوید:
دیدن اثاث منزل در خواب، نشانگر اتفاقات ناخوشایند است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
اثاثیه زیبا : درآمد مالی شما کافی خواهد بود.
اثاثیه معمولی : شما به طبقه متوسط تعلق دارید.
یک زن ثروتمند اثاثیه زیبا دارد : او مرتکب دیوانگی خواهد شد .
یک شخص از طبقه متوسط خواب اثاثیه زیبا ببیند : شانس بزرگ در عشق.
یک کارمند دفتری خواب اثاثیه منزل ببیند : موفقیت مالی.
اجاره لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب دیدید که مکانى را اجاره کرده‏اید، بدین معنا است که در امور شخصى خود به دیگران وابسته‏اید.
آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب دیدید که مشغول پرداخت اجاره‏ى خانه‏ى خود هستید، دلالت به آن دارد که منافع مالى قابل توجه‏اى به دست خواهید آورد. اگر در خواب دیدید که قادر به پرداخت اجاره بهاى خود نیستید، نشانه‏ى آن است که از روابط اجتماعى با دیگران سود اندکى خواهید برد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما یک اجاره نامه را امضا میکنید : عدالت درتعیقب شما خواهد بود.
از یکنفر میخواهید که یک اجاره نامه را امضا کند : زندان
یک اجاره نامه را باطل میکنید : آینده شما نامعلوم است.
برای اجاره بدنبال مستاجر میروید : با یک دشمن آشتی خواهید کرد.
یک خانه اجاره میکنید : مراقب رقیب باشید.
یک مغازه اجاره میکنید : کارهای شما بخوبی پیش خواهند رفت .
زمین اجاره میکنید : شانس در روابط اجتماعی .
اجاق لیلا برایت میگوید:
دیدن اجاق با آتش در خواب، نشانه‏ى خوشبختى است. دیدن اجاق بدون آتش در خواب، به معنى تنهایى است. اگر در خواب احساس کردید که اجاق داغ است، بدین معنا است که زندگى شاد و روابطى خوب با دیگران خواهید داشت. اگر در خواب دیدید که مشغول روشن کردن اجاق هستید و شعله خوب مى‏سوزد، نشانه‏ى آن است که اوقات دلنشین در انتظار خانواده‏تان است و اگر شعله بد بسوزد، نشانگر غم و اندوه فراوان است.
اجاق گاز مهمترین‌ بخش‌ نمادین‌ این‌ خواب‌ می گوید ممکن‌ است‌ در رابطه‌ بابچه‌دار شدن‌ ترس‌ و وحشت‌ شدیدی‌ را تجربه‌می‌کنید و یا سخت‌ در انتظار آن‌ هستید. گفته‌می‌شد که‌ اجاق‌ یا فر گرم‌ به‌ منزله‌ باروری‌،مثمرثمر بودن‌ و یا مثبت‌ اندیشی‌ است‌، در حالی‌که‌ اجاق‌ سرد و خاموش‌ تعبیری‌ برعکس‌ دارد.اگرچه‌، اجاق‌ و فر در کل‌ نمایانگر خانه‌داری‌ وپخت‌ و پز نیز هستند.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اجاق گاز در خواب ، نشانة آن است که با پادرمیانی شما ، اختلاف و اندوه از بین می رود.
۲ـ اگر دختری خواب ببیند روی اجاق گاز غذا می پزد ، نشانة آن است که با سپاسگذاری و قدردانی افراطی خود ، دوست صمیمی خود را از دست می دهد.
اجبار به زور درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
کسی را مجبور به انجام کاری میکنید : دیگران بر شما نفوذ دارند .
دیگران را به زور مجبور میکنید : امیدهای شما برآورده میشود .
یک زندانی را مجبور به کاری میکنید : نا امیدی و رنج
یک صندوق را به زور باز میکنید : یک گاو صندوق خواهید خرید .
اجداد لوک اویتنهاو می گوید :
اجداد : زیان و ضررهای ناخواسته
مضطرب : ممکن است که شانس خوبی در کارها داشته باشید
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما پدربزرگ یا مادر بزرگ هستید : آرزوهایتان برآورده میشوند.
با پدر بزرگ یا مادر بزرگ صحبت میکنید : ۱- ارث ۲- مرگ ناگهانی
بچه های کوچک به همراهی پدر یا مادر بزرگشان شما در سلامتی کامل خواهید بود.
احترام درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
به شما احترام می گذارند : زندگی شما مملو از شادی میشود.
شما احترامتان را از دست میدهید : یکی از دوستانتان میمیرد .
به اشخاص دیگر احترام میگذارند : ضرر مالی
احتضار لوک اویتنهاو می گوید :
جان دادن : یک سلامتی قدرتمند
دیدن کسی که جان میدهد : نشانه خوب برای کسی که او را درحال جان دادن میبینیم
زنی در حال جان دادن: از دست دادن یک ارث ، یا یک نیابت
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید دیگران در حال احتضار هستند ، نشانة آن است که شما و دوستانتان بداقبال هستید.
۲ـ اگر در خواب خود را در حال احتضار ببینید ، علامت آن است که با بی توجهی خود ارزش کارتان را کم می کنید و همچنین بیماریی شما را به مرگ تهدید می کند.
۳ـ اگر در خواب حیوانات وحشی را در حال احتضار ببینید ، نشانة آن است که از خطری خواهید گریخت.
۴ـ اگر خواب ببینید حیوانات اهلی در حال احتضارند ، علامت آن است که با آرامش و تسلط بر خود با هر وضعیتی روبرو می شوید.
احتیاج لیلا برایت میگوید:
احساس نیاز در خواب، نشانه‏ى پند و اندرز است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما محتاج هستید : بدبختی
شما احتیاج به دکتر دارید : پول به دستتان میرسد .
احتیاج به پرستار دارید : کارهای سودمند .
احتیاج به خدمتکار دارید : کارهایتان با مخالفت دیگران مواجه خواهند شد .
محتاج به عشق هستید : یک شراکت از هم پاشیده میشود.
احتیاج به یک دوست دارید : خوشبختی
دیگران احتیاج دارند : کارهای سودمند در انتظارتان است .
احضار ارواح آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید در مراسم احضار ارواح شرکت کرده اید ، نشانة آن است که آشنایی و دوستی با افراد بیگانه ، بر زندگی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
احمق درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب احمقها : یک اتفاق غیره منتظره و خوشایند در انتظار شماست .
یک دسته احمق : روح شما به طرز خارق العاده ای کار میکند .
شما احمق هستید : بزودی خودتان را در پست وزارت خواهید دید .
بچه ها احمق هستند : روی نردبان اجتماع در پله های بالا جا خواهید داشت .
اخبار اچ میلر میگوید:
اگر در خواب خبر خوشى شنیدید، علامت آن است که خبر بدى به شما مى‏رسد و اگر در خواب خبر بدى شنیدید، نشانه‏ى آن است که خبر خوبى به شما خواهند داد.
اخراج لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب دیدید که اخراج شده‏اید، نشانه‏ى آن است که به سعادت مى‏رسید و اگر در خواب دیدید که کسى را اخراج کرده‏اید، بدین معنا است که به دوستان و خانواده‏ى خود اعتماد نمى‏کنید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما را از کارتان اخراج کرده اند : پیشرفت در کار
یک کارمند یا زیر دست را اخراج میکنید : مصیبت و ناکامی
دیگران اخراج شده اند : یک راز فاش میشود.
اخلاق آنلی بیتون میگوید:
دیدن افراد مؤدب و درستکار در خواب، دلالت بر موفقیت در انجام کارها را دارد. اگر در خواب فرد بى‏ادب و بداخلاقى را دیدید، نشانه‏ى آن است که با موانع دشوارى روبه‏رو مى‏شوید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما بد اخلاق هستید : گرفتاری وناکامی
شما خوش اخلاق هستید : دوستان نادرست اطراف شما هستند .
زن و شوهرها بد اخلاق هستند : صحبتهای احمقانه بیداد میکنند.
دیگران بد اخلاق هستند : شانس در کار
دوست مورد علاقه شما بد اخلاق است : با یکنفر آشنا میشوید و عاشق او میشوید .
دوست مورد علاقه شما خوش اخلاق است : سفری طولانی در پیش دارید .
رئیس شما بد اخلاق است : شما را به محلی دعوت خواهند کرد .
نزدیکان شما بداخلاق هستند : گرفتاریهای خانوادگی
ادرار محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی بیند که ادرار کند، به جایگاهی که موضع آن نباشد، اگر صاحب خواب غمگین و وام دار بود، دلیل کند که از غم فرج یابد و وامش گذارده گردد و اگر توانگر بیند، دلیل کند که مالش نقصان آید، بر مقدار ادرار.
حضرت دانیال گوید:
اگر بیند که در جایگاهی مجهول ادرار کند، دلیل بود که از اهل آن موضع زن خواهد یا کنیزک خرد. اگر بیند که به جای ادرار خون همی رفت، دلیل کند که او را فرزند اید و اگر بیند که به جای ادرار چرک و خون می رفت، دلیل کند که او را فرزندی اید به تن معلول. بعضی از معبران گفته اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بیند که ادرار همی خورد، دلیل کند که مال حرام خورد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که اندر چاهی ادرار کرد، دلیل کند که از کسی مال حلال حاصل کند. اگر بیند که ادرار همی کرد، دلیل کند که او را فرزندی آید که قران ظاهرخواند و عالم و دانا گردد. اگر بیند که برخی از ادرار ریخت و برخی با خود داشت، دلیل کند که برخی از مال وی برود و برخی اندوه وغم از وی جدا گردد. اگر بیند که مردمان از ادرار وی همی مسح کردند، دلیل کند که او را فرزندی آید که عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند که در مسجد ادرار کردن همی کرد، دلیل کند که مال خویش هزینه کند. اگر بیند که جامه وی به ادرار آلوده شد، دلیل کند که مال خویش بر فرزند خویش هزینه کند.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند که در خانه خویش به موضعش ادرار همی کرد، دلیل کند که مال و ثروت و دارایی خویش بر عیال خویش هزینه و خرج کند، لیکن عوض آن جبران شده بازآید.منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن بول یا ادرار در خواب دو صورت دارد. یا بیننده خواب خودش ادرار می کند یا می بیند که دیگری ادرار می کند. به هر حال دیدن بول در خواب بد نیست. اگر دیدید که خودتان ادرار می کنید از غم فارغ می شوید و ناراحتی هایی که دارید از بین می رود. این با مقدار ادراری که می کنید بستگی مستقیم دارد. هر چه بیشتر ادرار کنید فراغت شما از غم و غصه بیشتر است. اگر دیدید که دیگری ادرار می کند نیک است. چنانچه شاهد ادرار دیگری بودید خرمی و صفا است هم برای بیننده خواب و هم برای کسی که در خواب دیده اید ادرار می کند. اگر دیدید دیگری ادرار می کند و ادرار او لباس شما را ملوث و آلوده کرده از او مختصر آزردگی خاطر پیدا می کنید که رفع می شود. چنانچه ببینید که ادرار می کنید و ادرار شما به لباس و پا و کفشتان می ریزد به نعمت و رفاه آمیخته به خرمی و شادی می رسید و بسیار نیکو است.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
ادرار کردن در خواب به موقع خویش . به مرد توانگری رسد اما آنکه درویش باشد.
بنده را آزادی بود
بیمار را شفا بود
محبوس را فرج بود
مسافر را باز آمدن بود
عامل را معزولی بود
خلیفه را مرگ بود
قاضی را عزل بود
بازرگان را زیان باشد در تجارت
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب دیدید که در حال ادرار کردن هستید، معنایش آن است که در راه رسیدن به محبوب، دشوارى‏هایى خواهید داشت. دیدن ادرار دیگران در خواب، علامت آن است که در اثر بیمارى، دوستان از شما دور مى‏شوند.
لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب خود را در حال نوشیدن ادرار بینید، نشانه‏ى آن است که از مریضى نجات پیدا خواهید کرد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب ادرار : مورد تحقییر قرار میگیرید .
در تخت خود ادرار میکنید : منفعتهای عالی در کار
به دیوار ادرار میکنید : یک معامله یا قرارداد مربوط به کار شکل میگیرد .
دیگران به دیوار ادرار میکنند :رضایت کامل از کارهائی که در پیش دارید .
بچه ها ادرار میکنند : علامت سلامتی
یک ظرف مخصوص ادرار : آینده شما روشن و خوش خواهد بود .
ادویه آنلی بیتون میگوید:
اگر دخترى در خواب دید که همراه با غذاى خود ادویه مى‏خورد، به معناى آن است که جلب ظواهر فریبنده خواهد شد. دیدن ادویه در خواب، به معناى آن است که در راه رسیدن به لذت‏هاى مادى، از شهرت شما کم مى‏شود.
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر در خواب دیدید که ادویه مى‏خورید، نشانه‏ى آن است که در کارها موفق مى‏شوید.
اذان محمدبن سیرین گوید:
هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بیند در جایگاهی معروف بانگ نماز شنود یا بانگ نماز دهد، دلیل حج بیت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جایگاهی مجهول بود، مکروهی و ناپسندی بدو رسد. اگر این خواب را مردی فاسق دید، دلیل که او را به دزدی گیرند. اگر دید بانگ نماز را از مسجد یا از مناره دهد، دلیل که مردمان را به خدا می خواند. اگر دید در بستر خفته بانگ نماز می داد. دلیل که با زن خودالفت دارد. اگر دید بانگ نماز در خانه خود می داد، دلیل که مفلس و درویش گردد و گویند کسی از اهل بیت او هلاک شود. اگر دید بانگ در چاه یا در سردابه می داد، دلیل که آن کس زندیق یا منافق است. اگر دید که بانگ نماز در کوچه میداد. دلیل بر ماسوی کند.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر مردی بیند با زن خود بانگ نماز می داد، دلیل است که از دنیا رحلت کند بزودی. و اگر دید در کلمه های بانگ نماز زیادت و نقصانی بود، دلیل که بر مردمان ستم و بیداد نماید. اگر دید کودکی بانگ نماز می داد، دلیل که پدر و مارد را وداع گوید. اگر بیند بانگ نماز در گرمابه می داد، دلیل بدحالی او بود در دین و دنیا. اگر دید بانگ نماز در قافله یا در لشگرگاه می داد، تاویلش بد است. اگر بیند محبوسی درزندان بانگ نماز می داد و اقامه کرد، از زندان رهایی یابد. اگر بیند بانگ نماز به لهو و بازی می داد، دلیل که هلاک شود. اگر دید بر سر کوهی بانگ نماز می داد، دلیل که پادشاه سخن راست گوید و او را به خدای تعالی خواند. اگر دید در مناره بانگ نماز می داد، دلیل که بزرگی و فرمانروائی یابد. اگر بیند در کنج خانه بانگ نماز داد، دلیل که در کار حق خیانت کند. اگر بیند درسردابه بانگ نماز داد،دلیل که به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا کشد و دیر بماند. اگر دید در میان کوهی بانگ نماز کرد، دلیل که در میان قومی ستمگر گرفتار آید و با وی خیانت کنند. اگر ییند بر کرسی یا بر تختی نشسته بود یا ایستاده و به لهو بانگ نماز می کرد، دلیل که عقل از او زایل شود. اگر دید دیگری بانگ نماز کرد و او بشنید. دلیل که به کار عبادت و طاعت کاهل است و کسی او را به خدای تعالی خواند. اگر بیند بانگ اقامت شنود، دلیل که در کارهای حق توفیق یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است.
اول: حج.
دوم: سخن حق.
سوم: فرمانروائی.
چهارم: بزرگی.
پنجم: ریاست.
ششم: سفرطولانی.
هفتم: بریدن.
هشتم: تنگدستی و فقر.
نهم: خیانت.
دهم: جاسوسی.
یازدهم: منافقی.
دوازدهم: بریدن دست.
اذیت و آزار آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید مورد آزار کسی قرار گرفته اید ، نشانة آن است که دشمنان بر علیه شما به گفتگو نشسته اند.
۲ـ اگر در خواب تجربة آزار دهنده ای را تحمل کنید ، نشانة آن است که می خواهید در روز بعد ، کارهایتان را با سرعت بسشتر به پیش ببرید.
ارابه درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک ارابه : شانس بشما نزدیک میشود.
یک ارابه میرانید : یک ضرر مالی
یک ارابه با بار سنگین : یک شانس غیره منتظره .
یک ارابه به در خانه شما میرسد : خوشبختی استثنایی
بهمراهی شخصی که دوست دارید سوار ارابه هستید : شانس خارق العاده خواهد بود.
با خانواده در ارابه هستید : از فامیل دور به شما ارث میرسد .
سوار یک ارابه علوفه هستید :بی احترامی و ناکامی
اراذل و اوباش لیلا برایت میگوید:
دیدن اراذل و اوباش در خواب: نشانگر آن است که به شما زیانى خواهد رسید.
ارتداد آنلی بیتون میگوید:
دیدن افراد مرتد در خواب، بیانگر دوستانى است که به شما ضرر مى‏رسانند. حرف‏هاى کفرآمیز، علامت بدبختى شما مى‏باشد. اگر در خواب شما را مرتد خواندند، نشان دهنده‏ى سعادتمندى در زندگى مى‏باشد.
ارتش لیلا برایت میگوید:
دیدن ارتش در خواب، نشانه‏ى نگرانى شما مى‏باشد. براى زن‏ها علاقه داشتن به روابط جنسى است. ارتش در حال جنگ، بیانگر ثروت بزرگ مى‏باشد و رژه ارتش، معنایش موفقیت در مسائل مالى مى‏باشد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک ارتش : نزاع درخانواده
ارتشهای متعدد از کشورهای مختلف : پول وشادی
ارتش کشور خودتان : سودهای کوچک مالی
یک ارتش در حال جنگ : خیانت و رنج
ارتقاء آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید به مقامی والا ارتقاء می یابید ، علامت آن است که با مطالعه و دقت در کارها به پیشرفت و ثروت دست خواهید یافت.
۲ـ اگر خواب ببینید به سمت آسمان صعود می کنید ، علامت آن است که به ثروتی دست خواهید یافت ، اما باید برای حفظ و نگهداری ثروت خود بشتر بکوشید.
هانس کورت میگوید:
اگر در خواب به مقام بالاترى ارتقاء پیدا کردید، نشانه‏ى دقت در کارها و پیشرفت در زندگى مى‏باشد.
ارث لوک اویتنهاو می گوید :
ارث : خلاص شدن از یک موقعیت ناجور
آنلی بیتون میگوید:
اگر خواب ببینید ارثی به شما رسیده است ، نشانة آن است که به آرزوهای خود دست خواهید یافت.
لیلا برایت می‏گوید:
دلیل بر آن است که طلب عقب افتادهی شما وصول میشود.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
به شما ارث میرسد : ۱- یک مرگ در فامیل ۲- در کارهایتان بسیار دقت کنید .
از یک شخص نا شناس به شما ارث میرسد : منفعت مالی
با دیگر اعضا فامیل بر سر ارث مشاجره میکنید : ضرر مالی
افراد نزدیک فامیل را به عنوان وارث انتخاب میکنید:درمشکلات غرق میشوید
به شما ارث نمیرسد : مرگ یک برادر یا یک خواهر
شما را از ارث محروم میکنند : ناکامی و شکست بزرگ
یکی از افراد خانواده را از ارث محروم میکنید : پول فراوان
دیگران از ارث محروم شده اند : یک تغییرمهم در اطراف شما رخ خواهد داد.
اردک ماهی آنلی بیتون میگوید:
دیدن اردک ماهى در خواب، معنایش این است که شما را به مهمانى دعوت مى‏کنند.
اردکون بدان که اردکون، شکوفه ای است، دیدنش در خواب دلیل بر رنج و بیماری است.
اردو آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید در هوایی آزاد مشغول خوشگذرانی در اردویی هستید ، نشانة آن است که در انتظار تغییراتی در زندگی خود هستید ، و آماده برای رفتن به سیفری طولانی و ملال آور خواهید شد.
۲ـ اگر درخواب اردوگاهی ببینید ، نشانة آن است که دوستان به موقعیتهای بهتری در زندگی دست می یابید و شما به آینده ای تاریک خواهید رسید.
۳ـ اگر دختری خواب ببیند در اردویی شرکت کرده است ، علامت آن است که خواستگار او برای تعیین روز ازدواج متزلزل است اما بعدها ثابت می شود که او فرد مهربانی است.
۴ـ اگر دختری خواب ببیند در اردوی نظامی به سر می برد ، نشانة آن است که با اولین درخواست ازدواج خواهد کرد.
۵ـ اگر زنی شوهردار خواب ببیند در اردوی سربازان به سر می برد ، نشانة آن است که دامنش لکه دار می شود و شوهرش او را طلاق می دهد.
اردوگاه درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اردوگاه : یک زندگی سالم و طولانی
شما در یک اردوگاه هستید : دردسرهای بزرگ در آینده
مانع آن میشوید که شما را به اردوگاه ببرند : مراقب سلامتی خود باشید.
یک دختر جوان خواب ببیند که او را به اردوگاه برده اند : ازدواج
اردوگاه مخصوص فقرا : ثروت در نزدیکی شماست
شما در اردوگاه فقرا هستید : شانس و شادی
اعضا خانواده در اردوگاه هستند : پول بدون مشکل میرسد.
دیگران در اردوگاه هستند : اشیاءقیمتی را که فکر میکردید گم شده پیدا می کنید.
اردوی کار آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید در اردویی مشغول کار هستید ، علامت آن است که اتفاقی تلخ برای شما پیش خواهد آمد.
ارز آنلی بیتون می‏گوید:
ارز در خواب، نشان پنهان کردن چیزى مى‏باشد. کار کردن با ارز نشانه‏ى پیشرفت در کارها مى‏باشد.
ارزانی یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن ارزانی مصیبت بود.
ارزن یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن ارزن روزی ناگهانی بوی رسد.
لیلا برایت می‏گوید:
کاشتن یا خوردنش در خواب، نشانه‏ى آرامش و آسایش در زندگى مى‏باشد.
ارزیر محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند که ارزیر بسیار به دست داشت، دلیل که بر قدر آن، وی را چیزی از متاع دنیا حاصل گردد. اگر بیند کاسه و طبق و مانند این داشت و دانست که ملک اوست، دلیل که قدر آن، وی را خدمتکار و چاکر بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که ارزیر همی گداخت، دلیل بود که در زبان مردم افتد به بدی.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن ارزیر در خواب سه وجه بود.
اول: منفعت،
دوم: خدمتکار،
سوم: متاع خانه.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن آهن ومس و روی و ارزیروغیران تعلق به منفعت دنیا دارد.
ارش محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند که بارش یا چیزی دیگر بارش همی بود او را سود و منفعت بود.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند که رسن یا جامه پشمین بود، دلیل است که در سفر به قدر آن مال حرام به دست آورد.
ارقام آنلی بیتون میگوید:
دیدن ارقام در خواب ، دلالت بر اشتباهات بسیار و آشفتگی فکری دارد .
اگر مراقب اعمال و حرفهای خود نباشید ، در معاملة بزرگی شکست می خورید.
ارکستر آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید یکی از اعضای ارکستر هستید و مشغل نواختن ساز ، نشانة آن است که نامزدتان وفادار و مؤدب خواهد بود و سرگرمیهایی دلپذیر در زندگی خواهید داشت.
۲ـ اگر خواب ببینید به آهنگی که ارکستر می نوازد گوش سپرده اید ، نشانة‌آن است که با کسب دانشهای بشری هر دم صاحب شخصیتی قوی تر خواهید شد ، و لطف و محبتی فراوان به سوی شما سرازیر خواهد شد.
لیلا برایت می‏گوید:
ارکستر را در خواب دیدن، علامت آن است که در جشن بزرگى شرکت مى‏کنید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک ارکستر : شانس نزد شما می آید.
به یک ارکستر گوش می کنید : یک موفقیت بزرگ در انتظار شماست
یک ارکستردر حال نواختن موسیقی : ناکامی و ناراحتی
صدای یک ارکستر را از دورمی شنوید: یکی از اعضا فامیل را از دست میدهید .
به اتفاق خانواده به ارکستر گوش میکنید : مقدار کمی پول به دستتان می آید.
یک رهبر ارکستر : خوشبختی در خانواده
یکی از آشتایان شما رهبر ارکستر است : کارهای شما پیشرفت میکنند
ارکیده درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب گل ارکیده : خوشبختی
شما گل ارکیده دارید : شانس و شادی
ارکیده میخرید : یک زندگی آسوده
به یک زن شوهردار ارکیده هدیه میدهید : مراقب دوستان حسود باشید.
به یک زن مجرد ارکیده هدیه می دهید : نامزدی
یک زن جوان خواب ببیند که ارکیده دریافت میکند:نامزدی در پیش است .
ارگ آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر در خواب صدای ارگ را از کلیسا بشنوید ، علامت آن است که افراد خانواده از یکدیگر جدا خواهند شد.
۲ـ اگر خواب ببینیدبا ارگ آهنگ دلپذیری را می نوازید ، علامت آن است که از آسایش دنیوی بهرمند می گردید و امتیازات اجتماعی زیادی به دست می آورید.
۳ـ آواز محزونی که به همراه نواختن ارگ در خواب به گوش برسد ، نشانة از دست دادن دوست یا مقامی است و همچنین حکایت از وظایفی خسته کننده دارد.
لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب ارگ بسازید، نشانه‏ى آن است که خبرهاى خوشى در انتظار شما مى‏باشد. اگر در خواب ارگ بنوازید، احتمالا مشکلاتى برایتان پیش خواهد آمد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
ارگ یک کلیسا : دوستان سعی دارند به شما کمک کنند.
شما ارگ می فروشید : تجربه های تلخی در انتظار شماست
ارگ می زنید : از نزدیکانتان کسی را از دست میدهید.
صدای ارگ را می شنوید : بستگان به خانه شما می آیند
شما در کلسیا ارگ می نوازید : اضطراب
صدای بلند و نا خوشایند یک ارگ : نفاق در خانه شما نفوذ کرده است .
صدای یک ارگ در مراسم تدفین : شانس .
ارمنی درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک ارمنی : سرنوشت شما به نا امیدی و مصیبت کشیده میشود.
شما ارمنی هستید : یک اتفاق مهم و جالب رخ خواهد داد .
شما به همراهی یک ارمنی هستید : بازگشت یک دوست قدیمی
تعداد بسیاری ارمنی : نامه ای که مدتها انتظارش را داشتید به دستتان میرسد .
اره محمدبن سیرین گوید:
اگر در خواب بیند که با اره درختی برید، دلیل است که از صحبت مردی که تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جوید و او را بیازارد. و تاویل هر درختی در حرف (دال) بیان نمائیم. اگر بیند که فرزند یا برادر یا خواهر خویش را با اره به دو پاره ببرید، دلیل است که مانند این، وی را فرزندی دیگر بیابد، یا بردار یا خواهر.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر دید که اره فرا گرفت یا بخرید یا شخصی بدو داد، دلیل است که اگر پسردارد، وی را پسری دیگر آید، و اگر دختر دارد، وی را دختری دیگر آید، و اگر فرزند ندارد، چهارپای دارد. دلیل است که چهارپائی مثل آن نصیب گردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
اره درخواب دیدن بر سه وجه بود.
اول: فرزند،
دوم: خواهر،
سوم: انباز(شریک).
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اگر کسی در خواب ببیند که اره در دست دارد ولی با آن چیزی را نمی برد و کاری انجام نمی دهد نشان آن است که فزون طلب و زیاده خواه است و احیانا این زیاده خواهی صورت ناپسند یعنی طمع و آز دارد، اما اگر اره به دست داشت و در خواب دید که درختی را قطع می کند گویای آن است که از صاحب آن درخت یا چوب و تخته دور می شود و بین آن ها مفارقت اتفاق می افتد. اره بیشتر نشان تعداد است و زیاده خواهی وهمه چیز را برای خود خواستن و در خواب این صفات به صورت اره نمودار می شوند. چنان چه در خواب دیدید که اره ای از دکان خریدید یا از جائی برداشتید و یا کسی به شما اره ای بخشید چنان چه کودک باشید صاحب خواهر و برادر می شوید و چنان چه متاهل باشید خداوند دختری یا پسری به شما عنایت می فرماید. اگر اره را به دست یا پای خود کشیدید بی آن که بریده شود و از جای آن خون بیاید گویای آن است که کاری زیان بخش انجام می دهید که زیان آن متوجه خودتان خواهد شد.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید با ارة دستی چوبی را اره می کنید ، علامت آن است که زندگی خانوادگی شما لبریز از فعالیت و شور و شوق خواهد بود.
۲ـ دیدن اره های بزرگ که با نیروی برق کار می کنند ، علامت آن است که پذیرفتن وظیفه ای بزرگ ، باعث تحول و دگرگونی در زندگی شما خواهد شد. اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که نصایح او مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت.
۳ـ دیدن ارة فرسوده که دندانه هایش شکسته است ، علامت آن است که با حوادثی نامساعد روبرو خواهید شد و در زندگانی طعم شکست را خواهید چشید.
۴ـ گم کردن اره در خواب ، علامت آن است که دست به کارهایی می زنید که برایتان مصیبت و بدبختی به همراه می آورد.
۵ـ شنیدن صدای اره کردن در خواب ، نشانة رسیدن به سعادت و خوشبختی است.
۶ـ پیدا کردن اره ای مستعمل در خواب ، نشانة آن است که کارها نتایجی نامطلوب به همراه خواهند داشت.
۷ـ اگر خواب ببینید اره ای را روی شانة خود حمل می کنید ، علامت آن است که مسئولیتهایی بزرگ و پر منفعت به عهده خواهید گرفت.
ارواح آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن روح در خواب ، نشانة آن است که با مشکلی غیره منتظره مواجه خواهید شد.
۲ـ اگر خواب ببینید روحی با لباس سفید در مقابل شما هویدا می شود ، نشانة‌آن است که سلامت یکی از بهترین دوستانتان در معرض خطر است.
۳ـ اگر خواب ببینید روحی با لباس سیاه در برابرتان ظاهر می شود ، نشانة‌آن است که با نیرنگ و بی وفایی دیگران روبرو خواهید شد.
۴ـ اگر با روحی در خواب صحبت کنید ،‌ نشانة‌آن است که اگر از منطق و عقل سلیم خود پیروی کنید و از مصیبت و شری که در زندگی شماست ، جان سالم به در خواهید برد.
۵ـ اگر خواب ببینید ارواحی به در و خانة شما ضربه می زنند ،‌ نشانة‌ آن است که دردسری ناگهانی گریبانتان را خواهد گرفت.
۶ـ اگر خواب ببینید روحی در پشت پارچه ای حرکت می کند ،‌ نشانة‌ آن است که اگر می خواهید مرتکب اشتباه نشوید باید احساسات خود را کنترل کنید.
۷ـ اگر در خواب احساس کنید روح یکی از دوستانتان در اتاق شما سرگردان است ، نشانة‌ آن است که احساس ناامنی و نومیدی خواهید کرد.
۸ـ اگر خواب ببینید ارواح موزیک می نوازند ،‌ نشانة آن است که تغییرات نامساعدی در زندگانی شما پدیدار می شود ، و اندوه به محیط خانة شما راه می یابد.
از خجالت سرخ شدن لیلا برایت می‏گوید:
معنایش این است که عاشق شده‏اید و جرئت بیان آن را ندارید. اگر شما در خواب سرخ شدن کس دیگرى را بینید، نشانه‏ى آن است که به خواستگاریتان مى‏آیند.
از دست دادن درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
از دست دادن چیزی در خواب : مشکلات فراوان در آیندة نزدیک
دوست پسرتان را از دست می دهید : خجالت و اندوه
دوست دخترتان را از دست میدهید : از کارهای دیوانه وار خود رنج خواهید برد.
زنتان را از دست می دهید : مراقب رقیب باشید.
شوهرتان را از دست می دهید: وسوسه و فریب
فرزند خود را از دست می دهید: نگرانی در خانه
رفاقت دوستان خود را از دست میدهید: یک تغییر مهم در امور عشقی تشکیلات و کارتان را از دست میدهید: ناکام و شرمنده خواهید شد.
مسکن خود را از دست میدهید: در امور مالی بیشتر دقت و احتیاط کنید.
خون ازدست میدهید: به یک کمک مالی احتیاح پیدا خواهید کرد.
یکی از اعضای صورت خود را از دست میدهید : دردسر و گرفتاری.
از دست دادن تعادل آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید ناگهان روی چیزی می خورید و تعادل خود را از دست می دهید ، نشانة آن است که با بی دقتی وظایف خود را انجام خواهید داد.
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران به گونه ای تعادل خود را از دست می دهند ، نشانة آن است که از بی دقتی و غفلت دیگران بهره می گیرید.
از زندان آزاد شدن آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب دیدید از زندان آزاد شده‏اید بدانید که غم و اندوه فراوانى در انتظار شما است.
ازدحام لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب جمعیت زیادى را در حال ازدحام بینید، نشانه‏ى موفقیت در انجام کارهایتان می‏باشید.
ازدواج لوک اویتنهاو می گوید :
ازدواج -عروسی : رسیدن به هدف
ازدواج کردن : سود ، خوشبختی ، در برخی موارد میتواند به معنای اختلافات نیز باشد
دیدن شوهر : امیدهای واهی
دیدن زن : در آمد خوب و پشت سرگذاشتن یک موقعیت مشکل به خیر و خوشی
محمدبن سیرین گوید:
اگر بیند زن خواست، دلیل که شرف و بزرگی اش زایل شود، اگر زن مرده را به زنی کرد و با وی جمع گردید، دلیل که از ملک و مال آن زن او را چیزی حاصل شود. اگر بیند با آن زن جمع نشد، دلیل که چیزی اندک ازمال وی را حاصل شود. اگر زنی بیند او را مرده به زنی گرفت و در سرای زن با وی جمع شد، دلیل که مال زن نقصان شود، یا حال وی متغیر شود. اگر بیند زن خواست، لکن زن را ندید و نامش ندانست، دلیل که اجلش نزدیک شده باشد. اگر زن را بیند و سرای مجهول بود و آن سرا از آنِ شخص مرده بود و آن مرد با وی جمع شد، دلیل که آن زن بمرد. اگر آن زن معروف بود، دلیل بر نقصان مال زن کند.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر زن شوهردار در خواب بیند دیگر شوهری دارد و عروسی را ندید. دلیل بود بر شرف و عزت و زیادتی مال.اگر بیند عروسی خواست کردن و عروسی را ندید و نشناخت، بیم مرگ است او را و بعضی گویند: شخصی بر دست او هلاک شود و اگر بیند بیمار است و زنی مجهول خواست و یا کسی دید زن او شوهر کرد و آن شوهر را به خانه برد، دلیل که مالی بسیار از این مَمَر به شوهر اور سد. اگر بیند زنی نابکار به زنی خواست و با وی جمع نشد، آن چه گفتم کمتر بود.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند دختری دوشیزه را به زنی کرد و دوشیزگی او را بستد، دلیل که اندر آن سال او را زنی یا کنیزکی حاصل شود و از پادشاه خیر و نیکی بیند. اگر بیند به حرام دوشیزگیِ دختری بستد، دلیل که مالی حرام بدست آورد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
زن گرفتن درخواب بر چهار وجه است.
اول: بزرگی و مقام،
دوم: زیادتی مال،
سوم: سرحالی وآسایش،
چهارم: خرمی و شادی.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر دختری خواب ببیند با پیرمردی ازدواج می کند ، علامت آن است که با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد . اما اگر خواب ببیند در هنگام جشن ازدواح مردی با لباس سیاه از مقابلش می گذرد و نگاه ملامت آمیزی به او می کند نشانة آن است که سردی بی تقاوتی یکی از دوستان او را ناامید می سازد .
۲ـ دیدن مراسم ازدواج دیگران در خواب با میهمانانی شادمان که لباسهایی زیبا بر تن کرده اند ، علامت آن است که از زندگی لذتهایی عالی خواهید برد . اما اگرمیهمانان لباسهایی سیاه بر تن کرده باشند ، علامت آن است که در آینده به سوگ کسی خواهید نشست .
۳ـ اگر خواب ببینید با کسی پیمان ازدواج می بندید ، نشانة آن است که خبرهایی ناگوار خواهید شنید .
۴ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواج کسی شرکت کرده اید ، نشانة آن است که امور شغلی به طرز باور نکردنی امید بخش خواهد شد . و از فکر کردن به افراد مورد علاقة‌خود لذت زیادی خواهید برد .
۵ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواح واقعه ای ناگوار رخ می دهد ، علت آن است که به بیماری مبتلا خواهید شد . یا از مرگ یکی از اعضای خانوادة خود رنج خواهید کشید .
۶ـ اگر دختری خواب ببیند عروس شده است اما هیچ احساس خوشحالی نمی کند ، علامت آن است که در زندگی به نومیدی دچار خواهد شد ، و در امور عاطفی شکست خواهد خورد .
لیلا برایت میگوید:
اگر به شما پیشنهاد ازدواج شد، نشانه‏ى خوشبختى در زندگى مى‏باشد، شوهر کردن در خواب، نشانه‏ى رفاه مالى است و طلاق گرفتن، علامت آن است که مورد تهمت دیگران قرار خواهید گرفت.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اردواج : ایام خوش در پیش است .
در یک ازدواج شرکت می کنید: منفعتهای بزرگ مالی
ازدواج یکی از اعضاء فامیل : خصومت در خانواده
یک شوهر یا زن در یک ازدواج شرکت کند: سود
ازدواج خواهرتان : خطر بزرگ
ازدواج یک برادر : پول
ازدواج یک دختر باکره : احترام
ازدواج پسرتان : پول به دستتان میرسد.
ازدواج دخترتان : ثروت
در ازدواج یک بیوه شرکت می کنید: پول زیادی بدست میاورید.
ازدواج با افراد کشور دیگر آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید با فردی خارجی ازدواج می کنید ، نشانة آن است که با دیگران به دعوا ومشاجره خواهید پرداخت .
ازدیاد درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب ازدیاد : موفقیت برای نقشه هایتان
ازدیاد پول : کارهایتان به ناکامی بر میخورند و پولتان را هدر میدهید.
ازدیاد املاک : اموالی که متعلق به شماست از دستتان میروند.
دارایی و ثروت دیگران ازدیاد پیدا می کند : مراقب رقیب باشید.
اژدر درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اژدر : مراقب اطرافیانتان باشید .
یک اژدر را آتش میزنید : زندگی شما تغییر خواهد کرد.
اژدر منفجر میشود : اشخاص حسود شما را احاطه می کنند
اژدر به هدف می خورد : فرزندان شما سبب خوشی و لذت شما خواهند بود.
اژدها محمدبن سیرین گوید:
اژدها به خواب دیدن، دشمن بزرگ و قوی بود. اگر بیند اژدهائی داشت، دلیل که با بزرگان پیوندد. اگر با اژدها جنگ و نبرد می کرد و بر او خیره شد، دلیل که با دشمن او را جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را قهر کند. اگر بیند اژدها را بکشت و گوشت وی بخورد، دلیل که بر دشمن ظفر یابد و مال بستاند و هزینه نماید.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند اژدها وی را فرو خورد، دلیل بیم از دشمن بود، که وی را هلاک نماید. اگر دید بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطیع و فرمانبر او بود، دلیل که دشمنی بزرگ وی را مطیع و فرمانبر شود و کار او به نظام گردد.
لوک اویتنهاو می گوید :
اژدها : موقعیت ناجور
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اژدها یک جانور افسانه ای است. در خواب اژدها تصویر قدرت های بزرگ و غیر مفید و خطرناک و تزویر آمیز است. و دشمنی که تسلط بر او در عهده ما نباشد و از جانش بیمناک باشیم می تواند در خواب ما به صوردت اژدها شکل بگیرد. معبران کهن نیز اژدها را دشمن قوی پنجه دانسته اند. اگر کسی در خواب ببیند که با اژدها می جنگد نشان آن است که با دشمنی قوی پنجه رو در رو قرار می گیرد و اگر در عالم خواب بر اژدها چیره شود در بیداری بر خصم توفق می یابد. کشتن اژدها بخصوص اگر خوابیده باشد و حالت جنگ به خود نگیرد فراغت کلی از غم و غصه و رهائی از آرزوهای محال رنج دهنده است. پس کشتن اژدها نجات از چنین غم هائی است که داریم.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن اژدها دشمن بزرگ باشد
آنلی بیتون میگوید:
دیدن اژدها در خواب ، نشانة آن است که بر نفس شما شهوات تسلط می یابد و ممکن است به دیگران اجازه دهید از تمایلات و هوا و هوسهای شما سوء استفاده کنند ، باید بر هوا و هوس و نفس خود تسلط پیدا کنید .
لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب اژدها را به عنوان یک حیوان افسانه‏اى دیدید، نشانگر آن است که با شخص بلند مرتبه‏اى همنشین مى‏شوید. دیدن اژدهاى وحشتناک در خواب بیانگر ضرر و زیان است. دیدن اژدهاى زخمى در خواب، نشانه‏ى دشمن خطرناک است که احتمالا به شما ضرر مى‏رساند و اگر در خواب ببینید که اژدها را مى‏کشید، بدین معنا است که از مشکلات رهایى پیدا مى‏کنید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اژدها: ثروت بزرگ
تعداد بسیاری از اژدها : ناکامی عشقی
یک ارتشی خواب اژدها ببیند : یک افسر مافوق به بازدید او خواهد آمد.
یک دختر جوان خواب اژدها ببیند : شادی بزرگ نصیب او می شود.
اسارت آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید اسیر شده اید ، نشانة آن است که احتمالاً درگیر خیانتی خواهید شد ، که اگر نتوانید آن را حل و فصل کنید ، بدبخت و نومید می شوید .اگر در خواب ببینید کسى زندانى شده است، نشانه‏ى آن است که شغلى در سطح پایین به دست مى‏آوردید. اگر زنى در خواب خود را زندانى و اسیر ببیند، علامت آن است که به خاطر محبت شوهرش به دیگران، دچار حسادت مى‏شود و مورد سرزنش قرار مى‏گیرد.
اسارتگاه آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اسارتگاه در خواب ، علامت آن است که به بدبختی دجار خواهید شد .
۲ـ اگر خواب ببینید فردی از اسارتگاه آزاد می شوید ، علامت آن است که سرانجام از شر بدبختی و نومیدی خود را آزاد خواهید ساخت .
اسب حضرت دانیال گوید:
اسب تازی را به خواب دیدن، دلیل بزرگی و عز و جاه بود. اگر دید بر اسب تازی نشسته بود و آن اسب مطیع و به فرمان او بود، دلیل که عز و بزرگی دولت یابد، بر قدر نیکوئی و قیمت اسب. اگر دید که اسب را فرا گرفته یا کسی بدو داد و بر وی نشست، دلیل که شرف و بزرگی یابد، لیکن کمتر از آن که در اسب تازی گفتیم و اگر دید از آن اسب چیزی کم بود، یازین یا نمد زین یا لگام، دلیل که بر قدر آن نقصان در بزرگی او بود. اگر بیند اسب وی را دم انبوه و دراز بود، دلیل که بر قدر آن وی را خادمان باشند و چاکران و اگر دم اسب او بریده بود، دلیل که وی را خادمان و چاکران نباشند. اگر بیند چیزی از اندام اسب او ناقص بود، دلیل که به قدر آن از عز و شرف او نقصان بود. اگر دید با اسب جنگ و نبرد همی کرد و اسب غالب بود و فرمانبر وی نبود، دلیل که مصیبت و گناه نماید.
محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند بر اسب برهنه نشسته بود، دلیل که مصیبت و معصیت و گناه او بیشتر بود. اگر آن اسب از شخصی دیگر بود،آن چه گفتیم خداوند اسب را بود. اگر دید اسب برهنه بود. لکن مطیع او شد، دلیل بر بزرگی و شرف او بود. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر بام خانه یا بر دیوار ایستاده بود، دلیل آن چه گفتیم از گناه بیشتر و صعب تر نماید. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر هوا می پرید، یا بیند کهم آن اسب را پرها بود و چون مرغ همی پرید، دلیل که وی را شرف و بزرگی بود در دین و دنیا باشد که خداوندش سفر نماید.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر دید بر اسب ابلق نشسته بود، دلیل بر کاری کند که بر وی گواهی دهند. اگر دید بر اسب سیاه نشسته بود، دلیل بر کاری نماید که وی را مال و مهتری حاصل شود. اگر بیند بر اسب کمیت بود، دلیل که از پادشاه قوت و بزرگی یابد. اگر دید بر اسب اشقر (سرخ مو) بود، دلیل است بر صلاح دین و حرمت او از پادشاه. اگر دید بر اسب زرد بود، دلیل که اندک بیماری یابد و بر اسب سمند همین دلیل بود. اگر بیند بر اسب جرمه بود، دلیل است بر خیر و صلاح. اگر دید که بر اسب سلیس بود، دلیل است زن خواهد. اگر دید از اسب فرود آمد، دلیل است از شرف و بزرگی بیفتد. اگر دید از اسب برهنه فرود آمد، دلیل که از گناه و معصیت بازایستد. اگر بیند بر اسب نشسته بود و سلاح تمام پوشیده بود، دلیل که شرفو بزرگی یابد، چنانکه شخص از آن مانع نباشد و دشمن بر او ظفر نیابد. اگر بیند اسب را همی تاخت تا جنگ نماید، دلیل که از وی گناهی در وجود آید با ترس و وهمی بدو رسد، بر قدر تاختن اسب. اگر دید بر اسب نشسته بود و اسب او را در مسجد برد، هیج خیر اندر این نبود، مگر بیند که اسب او را از آنجا بیرون آورد. اگر دید اسب او را مراغمه همی کرد، دلیل که مال و دولت یابد. اگر بیند اسب با وی سخن گفت، دلیل بود که کاری نماید که مردمان از او به شگفت آیند. اگر دید اسب بیگانه در سرای وی درآمد، یا درکوچه وی، دلیل که مدری شرف و نام دار در سرا یا در کوچه وی درآید، به قدر و قیمت اسب و در آنجا مقام سازد. اگر دید اسبی از کوچه او بیرون رفت، دلیل کند که مردی شریف از کوچه او غائب شود، یا بمیرد.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند اسب مادیا فرا گرفت، یا شخصی بد داد و بر وی نشست، دلیل که زن خواهد و بر وی مبار بود. اگر بیند آن مادیان به گونه سیاه بود، دلیل کند که آن زن شریف و نامدار نباشد. اگر بییند آن مادیان ابلق است، دلیل کند که زن را مادر و پدر از یک نسل نباشد. اگر آن مادیان جرمه باشد، دلیل که آن زن خوبروی و با جمال است. اگر آن مادیان سبز رنگ باشد، دلیل کند که آن زن دیندار و پرهیزکار باشد. اگر اشقر بود، دلیل کند که آن زن عزیز و خداوند جاه بود. اگر کمیت بود، دلیل که آن زن معاشر و طول دوست بود. اگر دید آن مادیان کره داشت، دلیل کند که زن را فرزند بود، چنانکه اگر کره او نر بود، دلیل که آن زن را پسر است. اگر ماده باشد، دلیل کند که فرزند زن دختر بود. اگر بیند گوشت اسب همی خورد، دلیل که پادشاه او را خواستار شود و به خویشتن نزدیک نماید. اگر دید در پس کسی به اسب نشسته بود، دلیل کند که آن مرد که در پس وی نشسته بود، تابع او شود، اگر بیند اسبان بسیار پیرامون سرا یا کوچه او بودند، دلیل که در آن موضع باران بارد، یاسیلاب روان شود.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند که بر اسب رهوار نشسته است، دلیل که زن توانگر با صلاح به زنی بخواهد و اگر اهل آن نباشد، وی را به چنین زنی مصاحبت افتد و از او منفعت و نیکوئی یابد. اگر دید گوش اسب او بریده بود، دلیل که پیغام مهتران از او بریده شود. اگر دید اسب بسر درآمد و زود برخاست، دلیل که در بعضی از شغل وی خلل افتد و دیگر بار به صلاح باز آید. اگر دید اسبی خرید بی دم و بر وی نشست، دلیل که زنی بی اصل را به زنی بخواهد. اگر دید با اسب به هوا بر شد و بعد از آن از هوا فرود آمد، دلیل که بر دست پادشاه هلاک شود. اگر دید اسب وی را بدزدید، بیم بود که عیالش هلاک شود. اگر بیند اسب وی گم شد، دلیل که زن را طلاق دهد. اگر دید اسب خویش را بفروخت، دلیل که عز و جاه او کم شود، یا عیال از وی جدا شود. اگر دید بر اسب بازگونه نشسته بود، دلیل که از وی به قصد کاری منکر پدی آید، که در آن وی رامضرت و ملامت بود.
جاحظ گوید:
اسب در خواب، هوای نفس بیننده خواب بود و اگر اسب خویش را سرکش بیند، دلیل که هوای نفس او سرکش باشد و اگر دید اسب خویش مطیع و فرمانبر بود، دلیل که هوای نفس او صعب تر بود به بدی، و بدانکه هر اندامی از اندامهای اسب، نشان بود از پادشاه. اگر خون پادشاه را بر اسب بیند عز و رفعت او بود و مردم عامه اسب به خواب دیدن، عز و بخت بود. اگر بیند اسبی مجهول از محلی بیرون آمد، دلیل که یکی از بزرگان محله از دنیا برود.
خالد اصفهانی :
اسب پالانی به خواب، بخت مرد است و هر چند پالانی فرمانبردار باشد، بخت او مطیع تر و فرمانبردارتر بود. اگر بیند که اسبی پالانی در شهری یا در دهی یا در سرائی شد، دلیل که مردی غریب عجمی در آنجا پدید اید. اگر بیند بر اسبی درازدم نشسته بود. دلیل که وی را تبع زیاده شود، به قدر درازای دم اسب. اگر به خلاف این بیند، دلیل که حال بر وی بد شود و عیش بر وی تنگ گردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن اسب در خواب بر پنج وجه بود.
اول: عزواحترام،
دوم: مقام ومرتبت،
سوم: فرمانروایی،
چهارم: بزرگی وعظمت ،
پنجم: خیرو برکت.
اگر بیند یوزه بر اسب او نشسته است، دلیل که جهودی با زن وی فساد نماید. اگر بیند سگی بر اسب نشسته بود، دلیل که مغی با زن او فساد نماید.
محمدبن سیرین گوید:
چون استر درخواب بیند، اگر مطیع نبود مردی بدخوی و چون مطیع بود، نیک بود. اگر بیند بر استری بی زین نشسته بود و ندانست که استر از آن کیست، دلیل که به سفر رود. اگر بر استر خویش نشسته بود، چون سفر کند با سود و منفعت آید. اگر بیند بر استر زین یا پالان یا عماری نهاده است، دلیل که زن او نازائیده بود، خاصه که داند استر ملک او بود، یا شخصی بر او بخشیده بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند بر استر ماده سیاه نشسته بود وبلند بالا بود، دلیل که زنی خواهد که خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفید بیند، آن زن که خواهد با جمال و خوبروی بود. اگر استر به گونه سبز دید، دلیل آن که زن دیندار و پرهیزکار بود. اگر استر به گونه سرخ بیند، دلیل که آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد یا اشقر بیند، دلیل که آن زن بیمار شود و زرد روی بود. اگر استر برهنه و رام کرده بیند، دلیل کند بر مردی ضعیف.
جابر مغربی گوید:
استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضی از استادان این صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بیند از کسی استر ماده بخرید، دلیل که از کسی کنیزک بخرد. اگر بیند که استر ماده بفروخت، دلیل که کنیزک بفروشد یا از کنیزک جدا شود. اگر دید که بر استر ماده نشسته بود، دلیل که زنی کند که هرگز وی را فرزند نیاید. اگر بیند که بر استر نر نشسته بود، دلیل که عمر وی دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بیند استر از پس وی می دوید، دلیل که وی را غمی رسد.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر دید استر نوحه همی کرد، دلیل نماید بر زیادی مال از جهت زنان. اگر دیداستر با وی سخن گفت، دلیل که کار عجب وی را پیش آید و مردمان را زا آن شگفت آید، اگر دید استری را بکشت، دلیل که مال یابد، اگر دید وی بمرد یا ضایع شد. دلیل است که از کنیزک جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردی بود و بدانکه گوشت و پوست استر مال بود و بعضی از معبران گفته اند: گوشت استر بیماری بود. اگر دید شیر استر همی خورد، دلیل بود بر دشواری و ترس و بیم وی به قدر شیر که خورد بود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن استر بر پنج وجه بود.
اول: سفر باشد،
دوم: زندگانی دراز،
سوم: ظفر بود بر دشمن،
چهارم: جمال و آرایش،
پنجم: مرد احمق بود.
و استر ماده زن نازائیده بود واستر کرده منفعت و یافتن مراد بود.
فروید گوید :
اگر در خواب اسب بارکش بیند ، بختش را دیده است که هرچه رامتر باشد کامرواتر است
اگر بیند یک اسب بارکش وارد خانه ای شد ، مردی غریب به آن خانه خواهد آمد
اگر بیند بر اسبی دم دراز سوار است ، به اندازه دازی آن طرفدار پیدا کند و اگر دم اسب کوتاه باشد طرفدارانش را از دست خواهد داد
لوک اویتنهاو می گوید :
سفید : لذت
سیاه : مشکلات
اسبی که بر دو پای خود به هوا بر میخیزد : افتخار بزرگ
اسب سواری : آرزوهای بر آورده شده
افتادن از اسب : ناراحتی زیاد
اسب سرکش : مرگ
دارای یک اسب بودن : کامیابی
نعل کردن اسب : یک مقام ، یک موقعیت شغلی مهم
اسب مرده : کار زیاد
اسب لاغر : مانع
سیاه و سفید : یک کار پر خطر
بالا رفتن بروی یک اسب : عزاداری
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن اسب در مجموع بسیار نیکو است. معبران اسلامی نوشته اند که دیدن اسب عربی در خواب نشانی است از عزت و جاه و مقام . اگر کسی ببیند که بر اسب نشسته و اسب رام او می باشد و به سهولت فرمان می برد نشان آن است که بیننده خواب به جاه و مقام می رسد و به سهولت کامروا می گردد ولی اگر اسب نا آرام و خروشنده بود به زحمت و تلاش بسیار پیروزی حاصل می شود. در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود. نفایش الفنون نوشته اسب ولایت و دولت است و در عین حال زن. نفایس الفنون تصریح دارد که اگر کسی در خواب بر اسب سفید نشسته باشد پادشاهی یابد. معبران به طور عموم دم اسب را به خدمتکاران تعبیر کرده اند یا کسانی که از شما حرف شنوی دارند و یا فرمان می برند. در همین زمینه ابن سیرین می گوید اگر دیدید اسبی دارید که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن است که عده ای زیاد از شما اطاعت و پیروی می کنند. چنان چه دیدید اسبی در اختیار دارید که فاقد زین یراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پیروزی شما است. در میان رنگ های اسب که می شناسیم، اسب زرد و سمند چندان نیکو نیست چه این که بر بیماری دلالت دارد. اسب با رنگ غیر معقول نیز توفیق کاذب است. اسب سفید شرف و عظمت است. اسب سیاه امری است مخاطره آمیز و کاری است دشوار که سر راه شما قرار می گیرد.سوار بودن بر اسب نیکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نیست مگر این که اسب زرد باشد در این صورت به شما نوید می دهد که از بیماری شفا می یابید. درصورتی که بیمار باشید. نوشته اند اسب سبز دین داری است و چنان چه کسی بر مادیان سبز رنگی نشسته در آینده با زنی متقی و پرهیزگار و دین دار رو به رو می شود . معبران مادیان را به زن تعبیر کرده اند و کره اسب را فرزند. اجتماع اسبان نشان نزول باران است. از حاجظ نقل شده که اسب در خواب هوای نفس بیننده خواب است. چه مراد و خواست هم نوعی هوای نفس است. هر چه اسب سرکشتر باشد هوای نفس بیشتر و هر چه اسب رام تر باشد تسلط بر نفس آسان تر است و یحتمل کام جویی ممکن تر. باز می گوید اگر دیدید اسبی ناشناخته از خانه بیرون آمد از آن خانه کسی می میرد.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن اسب کار بالا گیرد
هر که خود را بر اسب زین دار بیند زن توانگر بخواهد که به مراد وی برسد اسب برهنه هم خوب است
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر در خواب اسب سفیدی را تماشا کنید یا سوار آن شوید ، علامت آن است که با زنان و مردان خوش بر خورد معاشرت خواهید داشت . اما اگر اسب سفید کثیف و لاغر باشد ، نشانة آن است که دوست یا زنی حسود از اعتماد شما سوء استفاده می کند . اما اگر اسب سیاه باشد ، نشانة آن است که بخت یار شما خواهد بود اما با این همه ، متوسل به فریت و نیرنگ می شوید و دست به کاری خطا می زنید .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند بر اسبی سفید سوار شده است ، نشانة آن است که شوهرش نسبت به او بی وفا خواهد بود .
۳ـ دیدن اسبهایی با رنگ تیره در خواب ، علامت آن است که برخی از لذتهای زود گذر را تحربه خواهید کر د .
۴ـ اگر خواب ببینید با اسبی از نژاد اصیل و رنگ کهر سواری می کنید ، نشانة آن است که به ثروتی دست می یابید . اگر زنی چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که او خود را تسلیم پیشرفتهای زود گذر و مادیات می کند .
۵ـ اگر در خواب اسب تندرویی ببینید یا بر آن سوار شوید ، علامت آن است که زندگی ای راحت و آسوده خواهید داشت .
۶ـ سوار شدن بر اسبی سرکش در خواب ، علامت آن است که در اثر حماقت زیر دستان یا دوستی از منافع شما سوء استفاده می کند .
۷ـ اگر خواب ببینید اسبی با اسبهای دیگر در حال فرار است ، نشانة آن است که خبر بیماری دوستی به گوش شما خواهد رسید .
۸ـ اگر در خواب اسبی از نژاد اصیل ببینید ، نشانة آن است که در سایة زندگی بسیار آسوده دست به اعمالی غیر اخلاقی خواهید زد .
۹ـ دیدن کره مادیان در خواب ، نشانة تفاهم و دوستی بین افراد است .
۱۰ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسب از رودخانه ای می گذرید ، علامت آن است که به زودی در زندگی اقبال به شما روی می آورد . اما اگر آب رودخانه متلاطم و ناآرام باشد ، نشانة آن است که خوشیها به نومیدی مبدل می گردند .
۱۱ ـ اگر خواب ببینید بر پشت اسبی سوار شده اید و از رودخانه ای زلال و زیبا می گذرید ، نشانة آن است که آرزوهای شما به سرعت برآورده می شود . اگر مردی تاجر ، چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که به ثروتی فراوان دست خواهد یافت .۱۲ـ دیدن اسب زخمی در خواب ، نشانة آن است که دوستان به دردسر خواهند افتاد .
۱۳ـ دیدن اسب مرده در خواب ، علامت هجوم نومیدیهاست .
۱۴ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسبی هستید که یورتمه می رود ، نشانة آن است که آرزوهای شما به سختی برآورده می شود . اگر خواب ببینید از روی اسبی که یورتمه می رود به زمین می افتید ، علامت آن است که در کار خود رقیب مقتدری خواهید داشت که اجازه نمی دهد به پیروزی کامل دست یابید .
۱۵ ـ اگر خواب ببینید اسبی به شما لگد می زند ، نشانة‌آن است که به خواستگاری زنی می روید که شما را نمی پذیرد . و به علت بیماری و عدم سلامت زندگی نابسامانی خواهید داشت .
۱۶ـ اگر خواب ببینید دهنة اسبی را می گیرید و اسب را رام می کنید یا زین که در هر کاری موفق خواهید بود . اما اگر در خواب موفق نشوید دهانة اسب وحشی را بگیرید یا زینی بر پشت او بنهید و اسب بگریزد ، علامت آن است که بخت و اقبال به شما پشت می کند .
۱۷ـ دیدن اسبهای خال دار در خواب ، علامت آن است که دست به هر کاری که بزنید ، سودآور خواهد بود .
۱۸ـ اگر خواب ببینید نعل اسبی دارید ، علامت آن است که یقیناً به موفقیت دست خواهید یافت . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که همسری وفادار خواهد یافت .
۱۹ـ اگر در خواب نعل اسبی ببینید ، علامت آن است که با تلاش خود ثروتی گرد می آورید .
۲۰ ـ دیدن اسبهای مسابقه در خواب نشانة آن است که در زندگی بیشتر به خوش گذرانی می پردازید .
۲۱ـ اگر خواب ببینید با اسبی در مسابقه ای شرکت کرده اید ، علامت آن است که سعادتمند می شوید و از زندگی خود لذت می برید .
۲۲ـ اگر خواب ببینید اسبی رامی کشید ، نشانة آن است که با خودخواهی دوستان را از خود دور می کنید .
۲۳ـ اگر خواب ببینید بر اسبی بی زین سوار شده اید ، علامت آن است که با تلاش بسیارتحمل سختیهای زندگی به ثروت و آسایش دست می یابید .
۲۴ـ اگر زنی خواب ببیند ، بر اسبی بی زین سوار شده است ، نشانة آن است که دیگران به او کمک خواهند کرد تا زندگی ای فارغ و آسوده داشته باشد .
۲۵ـ اگر خواب ببینید اسبی را قشو می کنید ، نشانة آن است که از کار اصلی خود برای کسب لذتهای زودگذر فارغ می شوید .
۲۶ـ اگر خواب ببینید دم یا یال اسبی را آرایش می کنید ، علامت آن است که از کار اصلی خود برای کسب لذتهای زودگذر فارغ می شوید .
۲۷ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسب از تپه ای بالا می روید و ناگهان اسب سرازیر می شود و شما بر نوک تپه تتها می مانید ، نشانة آن است که بر علیه کینه و نیرنگ دشمنان مبارزه می کنید و سر انجام پیروز می شوید . اما اگر با اسب به نوک تپه برسید ، علامت آن است که اتفاقی به مقامی والا دست می یابید .
۲۸ـ اگر دختری خواب ببیند سوار بر اسب سیاهی است ، نشانة آن است که آرزوهای او در مواقع غیر قابل پیش بینی بر آورده می شود .
۲۹ـ اگر در خواب به اسبی تازه وارد نگاه کنید ، علامت آن است که ناراحتی به شکل غریبی محو می شود و آسایش و رفاه شما را در بر می گیرد.
۳۰ـ اگر خواب ببینید نعل کوچکی بر پای اسبی می کویید که اندازة پای او نیست ، نشانة آن است که در شراکت با دیگران متهم به عملی خطا می شوید.
۳۱ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسبی از تپه ای پایین می آیید ، علامت آن است که اتفافاتی شما را نومید می سازد.
۳۲ـ اگر دختری خواب ببیند دوستی پشت سر او سواری می کند ، علامت آن است که مورد توجه مردی بلندمرتبه قرار خواهد گرفت. اما اگر در خواب بترسید ، نشانة آن است که شاید حسادت دیگران را نسبت به خود برانگیزید.
۳۳ـ اگر دختری خواب ببیند به هنگام پیاده شدن از اسب ، اسب تبدیل به خوکی می گردد ، علامت آن است که خواستگاری مردی ثروتمند را نادیده می گیرید و ترجیح می دهد که فعلاً مجرد باشد.
۳۴ـ اگر دختری خواب ببیند سوار بر اسب سفید از تپه ها بالا و پایین می رود و فردی با اسب سیاه او را تعقیب می کند ، نشانة آن است که مدتی میان اندوه و شادی در نوسان خواهد بود . و در این مدت دشمنی مدام می کوشد ، او را مغلوب سازد .
۳۵ـ اگر خواب ببینید اسبی با اندام انسان روی تخت خوابی فرود می آید ، و هر چه به شما نزدیکتر می شود اندام او به مردی شباهت می یابد و چیزی به سوی شما می اندازد که اول شبیه لاستیکی است و بعد مانند زنبور بزرگی ، علامت آن است که آرزوها و امیدها از دست رفته دیگر بار به دست نمی آید .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن اسب در اصطبل، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب سوار بر اسبى آرام باشید، نشانگر آن است که راه پیشرفت و ترقى را آرام آرام طى مى‏کنید. اگر دیدید که سوار بر اسبى سرکش شده‏اید، بدین معنا است که به هدف خود نمى‏رسید. اگر در خواب خود را مشغول رم کردن اسب ببینید، نشانه‏ى آن است که از لحاظ مادى و معنوى در خطر هستید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اسب : یک ازدواج پر پول
شما از روی اسب به زمین می افتید : در کارهایتان بسیار محتاط باشید.
شخصی با اسب به ملاقاتتان می آید: خبرهای خوش
اسبی را نعل می کنید : منفعت مالی
اسب خودتان را نعل می کنید : پول بدست میاورید
یک اسب رم می کند : مصیبت و بدشانسی
یک مادیان : علامت یک زن زیبا چهره در زندگی بیننده خواب
یک اسب که به درشتکه بسته شده است :
امیدوار باشید که با انجام کارهایی که در مد نظر دارید میتوانید موفقیت بدست آورید .
اسب وحشی : بخوبی خواهید توانست از خود در کارها و معاملات مهارت نشان دهید .
اسبهای سفید : شادی
اسبهای سیاه :عذاب
اسبهای آتش: خوشبختی بزرگ
اسبهای تزئین شده : ارزوهایتان برآورده خواهد شد.
اسبهای خاکستری : در تمام طور عمرتان کمبود مالی نخواهید داشت اسبهایی به رنگهای دیگر : کارهای شما بطور فوق العاده ای پیش می روند .
یک زن سوار بر اسب : دوباره با دوستانتان آشتی خواهید کرد.
یک مرد سوار بر اسب : پول فراوان
اسب مسابقه : با دوستانتان مشاجره و نزاع خواهید داشت .
یک اسب نازا : خوشبختی
یک اسب سواره نظام
یک اسب با دم کوتاه : دوستانتان در موقع بی پولی شما را ترک میکنند
یک اسب با دم بلند :دوستانتان کمک می کنند تا به هدفتان برسید .
یک اسب مرده :برای شما پول خوبی فراهم میشود.
اسب زخمی : نتایج بدی از کارهایتان خواهید گرفت
شما یک اسب را در مسابقه به نمایش میگذارید : شانس خیلی بزرگ
شما سوار یک اسب آرام هستید : شانس در عشق و پول
سوار اسبی می شوید که متعلق به شمانیست : منفعت بزرگ
یک اسب گم می کنید : دوستانتان را از دست میدهید .
شما سوار یک اسب خطرناک میشوید : شما به سختی کار خواهید کرد و پول فراوانی بدست میاورید .
اسبی را برای رام کردن میزنید : احترام و امتیاز
دوستانتان سوار بر اسبند : دوستانتان به شما حسادت و خیانت خواهند کرد .
یک اسب در آب جویبار : فقر و فلاکت
اسب سواری آنلی بیتون میگوید:
دیدن اسب سوار در خواب براى زن‏ها و دخترها، نشانه‏ى یک عشق مخفیانه است و براى مردها، شنیدن اخبار مهم است.
اسباب درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
۱ اسباب آشپز خانه : فقر
۲ لوازم التحریر : خطر خیانت
۳ اسباب فلزی : مرگ
۴ اسباب چوبی : از ولخرجیهای بیهوده بپرهیزید
۵ اسباب سربی : ثروت
۶ اسباب و آلات می سازید : رنج و ناکامی
۷ اسباب چینی : بیماری
شما فروشنده اسباب هستید : باید رنجهای بسیاری را تحمل کنید .
خواب اسباب بازی : خانواده شما خوشبخت خواهند شد .
به بچه ها اسباب بازی می دهید : یک دوره خوشی شروع میشود .
اسباب بازی میخرید : فرزندان شما باهوش و برجسته خواهندشد .
به بچه ها اسباب بازی هدیه میدهید : دوستان شما وفادارند .
اسباب بازی شکسته : بیماری .
اسباب بازی منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
هوس های زودگذر آمیخته به سبک سری های ما درخواب به شکل اسباب بازی اعم از عروسک یا چیزهای دیگر تجسم می یابند. عروسک بی اعتقادی و سست رائی است و چنانچه ببینید در خواب عروسکی دارید گویای آن است که به قدر کفایت برای انجام کار مهمی که پیش روی شما قرار گرفته نه اعتقاد دارید و نه اراده . اگر عروسک به کسی می دهید خواب شما می گوید به نیرنگ و فریب متوسل می شوید و کاری می کنید که برای شما می تواند دل خوش کننده باشد اما برای دیگری بی محتوا و پوچ است. اگر دختر جوانی هستید و در خواب عروسک دیدید نشان آن است که عشقی در مسیر زندگی شما پیدا می شود و چنانچه زن جوانی هستید صاحب فرزند می شوید یا ضمیر نا خودآگاه تان ضرورت وجود یک فرزند را تذکر می دهد. اسباب بازیهای دیگر با توجه به نوع آن ها می توانند تعبیر و معانی مختاف داشته باشد. اسب بازیچه چوبی خودکامگی و غرور است که موجب تخفیف شان شما می شود.اگر در خواب طناب بازی می کنید خوابتان به شما می گوید از کاری که توفیق حاصل نکرده اید منصرف شوید و تکرار نکنید چون هر قدر بدوید باز در جای اولیه خواهید بود و جز خستگی چیزی برای شما باقی نمی گذارد. اسباب بازی های مکانیکی عموما نیرنگ و فریب هستند چه کسی به شما بدهد و چه شما به کسی هدیه کنید. اگر خود را در یک فروشگاه اسباب بازی دیدید در آینده نزدیک عده ای گرد شما را می گیرند که می خواهند شما را به انجام کاری وا دارند که آن عمل سود بخش نیست. آتیانوس می گفت در دختران و پسران جوان اشتیاق به ازدواج و تشکیل کانون خانوادگی به صورت اسباب بازی و به خصوص عروسک در خواب تجسم می یابد.حیوانات بخصوص حشرات مدل و بازیچه که غالبا از پلاستیک ساخته می شود رنجی است که از نیش زبان مردم می برید.
اسباب خانه لیلا برایت میگوید:
تمیز کردن اثاثیه‏ى خانه در خواب، نشانه‏ى بهبود اوضاع اقتصادى است
اسباب سفر لوک اویتنهاو می گوید :
دیدن : از دست دادن شغل شما را تهدید میکند
سفر کردن با بار بسیارزیاد : غم و غصه و یا خرج بیهوده
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
اسباب سفر درخانه : یک مسافرت در پیش است .
اسباب سفر در خیابان : وسائل شخصی شما ربوده میشود .
نمی توانید اسباب سفرتان را پیدا کنید : دیگران سعی دارند شما را تحریک کنند .
اسباب سفر اشخاص دیگر : یک تغییر مهم در زندگی عشقی شما رخ میدهد .
اسباب سفر شما بسیار سنگین هستند : ضرر مالی
اسباب سفر شما براحتی حمل میشود : از مشکلات براحتی عبور خواهید کرد.
اسباب سفرتان را گم میکنید : ۱- ارث ۲- مشاجره در فامیل
عشاق اسباب سفرشان را گم می کنند : روابطشان بهم خواهد خورد .
بستگان اسباب سفرشان را گم می کنند : در معلامات و نظریات خود بسیار دقت کنید .
اسباب سفرتان را پیدا می کنید : مشکلات بسیاری بر سر راهتان پدیدار می شود .
اسباب کشی خالد اصفهانی گوید:
اگر بیند به خانه بزرگتری اسباب کشی کرد دلیل آن است که اشتیاق زیاد برای پر معنا کردن ومفهوم دادن به زندگی دارد
آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب خود را مشغول اسباب کشى دیدید، نشانگر آن است که به زودى اتفاقاتى رخ مى‏دهد که مجبور مى‏شوید، حالت مبهم خود را تغییر دهید.
اسپند منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اسفند یا اسپند دود کردن در خواب نمایانگر هراسی است که از آینده دارید. چنانچه در خواب دیدید که اسفند در آتش می افکنید موردی پیش می آید که از انجام کاری هراس دارید. اسفند را در بیداری برای دفع چشم زخم دشمنان و بد خواهان در آتش می افکنیم در خواب نیز تجسم مکانیسم دفاعی روح ماست در مقابل حوادث بیم آور آینده و به هیچوجه بد نیست.
اسپندان ابراهیم کرمانی گوید:
اگر اسپندان دید، دلیل غم بود. اگر بیند اسپندان همی خورد، دلیل که به قدر آن وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند کسی اسپندان بدو داد، دلیل که غمی از آن کس بر دل وی حاصل شود. اگر دید او اسپندان به کسی داد، غمی از او بر دل وی حاصل گردد.
اسماعیل بن اشعث گوید :
اگر اسپندان داشت، لکن نخورد یا به کسی داد، یا از خانه بیرون افکند، دلیل که او را غم و اندوه کمتر بود.
استاد دانشگاه لیلا برایت میگوید:
دیدن استاد دانشگاه در خواب، معنایش آن است که به خاطر بى‏دقتى و بدشناسى دچار خطر مى‏شوید.
استحمام آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر شخصی جوان خواب ببیند حمام می کند ، نشانة‌ آن است که به جنس مخالفی دل داده است ، و در هراس است که مبادا در اثر تبلیغات منفی دیگران نسبت به فرد مورد نظر عقیده اش تغییر یابد .
۲ـ اگر زنی حامله خواب ببیند استحمام می کند ، دلالت بر آن دارد که سقط جنین خواهد کرد . و اگر مردی در خواب خود را در حال استحمام و شستشو ببیند ، به این معناست که مورد بی وفایی خواهد شد . بعد از چنین خوابی هر نوع معامله ای باید با احتیاط و محافظه کاری انجام شود .
۳ـ اگر همراه دیگران در خواب خود را مشغول شستشو و استحمام ببینید ، نشانة آن است که باید از دوستان شرور دوری کنید ، این خواب بدنامی و رسوایی به دنبال دارد .
۴ـ اگر خواب ببینید با آبی گل آلود در حال استحمام هستید ، دلالت بر آن دارد که دشمنان در نزدیکی شما هستند .
۵ـ اگر بیوه زنی خواب ببیند استحمام می کند ، نشانة آن است که از پیمانهای قبلی خود دست برداشته است و در انتظار شوهری دیگر است .
۶ـ اگر دختران خواب ببینند در حال استحمام هستند ، باید از گرفتن دوست بپرهیزند .
۷ـ استحمام با آب گرم معمولاً نشانة آن است که وقایع بدی در انتظار شماست .
۸ـ استحمام با آب سرد و پاکیزه نشانة آن است که در مدتی طولانی سلامت خواهید بود . و با شادمانی زندگی خواهید کرد .
۹ـ آب تنی و شستشو در آب دریا ، نشانة آن است که بعد از کسب دانش ، شغلی مورد علاقه به دست خواهید آورد .
استخدام آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید بی کار هستید و برای استخدام به دنبال کار می گردید ، علامت آن است که از روی وجدان کار می کنید و برای همین نباید نگران چیزی باشید . زیرا دیگران همیشه به شما و کارتان نیازمندند .
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران را استخدام می کنید ، علامت آن است که در امور مالی زیان خواهید کرد .
استخر منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
استخر تجسمی است از خواستها و نفسانیات که بیشتر جنبه بزرگی طلبی دارند. استخر به تنهایی چیزی را در خواب بازگو نمی کند مگر آبی که درون آن هست و برای روشن شدن این نکته باید به کلمه آب مراجعه کنید چون صافی و صفا و روشنی یا کدورت و تیرگی آب درون استخر بازگوینده خوابی است که شما دیده اید. اگر در خواب استخری خالی دیدید که به شما تعلق داشت و در خانه خودتان بود گویای این است که در آینده با بیهودگی یک کار انجام شده روبه رو می شوید. اگر ببینید که خودتان را در آب استخر یا حوض می شویید که این عمل را به نیت پاک شدن بدن انجام می دهید از آلودگی پاک می شوید و به نوشته ابن سیرین از گناهی توبه می کنید. چنانچه ببینید که در استخری با آب صاف و روشن شنا می کنید عمری با نشاط در پیش دارید و کامروا می شوید ولی اگر آب کدر و تاریک بود غمی و اندوهی سر راه شما قرار می گیرد. آب عفن و بد بود بیماری است. اگر کنار استخر سبزه روییده و باغچه ای پر از گل وجود داشت کاری می کنید که سود آن عاید دیگران می شود.
استخراج معدن لیلا برایت میگوید:
دیدن استخراج معدن در خواب، بدین معنا است که شما از آینده واهمه دارید.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب خود را مشغول استخراج مواد معدنى دیدید، معنایش آن است که دشمن در تلاش است تا سوابق بد شما را بر ملا سازد و به شهرت شما صدمه وارد کند.
استخوان محمدبن سیرین گوید:
استخوان در خواب، مالی بود که مردم بدان معیشت کنند. اگر بیند که استخوان فراگرفت و بر آن استخوان گوشت بود، دلیل بود که بر قدر آن گوشت خیر و مال یابد. اگر بیند که بی گوشت بود، دلیل کند که اندکی خیر بدو رسد. اگر بیند که او به کسی استخوان داد، دلیل که از او بدان کس خیر رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند کمه استخوان کسی را که شکسته بود می بست، دلیل کند که بزرگی و صنعتهای گوناگون یابد و کردار نیک کند و بعضی از معبران گفته اند: کار بینوائی از او به نوا گردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن استخوان به خواب هفت وجه بود.
اول: امل و آرزو،
دوم: خویشاوندان،
سوم: فرزند،
چهارم: قیم خانه و سرپرست،
پنجم: مال و ثروت،
ششم: برادران،
هفتم: دوست وشریک بود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
می دانیم که استخوان تشکیل دهنده اسکلت و قوام بدن آدمی و حتی حیوانات بر اسکلت است و لاجرم استخوان. معبران در مورد استخوان عقاید متفاوت دارند ولی غالبا آن را (مال) تعبیر کرده اند یعنی ثروتی که قوام زندگی شما بر آن است. به دارائی و اندوخته خویش متکی هستید و هر چه بیشتر باشد در خواب به صورت استخوان های محکم تر مجسم می شود. (نفایس الفنون) استخوان را (مال حرام) دانسته و ابن سیرین فقط مال شناخته لیکن مجموعا معاش آدمی در خواب به صورت استخوان ظاهر می شود. یافتن استخوان به دست آوردن مال است. بخصوص اگر گوشی به آن چسبیده باشد. اگر سر سفره نشسته بودید و کسی قطعه استخوانی همراه با گوشت از ظرف خودش برداشت و در بشقاب شما نهاد خواب شما می گوید بوسیله کسی پولی به دست می آورید که تقریبا بدون زحمت و تلاش به چنگ شما می افتد. داشتن استخوان در جیب، تامین مالی است و اندازه آن به اندازه استخوان مربوط می شود. بزرگ باشد تامین بیشتر است و کوچک باشد تامین کمتر. دادن استخوان به دیگران گویای کمک و مساعدت است از سوی شما. اگر شما به کسی استخوان می دهید که گوشتی بر آن چسبیده کمک و مساعدت شما سبب می شود که آن شخص به سود و خیر و برکت برسد و چنان چه گیرنده استخوان در خواب ناشناس باشد عمل شما یک کار خیر عمومی است. چنانچه در خواب دیدید استخوانی در راه افتاده و شما آن را با نوک پا زدید و دور انداختید موردی پیش می آید که منع خیر می کنید. نه سودی به شما می رسد و نه راضی می شوید که دیگران از آن بهره مند شوند. اگردر خواب ببینید که استخوانی چرب است به طوری که دست و انگشتان و آستین شما را آلوده کرد خواب شما می گوید از طریق غیر مجاز نفعی می برید که بعد ها و جدانتان احساس ناراحتی می کند و خودتان رااز انجام آن کار سرزنش می کنید. حالا اگر درخواب دیدید که استخوان شما شکسته در امر معاش شما خللی پیش می آید. اگر کاسب هستید به علتی که چندان مهم و زیاد نیست ضرر می کنید و اگر کارمند و حقوق بگیر هستید از حقوق شما کسر می شود ولی اگر دیدید که محل شکستگی را بسته و احتمالا گچ گرفته اید یا چوب نهاده و باند پانسمان کرده اید برای شما حادثه ای پیش می آید که صرفا مالی است و احتمال ضرر و زیان هست که چنانچه هشیاری به خرج دهید میتوانید یا آن را جبران کنید و یا از پذیرفتن زیان برهید. بستن استخوان دیگران نیکو کاری است که از جانب شما انجام می گیرد.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید استخوانهایتان از زیر پوست بدن تان بیرون زده است ، نشانة آن است که کسی قصد دارد شما را به خیانت وادار کند .
۲ـ دیدن تپه ای از استخوان در خواب ، نشانة آثار قحطی و آلودگی است .
لیلا برایت میگوید:
دیدن استخوان در خواب، نشانه‏ى انجام دادن کارهاى زیاد است. اگر در خواب ببینید که جلوى سگى استخوان مى‏اندازید، نشانه‏ى آن است که دیگران محبت‏هاى شما را نادیده مى‏گیرند. اگر در خواب استخوان یک مرده را ببینید، بیانگر نیاز شدید شما به چیزى است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
استخوانهای بیرون کشیده شده از گوشت : بدبختی
اسکلت یک مرده : از روی یک وصیت نامه به شما پول میرسد.
اسکلت یک زن : مرگ یک بچه
استخوانهای حیوانات وحشی : اقدامات شما بیهوده خواهند بود .
استخوانهای یک مرده : نگرانی و غم
استخوان ماهی : بیماری نزدیک است
استخوان نهنگ : شما گرایش به خود پسندی دارید.
حیوانات درحال جویدن استخوان : تباهی کامل
استخوان ماهی لیلا برایت می‏گوید:
قورت دادن استخوان ماهى در خواب، دلالت بر تنفر دارد.
استر محمدبن سیرین گوید:
چون استر یا درخواب بیند، اگر مطیع نبود مردی بدخوی و چون مطیع بود، نیک بود. اگر بیند بر استری بی زین نشسته بود و ندانست که استر از آن کیست، دلیل که به سفر رود. اگر بر استر خویش نشسته بود، چون سفر کند با سود و منفعت آید. اگر بیند بر استر زین یا پالان یا عماری نهاده است، دلیل که زن او نازائیده بود، خاصه که داند استر ملک او بود، یا شخصی بر او بخشیده بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند بر استر ماده سیاه نشسته بود وبلند بالا بود، دلیل که زنی خواهد که خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفید بیند، آن زن که خواهد با جمال و خوبروی بود. اگر استر به گونه سبز دید، دلیل آن که زن دیندار و پرهیزکار بود. اگر استر به گونه سرخ بیند، دلیل که آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد یا اشقر بیند، دلیل که آن زن بیمار شود و زرد روی بود. اگر استر برهنه و رام کرده بیند، دلیل کند بر مردی ضعیف.
جابر مغربی گوید:
استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضی از استادان این صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بیند از کسی استر ماده بخرید، دلیل که از کسی کنیزک بخرد. اگر بیند که استر ماده بفروخت، دلیل که کنیزک بفروشد یا از کنیزک جدا شود. اگر دید که بر استر ماده نشسته بود، دلیل که زنی کند که هرگز وی را فرزند نیاید. اگر بیند که بر استر نر نشسته بود، دلیل که عمر وی دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بیند استر از پس وی می دوید، دلیل که وی را غمی رسد.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر دید استر نوحه همی کرد، دلیل نماید بر زیادی مال از جهت زنان. اگر دیداستر با وی سخن گفت، دلیل که کار عجب وی را پیش آید و مردمان را زا آن شگفت آید، اگر دید استری را بکشت، دلیل که مال یابد، اگر دید وی بمرد یا ضایع شد. دلیل است که از کنیزک جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردی بود و بدانکه گوشت و پوست استر مال بود و بعضی از معبران گفته اند: گوشت استر بیماری بود. اگر دید شیر استر همی خورد، دلیل بود بر دشواری و ترس و بیم وی به قدر شیر که خورد بود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن استر بر پنج وجه بود.
اول: سفر باشد،
دوم: زندگانی دراز،
سوم: ظفر بود بر دشمن،
چهارم: جمال و آرایش،
پنجم: مرد احمق بود.
استر ماده زن نازائیده بود واستر کرده منفعت و یافتن مراد بود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
استر یا قاطر را معبران به چیزهای مختلف تعبیر کرده اند. مولف نفایس الفنون سوار بودن بر استر را نشان عمر دراز دانسته ولی چند معبر دیگر استر را در خواب زن دانسته اند. بخصوص استر ماده را. اگر ببینید که سوار استری هستید که زین و پالان و دهنه دارد زندگی شما در خانواده روال مطلوبی می گیرد و اگر ازدواج نکرده اید ازدواج می کنید و چنان چه ازدواج کرده اید و با همسر خود اختلاف دارید رفع کدورت می شود و صلح و دوستی جای آن را می گیرد. مرد مجرد جوان اگر خود را در خواب سوار بر استر ببیند بزودی ازدواج می کند و اگر دختر جوانی ببیند که روی استری با زین و پالان نشسته بزودی خوستگاری پیدا می کند و به خانه بخت می رود. گوشت استر مال زن است. خوردن گوشت قاطر خوردن مال زن است. یافتن یک استر مجهول در بیابان گویای آن است که در آینده با زنی آشنا می شوید و چنان چه جوان باشید این می تواند موید یک عشق و ازدواج باشد. شیر استر غم و رنج و اندوه است و در خواب خوردن شیر قاطر نیکو نیست. ابن سیرین نوشته اگر بر استری سوار هستید که مشاهده می کنید آن استر بد خو و سر کش است نشان آن است که خودتان رفتاری ناپسند دارید و باید در اصلاح خویش بکوشید. استر سیاه زن خوب روی بلند بالا است. استر زرد بیماری و ابتلا است که بیشتر متوجه زن خانه می شود. اگر در خواب دیدید که با استری حرف می زنید نشان آن است که عملی غیر معمول انجام می دهید که موجب حیرت و اعجاب دیگران می شود.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن لگد زدن استر به او مال یابد
استراحت اچ میلر می‏گوید:
اگر در خواب خود را مشغول استراحت دیدید، نشانگر سعادت و خوشبختى است.
استرالیا درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما در استرالیا هستید : دوستان برای شما توطئه خواهند کرد.
به استرالیا میروید : وقایعی گرد روابط شخصی شما با دیگران رخ خواهد داد .
استرالیا را برای رفتن به کشور دیگر ترک میکنید : غم و اندوه
به استرالیا تبعید شده اید : روابط عشقی شما در شرایط بدی هستند .
از استرالیا اخراج شده اید : به کارهایتان کمی نظم و ترتیب بدهید .
استعفاء آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید از مقامی استعفاء می دهید ، علامت آن است که وظایف جدید را به نحوی نامطلوب آغاز خواهید کرد .
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران از مقام خود استعفاء می دهند ، علامت آن است که خبرهایی ناخوشایند به گوشتان خواهد رسید .
استغفار بدان که استغفار کردن اَسْتَغْفِرُالله بود به معنی آمرزش خواست از خدای عزوجل.
محمدبن سیرین گوید:
اگر بیند که در خواب استغفار می کرد، دلیل است ایزد بر او مال و فرزندان ارزانی دارد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
استغفار کردن درخواب چهار وجه بود.
اول: مال،
دوم: فرزند،
سوم: آمرزش از حق تعالی،
چهارم: توبه کردن از گناهان.
استفراغ حضرت دانیال گوید:
اگر کسی درخواب بیند قی کرد و آسان برمی آمد، دلیل که از معصیت توبه کند. اگر قی نتوانست کرد، دلیل که زیانی به وی رسد و بعضی می گویند، دلیل معصیت است و زیان مال باشد.
محمدبن سیرین گوید:
اگر بیند قی کرد و خون برآمد، دلیل زیان است.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن قی کردن در خواب بر شش و جه است.
اول: توبه کردن.
دوم: پشیمانی.
سوم: مضرت (آسیب وزیان)،
چهارم: فرج ونجات از غم.
پنجم: امانت باز دادن.
ششم: گشایش کارهای بسته.
اگر بیند قی کرد و همچنان خورد، دلیل که چیزی به کسی بخشیده باشد و بازستاند.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن استفراغ در خواب، نشانه‏ى آن است که شانس به شما رو مى‏کند.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب استفراغ : حوادث مهم در پیش است
فقیران خواب استفراغ خون بییند : پول
ثروتمندان خواب استفراغ خون ببیند : از یک زخم رنج خواهید برد.
خوراکیها را استفراغ میکنید : شهرت شما رو به تیرگی می رود .
دیگران استفراغ میکنند : از یک شخص سوم تقاضای ازدواج خواهید کرد .
استقلال آنلی بیتون میگوید:
استقلال داشتن در خواب، بدین معنا است که اطرافیان با شما رفتار مناسبى ندارند، داشتن استقلال مالى در خواب، به معناى آن است که در کارها موفقیت چندانى پیدا نمى‏کنید.
استوا درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب خط استوا : زندگی شما دوباره خوش و خرم خواهد شد .
از خط استوا با یک کشتی عبور می کنید : زندگی جدیدی را شروع خواهید کرد .
دیگران از استوا عبور می کنند : رقبا و دشمنان بسیارند.
استوانه منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
در زندگی امروز ما استوانه فقط می تواند ستون های استوانه ای باشد که اینجا و آنجا می بینیم و این چنین استوانه ای در خواب به جفت تعبیر می شود. برای مرد، زن و برای زن مرد. معبران نوشته اند استوانه در خواب زنی است محکم و استوار که می توانید بر آن تکیه کنید. برای زن نیز این حکم صادق است و چنانچه زنی استوانه و ستونی استوانه ای در خواب ببیند گویای آن است که مردی با قدرت و شخصیت در زندگی او شکل می گیرد و ظاهر می شود. اگر پشت به استوانه داده و تکیه کرده اید زنی قدرتمند از شما حمایت می کند یا به شما چشم دارد که می توانید به او متکی باشید. برای زنان همین حکم جاری است.
اسرافیل ابن سیرین گوید :
اگر اسرافیل را به خواب بیند چنانکه صورت اوست دلیل کند که قوّت و بزرگی یابد وعالم و دانا گردد و در آن دیار ایمنی بود اگر بیند که اسرافیل صور در دست داشت دلیل بر محنت و بلا وفتنه بود زیرا که او را امر است از خدای تعالی به دمیدن صور هرجا که دمیدن صور پیدا گردد در آنجا فتنه و ترس و مرگ بود چنانکه حق تعالی می فرماید (و در «صور» دمیده می‌شود، پس همه کسانی که در آسمانها و زمینند می‌میرند، مگر کسانی که خدا بخواهد؛ سپس بار دیگر در «صور» دمیده می‌شود، ناگهان همگی به پا می‌خیزند و در انتظار (حساب و جزا) هستند.) زمر ۶۹ اگر که اسرا فیل صور را در دست داشت و در شهری بود و نمی دید دلیل کند که در آن شهر بیم و ترس افتد اگر بیند که اسرافیل به خشم در وی نگاه کرد دلیل کند که پادشاه آن دیار بر وی خشم کند
کرمانی گوید :
اگر اسرافیل را اندوهگین بیند که در صور همی دمید چنانکه او صور همی شنود دلیل که در آن سر زمین مرگ بسیار بود اگر بیند اسرافیل صور همی داشت دلیل کند که در آن زمین عدل و داد وایمنی و ظالمان هلاک گردند اگر اسرافیل گشاده رو بود و شادمان و در وی نگاه کرد دلیل کند که از جانب پادشاه خیر و ایمنی بود اگر بیند که اسرافیل او را نامه مهر کرده داد دلیل که اجلش نزدیک باشد اگر بیند که اسرافیل او را بانگ می زد وناپدید گردید دلیل که او را از پادشاه زیان و مضرّت رسد
اسطرلاب ابراهیم کرمانی گوید:
اسطرلاب در خواب به تاویل، اصحاب سلطان بود و مهتر بزرگ، اگر بیند که اسطرلاب داشت یا از کسی بخرد یا کسی بدو داد، دلیل که از اصحاب سلطان گردد و مهتر قومی. اگر بیند که اسطرلاب او ضایع گردید یا بشکست، دلیل کند که جاه و منزلتش نقصان یابد.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند در اسطرلاب به آفتاب نگاه می کرد، دلیل است به شغل سلطان یا به شغل امیران وی مشغول شود و از ایشان خیر و منفعت بیند و بعضی از معبران گفته اند: اسطرلاب در خواب مردی بود که وی را اثباتی نباشد و بر کارها پاینده بود.
اسفناج محمد بن سیرین گوید:
دیدن اسفناج در خواب، دلیل غم و اندیشه بود و خوردن وی، دلیل بر مضرت و نقصان مال بود و اما اگر بیند به گوشت پخته بود و روغن و از او همی خورد، دلیل و منفعت کند بر قدر آن چه خورده بود.
لیلا برایت میگوید:
دیدن اسفناج در خواب، نشانه‏ى سلامتى کامل است.
اسفنج آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن اسفنج در خواب ، نشانة آن است که فریب و نیرنگ دیگران را خواهید خورد .
۲ـ اگر خواب ببینید برای نظافت از ابر یا اسفنج استفاده می کنید ، نشانة آن است که قربانی حماقت خود خواهید شد .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب دیدید که اشیاء را با اسفنج مى‏شویید، نشانه‏ى آن است که باید در مقابل رفتار نادرست افراد بى‏فکر، شکیبا باشید در غیر این صورت یک شخص خیرخواه از شما روى بر مى‏گرداند. اگر در خواب دیدید که خودتان را با اسفنج مى‏شویید، نشانه‏ى آن است که با درایت مشکلات خود را حل مى‏کنید.
اسکلت آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اسکلت در خواب ، نشانة آن است که از دست دشمنان خود رنج خواهید کشید .
۲ـ اگر خواب ببینید پوست و گوشتی بر تنشان نیست و اسکلتی هستید ، علامت آن است که از موضوعی بیهوده عذاب می کشید ، باید بیشتر به خود مسلط شوید .
۳ـ اگر خواب ببینید اسکلتی پیوسته به دنبالتان حرکت می کند ، نشانة آن است که به زودی با واقعه ای تکان دهنده روبرو خواهید شد .
اسکلت مرگ آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اسکلت مرگ در خواب ، نشانة آن است که به تأثیرات منفی کار دیگران مبتلا خواهید شد و خوشبختی از چنگ شما می گریزد .
۲ـ دیدن اسکلت مرگ روی اعلامیة سوگواری ، نشانة آن است که ترس و هراس شما بی جهت است ، وقایع مطلوبی برایتان رخ خواهد داد .
اسکله آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اسکله در خواب ، نشانة آن است که در آینده تصمیم می گیرید به جهانگردی بپردازید .
۲ـ اگر خواب ببینید هنگام ایستادن بر اسکله به کشتی ها نگاه می کنید ، نشانة آن است که آرزوها و خواسته ها ی شما به ثمر خواهد رسید .
لیلا برایت میگوید:
دیدن اسکله بندر در خواب، بیانگر آن است که یکى از انتظارات شما به زودى انجام مى‏پذیرد.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما روی یک اسکله در یک بندر هستید : پول به دستتان میرسد .
روی اسکله راه میروید : یک زندگی زنا شوئی خوشبخت در پیش دارید .
روی اسکله با یکنفر خدا حافظی می کنید : موفقیت در آینده
یک اسکله خراب شده : مراقب سلامتی خود باشید.
یک اسکله همسطح آب : خطر در امور عشقی
به اتفاق ملوانان روی اسکله هستید : یک نفر کینه خود را از شما پنهان می کند
به اتفاق کارگران بندر روی اسکله هستید : کارها بخوبی پیش خواهند رفت .
دیگران روی اسکله هستند : یک تغییر در زندگی شما رخ خواهد داد.
بستگان شما روی اسکله هستند : یک سفر به خارج از کشور
یکنفر از روی اسکله بداخل دریا می افتد : به شما خیانت می شود .
اسکناس لیلا برایت می‏گوید:
دیدن اسکناس‏هاى زیاد در خواب، نشان دهنده‏ى به خطر افتادن موقعیت مالى شما است. اگر در خواب خود را مشغول شمردن اسکناس دیدید، نشانه‏ى آن است که چیزى موقعیت شما را تهدید مى‏کند.
اسکی لیلا برایت میگوید:
دیدن چوب‏هاى اسکى در خواب، به معناى آن است که باید بیشتر مراقب خود باشید. اگر در خواب ببینید که در حال اسکى هستید، به معناى آن است که کارى انجام مى‏دهید که ضرر آن بیشتر از سود آن است.
اسکی روی یخ لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب ببینید که مشغول اسکى روى یخ هستید، نشانه‏ى آن است که براى پیشرفت در کارها از کمک دیگران استفاده مى‏کنید و اگر دیگران را مشغول بازى دیدید، نشانه‏ى آن است که شما بین دوستانتان تفرقه مى‏اندازید.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب ببینید که در هنگام اسکى یخ مى‏شکند، نشانه‏ى آن است که از حمایت دوستى ارزشمند برخوردار مى‏شوید.
اسکیت آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید روی یخ اسکیت بازی می کنید ، نشانة آن است که در آستانة از دست دادن موقعیتی ارزشمند قرار گرفته اید . اگر خواب ببینید هنگام اسکیت بازی یخ می شکند و در آب فرو می روید ، نشانة آن است که از نصیحت های دوستانی با ارزش برخوردار خواهید شد .
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران مشغول اسکیت بازی هستند ، علامت آن است که نام شما را در کنار نامی که شما ستایشش می کنید ، با رسوایی یاد خواهند کرد .
۳ـ دیدن کفشهای اسکیت در خواب ، نشانة آن است که با هم نشینان خود سر سازگاری نخواهید داشت .لیلا برایت میگوید:
دیدن اسکیت در خواب و حرکت کردن با آن، نشانه‏ى آن است که باید در تصمیم‏گیرى خود عجله به خرج دهید تا دچار ضرر نشوید. اگر در خواب ببینید که فردى کفش اسکیت به پا دارد و در حال حرکت است، نشانه‏ى آن است که با فرد جدیدى آشنا مى‏شوید.
اسلحه یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن شمشیر کارد وسلاح قوت بوی رسد
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن اسلحه در خواب ،‌ نشانة رنج و اندوه است .
۲ـ شتیدن صدای شلیک اسلحه در خواب ، نشانة از دست دادن کار است .
۳ـ اگر در خواب با اسلحه به طرف کسی تیراندازی کنید ، نشانة آن است که به راهی خطا خواهید رفت .
۴ـ اگر در خواب کسی با اسلحه به طرف شما تیراندازی کند ، علامت آن است که به بیماریی خطرناک دچار خواهید شد و افراد خطاکار شما را ناراحت خواهند ساخت .
۵ـ اگر زنی خواب ببیند با اسلحه تیراندازی می کند ، علامت آن است که با دیگران جروبحث و مشاجره خواهد کرد و شهوت نامطلوب او را به تباهی خواهد کشاند .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن اسلحه در خواب، علامت آن است که به جنس مخالف دل مى‏بندید. اگر در خواب با اسلحه شلیک کردید، علامت آن است که به خاطر انجام کارى بسیار ناراحت مى‏شوید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اسلحه گرم : ۱- به حقیقت پیوستن سریع امیدهای شما ۲- مشاجره
یک رولور دارید : اشیاء قیمتی گمشده را پیدا می کنید .
یک تفنگ دارید : یکنفر دیگر از چیزی که شما خواستارش هستید استفاده می کند .
شما مسلح به تعدادی رولور هستید : یک فرصت مناسب
دیگران رولور دارند : نگرانیها بر طرف می شوند
تعدادی اسلحه گرم دارید : پول فراوان
اسلحه گرم حمل می کنید : یک محکمه در پیش دارید .
اسلحه می فروشید : با گداها سروکار پیدا می کنید .
اسم درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
در خواب می شنوید که شما را به اسم صدا میکنند:
خبرهای بسیار خوش
غریبه ها شما را به اسم صدا می کنند : ملاقاتی خواهید داشت .
شما را به اسم دیگری صدا می کنند : در عشق شانس با شما نیست .
شما اسم نامزد یا دوستتان را فریاد می کشید : یکنفر که برای شما بسیار نگران است به دیدن شما می آید.
اسم فرزندانتان را در خواب صدا می زنید : آنها آدمهای بسیار مهمی خواهند شد .
اسهال هانس کورت میگوید:
اگر در خواب ببینید که اسهال گرفته‏اید، نشانه‏ى غم و اندوه است.
آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب ببینید که فردى دچار اسهال شده، به معناى آن است که در اثر بى‏دقتى دیگران از انجام کار خود ناامید شده که این امر موجب نگرانى شما مى‏شود.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما اسهال دارید : یک هدیه پر ارزش دریافت میکنید .
داروی ضد اسهال می خورید : عاقبت بخیر خواهید شد .
بچه ها اسهال دارند : به یک مهمانی بزرگ دعوت خواهید شد .
تمام فامیل همگی اسهال دارند : مشکلات بی خطر
اسید آنلی بیتون میگوید:
۱ـ نوشیدن هر چیز در خواب که خاصیت اسیدی داشته باشد ، نشانة آن است که در آینده نگرانی و اضطراب فراوانی خواهید داشت .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند مشروب الکلی می نوشد ، معنایش این است که احتمال دارد برای رفع اختلافات دیگران میانجی شود و در این راه سلامتش به خطر بیفتد .
۳ـ دیدن خواب اسیدهای سمی ، نشان می دهد که خیانتی که بر علیه شما شکل می گیرد ، افشاء خواهد شد .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اسید : به وعده هایتان عمل خواهید کرد .
آزمایشی با اسید انجام می دهید : بواسطه قولی که داده اید خطری شما را تهدید می کند .
از اسید استفاده می کنید : از مهلکه ای که در آن هسنید صحیح و سالم خارج می شوید .
دیگران از اسید استفاده می کنند : مرگ یک دشمن.
اشتباه لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب دچار اشتباهى شوید، نشانه‏ى بى‏احترامى دیگران نسبت به شما است. اگر از قبل اشتباهى انجام داده‏اید و آن را در خواب ببینید، بدین معنا است که اهمیت زیادى به خود مى‏دهید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما در اشتباه هستید : دوستان شما را سرزنش خواهند کرد .
بچه ها در اشتباه هستند : خجالت و غم
شوهر شما در اشتباه است : یک دوست نادرست بسیار به شما نزدیک است .
زن شما در اشتباه است : یک مسئله بغرنج روشن میشود .
اشخاص دیگر در اشتباه هستند : زندگی شما به مصیبت کشیده می شود .
اشتر غاز محمد بن سیرین گوید:
دیدن اشترغاز به خواب، دلیل غم و اندوه بود. اگر بیند اشترغاز فراگرفت، یا کسی بدو داد و از او همی خورد، دلیل که به قدر آن غم و اندوه خورد. اگر دید وی آن را به کسی داد یا بفروخت، دلیل که از غم و اندوه رسته شود. اگر بیند اشترغاز داشت و بخورد، دلیل که آن کس از بهر آن اندوهگین شود.
اشتر مرغ محمد بن سیرین گوید:
اشترمرغ در خواب مرد بیابانی بود. اگر اشترمرغ ماده بود زن بیابانی بود. اگر بیند اشترمرغ ماده گرفت، یا کسی بدو داد،دلیل که زنی بدین صفت که گفتم بخواهد یاکنیزک بخرد. اگر بیند بر اشترمرغ نشسته بود، دلیل که به سفر بیابان رود و بعضی از معبران گفته اند که بر مردی بیابان نشین غالب شود و به کاری بزرگ رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند اشترمرغ رابکشت، دلیل که بر مردی بیابانی دست یابد و او را قهر کند. اگر بیند در خانه اشترمرغ با پر یا استخوان او داشت، دلیل که از مردی بیابانی او را مالی حاصل شود. اگردید که بچه اشترمرغ داشت، دلیل که فرزند مرد بیابانی او را حاصل شود.
جابر مغربی گوید:
اگر دید بااشتر مرغ بنشست و آن اشترمرغ او رامطیع بود و او را در هوا برد و دیگر باره از هوابه زمین آمد، دلیل که با مردی بیابان به سفر رود و بازآید با سود بسیار. اگر به خلاف این بیند بد بود.
اشتها داشتن لوک اویتنهاو می گوید :
اشتها داشتن : مشکل مادی
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
اشتهای شما زیاد است : از نزدیکانتان کسی را از دست میدهید.
اشتهای شما کم است : سلامتی شما بخطر خواهد افتاد .
اشتهای شما خیلی زیاد است : یک ضرر مالی
اشتهایتان را از دست میدهید : یک راز خطرناک
اشتیاق آنلی بیتون میگوید:
اگر دخترى در خواب نامزدش را ببیند که مشتاقانه منتظر دیدار او است، نشانه‏ى شنیدن اخبار خوشایند و پذیرفتن پیشنهادى است که سال‏ها منتظرش بود.
اگر در خواب خود را مشتاق دیدار کسى ببینید به معناى آن است که خبرهایى خوب از دوستانتان خواهید شنید.
اشراف آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب ببینید که با طبقه‏اى اشراف همنشین شده‏اید، بدین معنا است که به مسائلى بیهوده، علاقه نشان مى‏دهید و اگر زنى چنین خوابى ببیند، بدین معنا است که به خاطر قضاوت براساس ظاهر افراد، مردى مناسب براى زندگى انتخاب نمى‏کند.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما از یک خانواده اشرافی هستید : موانع بسیار در کارها
شما اشراف زاده هستید : بیماری
اجداد شما اشراف بوده اند : احترام و امتیاز
به اعضاء خانواده شما لقبهای اشرافی می دهند : خبرهای بسیار خوش
یک دختر جوان خواب ببیند که یک اشراف زاده عاشق او شده است : او با یک مرد فقیر ازدواج میکند.
یک لقب اشرافی به شما ارث می رسد : خطر از دست دادن تمام دارایی .
اشعه ایکس درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
یک دستگاه اشعه ایکس : نگرانیهای شما برطرف میشود .
شما را زیر اشعه ایکس می گذارند : ناکامی پشت ناکامی.
نتایج یک آزمایش با اشعه ایکس : یک حادثه دلپذیر
آزمایش اشعه ایکس روی دیگران انجام می دهید : مشاجره در فامیل
شما یک دستگاه اشعه ایکس را بکار می اندازید : درآمدخوبی خواهید داشت .
اشک ابراهیم کرمانی گوید:
اگر دید اشگ سرد از چشم او همی بارید، دلیل که شادی و خرمی یابد. اگر بینداشگ بارید، دلیل که غمگین و دردمند شود. اگر بیند که بی گریه اشگ به روی او بود، دلیل که وی را به سخن طعنه زنند. اگر بیند که در چشم وی به جای اشگ گرد و خاک جمع شده بود، دلیل که به قدر آن مالی حلال بی رنج بدو رسد.اگر دید اشگ به روی او فرودآمد، دلیل که مال خویش را هزینه کند.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
در خواب دیدن اشگ که از چشم برآید بر سه وجه بود،
اول: شادی و خرمی،
دوم: غم و اندوه،
سوم: نعمت بود.
لوک اویتنهاو می گوید :
اشک : شادی ، نیکبختی
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ گریه کردن در خواب ، نشانة آن است که به زودی گرفتاری شما را محاصره خواهد کرد .
۲ـ دیدن گریستن دیگران در خواب ، علامت آن است که اندوه شما شادمانی دیگران را تحت تأثیر قرار خواهد داد .
لیلا برایت میگوید:
گریه کردن در خواب، نشانه‏ى خوشى‏ها است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اشک : خصومت به شادی ختم می شود
خواب ببینید که گریه میکنید : یک هدیه دریافت خواهید کرد .
بچه ها اشک می ریزند : ازدواج شما باعث خوشبختی شما خواهد شد .
نامزد یا دوست شما اشک می ریزد : آرامش خاطر
بستگان شما اشک می ریزند : کارهای شما در آینده دقایق سختی را خواهند گذارند .
اشنان محمد بن سیرین گوید:
دیدن اشنان به خواب، دلیل بر غم و اندوه کند و خوردن او، دلیل بیماری.
اصطبل اچ میلر می‏گوید:
دیدن اصطبل در خواب، نشانه‏ى شرکت در یک مهمانى دوستانه و سودمند است.
آنلی بیتون میگوید:
سوختن اصطبل در خواب، بیانگر تغییراتى خوشایند در زندگى شما است.
اصلاح صورت آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید صورت خود را اصلاح کرده اید ، علامت آن است که شیادان بر سر شما کلاه می گذارند.
۲ـ اگر خواب ببینید مشغول اصلاح صورت خود هستید ، علامت آن است که بر اعضای خانواده مسلط می شوید و به آنان فرمان می دهید .
۳ـ اگر خواب ببینید بعد از اصلاح ، صورت شما لطیف شده است ، علامت آن است که به آسودگی و آرامش دست می یابید و دوستان مطیع ادارة شما خواهند بود . اما اگر بعد از اصلاح صورت شما زبر و چرکیده به نظر برسد ، علامت آن است که با مشاجرات و اختلافات بسیاری روبرو خواهید شد .
۴ـ اگر خواب ببینید به هنگام اصلاح از تیغی کند استفاده می کنید و صورتتان کشیده می شود ، نشانة آن است که بهانه ای به دست دوستان می دهید تا بتوانند از زندگی خصوصی شما انتقاد کنند .
۵ـ اگر خواب ببینید به هنگام اصلاح ، ریش شما خاکستری به نظر می رسد ، نشانة آن است که از هر گونه قضاوت نسبت به افرادی که ادعای دوستی با شما را دارند ، پرهیز می کنید .
۶ـ اگر زنی در خواب ببیند مردی صورت خود را اصلاح می کند ، علامت آن است که در تفریحات ناشایست افراط می کند و نتیجه آلوده و فاسد می گردد .
۷ـ اگر زنی خواب ببیند چون مردان صورت خود را اصلاح می کند ، علامت آن است که آنقدر خصوصیات مردانه در رفتارش هویدا می شود که مردان با تنفر از او روی بر می گردانند .
اصلاح موی سر آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید می خواهید به آرایشگاه بروید و موی سر خود را اصلاح کنید ، علامت آن است که برای پیش بردن اهداف خود نقشه می کشید . اما نیروی کافی برای عملی کردن نقشه ها صرف نمی کنید .
اصلع کسی که موی جلوی سرش ریخته باشد
محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی طاس به خواب بیند بر سر او موی رسته بود، دلیل که او را مالی اندک حاصل شود. اگر دید او طاس شد، دلیل که از غم و اندوه رسته گردد. اما اگر زنی بیند طاس شود، دلیل که در زینت و آرایش نقصان پذیرد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اصلع دیدن به خواب بازرگان را فائده بود و پیشه کار را کسب و صناعت و پادشاه را تفکر و زنان را نقصان زینت بود.
اصوات آنلی بیتون می‏گوید:
شنیدن صداى ناآشنا در خواب، دلالت بر شنیدن اخبار ناخوشایند دارد اما اگر بعد از شنیدن صدایى ناآشنا، از خواب بیدار شوید، بدین معنا است که زندگى شما دچار تغییر و تحولاتى مى‏شود.
اطاعت آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب دیگران از شما اطاعت کنند، به معناى رسیدن به خوشبختى است. اما اگر در خواب مطیع دیگران باشید، نشانه‏ى آن است که براى مدتى زندگى بسیار آرامى خواهید داشت.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما مطیع هستید : آینده شما روشن است
ازدیگران اطاعت میکنید : شغل شما یک شغل بسیار معمولی خواهد بود .
دیگران از شما اطاعت می کنند : دارایی و نفوذتان بی اندازه زیاد می شود .
بچه ها اطاعت می کنند : خوشبختی در فامیل
همکار شما از شما اطاعت می کند: درکارها و معاملات پول زیادی بدست خواهید آورد .
یک زن مطیع : روزهای بسیار خوش در انتظارشماست.
یک زن جوان مطیع : یکنفر بطور جدی جذب شما شده و شما را تحسین می کند .
اظهار عشق آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر زنی خواب ببیند کسی به او اظهار عشق می کند ، نشانة آن است که آنطور که انتظار می رود کسی حاضر به خواستگاری او نیست ، و به دنبال کسب لذتهای واهی ناامیدی خواهد بود .
۲ـ اگر مردی خواب ببیند به زنی اظهار عشق می کند ، دلالت بر آن دارد که او در خور دوستی و رفاقت نیست .
۳ـ اگر خواب ببینید یکی از اقوام به شما اظهار عشق می کند ، نشانة رنح و ناامیدی است .
۴ـ اگر خواب ببینید با یکی از اقوام مکاتبة عاشقانه دارید ، نشانة آن است که بین اقوام و بستگان اختلاف بوجود می آید .
اعتبار آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید از راه نفوذ و اعتبار دیگران به دنبال رتبه و مقامی هستید ، نشانة آن است که به اهداف خود دست نخواهید یافت .
۲ـ اگر خواب ببینید صاحب اعتبار و مقامی مهم هستید ، علامت آن است که آینده ای درخشان در پیش رو خواهید داشت .
۳ـ اگر خواب ببینید دوستانتان صاحب اعتبار و مقامی هستند ، علامت آن است که مصاحبی هم فکر شما را از شر نگرانی و اضطراب نجات خواهد داد .
اعتراف لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب ببینید کسى به چیزى اعتراف مى‏کند، بیانگر آن است که به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب ببینید که از کسى اعتراف مى‏گیرید، به این معنا است که در یک کار خیر شرکت مى‏کنید.
اعداد لوک اویتنهاو می گوید :
کوچک : نا مطمئن بودن
بزرگ : موفقیت
آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن اعداد در خواب، بدین معنا است که اوضاع نامناسب کارى، شما را ناراحت مى‏سازد. اگر در خواب اعداد را بشمارید، نشان‏دهنده‏ى شنیدن اخبار خوب است. اگر در خواب عددى را ببینید و بعد از بیدار شدن عدد را به خاطر نیاورید، نشانه‏ى آن است که نگران امور مالى و شغلى خود خواهید بود.
اعدام محمد بن سیرین گوید:
اگر ببیند او را به دار آویخته اند و گروهی تماشایش می کنند ، به اندازه مردمی که به تماشایش ایستاده اند پیرو و فرمانبردار خواهد داشت
اگر ببیند گروهی جمع شدند و او را به دار آویختند ، بر آن گروه سروری و فرمانروائی خواهد یافت
اگر ببیند به دست پیری ناشناس به دار آویخته شد و مردم بسیاری تماشایش کردند ، به فرمانروایی جهان می اندیشد که برایش می تواند میسر شود
اگر ببیند به دار آویخته شد و بستگانش به تماشا ایستاده اند ، بر بستگان خود سروری می یابد
اگر ببیند خودش را به دار آویخت و کسی به تماشایش نایستاد ، دلیل آن باشد که می خواهد بر بستگان خود سروری داشته باشد اما کسی به اطاعتش تن در نمی دهد
جابر مغربی گوید:
اگر ببیند به دارش کشیدند اما ریسمان پاره شد و افتاد ، دلیل آن باشد که از جاه و مقام خود می افتد و موقعیتش را از دست می دهد
حضرت دانیال گوید:
اگر کسی ببیند که به فرمان پادشاه به دار آویخته شد ، تعبیر آن باشد که از سوی پادشاه و امیر جاه و مقام و منزلت می یابد ، اما در این رابطه به اعتقادات و تقوایش آسیب می رسد
حضرت صادق علیه السلام مى فرماید :
رویاى دار زدن بر چهار وجه است :
۱٫ریاست و مهترى
۲٫مال
۳٫غیبت مردم کردن
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ مشاهدة اعدام دیگران در خواب ، علامت آن است که به خاطر بی توجهی دیگران از مصیبتی رنج خواهید برد .
۲ـ اگر خواب ببینید شما را می خواهند اعدام کنند ، نشانة آن است که اقبال به شما روی می آورد و بر دشمنان غالب می شوید و در کسب ثروت پیروز خواهید بود .
۳ـ اگر خواب ببینید مردم در مراسم اعدام اجتماع کرده اند ، علامت آن است که دشمنان با هم متحد می شوند تا موقعیت شما را متزلزل سازند .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب ببینید که دوست صمیمى شما را اعدام مى‏کنند، نشانه‏ى جدایى از فرد مورد علاقه شما است. اگر در خواب ببینید که کسى را اعدام کرده‏اید و خون از بدن او جارى مى‏شود، نشانه‏ى پیروزى در کارها است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اعدام : به کارهایتان اعتماد نکنید .
اعدام خود شما : باید احساستان را بیشترکنترل کنید.
اعدام معشوق : ازکارهایتان دیوانه وار خود رنج خواهید برد .
اعدام یک بیگناه : عشق شما را رها می کند.
اعدام یک گناهکار : بردشمن پیروز میشوید.
اعضاء بدن درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب اعضاء بدن : یک نوزاد دختر زائیده می شود.
اعضای بدن بیماران : ناامیدی
اعضای بدنتان خوب کار می کند : خوشبختی در خانواده
اعضای بدن اشخاص پیر و بیمار : پرگوئیهای خصمانه
اعضای بدن شما شل است : یکنفر درپی فریب دادن شماست .
اعضای بدنتان سالم است : ثروت
اعضای بدن شما بی اندازه بزرگ است : شما دارای یک پسر ناقص الخلقه خواهیدشد.
بعضی از اعضای بدن شما را جدا می کنند : یکی از عزیزانتان را از دست می دهید.
اعضای بدنتان بیمار هستند : مادر یا پدر شما خواهد مرد.
اعلام خطر درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما اعلام خطر می کنید : نقشه هایتان را دنبال کرده و آنها را عملی کنید،حتماُ موفق خواهید شد .
شما اعلام یک خطر آتش سوزی را می شوید ، درحالیکه خوابیده اید : خبرهای غیره منتظره
اعلام خطر را می شنوید در حالیکه بیدار هستید : یک تغییر مهم در زندگیتان رخ خواهد داد.
از یک اعلام خطر وحشت می کنید : دردسر و ناراحتی در پیش است.
اعلام کردن درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
ازدواجتان را اعلام می کنید : دشمنان به هدفشان نرسیده اند .
ازدواج یکی از بستگانتان را اعلام می کنید :خیلی سریع بیمار خواهید شد .
دیگران ازدواجشان را اعلام می کنند : اشیاء قیمتی گمشده را پیدا می کنید .
فوت شخصی را اعلام می کنید : یک خطر پنهان شده است .
تولد یک بچه را اعلام می کنید : فریب و ناکامی برای بیننده خواب
رسیدن دوستان را اعلام می کنید :گرفتاریهای شما فراوان می شود .
دیگران به شما چیزهایی را اعلام می کنند : یک تغییر بزودی در زندگی شما رخ خواهد داد.
یک اعلام خوشحال کننده :بیماری و مرگ.
اعلامیه لوک اویتنهاو می گوید :
اعلانیه خبرهای غیر منتظره
خواندن اعلانیه : شخصی به شما اهانت خواهد کرد
چاپ کردن : ارتقاء شغلی
دست به دست دادن : کار بد
چسباندن : اتلاف وقت
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید اعلامیه ای را پخش می کنید ، علامت آن است که به علت دعوا و مشاجرات ، کارتان به دادگاه کشیده خواهد شد .
۲ـ اگر خواب ببینید اعلامیه ای را چاپ می کنید ، نشانة آن است که اخباری ناخوشایند خواهید شنید .
الاغ یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن خریدن الاغ بنده یا ملازم پیدا کند
دیدن فروختن الاغ زیان باشد
دیدن الاغ بخت او را یاری می کند
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن الاغ در خواب ، نشانة آزردگی خاطر است واخباری که دیر از موعد به شما می رسد .
۲ـ اگر الاغها را در حال حمل بار در خواب ببینید ، نشانة کار فراوان و بردباری بسیار است و موفقیت شما در سفر و امور شخصی .
۳ـ اگر خواب ببینید الاغی به دنبال شما می آید ، نشانة آن است که حرفها و تهمت هایی که پشت سر شما زده می شود ، روزگار ملال آوری برای شما بوجود خواهد آورد .
۴ـ اگر خواب ببینید الاغ سواری می کنید ، دلالت بر آن دارد که در دعواهای غیر قابل پیش بینی ، شرکت خواهید کرد .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن الاغ در خواب، نشانه‏ى دعوا گرفتن است. اگر در خواب ببینید که الاغى را مى‏زنید، بدین معنا است که نسبت به خانواده‏تان بى‏تفاوت شده‏اید. اگر در خواب مشغول غذا دادن به الاغ باشید، بدین معنا است به فردى که به شما بدى کرده، خوبى مى‏کنید. اگر الاغ را در حال دویدن ببینید، بدین معنا است که مشکلاتى برایتان به وجود مى‏آید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک الاغ : ازمشاجره هیچ سودی عایدتان نخواهد شد.
برروی یک الاغ سوارهستید : نکبت
شما یک الاغ دارید : مشاجره با دوست صمیمیتان .
یک الاغ از شما نافرمانی می کند : شانس در عشق
یک الاغ در حال دویدن : خبرهای بد و ناخوشایند
یک الاغ که به آهستگی راه می رود : امنیت
یک الاغ میخرید : شادی در کانون خانواده
یک الاغ می فروشید : شکست و ضرر بزرگ در آینده نزدیک
یک الاغ را بار می کنید : کارهای سودمند در آینده نزدیک
روی یک الاغ نشسته اید : کارهایتان بیشترخواهدشد و ثروت به شما رو می آورد .
یک الاغ با بار روی پشتش : پول
بچه ها روی الاغ سوار هستند : خوشبختی
یک الاغ را ازطویله بیرون می آورید : ۱- کارهای شما رو به تیرگی میروند ۲- یک ماجرای عشقی به پایان میرسد .
یک الاغ را می زنید : خبرهای بد و نا خوشایند
یک الاغ به شما جفتک می اندازد : عشق ناکام
کفشهایتان را روی الاغ می گذاردید : کار بسیار سختی در انتظار شماست .
یک الاغ مرده را می بینید : عمرشما طولانی می شود
یک الاغ را می کشید : تمام دارائی تان را از دست خواهید داد .
گوشهای یک الاغ : بزودی با یک رسوائی بزرگ مواجه می شوید .
صدای عرعر الاغ را می شنوید : ۱- فلاکت و شرمساری ۲- مرگ یک دوست
صدای عرعر چندین الاغ : دوستانتان به دیدن شما می آیند .
یک الاغ وحشی : کارهایتان را بخوبی اداره نمیکنید
تعداد زیادی الاغ : عشق شما را ترک می کند .
الاغهایی که مال دیگران هستند : دوستان بسیار صادقی خواهید داشت .
اغماء لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که در حال اغماء هستید، نشانه‏ى آن است که ثروت فراوانى به شما خواهد رسید. اگر در خواب کسى را در حال اغماء دیدید، نشانه‏ى آن است که به شخصى بدهکار خواهید شد.
افتادن محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی به خواب بیند که بر روی افتاد، دلیل تشویش او بود، خاصه در جنگ و خصومت. اگر بیند که ازجایگاهی بلند به زیر افتاد، چنانکه از کوهی یا از بامی یا از دیواری، دلیل که آرزویی در وی تمام بسر نشود و مرادش حاصل نگردد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر کسی بیند که از جایگاهی به زیر افتاد، دلیل بود امیدی که دارد برنیاید و ناامید نگردد. اگر بیند که از کوه به زیر افتاد، دلیل که حالش بد شود و به قدر افتادن بر تن او رنج رسد. اگر بیند که زخمی سخت به وی رسید و خون از آن عضو روان شد، دلیل که به قدر آن زخم وی را زیانی رسد. اگر بیند که پایش بلغزید و بیفتاد، دلیل کند که رنجی و المی بدو رسد. اگر بیند که بیفتاد و رنجی بدو نرسید، دلیل کند که سهل و آسان بود. اگر بیند که از آستانه خانه او مار و کژدم و گزندگان بیفتاد، دلیل کند که او را از پادشاه یا از کسی بزرگ غم و اندوه رسد. اگر بیند که بام خانه یا دیوار بر او افتاد،دلیل که مال بسیار بدو رسد از آنجا که امید ندارد، و بدان سبب خرم و شادان گردد و کارش گشاده شود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
بسیار اتفاق می افتد که در خواب می افتیم یا بی آنکه خوابی دیده باشیم حالتی شبیه افتادن و پرت شدن پیدا می کنیم و در این حال سراسیمه برمی خیزیم و می نشینیم. این نوعی ناراحتی عصبی است که اگر تکرار شود بیماری است که باید معالجه شود و طبعا هیچ تعبیری ندارد زیرا اصولا خواب نیست. اما در مورد دیگر خواب می بینیم با مقدمه و موخره و در جریان این خواب مشاهده می کنیم که می افتیم یا پرت می شویم و یا از ارتفاعی سقوط می نماییم . این خواب است و تعبیر دارد و باید در خوابنامه به دنبال معنی و مفهوم آن گشت. افتادن به روی اشخاص نشان نوعی اختلاف و منازعه است که باید در روزهای آینده مراقب اعمال و رفتار خویش باشیم و از برخوردهای تند و خشم آلود پرهیز کنیم . افتادن از بلندی ناکامی است. ناکامی و نامرادی در بر آوردن کلیه آرزوهای نهانی که در دل داریم و این ناکامی بستگی دارد به ارتفاع محلی که از آن می افتیم. اگر دیدید که به روی در خانه یا درگاه و آستانه افتادید برای شما تشویش و نگرانی پیدا می شود. اگر از کوه پرت شدیم در کارها با شکست رو به رو می شویم و نارضایی برای ما پیش می آید و میزان آن هم بستگی دارد به آسیبی که در اثر سقوط به ما وارد می آید. احتمالا می افتید اما دوباره برمی خیزید و از همان کوه بالا می روید. از پلکان پرت می شوید و مجددا به بالا رفتن می پردازید این دو یکدیگر را خنثی می کنند و نشان دهنده این واقعیت هستند که شما اهل مجاهده و کوشش هستید و شکست شما را از پای در نمی آورد. اگر در نتیجه افتادن مجروح شدید به اندازه زخمی که به شما وارد آمده زیان می بینید. لرزیدن و افتادن از رسیدن رنج و بلا خبر می دهد. اگر کسی شما را پرت کرد و در نتیجه به زمین خوردید بی تردید شخصی موجب تخفیف شان و مقام شما می شود و اگر شما کسی را به پایین انداختید این آسیب از شما به دیگری وارد می آید. اگر افتادید ولی آرام و آهسته (مثل یک ورقه کاغذ در هوا) به زمین رسیدید خطری شما را تهدید می کند ولی زیان نمی بینید.اگر از ارتفاع افتادید اما زیر پای شما آبی صاف و روشن بود نا خواسته حادثه ای اتفاق می افتد که به خشنودی شما پایان میابد. روی هم رفته افتادن در خواب تنزل است و احتمال آسیب و زیان و خطرهایی که در زندگی ما را تهدید می کنند در خواب شبانه ما به صورت افتادن شکل می گیرند که روح ما از آن خطرها آگاهی می دهد.
لیلا برایت می‏گوید:
افتادن در خواب، نشان‏دهنده‏ى وقوع خطرات است. اگر در خواب ببینید که دیگران مى‏افتند، بیانگر غلبه بر دشمنان است. اگر در خواب دیدید که در یک قبر افتاده‏اید، به این معنا است که ضرر و زیانى به شما وارد مى‏شود. اگر در خواب دیدى که از جایى بلند به پایین مى‏افتید، بدین معنا است که به اهداف خود نمى‏رسید. اگر خواب ببینید که افتاده‏اید و زخمى شده‏اید، نشانه‏ى غم و اندوه است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
از یک مکان مرتفع به پایین می ا فتید : بد شانسی شما را دنبال می کند .
از یک بلندی به پایین می ا فتید : احترامتان را از دست می دهید .
براثر افتادن زخمی می شوید : اوقات سختی را خواهید گذارند و دوستانتان را از دست می دهید .
شما می افتید و خیلی می ترسید :یاءس و ناراحتی
شما می افتید بدون اینکه آسیبی ببینید : در مبارزات و معاملات پیروز می شوید .
روی کف اتاق می افتید : یک خطر شما را تهدید میکند .
از روی یک پل می افتید : دیوانگی و سبک مغزی
شما می افتید و در همین حال بیدارمی شوید : شادی و ناخواسته و موقتی
در یک قبر می افتید : مصیب در پیش است .
در آب می افتید : خطر برای بیننده خواب
در اقیانوس می افتید : سلامتی شما بخطر می افتد .
دشمنان شما را به دریا می اندازند : رنج خواهید برد .
اشخاص دیگر می افتند : پیشرفت در کار
نزدیکان شما می افتند : بر دشمنان پیروز می شوید.
بچه ها می افتند : شادی غیره منتظره
دشمنان شما می افتند : اسرارخود را به هیچکس بازگو نکنید
دوستان می افتند : به اشتباهات خود پی می برید .
افتادن در آب ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که در آب بیفتاد، دلیل کند که در رنج و غم گرفتار شود
لوک اویتنهاو می گوید :
در آب افتادن : رنج
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اگر درون آب روان و خروشان غوطه ور می خوردید با زور مندی دست و پنجه نرم می کنید که احتمالا زیانی به شما نمی رساند ولی تمام نیرویتان را صرف می کند و می گیرد
افتخار آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب دیدید که به خاطر چیزى افتخار مى‏کنید، به این معنا است که در زندگى به آسایش و رفاه مى‏رسید.
افراط هانس کورت میگوید:
اگر خواب دیدید که در لذت‏هاى جسمانى افراط مى‏کنید، نشانه‏ى بیمارى یا ضرر مالى است و اگر دخترى چنین خوابى ببیند، بدین معنا است که اطرافیان خود را دچار ناراحتى مى‏سازد.
افروشه محمد بن سیرین گوید:
افروشه آن بهتر بود که در وی زعفران نباشد چون اندک بیند، سخن خوب و لطیف و خوش بود و چون بسیار دید مالی بود که به رنج و سختی بدست آورد. اگر دید اندک افروشه کسی به او داد و بخورد، دلیل که از آن کس سخن لطیف بشنود، چنانکه موافق طبع بود. اگر دید افروشه بسیار داشت، دلیل که به قدر آن مال به رنج و سختی حاصل شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
خوردن افروشه به خواب بر سه وجه بود. اول: سخن لطیف، دوم: مال، سوم: مراد یافتنی که در دل بود.
افسار آنلی بیتون می‏گوید:
مشاهده افسار در خواب، به این معنا است که دست به کارهاى نگران کننده‏اى مى‏زنید که سود فراوانى به همراه دارد. اگر افسار کهنه‏اى در خواب دیدید، به این معنا است که احتمالا در حل مشکلات موفق نمى‏شوید. مشاهده‏ى افسارى که چشم بند هم دارد، به این معنا است که فریب زن حیله‏گرى را مى‏خورید.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن افسار اسب در خواب، به معناى آن است که شما به مسافرتى خواهید رفت.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب افسار : همبازی قدیمی تان همسر شما خواهد شد .
یک افسار را به اسب می بندید : خوشبختی در کار و موفقیت در عشق
افسار یک اسب را به درشکه می بندید : دردسر
افسانه درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
یک افسانه تعریف می کنید : یک اتفاق مهم و خوشایند رخ می دهد .
دیگران یک افسانه تعریف می کنند : باید در فکر اصلاح زندگیتان باشید .
برای بچه ها افسانه تعریف می کنید : یک شادی بزرگ
افسر آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن افسر ارتش در خواب، نشانه‏ى آشنایى با افراد جدید است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک افسر : معاملات تجاری عالی
شما افسر هستید : در هر نوع کاری موفق خواهید بود.
شما خود را به همراهی افسران می بینید : موفقیت درکار .
به شما لقب افسر می دهند : احترام و امتیاز .
افسرده ابراهیم کرمانی گوید:
خوردن افسرده در خواب غم و اندوه بود. اگر دید چیزی افسرده همی خورد، دلیل که به قدر آن، وی را غم و اندوه رسد. اگر دید افسرده کسی بدو داد و از وی بخورد، دلیل که با شخصی او را جنگ و خصومت افتد. اگر از وی هیچ نخورد، اندوهی به وی نرسد.
جابر مغربی گوید:
خوردن افسرده در خواب، دلیل که او جنگ و خصومت افتد و علی الجمله هیچ خیر در خوردن افسرده نباشد.
افسون محمد بن سیرین گوید:
افسون نمودن در خواب فریفتن مردم بود مگر آن افسون که به نامهای خدای عزوجل و به ایات قران بود. و چون افسونگر در خواب بیند که از آن وی را با شخصی دیگر در شفا و راحت پدید آمد، دلیل که از غم و راحت به کام دل رسد. اگر به خلاف این بیند، دلیل بر غم و اندوه بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
افسون نمودن به خواب کار باطل بود، چون به وقت افسون ذکر خدای عزوجل را نگوید. اگر افسون به قران و نامهای حق تعالی نمایند، دلیل که آن کس کاری نماید به حق و راستی و از آن وی را خیر و صلاح دو جهانی رسد.
آنلی بیتون می‏گوید:
به کار بردن سحر و افسون در خواب، بیانگر داشتن روابط خوب و صمیمى با همسر خود است. شنیدن کلمات سحر و افسون در خواب، بیانگر نیرنگ و فریب اطرافیان است.
افعی آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید افعی دوست شما را نیش می زند و او چون مرده نقش بر زمین می شود اما در همان حالت نفس می کشد ، و باز افعی نیشی دیگر به او می زند و دوست شما از جای خود بلند می شود ، و بعد از این وقایع هر دو پشت بوته ها ناپدید می شوید ، نشانة آن است که دوستان شما از واقعه ای بد ، پریشان خواهند شد و به شما نیز زیان خواهد خورد .
۲ـ اگر زنی جوان خواب مار افعی را ببیند ، نشانة آن است که کسی با فریب می خواهد او را به دردسر بیاندازد . اما اگر در خواب ببیند که مار از او می گریزد ، به این معناست که در مقابل حمله های دیگران توانایی دفاع از خود را خواهد داشت .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن افعى در خواب، بدین معنا است که موضوعى زندگى خانوادگى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب ببینید که یک افعى شما را نیش مى‏زند، نشانه‏ى آن است که با افرادى همنشین مى‏شوید که به شما ضرر مى‏رساند.
افکار پلید درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
افکار و ارواح دور سر شما می چرخند : در کارهایتان بسیار دقت کنید که فریب نخورید .
افکار پلید را از خود دور می کنید : مراقب رقیب باشید .
افکار پلید شما را آزار می دهد : دوستان شما را فریب می دهند .
افکار پلید مانع خوشبختی شما هستند : مشکلاتتان را بخوبی حل خواهید کرد .
افلیج آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید افلیح شده اید ، نشانة آن است که قراردادهایی بی ثبات با دیگران می بندید .
۲ـ اگر خواب ببینید دوستتان افلیح شده است ، علامت آن است که دچار بیماری و تردید خواهید شد . تردیدی که به درون خانة شما نیز نفوذ خواهد یافت .
۳ـ اگر کسی خواب ببیند یارش افلیج شده است ، نشانة آن است که نارضایتی از موضوعی شادمانی او را تحت الشعاع قرار خواهد داد .
افیون محمدبن سیرین گوید:
دیدن افیون به خواب، دلیل بر غم و اندیشه و خوردن وی، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت نماید.
اقاقیا درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب گل اقاقیا در فصل : ناکامی و مصیبت بزرگ در انتظار شماست .
خواب گل اقاقیا خارج از فصل : آرزوهایتان برآورده می شود .
به شما گل اقاقیا می دهند : شما یک دوست صادق دارید .
گل اقاقیا را بو می کنید : اوقات خوشی فرامی رسد.
اقامتگاه آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید محل اقامبی برای خود پیدا نمی کنید ، ایمان خود را از دست خواهید داد .
۲ـ اگر خواب ببینید محلی برای اقامت وجود ندارد ، به این معناست که تلاشهابتان بی ثمر خواهد ماند .
۳ـ اگر خواب ببینید اقامتگاه و محل زندگی شما تغییر یافته است ، نشانة آن است که بزودی پیغامهایی دریافت خواهید کرد ، و سفرهای زیادی پیش رو خواهید داشت .
۴ـ اگر زن جوانی خواب ببیند محل اقامت خود را ترک کرده است ، نشانة آن است که به او تهمت و افترا خواهند زد .
اقیانوس لوک اویتنهاو می گوید :
اقیانوس : سفری بزرگ
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن اقیانوس آرام در خواب ، برای ملوانان نشانة سفرهایی سود آور و دلپذیر است . برای تجار نشانة دادوستد هایی پر منفعت است ، برای جوانان نشانة وصال و یافتن همسری زیبا است.
۲ـ اگر در خواب اقیانوس را از فاصله ای دور ببینید و صدای تصادم امواج را با بدنة کشتی ها بشنوید ، نشانة آن است که اوقاتی پر از تشنج د رمحیط خانواده خواهید داشت.
۳ـ اگر خواب ببینید امواج کف آلود اقیانوس ، ساحل را می لیسد ، علامت آن است که زیر کانه از چنگ دشمنان خواهید گریخت.
۴ـ اگر خواب ببینید عمق اقیانوس آنقدر کم است که می توانید به راحتی در آن راه بروید ، علامت آن است که کسب موفقیت با سختی و اندوه آمیخته است.
۵ـ اگر با کشتی از اقیانوس آرام بگذرید ، علامت آن است که در زندگی طعم سعادت و خوشبختی را خواهید چشید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک اقیانوس آرام : زندگی زناشوئی شما به شدت آشفته می شود .
یک اقیانوس طوفانی : به مشکلات متعددی بر خواهید خورد .
موجهای اقیانوس به کشتی شما می خورد : در امور کاری یک مصیبت در پیش است .
در هوای خوب شما سواربر کشتی روی اقیانوس هستید : کارهای شما بخوبی پیش خواهد رفت .
در هوای طوفانی شما سوار بر کشتی روی اقیانوس هستید : مشکلات بسیار بزرگ
روی یک کشتی در حال غرق شدن در اقیانوس هستید : ماجرای عشقی شما همین جا تمام می شود.
اکسیر حیات لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب چیزى به عنوان اکسیر حیات مشاهده نمودید، بدین معنا است که براى رسیدن به زندگى بهتر تلاش مى‏کنید.
اکوی صدا لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب صداى خود را از یک اکو شنیدید، بیانگر شرکت در یک مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى دیدید و احساس کردید که صدایتان پخش مى‏شود، بیانگر آن است که فرد تنهایى هستید.
اَلَک ابراهیم کرمانی گوید:
غربال یا الک به خواب، مردی بود که در میان دوستان و خویشان همی گردد.
محمد بن سیرین گوید:
غربال یا الک به خواب زنی بود فضول، یا خادمی بود. اگر بیند که غربال یا الک بزرگ نو فرا گرفت، یاکسی به وی داد، دلیل کند که زنی یاخادمی، چنانکه گفتیم، خدمتکار و دوست وی گردد
و بعضی از معبران گویند:
مردی مصلح که در خدمت او مقیم بود و دوست وی شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
غربال یا الک درخواب بر چهار وجه بود: اول: مردی مصلح، دوم: زنی فضول، سوم: خادم، چهارم: منفعت اندک.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن الک در خواب ، نشانة آن است که در معامله ای که با دیگران می کنید زیان خواهید دید .
۲ـ اگر خواب ببینید سوراخهای الک بسیار ریز است ، نشانة آن است که اقبال می یابید در تصمیم نادرست خود تجدید نظر می کنید .
۳ـ اگر خواب ببینید سوراخهای الک خیلی درشت است ، نشانة‌ آن است که هرآنچه با زحمت به دست آورده اید ، سرانجام از دست خواهید داد .
امامت کردن اگر بیند در پیش قومی امامی کرد و امام نبود، دلیل که در آن قوم مهتر شود و جمله تابع او شوند، چنانکه ماموم تابع امام باشد. اگر بیند جماعتی انبوه و در نماز بودند و وی را گفتند که ما را امامی کن و پادشاه فرمود به او که امامی کن و او پیشرفت و امامت کرد، دلیل که در آن دیار میر و فرمانروا شود و با ایشان عدل و راستی نماید، به قدر راستی قبله و تمام کردن نماز به رکوع و سجود. اگر بیند از نماز چیزی نقصان کرد، دلیل که بر ایشان جور و ظلم نمایدبه قدر آن چه در نماز نقصان کرده بود.
محمدبن سیرین گوید:
اگر بیند امامی می کرد، ولیکن نشسته بود، دلیل که بیمار شود. اگر بر پهلو نشسته بود و در نماز چیزی خواند، دلیل که زود بمیرد و آن قوم بر وی نماز کنند. اگر امامی را به خواب بیند، دلیل که شرف و منزلت یابد بر قدر و شرف امام. اگر بیند امام ولایتی همی داد یا با امام در خانه رفت یا امام او را چیزی بخشید یا با امام طعام خورد، دلیل که بر قدر آن غم و اندوه بدو رسد.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند با امام در جهاد بود. دلیل که با دولت و ولایت با وی شریک بود یا در مسجد یا در دهی یا در شهری.
اسماعیل بن اشعث گوید:
هر چیز که در امام در زیادت بیند در ولایت و بزرگی او زیاده شود و هر چه در او نقصان بیند درمال و نعمت او نقصان شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
امامی کردن در خواب بر شش وجه است.
اول: فرمانروایی،
دوم: پادشاهی به عدل و انصاف،
سوم: علم،
چهارم: قصد نمودن به کار خیر،
پنجم: منفعت،
ششم: ایمنی از دشمن.
اگر بیند امامی زنان نمود، دلیل که بر گروه ضعیفان والی شود.
اگر بیند امامی از آسمان فرود آمد و بر قومی امامت کرد، دلیل رحمت است بر اهل آن زمین.
اگر بیند بر مرده نماز کرد از پادشاهی به او فرمانروایی رسد.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن امام خیروصلاح بود
دیدن امامت کردن برسرقومی مهتر گردد ودیانت او زیاد شود
امانت فروشی آنلی بیتون می‏گوید:
مشاهده‏ى مغازه‏ى امانت فروشى در خواب، بیانگر آن است که در کسب لذت‏هاى جسمانى زیاده‏روى کرده و دچار بدنامى مى‏شوید. اگر در خواب مشاهده کنید چیزى را در مغازه امانت فروشى گرو مى‏گذارید، بیانگر دعواهاى خانوادگى است. اگر در خواب ببینید که کالایى را از گرو در مى‏آورید، بدین معنا است که فرصت‏هایى براى جبران اشتباهات به دست مى‏آورید.
امپراطور آنلی بیتون میگوید:
ملاقات با یک امپراطور در خواب، به معناى آن است که شما مسافرت‏هاى پر سود و منفعت در پیش رو دارید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما امپراتور هستید : نقشه خواهید کشید برای اینکه فرار کنید .
شما را به امپراتور معرفی می کنند : یک سفر طولانی در پیش دارید .
با یک امپراتور ازدواج می کنید : شهرت و مقام خود را ازدست می دهید .
امتحان لوک اویتنهاو می گوید :
امتحان دادن : احتمال این هست که شغلی پر در آمدتر بیابید
قبول شدن در امتحان : انتظارات شما بر آورده خواهند شد
مردود شدن در امتحان : جاه طلبی شما بالاتر از حد معمول است
از کسی امتحان گرفتن : شما خدمت بزرگی به شخصی خواهید کرد
مولف گوید:
چون امتحان همراه است با نگرانی و اضطراب است می توان بیننده خواب را به در گیر بودن با مسائل ناراحت کننده و اضطراب انگیز تعبیر نمود
ولی اگر در خواب نسبت به امتحان هیچ نگرانی و اضطراب نشان ندهد می توان به آغاز یک موفقیت تعبیر نمود
لیلا برایت میگوید:
اگر خواب ببینید که براى قبولى در دانشگاه امتحان مى‏دهید، بیانگر پیروزى در مراحل مختلف زندگى است. اگر در خواب ببینید که در امتحان دانشگاه رد شده‏اید، یعنى در امتحان موفق مى‏شوید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما امتحان دارید : شایستگی شغلتان را ندارید .
در امتحان موفق می شوید : گرفتاری در کارها
به سئوالات پاسخ صحیح می دهید : منفعت مالی
به سئوالات پاسخ اشتباه می دهید : یک کارجالب و خبرهای خوش
بچه ها در امتحان موفق می شوند : آرزوهای شما برآورده می شوند
اشخاص دیگر در امتحان موفق می شوند : مصیبت.
امداد آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید به فردی یاری می رسانید ، نشانة آن است که برای رسیدن به مقام بالاتر تلاش می کنید و از شما حمایت خواهد شد .
۲ـ اگر خواب ببینید کسی به شما کمک می کند ، نشانة آن است که با شادمانی در جایی سکنا خواهید گزید و دوستان و نزدیکان خوب خواهید داشت .
امر الهی هانس کورت می‏گوید:
خواندن یا شنیدن امر الهى در خواب، بیانگر آن است که با وجود توصیه‏ى دوستان، دوباره راه اشتباه را پیش مى‏گیرید. اگر در خواب مشاهده کنید که مورد خطاب امر الهى قرار گرفته‏اید، به این معنا است که از افرادى نادرست پیروى مى‏کنید.
املت آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید با املتی که سرد شده است از شما پذیرایی می کنند ، علامت آن است که با فریب و چرب زبانی می خواهند شما را گمراه سازند .
۲ـ خوردن املت در خواب ، علامت آن است که با فردی آشنا می شوید که ارزش دارد به او اعتماد کنید
امید لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب احساس کنید که نسبت به موضوعى امیدوار هستید، نشانه‏ى از دست دادن یک چیز مهم است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب امید و آرزو : دوستان خوبتان را از دست می دهید .
امیدتان را از دست می دهید : یک دوره خوشی در پیش است .
امیدهای خوشایندی برای افراد خانواده :خطر شما را تهدید میکند .
امید موفقیت برای فرزندانتان : منتظرجر و بحثهای بسیار طولانی با افراد فامیلتان با شید .
امین آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب خود را فرد امینى ببینید، بیانگر موفقیت در امور مالى است. دیدن افراد درستکار و امین در خواب، نشانه‏ى آن است که در امور مالى موفقیت زیادى پیدا نمى‏کنید.
انار حضرت دانیال گوید:
اصل انار به خواب مال است. لیکن به قدر همت مردم خاصه که به وقت خود بود. اگر نه به وقت خود بود بد بود. اگر بیند انار از درخت ببرید و بخورد، دلیل که از زنی صاحب جمال منفعت یابد.
محمدبن سیرین گوید:
اگر انار شیرین به خواب بیند، مال جمع کردن است و بعضی از معبران گفته اند یک انار شیرین خوردن در خواب، هزاردرم است که بیابد و انار ترش غم و اندوه است و اناری که نداند ترش یا شیرین بود، تعبیرش چون انار شیرین است.
جابر مغربی گوید:
اگر کسی بیند انار شیرین به وقت همی خورد. دلیل که هزار درم بیابد، یا این که کمترش پنجاه دینار است اگر بیابد و باشد آن چه در بیان گفتیم درم بیابد، پس معبر باید که به قدر همت و بزرگی مردم تاویل نماید. اگر بیند انار به زمستان همی خورد، دلیل که به عددهر دانه او را چوبی بزنند در همه چیز انار ترش خوردن در وقت و بی وقت بد است و حکم انار شیرین میانه است.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر کسی بیند انار شیرین به وقت خود می خورد، اگر بازرگان است قماش و متاع او رواج یابد. اگر مسافر است، دلیل که سفرش مبارک است و با سود و منفعت است، اگر بیند دانه های انار یافت یا کسی بدو داد، دلیل که به وقت آن وی را رنجی رسد اگر به وقت بود و اگر بی وقت. اگر انار شیرین با پوست و پیه آن می خورد، دلیل که از همه چیز برخورداری یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
خوردن انار شیرین در خواب بر سه وجه است.
اول: مال جمع کردن،
دوم: زن پارسا،
سوم: شهر آبادان.
لیکن انار ترش غم واندوه است.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر پادشاه بیند اناری داشت ولایت شهر یابد و بازرگان را ده هزار درم و بازاری راهزار درم و مردم درویش را ده درم یا یک درم است.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
انار میوه ای است بهشتی و دیدن آن در خواب نیکو است. معبران کهن انار را به مال و پول تعبیر کرده اند و حتی برخی از آن ها مقدار پولی را که به دست بیننده خواب می رسد برآورد کرده و هر انار را هزار درم نوشته اند که مثلا می توانیم بگویم هزار تومان. این تعبیر از آن جهت شده که انار دانه دانه است و در قدیم که اسکناس و چک وجود نداشت معاملات صرفا با سکه انجام می گرفت لذا هر انار راهزار سکه بر آورد کرده اند. انار لهیده و گندیده انسانی است احمق و ابله و مزاحم چنانچه کسی در خواب ببیند اناری لهیده در دست دارد یا انار گندیده و شلی را در راه یافت با انسانی احمق و ابله برخورد می کند . داشتن انار شیرین و با طراوت، اندوختن پول است و چنانچه ببینید تعداد زیادی انار در ساک نهاده اید یا در خانه خود دارید گویای آن است که مال اندوزی می کنید و به جمع آوری پول می پردازید. برخی از معبران انار شیرین و با طراوت را به زن خوب روی و مهربان تعبیر کرده اند. چنانچه کسی ببیند اناری شیرین و تازه دارد یا از دیگری می گیرد زنی خلیق و خوبروی سرراهش قرار می گیرد. اگر اناری از درخت کندید و خوردید و به دهان شما خوش آمد از جانب همسری خوب روی و خوش خلق بهره مند می گردید. روی هم رفته دیدن انار در خواب به وقت خود یعنی در فصل انار خوب است و در بی وقت خوب نیست. انار ترش غم و اندوه است اما اگر اناری خوردید که دیدید طعم آن را نمی دانید، شیرین است یا ترش همان تعبیر انار را دارد. چنانچه کسی ببیند که در خواب انار شیرین می خورد اگر تاجر است سود می برد و اگر مسافر است به سلامت به خانه باز می گردد و اگر جوان و مجرد است همسری دل خواه می یابد و بخصوص اگر بیمار است شفا حاصل می کند. دیدن دانه های انار بدون پوست و پی خوب نیست و چنانچه در خواب از دست کسی بگیرید نشان آن است که از جانب او به شما غمی میرسد و زیانی وارد می آید. در بیداری اگر کسی اناری پوست بکند و دانه کند و نمک و گلپر بزند و مقابل ما در بشقابی بنهد محبت کرده است اما اگر در خواب کسی این کار را بکند گویای آن است که برای ما توطئه ای ترتیب داده که باید هشیار و بینا و آگاه باشیم. ما نیز اگر در خواب انار دانه کنیم و در بشقاب پیش روی کسی قرار دهیم خواب ما می گوید که درباره او حسن نیت نداریم و کاری می کنیم که به او زیان می رسد چه آن شخص در خواب ما شناخته باشد چه ناشناخته.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن انار در خواب ، نشانة آن است که از استعدادهای خود در راهی درست بهره برداری می کنید و پیوسته به دانش خود می افزایید .
۲ـ گرفتن انار از دست نامزد خود در خواب ، علامت آن است که با تمامی نیرنگهایی که پیرامون شما را فرا گرفته است ، با اتکا به نیروهای درونی خود از اسارت آنها جان سالم به در می برید .
۳ـ خوردن انار در خواب ، علامت آن است که اسیر و تسلیم زیباییهای فردی خواهید شد .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن یا خوردن انار در خواب. بیانگر رهایى از اتهمامات دیگران نسبت به شما است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب درخت انار : ثروت بزرگی نصیبتان می شود .
یک درخت انار پر ازگل : خوشبختی
یک درخت انارپر از انار : شادی و لذت
یک انار را به دو قسمت می کنید : طلبکاران شما دنبال دردسر می گردند.
انار می خورید : خوشبختی و سلامت
یک ظرف پر از انار دارید : بدون فکر کاری انجام ندهید .
انارهای فاسد : مشکلات بسیار در انتظار شماست.
انبار درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انبار : در طول زندگی پول به آسانی بدست میاورید .
شما در یک انبار هستید : موفقیت شما در کار و زندگی زناشوئی
چیزها را از انبار بیرون می آورید : تغییر مسکن
کامیون مخصوص حمل کالاهای انبار : بی وفایی .
انبار آذوقه لیلا برایت می‏گوید:
دیدن انبار آذوقه در خواب، نشانه‏ى آن است که خطرى شما را تهدید مى‏کند.
انبر درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انبر : در یک مشاجره بزرگ گرفتار میشوید
از انبر استفاده می کنید : دشمنان در پی شکست شما هستند .
انبر می خرید : بدشانسی
دشمنان از انبر استفاده می کنید : دردسر و مشکلات بسیار
انبر آتش لیلا برایت میگوید:
دیدن انبر آتش در خواب، به این معنا است که باید با اعتماد به نفس بیشترى به انجام کارها بپردازید.
انتخابات آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید در انتخابات شرکت کرده اید ، نشانة آن است که در مباحثی شرکت می کنید که برای موقعیت اجتماعی و مالی شما زیان آور است .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما در انتخابات شرکت می کنید : امیدها و آرزوهای شما برآورده میشود .
دیگران در انتخابات شرکت می کنند : وقایع مهم و خوشایند در پیش است .
در محل انتخابات،پستی به شما می دهند :یک تغییر در زندگی شما روی خواهد داد.
در انتخابات برنده می شوید : یک دوست نادرست نزدیک شماست .
انتظار درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب ببینید که منتظر کسی هستید : یک دوست بد به شما نزدیک است .
منتظر هستید آماده برای عمل : یک دوست میخواهد پنهانی به شما کمک کند .
منتظر رسیدن کسی هستید که دوستش دارید : ایام خوش شروع می شود .
انتقال خون درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انتقال خون : کارهایتان را به سرعت و خوبی انجام می دهید
شما خون می دهید : از یک بیماری رنج خواهید برد
یک مرد بیمار ،خون دریافت می کند : از اعمال خود خجالت می کشید .
به یک حیوان خون می دهید : مشاجره فامیلی
در یک بانک خون ،به شما خون می دهند : آرزوهایتان برآورده میشود .
در موقع انتقال خون،خون پاشیده می شود : معاشرتهای پردردسر
انتقام آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید از کسی انتقام می گیرید ، نشانة آن است که اراده ای ضعیف دارید ، اگر نتوانید ارادة خود را تقویت کنید دوستان شما را ترک خواهند کرد .
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران از شما انتقام می گیرند ، علامت آن است که باید بیشتر مراقب دشمنان خود باشید.
انجمن آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب خود را در یک انجمن ببینید، علامت آن است بیش از اندازه کار مى‏کنید. اگر فرد عاشقى در خواب خود را در یک انجمن ببیند، علامت آن است که به زودى ازدواج مى‏کند.
انجیر محمدبن سیرین گوید:
خوردن انجیر درخواب اگر وقتش بود. اگر بی وقت بد بود اگر بیند انجیر همی خوید و یا جمع می کرد یا کسی بدو بخشید، دلیل است که غم و اندوه بدو رسد و باشد که کاری کند که از آن پشمیانی خورد.
ابراهیم کرمانی گوید:
انجیر زرد به خواب دیدن و خوردن، دلیل بیماری است و انجیر سیاه، دلیل بر غم و اندوه و انجیر سبز به وقت خود چون به طعم شیرین است زیانی ندارد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
در نفایس الفنون نوشته شده انجیر در خواب نیکو است و رزق و روزی حلالی است که نصیب بیننده رویا می شود و برگ انجیر اندیشه و خرد است. ابن سیرین اعتقاد دارد انجیر در خواب نیکو نیست چه در فصل باشد و چه بد هنگام که اگر ببینید انجیر می خورید یا جمع می کنید زیانی به شما می رسد و کاری انجام می دهید که ندامت و شماتت به دنبال دارد. چند معبر دیگر نیز در مواردی انجیر را بیماری دانسته اند بخصوص انجیر زرد و لهیده ولی اعتقاد نگارنده این است که انجیر چون از میوه های تقدیس شده است و در مذاهب توحیدی از آن به نیکی نام برده شده در خواب دیدن آن نیکو است ولی معبر باید جهات مختلف و رابطه آن را با چیزهای دیگر در خواب دیده می شود مورد توجه قرار دهد. انجیر سیاه نشانه غم است و اندوه انجیر سبز و شیرین بی اثر می باشد. به هر حال از دیدن انجیر در خواب بیمناک و نگران نباشید که نیکو است.
لیلا برایت میگوید:
دیدن انجیر در خواب، نشانه‏ى آن است که با دیگران روابط خوبى خواهید داشت. دیدن برگ انجیر در خواب، نشانه‏ى آن است که فرد با ایمانى هستید. اگر در خواب ببینید که مشغول چیدن انجیر هستید، بدین معنا است که براى رسیدن به هدفتان تلاش کرده و موفق مى‏شوید.
اچ میلر میگوید:
اگر دخترى خواب درخت انجیر را ببیند، نشانه‏ى آن است که با فرد مهمى پیمان ازدواج مى‏بندد. اگر در خواب ببینید که فصل انجیر نیست و شما انجیر زرد مى‏خورید، به این معنا است که احتمالا بیمار مى‏شوید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انجیردر فصل آن : لذت و احترام
خواب انجیر در خارج ازفصل آن : غم و اندوه
انجیر می خورید : ثروتتان را به باد خواهید داد .
انجیر خشک : پولتان را از دست می دهید.
انجیل محمدبن سیرین گوید:
اگر بیند که انجیل همی خواند، دلیل بود که از حق به باطل فریفته شود و خودرای شود. اگر بیند از کتاب انجیل همی خواند، دلیل کند از آن کسانی که از ملت عیسی باشند، خیر اندک بدو رسد. اگر از بر می خواند، دلیل است از حق به باطل گردد و دوستدار ترسایان شود.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ خواب کتاب انجیل ، نشانة زندگی سالم و بی ضرر و مورد پسند است .
۲ـ اگر در خواب ببینید که با تعالیم انجیل مخالفت می کنید ، نشانة آن است که دوستی شما را وسوسه می کند تا دست به کارهای ناپسند بزنید ، اما شما در مقابل وسوسه ها مقاومت خواهید کرد
انداختن اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند به طرفش سنگ انداختن بیم آن می رود بیم آن می رود به زنا وگناه متهم کنند
اگر بیند کسی شکریا بادام یا قند به طرفش انداخت چنانچه آن شخص سرشناس باشد به خواب بین چیزی عطا می کند
واگربیند ناشناس شکریا بادام یا قند انداخت جایزه وعطائی نصیب او می شود
اگر بیند خوردنی به سوی چهار پایان انداخت تعبیر آنست که مال خود را خرج جاهلان می کند
انداختن مردم محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی بیند که کسی را بینداخت، دلیل که بر خصم چیره شود. اگر بیند که کسی او را بینداخت، دلیل که خصم بر وی چیره گردد. اگر بیند که بر کسی سنگ انداخت، دلیل کند که سخن سخت به کسی گوید و بعضی از معبران گفته اند که، دلیل آن که او را به زنا یا به گناهی متهم گردانند. اگر کسی بیند که سفال انداخت هم سخن درشت بود که به کسی گوید و معبران گویند: اگر بیند کسی شکر یا بادام بر او بینداخت، اگر آن کس معروف بود، دلیل کند از او بدان مقدار عطا یابد. اگر مجهول بود بدان مقدار که انداخت مصیبت و عزا یابد. اگر کسی بیند این خوردنی ها که گفتیم سوی چهارپایان انداخت، دلیل که مال خویش بر جاهلان هزینه کند.
اندازه گرفتن لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب مشغول اندازه گرفتن چیزى باشید، به این معنا است که بیمارى و خطر شما را تهدید مى‏کند.
اندامها محمد بن سیرین گوید:
اندامها را اگر بیند که افزون شد دلیل کند که خویشان واهل بیت او زیاده گردند واو در موضع خویش مقیم بود اگر بیند که اندامهای او بریده بود یا از تن او بیفتاد دلیل که به سفر رود وخویشان او پراکنده گردند اگر بیند که اندام خویش می برید وپراکنده می کرد دلیل که اهل بیت وخویشان خود را در شهرها پراکنده کند
کرمانی می گوید :
اگر بیند که پاره ای گوشت از اندام خود ببرید دلیل کند که آن کس را خیر ومنفعت رسد اگر بیند که اندام از تن وی جدا کنند دلیل که کسی مالی از او بستاند به زور اگر بیند گوشت از اندام خود می برید ودر پیش مرغی می افکند دلیل که از مال خویش چیزی به کسی بخشد
جابر مغربی گوید :
اگر بیند که اندامی از تن او با وی سخن می گفت دلیل است که در میان خلق رسوا گردد اگر بیند اندامی از اندامهای خویش به راهی همی رفت دلیل است کاری کند که برآن اعتماد دارد اگر بیند که اندامی از تن وی جدا شد دلیل است کسی از خویشان به غربت افتد اگر بیند که اندامهایش آزرده بود دلیل که بیمار گردد اگر بیند مرغی از اندام او پاره گوشتی بربود دلیل که از مال او چیزی بستاند اگر بیند که گوشت از اندام خویش همی برید ودر پیش مرغ می افکند دلیل که از مال خویش چیزی به کسی بخشد
جابرمغربی گوید :
اگر اندامی از اندامهای او تباه گشت دلیل بر اینکه بر راست نبود
ام فضل گوید به رسول خدا گفتم یا رسول الله خواب منکری دیدم فرمود چه دیدی گفتم پاره ای از اندام تو ببریدند ودر کنارم نهادند رسول خدا فرمود فاطمه را پسر آید ودر کنار تو بزرگ شود وپس از آن از فاطمه حسین متولد شد ودر کنار او بزرگ شد واورا می پرورید
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اندام های انسان در خواب احکام جداگانه و متفاوت دارند که در جای خود نوشته می شود . دست، پا، دهان، چشم، ابرو، انگشت و بالاخره هر یک از اعضا و اندام ما تجسم چیزی هستند که به جای آن چیز در خواب ما شکل می گیرند و از رابطه ما با حوادث و اشخاص و اشیا اشاراتی می دهند. روی هم رفته اگر ببینید اندام شما زیاد تر از حد طبیعی شده نشان آن است که یاران و دوستان و احبا شما زیاد خواهند شد. متعدد شدن دستها ازتشدید اعمال شما خبر می دهد. اعمالی که مبتنی بر نفس و ذات بیننده خواب هستند و از سرشت و طینت او نشات می گیرند. برای نمونه اگر دیدید که به جای دو دست چندین دست دارید خواب شما می گوید بیش از گذشته کارهای نیک و بد انجام می دهید . چنانچه آدم خوبی باشید بیشتر نیکی می کنید و اگر بد باشید و تا کنون بدی کرده اید اعمال بد شما فزونی می یابد که البته زیان آن اعمال بد به خودتان باز می گردد. چنانچه در خواب ببینید پایتان بریده شده سفری در پیش داریدو اگر دست و پایتان را بریده دیدید یاران شما بخصوص متعلقانتان متفرق می گردند.اگر ببینید که گوشت بدن خود را می برید نفعی عاید شما می شود و چنانچه دیگری گوشت شما را می برد از شما به او سودی می رسد که خودتان راضی نیستید. چنانچه در عالم خواب عضوی از بدن خویش را متالم و دردناک احساس کنید در صورتی که در بیداری دردی نداشته باشید و نگرانی بیمار شدن هم برایتان وجود نداشته باشد خواب شما از یک ببیماری نزدیک خبر می دهد ولی اگر واقعا دردی داشته باشید اما در خواب عضو دیگری را دردناک احساس نمائید این خواب تعبیرندارد زیرا واکنش نگرانی شماست. چنانچه کسی در خواب ببیند دستهایش اضافه شده اما دستهای اضافه زنانه است نه مردانه کسی او را فریب می دهد یا زنی وسوسه گر و فتنه انگیز در مسیر زندگیش قرار می گیرد. اگر ببینید که دست یا پایتان با شما به حرف زدن پرداخت نشان آن است که مردم درباره شما بد قضاوت می کنند و بد می گویند و انگشت نما می شوید و رسوائی به بار می آورید. اگر مشاهده کنید که یکی از اعضا بدن شما در جای خودش نیست و در عالم خواب ندانید برای آن عضو چه اتفاقی افتاده و کجاست خوابتان می گوید که یکی از اقربا و نزدیکان شما به جائی می رود که یا نمی دانید آن جا کجاست و یا آنقدر دور است که نمی توانید از او خبر بگیرید. اگر در خواب دیدید که دو دهان دارید خواب شما می گوید که آمادگی دارید تا فردی آزمند و طماع باشید. داشتن چشم اضافی دلبستگی است به دنیا و مال دنیا که پسندیده نیست.چنانچه در خواب ببینید که مرغی ناشناخته (مشروط بر اینکه کلاغ یا کرکس نباشد) و شما ندانید نام آن مرغ چیست از گوشت شما ربود و برد که بخورد نشان آن است که چیزی از شما به جبرو عنف گرفته می شود . اگر در عالم خواب ببینید که دست یا پای شما را بریده اند ولی مجددا آن عضو در جای خودش روئیده و به وجود آمده صاحب فرزند می شوید و اگر در شرایط پدر و مادر شدن نیستید یکی از اقربانتان فرزندی می آورد که او به شما خیلی نزدیک است.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن بریدن اندام از خویشان وی کسی جدا گردد.
انسان لیلا برایت میگوید:
اگر در خواب انسان زشت و وحشتناکى را مشاهده کردید، نشانه‏ى آن است که افکار ناپسندى در ذهن خود پرورش مى‏دهید. اگر در خواب انسان خوشحالى را دیدید، بیانگر غم و اندوه است. اگر در خواب یک انسان ناراحت و غمگین را دیدید، به این معنا است که خود را درگیر مشکلات دیگران مى‏کنید.
انسان نخستین آنلی بیتون میگوید:
مشاهده‏ انسان‏هاى اولیه در خواب، نشانه‏ى مخالفت اطرافیان با شما است. اگر در خواب خود را هم چون انسان‏هاى نخستین در غار ببینید، به این معنا است که در رسیدن به اهداف خود موفق نمى‏شوید.
انضباط درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انضباط : شما را مواخذه و سرزنش خواهند کرد .
شما باعث نظم و انضباط دیگران می شوید : یک حادثه در پیش است که باعث وحشت شما خواهد شد .
دیگران شما را مطیع انضباط می کنند : قانون شما را تنبیه می کند .
در یک زندان به انضباط زیاد توجه نمی کنید : صحبتهای دیگران به شما صدمه می زند .
شما به بچه ها انضباط یاد می دهید : توجه بیشتری به اعمالتان داشته باشید .
انعام لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب ببینید به کسى انعام مى‏دهید، نشانه‏ى آن است که مورد موعظه قرار مى‏گیرید که این باعث مى‏شود تا در زندگى، بیشتر مراقب اعمالتان باشید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب ببینید که انعام می دهید : یکنفر قصد دارد شما را بخرد .
شما انعام می گیرید : یکنفر قصد اذیت شما را دارد
مخفیانه به کسی انعام می دهید : بزودی خبر ازدواجی را به شما می دهند .
خرج زندگی تان را از راه انعام در می آورید :
شما نمی توانید فرزند داشته باشید .
یک انعام را بین چند نفر قسمت می کنید :
از راههای نادرست به ثروت می رسید .
انعکاس لیلا برایت می‏گوید:
شنیدن انعکاس صداى خود در خواب، نشانه‏ى شرکت در یک مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى ببینید و انعکاس صداى خود را بشنوید، بدین معنا است که فرد تنهایى هستید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما انعکاس صدایی را درنزدیکی می شنوید : دوستان بسیار خوب به دیدن شما می آیند .
یک انعکاس صدای خیلی دور : از خوشبخت شدن یکنفر باخبر می شوید .
انعکاس صدا درون یک غار : بر دشمنان و بدخواهان پیروز می شوید .
انفجار آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید جایی انفجاری رخ می دهد ، نشانة آن است که اعمال ناپسند دیگران به شما زیان خواهد رساند .
۲ـ اگر خواب ببینید در اثر انفجاری صورت شما یا دیگران زخمی و سیاه گشته است ، علامت آن است که با قضاوت نادرست متهم به بی دقتی می شوید و ممکن است جامعه شما را برای این امر محکوم بسازد .
۳ـ اگر خواب ببینید هوا پر از دود و تکه پاره های اشیاء منفجر شده است ، علامت آن است که از محیط کار و همچنین از مخالفتهای دیگر افراد اجتماع با خود بیزار خواهید شد .
۴ـ اگر خواب ببینید میان شعله های انفجار گرفتار شده اید ، یا در اثر انفجار به هوا پرتاب شده اید ، نشانة آن است که دوستان بی ارزش و نادرست به حقوق شما تجاوز کرده و از اعتماد شما سوء استفاده می کنند .
۵ـ دختران بعد از دیدن چنین خوابهایی باید بیشتر مراقب رفتار و روابط خود باشند .
لیلا برایت میگوید:
اگر انفجار همراه با کشته شدن عده‏اى باشد، بیانگر آن است که از مشکلى که برایتان پیش آمده نجات پیدا مى‏کنید. اگر در خواب ببینید که یک کارخانه منفجر شده و شعله‏هاى آتش از آن زبانه مى‏کشد، نشانه‏ى پیشرفت و پیروزى در انجام کارهایتان است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انفجار : دوستان شما را به خاطر اعمالتان سرزنش می کنند .
دریک انفجار زخمی شده اید : عذاب
بر اثر انفجار علامتی روی صورت شما افتاده : شما را به ناحق متهم خواهند کرد .
شما ناگهان به دنبال یک انفجار غرق در آتش میشوید : دوستان شما از حدشان تجاوز می کنند .
دیگران در انفجار گرفتار شده اند : یکی از بستگان در خطر است .
شما باعث انفجار شده اید : اعتماد دوستانتان به شما از بین خواهد رفت .
انگشت فروید گوید :
اگر از انگشت شست او شراره آتش بلند شد و از انگشت اشاره اش خون بیرون جهید ، با مادر زن خود فساد و خیانت کند.
اگر بیند از انگشت او صدا برخاست ، در میان خویشان و بستگان او مجادله و گفتگو در می گیرد .
لوک اویتنهاو می گوید :
زخمی کردن آن : زیان
از دست دادن آن : زیان بزرگ
محمدبن سیرین گوید:
پنج انگشت دست راست در تاویل، پنج نماز بود و پنج انگشتان دست چپ فرزندان برادر بود و بعضی از معبران گفته اند، انگشت مهین، دلیل نماز بامداد و انگشت سبحه در نماز، دلیل بر نماز پیشین کند و انگشت میان، دلیل بر نماز دیگر و انگشت به نصر، دلیل بر نماز شام و انگشت خضر، دلیل بر نماز خفتن و صلاح در نمازها بود. اگر بیند که انگشت دست راست نداشت، دلیل که فرزند یا برادرش بمیرد و بعضی گویند: فرزند برادرش را مصیبت رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که انگشتان را درهم گذاشته داشت، دلیل که سد درست شود. اگر بیند انگشتان را با هم جمع کرد، دلیل است کار برادران فرزندش را به صلاح آورد. اگر بیند که انگشتان به کردار مشت در هم بسته بود، دلیل است که کارها بر وی بسته گردد و هم بر اهل بیت او.
جابرمغربی گوید:
اگر بیند که انگشت مهین او بریده بود، دلیل قوه مالش بود. اگر بیند که انگشت سبحه او بریده است، دلیل است در فریضه نمازها تقصیر کند. اگر بیند انگشت میان او بریده است، دلیل که در شهری پادشاهی یا بزرگی بمیرد. اگر بیند که انگشت بعد از میان بریده است، دلیل است وی را در مال زیان افتد. اگر بیند که انگشت کوچک او بریده است، دلیل است فرزند زاده او بمیرد.
اسماعیل بن اشعث گوید:
انگشتان پای در خواب دیدن، دلیل زینت و آرایش بود. اگر انگشتان پای را درشت و قوی بیند، دلیل که کار کدخدائی او ساخته شود. اگر به خلاف این بیند کار وی ناساخته شود. اگر بیند انگشت پای او را آفتی رسید چنانکه رفتن نتوانست، دلیل که وی را غمی سخت رسد به سبب رفتن مال. اگر انگشتان دست و پای را کسر بیند، دلیل است کار وی واژگونه شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن انگشتان در خواب بر شش وجه بود.
اول: فرزند،
دوم: برادر و برادرزادگان،
سوم: خادمان وخدمتکاران،
چهارم: دوستان ویاران،
پنجم: قوت نیرومندی،
ششم: پنج نماز.
اگر بیند که انگشتان وی بیفتاد یابریده شود، دلیل که از آن چه گفتیم او را مفارقت افتد.
اگر بیند که انگشت او بشکست، دلیل است یکی از اهل بیت او بمیرد.
خلف اصفهانی گوید:
اگر بیند از انگشت مهین او شر می آید یا از انگشت سبابه او خون همی آید، دلیل است آن کس با مادر خویش فساد نماید. اگر بیند از انگشت او آواز برآمد، دلیل نماید که در میان خویشان او گفتگو رود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
در خواب نامه های سنتی نوشته اند که پنج انگشت دست راست در تاویل پنج نمازی هستند که در طول شبانه روز می گزاریم. هر یک از انگشتان دست راست نماینده یکی از نمازهای پنج گانه، انگشتان دست چپ فرزندان برادر . اگر کسی ببیند که انگشت دست راست ندارد نشان آن است که برای فرزند یا برادرش پیش آمد سوئی اتفاق می افتد. اگر انگشتان زرد باشند از بیماری بیینده رویا خبر می دهند که او باید مراقب صحت و سلامت خویش باشد. انگشتان سیاه اندوه و کسالت است و انگشتان صورتی یا سرخ و به هر تقدیر در خواب ، خوش حالت و خوش رنگ گویای سلامت و موفقیت در کار زیاد شدن انگشتان پا زیادی کار و مشغله است و زیاد شدن انگشتان دست توانائی در انجام کارها. اگر کسی در خواب ببیند که انگشت پای او آفت دیده به طوری که راه رفتن برای او به صعوبت امکان پذیر می گردد غم و اندوهی به او می رسد و اگر ببیند که یک یا چند انگشت پای او کم شده بین او و دوستی جدایی می افتد.
آنلی بیتون میگوید:
۱ـ دیدن انگشتان کثیف و مجروح خود در خواب ، نشانة آن است که رنج و دردسر بسیار ، در انتظار شماست و در آینده نومید خواهید شد .
۲ـ دیدن انگشتان سفید و زیبا در خواب ، علامت آن است که به خاطر خیرخواهی مشهور می شوید و به عشق شما پاسخ مثبت داده می شود .
۳ـ دیدن انگشتان بریده خود در خواب ، علامت آن است که ثروت و میراثی را به خاطر دخالت دشمنان از دست می دهید .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب انگشتان خود را قطع شده دیدید، به این معنا است که مورد اتهامات دیگران قرار مى‏گیرد.
هانس کورت میگوید:
اگر در خواب ببینید که انگشتانتان زخمى و کثیف هستید، به این معنا است که غم و اندوه شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب انگشتانتان را زیبا و قشنگ ببینید، به این معنا است که مورد اتهامات دیگران قرار مى‏گیرید. اگر در خواب ببینید که انگشت شست شما آسیب دیده و احساس درد مى‏کنید، به این معنا است که اطرافیانتان با شما رفتار مناسبى ندارند. بزرگ شدن بیش از اندازه‏ى انگشت شست در خواب، علامت آن است که اقبال خوبى پیش روى شما است. کوچک شدن غیر طبیعى انگشت شست در خواب، نشان دهنده‏ى کسب لذت‏ها و تفریحات است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
انگشتر به دست دارید : شانس در عشق
انگشتانتان درد می کند : یک شادی بزرگ
انگشتان شما پر از انگشتر است : بزودی ازدواج میکنید .
انگشتانتان رنگ پریده است : عشقی که به شخص بخصوصی دارید دوطرفه است .
از انگشتانتان خون می آید : مراقب ضررهای مالی باشید .
انگشتان زیبا : کارهای پر مشقتی در پیش است .
انگشتانتان را زخم می کنید : مشاجره با دوستان
انگشت شما را قطع می کنند : دوستتان را از دست می دهید
انگشتتان میسوزد : افراد بسیاری از شما بدشان میآید
انگشتان شما بلند هستند : ازدواج شما زیاد به طول نمی انجامد .
انگشتان شما کوتاه است : ارث – ثروت
انگشتان شما بیشتر از پنج تاست : دوستان جدید پیدا می کنید
انگشتان شما کمتر از پنج تاست : شادی و عشق
انگشتانتان می شکند : یک ازدواج خوشبخت در پیش دارید .
انگشت سبابه درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انگشت سبابه : زیاد منتظر کمک دیگران نباشید .
مردم را با انگشت سبابه نشان می دهید : به قدرت خود اعتماد کنید .
دیگران شما را با انگشت سبابه نشان می دهند : هنوز خیلی چیزها باید یاد بگیرید .
انگشت شصت درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انگشت شصت خودتان : یک دوره خوب در زندگیتان شروع می شود .
شصت شما زخمی می شود : منتظر ضررهای مالی باشید .
شصت شما می سوزد : دوستان حسود شما را احاطه می کنند .
انگشتانه لیلا برایت میگوید:
دیدن انگشتانه در خواب، بیانگر آن است که شما در انجام کارها پشتکار دارید.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب ببینید که یک انگشتانه خریده‏اید، به این معنا است که با افرادى مناسب هم نشین مى‏شوید. اگر در خواب ببینید که انگشتانه‏ى خود را گم کرده‏اید، به این معنا است که دچار ضرر و زیان مالى مى‏شوید، اگر از انگشتانه براى خیاطى استفاده مى‏کنید، بیانگر آن است که شانس و اقبال به شما رو خواهد کرد. اگر مردى خواب انگشتانه را ببیند، بیانگر آن است که سعادت و خوشبختى در انتظار او است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب انگشتانه : خوشبختی بزرگی در پیش است .
انگشتانه می خرید : نمی توانید برای خود شغلی پیدا کنید .
یک زن خواب انگشتانه ببیند : او براحتی پول بدست خواهد آورد .
یک انگشتانه گم می کنید : دردسرهای شما بیشتر میشود .
برای خیاطی انگشتانه به دست می کنید :
شانس و سعادت در پیش است .
یک انگشتانه قرض می کنید : دوستان فراوانی دارید که زندگی را برایتان دلپذیر می کنند .
انگشتری یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن حلقه انگشتری فرزند بود
دیدن انگشترمردانرا کراهت باشد بعضی گویند عزت وجاه بود
دیدن انگشتری نقره یا فیروزه مهربانی از خلق
حضرت دانیال گوید:
چون نقش و صفت انگشتری بیند، دلیل است از خداوندش بدو خیر و نیکی رسد. اگر بیند انگشتری کسی به وی داد تا چیزی بدان مهر کند، دلیل است از آنچه لایق او باشد برخی بیابد. یعنی اگر لایق پادشاهی باشد پادشاهی یابد. اگر توانگر بود مال یابد به قدر و قیمت انگشتری اگر بیند که در مسجد یا در نماز در عزا کسی انگشتری به وی داد اگر آن کس زاهد و عابد بود. اگر بازرگان بود، نصیب او نفع تجارت بود و جمله هم بر این قیاس بود. اگر بیند که انگشتری سلطان به وی داد، دلیل نماید که از مملکتی سلطان به وی دهد یا، دلیل است از مملکت سلطان به او یاد به خویشان وی بدی رسد.
محمدبن سیرین گوید:
اگر کسی بیند که انگشتری او ضایع شود یا دزد برد، دلیل بود که در کارهای او آفت و دشواری پدید آید. اگر بیند انگشتری او بشکست و نگین او بماند، دلیل که بزرگی و جاه او برود و آبرو و هیبتش بر جای بود. اگر بیند انگشتری خود را به کسی بخشید، دلیل که از آن چه دارد برخی از آن ببخشد. اگر بیند انگشتری خویش بفروخت و بها بستند، دلیل است از آن چه دارد جمله بفروشد و هزینه کند. اگر بها نبستند، آن چه دارد برخی از آن بفروشد
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند صناعت انگشتری او ناپسندیده است، دلیل است از مالی که دارد چیزی بشود و پادشاهی بروی خشم گیرد. اگر بیند انگشتری او از سیم بود، دلیل است آن چه دارد پسندیده و حلال بود. اگر انگشتری از آهن بیند آن چه دارد اندک و حقیر بود. اگر بیند انگشتری از هفت جوش یا از سپیده روی بود، دلیل است بر آن چه در آهن گفتیم. اگر بیند انگشتر او از زیور بود حقیرتر از آن جمله بود که گفتیم.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند در انگشت وی انگشتری آهن بود، دلیل که قوت و توانائی یابد. اگر بیند از برنج یا مس است، دلیل که از مردمان بی اصل منفعت یابد. اگر بیند که بلور است، دلیل که از مردم عامه چیزی بدو رسد. اگر بیند انگشتری خویش نزد کسی به امانت نهاد یا وی را بخشید و آن کس هم انگشتر بدو رد کرد، دلیل است که زنی به نکاح بخواهد و اجابتش نکند و زن بدو نهد. اگر بیند انگشتری خویش بشکست، دلیل که در میان او و عیالش جدایی افتد. اگر بیند که انگشتری او دو نگین داشت یا کسی بدو داد که آن هر دو نگین یکی موافق یکدیگرند، دلیل است خداوند انگشتر، غلام زاده بود. اگر بیند که از آن دو نگین یکی بیفتاد، دلیل که از دو گناه یکی توبه کند. اگر بیند نامه نوشته بود و به انگشتر خویش مهر کرد، دلیل است چیزی پنهان بدو رسد. اگر بیند که نامه گشاده را مهر کرد، دلیل که چیزی آشکار بدو رسد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
انگشتری سیمین (نقره)در خواب بر چهار وجه بود.
اول: قدرت و سلطنت،
دوم: زن،
سوم: فرزند،
چهارم: مال
انگشتری زرین نیک بود.
اگر زنی بیند که انگشتری با نگین از او ضایع شد، دلیل است حشمت و جاه او بشود یا فرزندش بمیرد یا مالش تلف شود.
اگر والی بود معزول گردد.
اگر زن بیند شوهرش بمیرد یا فرزندش.
لوک اویتنهاو می گوید :
انگشتر : افتخار ، آرامش خاطر
گم کردن آن : جدایی
یافتن آن : اختلاف
دریافت کردن آن : دام ،تله
انگشتری گرانقیمت : ازدواج موفق
خریدن : نامزدی
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:اگر در خواب ببینید که انگشتری در دست دارید که قبلا هرگز نداشته اید و از دیدن آن به انگشت خود دچار حیرت و تحسین شده اید نشان آن است که به موفقیت بزرگی می رسید که برای دیگران و حتی خودتان باور کردنی نیست. اگر کسی انگشتری به شما داد و شما آن را به انگشت خود کردید از جانب آن شخص سودی عاید شما می شود که بر اعتبارتان می افزاید. گرفتن انگشتری از دیگران خوب است و نفعی که عاید بیننده خواب می گردد منوط است به شخصیت و شغلی که دهنده انگشتر دارد و محلی که انگشتری گرفته و داده می شود. اگر کسی در خواب ببیند که انگشتری خودش را شکست در صورتی که ازدواج کرده باشد بین او و همسرش اختلاف و جدایی اتفاق می افتد. اگر در خواب دیدید که انگشتری خود را به کسی امانت داده بودید و او آن را آورد و مسترد داشت خواب شما می گوید که در آینده ای نه چندان دور از زنی یا دختری خواستگاری می کنید که او نمی پذیرد و چنان چه در شرایط ازدواج نباشد از آرزو و تمنائی بر آورده نشده خبر می دهد. گم شدن انگشتری برای زن بخصوص اگر نگین داشته باشد خوب نیست چون خبر می دهد که بیننده خواب کسی را از دست می دهد یا از سمتی معزول می شود.
انگشتوانه منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
انگشتوانه یا انگشتونه جسمی فلزی است که برای دوخت و دوز بر سر انگشت می کنند تا انتهای سوزن به گوشت انگشت دوزنده فرو نرودو در واقع نوعی وسیله دفاعی است برای حفظ انگشت. داشتن انگشتونه برای مرد خوب نیست و برای زن نیکو است و گویای امنیتی است که در محیط خانواده و محدوده زندگی خویش خواهد یافت. اگر مردی انگشتونه ای ببیند یا بیابد و به انگشت خویش بکند به کمک کسی نیازمند می شود که احتمالا یک زن است و از این کمک بهره مند می گردد. چنان چه کسی انگشتوانه ای به شما داد اگر آشنا باشد گویای این است که در آینده از حمایت مادی و معنوی دوستی برخوردار می شوید و اگر بیگانه بود نیازمند این حمایت می شوید بی آنکه کسی را به عنوان حامی سراغ داشته باشید. داشتن انگشتوانه های زیاد در خواب بیان کننده این است که خواب بیننده مورد اتهام قرار می گیرد. زنی اگر ببیند که تعداد زیادی انگشتوانه دارد به شدت مورد حسد واقع می شود. دیدن انگشتوانه سوراخ در خواب بیان کننده خیانت کسی است که نسبت به او اعتماد فراوان دارید. برای مرد دیدن انگشتوانه ای که سوراخ و غیر قابل استفاده باشد گویای این است که زنی به او دورغ می گوید که ممکن است همسرش باشد.
انگلیسی لیلا برایت می‏گوید:
انگلیسى صحبت کردن در خواب، نشان دهنده‏ى آن است که در امور شغلى پیشرفت مى‏کنید اما در روابط عاشقانه‏تان به مشکلات برخورد مى‏کنید. اگر در خواب ببینید که مشغول خواندن یک کتاب انگلیسى هستید، نشانه‏ى آن است که زندگى یکنواختى دارید.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است:
خواب یک زن یا مرد انگلیسی : دوست خوب شما خیالهای بدی در سرش دارد .
تعداد زیادی انگلیسی با هم : دوستان دورو وحیله گر در ا طراف شما هستند .
شما به انگلستان می روید : طلبکاران از شما در خواست پول می کنند .
در انگلستان زندگی می کنید : خواسته های شما بر آورده نخواهد شد .
شما با یک زن یا مرد انگلیسی رابطه دارید : از یک بیماری ناشناخته رنج خواهید برد.
انگور یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن انگور سفید روزی حلال بود
و دو جوان با او به زندان درآمدند [روزی] یکی از آن دو گفت من خویشتن را [به خواب] دیدم که [انگور برای] شراب می‏فشارم و دیگری گفت من خود را [به خواب] دیدم که بر روی سرم نان می‏برم و پرندگان از آن می‏خورند به ما از تعبیرش خبر ده که ما تو را از نیکوکاران می‏بینیم. سوره یوسف آیه «۳۶»
ای دو رفیق زندانیم اما یکی از شما به آقای خود باده می‏نوشاند و اما دیگری به دار آویخته می‏شود و پرندگان از [مغز] سرش می‏خورند امری که شما دو تن از من جویا شدید تحقق یافت. سوره یوسف آیه «۴۱»
حضرت دانیال گوید:
خوردن انگور سیاه به وقت خود غم و اندوه بود و بی وقت، ترس و بیم بود. معبران گفته اند: به عدد هر انگور که خورده بود زخم چوب یاتازیانه بر او زنند و خوردن انگور سفید به وقت خود نعمت و خیر دنیا بود، بیش از آن که امید دارد و به غیر وقت، دلیل کند که از دهان خداوند خوب سخن خیری بیرون آید و دلیلش بر حرف و مال بود. اگر انگور سرخ بیند همین دلیل کند.
محمدبن سیرین گوید:
انگور سفید به وقت خوردن، دلیل بر مالی است که به دشواری به دست آید و انگور سرخ به وقت خود خوردن، دلیل بر منفعت اندک بود و هر انگوری که پوست او سخت بود، دلیل که مالی به دشواری بدست آید و هر انگوری که پوست او روشن بود، دلیل بر مال حلال کند و هر انگوری که آب او تیره بود، دلیل بر مال حرام بود و هر انگوری که به دیدار سرخ نماید، دلیل بر عز و جاه کند و هر انگوری به دیدار سیاه نماید، دلیل بر غم و اندوه کند و هر انگوری که شیرین تر و تازه تر بود، دلیل بر مال و جاه نماید و عز وی بیشتر گردد.
جابر مغربی گوید:
اگر کسی بیند که انگور بر معصر چوبین همی فشرد، دلیل که خدمت پادشاه ستمگر کند. اگر بیند که آن معصر، از خشت و گل بود، دلیل که خدمت پادشاه بادیانت کند. اگر معصر از خشت پخته یا از گچ و سنگ و آهک بود، دلیل که خدمت پادشاه با سیاست و با هیبت کند. اگر بیند که انگور در طشت همی فشرد، دلیل که خدمت زنی بزرگ کند. اگر بیند که انگور در کاسه همی فشرد، دلیل که خدمت شخصی خسیس کند. اگر بیند که انگور همی فشرد و شیره های آن در خم ها همی جمع کرد، دلیل که از جهت خود، مال بسیار به سبب پادشاه حاصل کند. اگر بیند که انگور در معصر با اهل و عیال می فشرد، دلیل که او را و عیال او را در خدمت پادشاه منفعت رسد. اگر بیننده خواب در ضرر خدمت پادشاه نباشد، دلیل که کاری از سبب مردی حاصل کند.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
انگور سیاه و سفید به وقت خود و بی وقت، بر سه وجه بود
اول: فرزند نیک،
دوم: علم فرائض،
سوم: مال حلال.
فشردن انگور در خواب هم آن حضرت فرماید: بر سه وجه بود،
اول: مال باخیر وبرکت،
دوم: فراخی نعمت،
سوم: از قحط و بلاامان یافتن.
لوک اویتنهاو می گوید :
خوردن : تب مختصر
چیدن آن : جدایی غیر منتظره
انگور سفید : شادمانی
انگور سیاه : غصه
دیدن آن : شما به هدفتان خواهید رسید
کسی آنرا به شما بدهد : آشناییهای تازه
کشمش : دعوا در همسایگی
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
در خواب های ما تاک خوب است و به امید تعبیر شده است. ریشه امیدی است که در زمین می نشانیم و از بر و میوه آن سالیان دراز استفاده می کنیم. ابن سیرین درخت انگور را زنی کریمه تعبیر کرده و برخی دیگر از معبران مرد بزرگوار دانسته اند ولی تاک در خواب ما فرزندان ما هستند که به ایشان دل بسته و به خود امید داده ایم . برای افراد بی تفاوت میراث است و ملک وقفی. برای بیمار شفا است و برای تهی دست ثروت و این بستگی به آن دارد که تاک در خواب ببینیم و خودمان در بیداری چه وضع و موقعیتی داشته باشیم. تاک نشان بی خردی و سرمستی هم می تواند باشد . اگر بیننده خواب مرفه و مال دار باشد و ببیند در خانه اش تاک روئیده این خواب هشدار سرمستی است و احیانا تند روی چون از انگور شراب می گیرند و شراب مستی می آورد و مستی علت گمراهی و تباهی است لذا دیدن تاک ممکن است هشدار باشد که تشخیص آن با معبر است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید انگور می چینید ، علامت آن است که بعد از دردسر به شادی دست می یابید . و در آینده به کارهایی دست خواهید زد .
۲ـ خوردن انگور سبز در خواب ، علامت آن است که برای کسب لذت مرتکب خطایی خواهید شد و سرنوشت خود را به دست احساسات خواهید سپرد .
۳ـ دیدن انگور در خواب ، علامت آن است که از کار سختی فرار می کنید .
۴ـ اگر دختری در خواب ببیند انگور می خورد ، علامت آن است که نسبت به آرزوهای خود اندکی دلسرد خواهد شد .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
یک درخت مو پراز انگور : عمرتان طولانی خواهد بود.
انگور می خورید : نگرانی و اضطراب بر شما غلبه میکند .
بچه ها انگور می خورند : نفوذ شما بر دیگران بیشتر می شود
انگور می خرید : در کارهایتان بسیار محتاط باشید
انگور می فروشید : نگرانیها برطرف می شود و کارهای شما با موفقیت پیش خواهند رفت .
انگور سفید : پیروزی بر دشمنان و بد خواهان
انگور سیاه : در کارهایتان بسیار محتاط با شید .
خوشه های انگور : دارایی شما به مقدار قابل توجه ای بیشتر خواهد شد .
شما انگور می چینید : شانس بزرگی در نزدیکی شماست .
انگور را له می کنید : باید روش زندگیتان را تغییر دهید .
انگور حمل می کنید : ثروت
کشمش درست می کنید : موفقیت شما در حال حاضر امکان پذیر نیست .
شما کشمش می خورید : پول از دست میدهید .
انواع توت لیلا برایت میگوید:
دیدن توت‏هاى نارس و کال در خواب، بیانگر غم و ضرر مالى است. اگر در خواب ببینید که مشغول خوردن توت هستید، به این معنا است که روزهاى خوشى پیش رو دارید. اگر در خواب خود را مشغول جمع‏آورى توت ببینید، بیانگر آن است که از کار زیاد خسته و نومید شده‏اید. فروختن توت در خواب، نشانه‏ى این است که براى تهیه‏ى خرج روزانه خود دچار مشکل مى‏شوید.
اهانت آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب ببینید که در دادگاه، به یک قاضى اهانت مى‏کنید، بیانگر بى‏دقتى در انجام کارها است. اگر در خواب کسى به شما اهانت کرد، به این معنا است کارى انجام مى‏دهید که به شما احترام مى‏گذارند.
اچ میلر می‏گوید:
اگر در خواب ببینید فرد اهانت کننده یک بچه است، نشانه‏ى پیروزى در انجام کارها است. اگر در خواب ببینید کسى که به شما توهین مى‏کند بزرگ‏تر از شما است، نشانه‏ى جدایى از دوستان است. اگر در خواب ببینید که یک غریبه به شما توهین مى‏کند، نشانه‏ى گرفتارى‏هاى کارى است.
اهدا کردن درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
به شما چیزی اهدا می کنند : منتظر بهبود وضع فعلیتان باشید .
چیز جالبی به شما اهدا می کنند : به شما خیانت میشود .
به مسجد یا کلیسا چیزی اهدا می کنید : با شخصیتهای مقام اول اجتماع ملاقات خواهید کرد.
به یک زن چیزی اهدا می کنید : یک رفاقت بزرگ
به یک مرد چیزی اهدا می کنید : یک شوک
به یک موسسه پول می بخشید : پول در آینده نزدیک .
اهرم لیلا برایت میگوید:
دیدن یا استفاده کردن از هرم، نشانه‏ى پیروزى در مشکلات است.
اولاد لیلا برایت میگوید:
اگر فردى خواب فرزند خود را ببیند، بیانگر داشتن عمرى طولانى و پر ثمر است.
اونیفورم درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب یک یک شخص اونیفورم پوش : شانس به شما روی خواهد آورد .
افسران اونیفورم پوش : ترفیع خواهید گرفت
سربازان اونیفورم پوش : با مشکلات و ناراحتیهای بسیار روبرو هستید .
یکی از اعضاء خانواده تان اونیفورم پوشیده : افتخار و تشخص
اونیفورم پوشیده اند : در قبال شجاعتتان پاداش خواهید گرفت .
اونیفورم می فروشید : دوستانتان از نفوذشان استفاده خواهند کرد تا به شما کمک کنند .
مردان که در سر کار اونیفورم پوشیده اند : به شما پول زیادی خواهد رسید .
زنانیکه اونیفورم پوشیده اند : شما خیلی متکبرید .
زنانیکه اونیفورم نظامی بتن دارند : شما در سطحی نیستید که بتوانید وظایفتان را انجام دهید .
خواب اونیفورم مستخدمین یا کارمندان را می بینید: دشمنانتان شکست خواهند خورد .
ایده آل آنلی بیتون میگوید:
اگر کسى در خواب بیند که به زندگى ایده‏آلى دست پیدا کرده، نشانه‏ى کسب موفقیت است. اگر زنى چنین خوابى ببیند، بیانگر آن است که در مسیر زندگى لحظات خوشى خواهد داشت.
ایزار محمد بن سیرین گوید:
ایزار در خواب زن بود. اگر دید که ایزار در میان بست، دلیل بود که زن خواهد یا کنیزکی خرد. اگر بیند که ایزار وی ضایع شد، دلیل که از زن جدا شود. اگر بیند که ایزارش بدرید، دلیل نقصان و عیب زن بود اگر دید که ایزار وی به آتش سوخت، دلیل آفت و بیماری زن بود.
جابر مغربی گوید:
اگر دید ایزارش پشمین یا پنبه بود، دلیل که زن او دیندار بود، اگر دید ایزار کهن و چرکین داشت، تاویلش به خلاف این بود. اگر بیند ایزار قزین یا ابریشمین داشت، دلیل که وی را زنی معاشره بود.
ایستگاه قطار لوک اویتنهاو می گوید :
ایستگاه قطار : مسافرت کوتاه
تماشای ایستگاه قطاراز دور : یک مهمان ناخوانده
لیلا برایت میگوید:
مشاهده ایستگاه راه آهن در خواب، نشانه‏ى تغییر و تحولات جدید و خوشایند در زندگى است. اگر در خواب ببینید که در راه آهن قدم مى‏زنید، به این معنا است که هدیه‏اى دریافت مى‏کنید.
ایوان الف
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن ایوان نوساز و با شکوه میمون و مبارک است چه متعلق به خودتان باشد و چه در عالم خواب حس کنید که آن ایوان به شما تعلق ندارد. بلندی سقف ایوان رفعت اندیشه و جاه طلبی بیننده خواب را می رساند و این خوب است اگر در ایوانی آباد و با شکوه و با سقفی بلند و ستونهای محکم و استوار ایستاده باشید. دیدن ایوان ویران و کهنه ساز که دیوارهای بی رنگ و آجری داشته باشد نشان آن است که امکان توفیق برای شما بوده اما نتوانسته اید پیروز شوید و اگر خارج از ایوان ایستاده باشید و چنین منظره ای ببینید با مردی برخورد می کنید که از نظر شخصیت بزرگ است اما از نظر مادی ضعیف و ناتوان و احتمالا او می تواند برای شما و شما برای او موثر باشید. به هر حال ایوان بلندی قدر و مرتبه است و ستونهای آن قدرت که هر چه ستونها استوارتر باشند گویای قدرت بیشتر شما هستند.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن ایوان در خواب ، علامت آن است که سرگرم کارهایی جدید خواهید شد که به ثمر رسیدن آنها در آینده با شک و تردید همراه خواهد بود .
۲ـ اگر دختری خواب ببیند با نامزد خود در ایوان راه می رود ، علامت آن است که دربارة نیات خود تردید پیدا خواهد کرد .
۳ـ اگر خواب ببینید ایوان خانه ای را می سازید ، علامت آن است که وظایف جدیدی را قبول خواهید کرد .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
شما تنها روی ایوان هستید : به موقعیت اجتماعی خیلی بالاتر خواهید رسید .
با دیگران روی ایوان هستید : زندگی شما طولانی خواهد بود.
با اعضاء فامیل روی ایوان هستید : ارث – ثروت
با یک شخصیت مهم یا یک مقام دولتی روی ایوان هستید : باید از پستی و بلندیهای بسیاری عبور کنید
با دوستانتان روی ایوان هستید : متحمل توهین و شرمساری خواهید شد .
الج بدان که الج را به تازی غرور گویند. اگر کسی در خواب بیند که الج همی خورد، دلیل که او را رنج و بیماری رسد به قدر آن.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که الج داشت یا به کسی داد یا آن را از خانه بیرون ریخت و از او نخورد، دلیل کند از رنج و بیماری ایمن گردد و علی الجمله درخوردن الج در خواب هیچ خیر و منفعت نباشد.
الفبا لوک اویتنهاو می گوید :
آموختن: یک دشمن خائن
به کسی آموزش دادن : یک منبع در آمد غیر منتظره
حروف الفبا : مسافرت به کشورهای دوردست
نوشتن آنها : بدبختی
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب الفبا : یک دوست غایب برخواهد گشت .
حروف الفبا را می نویسید : خبرهای غیره منتظره
حروف الفبا را چاپ می کنید : نگرانیها بر طرف میشود .
الکتریسیته آنلی بیتون میگوید:
۱ـ احساس الکتریستة اندک در اندامها به هنگام خواب ، علامت تغییراتی در زندگی است که پیشرفتی به دنبال ندارد . اما اگر در خواب احساس کنید که برق شما را به شدت تکان می دهد ، نشانة آن است که با خطری جدی روبرو خواهید شد .
۲ـ دیدن سیم حاوی الکتریسته در خواب ، علامت آن است که دشمنان نقشه هایی که بر علیه شما کشیده بودند و شما را نگران ساخته بودند ، بر هم خواهند زد .
۳ـ اگر خواب ببینید مثل پیغامی از سیم های الکتریسته عبور می کنید ، علامت آن است که به نقشه های دشمنان خود دست می یابید و به این وسیله بر آنان غلبه می یابید .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
از الکتریسته استفاده می کنید : بر اثر یک حادثه غافلگیر می شوید .
جریان الکتریسته به شما می خورد : دوستان شما را فریب می دهند .
دیگران از الکتریسته استفاده می کنند : در کارهایتان بسیار محتاط باشید .
از وسائل الکتریکی استفاده میکنید : هماهنگی در بین دوستان
الکل لوک اویتنهاو می گوید :
نوشیدن آن با آدمهای سرخوش : دوره ای خوش خواهید داشت
نوشیدن آن با آدمهای غمگین : خیانت
لیلا برایت میگوید:
نوشیدن الکل در خواب، بدین معنا است که از کارهایتان نتایج خوبى به دست نمى‏آورید.
الماس آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید صاحب قطعه ای الماس هستید ، نشانة آن است که مورد لطف و احترام مقامات بالا قرار می گیرید .
۲ـ اگر دختری خواب ببیند نامزدش به او الماس هدیه می دهد ، علامت آن است که ازدواجش با افتخار و سربلندی همراه خواهد شد .
۳ـ گم کردن الماس در خواب ، نشانة‌ رسوایی و مرگ است .
۴ـ اگر زن ورزشکاری خواب الماس ببیند ، نشانة آن است که روزهایی لبریز از سعادت و هدایایی با شکوه در پیش رو دارد . اگر بازرگانان چنین خوابی ببینند ، نشانة معاملات سود آور است .
۵ـ دیدن الماس در خواب نشانة موفقیت است . مگر آنکه خواب ببینید از روی جسد کسی الماسی ربوده می شود ، در این صورت نشانة آن است که دوستان شما را به بی وفایی متهم می کنند .
لیلا برایت میگوید:
دیدن الماس در خواب، بدین معنا است که روزهاى خوشى پیش رو دارید، اگر در خواب دیدید که مقدار زیادى الماس دارید، یعنى سعادت و خوشبختى در انتظارتان است.
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب الماس : علامت ناکامی در زندگی شخصی شما
شما الماس دارید : کارها و معاملاتتان به خوبی پیش خواهند رفت .
الماس گم می کنید : ناتوانی مالی و نا خوشی
الماس پیدا می کنید : یک نفر واقعاً عاشق شماست.
شما مقدار زیادی الماس دارید : موفقیت و احترام
دیگران الماس دارند : منفعت بزرگی نصیبتان میشود
الماس می خرید : غم
الماس می فروشید : یک مصیبت در پیش است
الماس می دزدید : ضررهای بزرگ
الماسهای بدلی : مرگ یک دشمن
المپیک لیلا برایت میگوید:
دیدن المپیک در خواب، بیانگر شکست است. اگر در خواب مشاهده کنید که در المپیک شرکت کرده و مغلوب مى‏شوید، بیانگر آن است که نباید هیچ واهمه‏اى، داشته باشید، موفق مى‏شوید.
النگو آنلی بیتون میگوید:
۱ـ اگر خواب ببینید النگویی در دست دارید که دوست یا نامزد شما هدیه داده است ، نشانة آن است که در آینده ای نزدیک ازدواج خواهید کرد .
۲ـ اگر دختری در خواب النگوی خود را گم کند ، در آینده با زیانها و مشکلات فراوانی روبرو می شود .
۳ـ اگر خواب ببینید النگویی پیدا می کنید ، نشانة کسب ثروتی قابل توجه است .
الهام آنلی بیتون میگوید:
اگر در خواب احساس کنید چیزى خوشایند به شما الهام مى‏شود، بیانگر پیروزى در مقابل مشکلات زندگى است.
الوار آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن الوار در خواب ، نشانة آن است که با قبول کارهای سخت ، مزد اندکی به دست خواهید آورد .
۲ـ دیدن الوارهای شعله ور در خواب ، نشانة آن است که از منبعی ناشناخته سود و ثروتی به شما خواهد رسید .
۳ـ اگر خواب ببینید الوارها را اره می کنید ، نشانة آن است که معاملاتی بیهوده انجام خواهید داد .
درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
خواب الوار چوبی : یک تغییر در اطراف شما رخ می دهد .
الوار چوبی خیلی سنگین : مجبور خواهید شد بار سنگینی را حمل کنید .
الوار چوبی سبک : یک پاداش خوب که شایستگی شما را دارد .
یک تیر بزرگ فولادی : پول

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

344 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
344
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.