جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب پ

مقاله

لیست تعبیر خواب حرف پ

عنوان تعبیرهای رایج
پا حضرت دانیال گوید:
اگر کسی بیند یک پای او بریده بود یا شکسته، دلیل که نیمه مال او از وی ضایع گردد. اگر هر دو پای بریده یا شکسته بیند، دلیل که جمله مالش برود یا خود بمیرد.و معبران گویند: اگر شخصی هر دو پای خود را بریده یا شکسته بیند، دلیل که به سفر شود. اگردید پای او آهنین یا مسین است، دلیل که عمرش دراز است و مالش باقی ماند. اگر دید که پایش آبگینه است، دلیل که عمرش زود سپری شود و مالش ماند، زیرا که آبگینه را بقا و قوت نیود. اگر دید پایش شل و مبتلا شده بود، دلیل است بر سستی و ضعف حال او، به آن چه طلب کند از خیر و شر.
محمدبن سیرین گوید:
اگر صالحی بیند که پایش شل شده است دلیل است بر زیادی دین او. اگر بیند پاهای او به رسن بسته بود، دلیل که از کسی منفعتی به وی رسد. اگر بیند پایش نبود و به چوب را می رفت، دلیل که اعتماد بر کسی کند که از آن کس وفا نیابد. اگر کسی عامل پادشاه بیند هر دو پای او بریده است، دلیل که از عمل معزول گردد و مالش تلف شود. اگر دید پای او آهنین است، دلیل که مالش زیاده شود. اگر دید پایش سیمین بود و کعبش زرین، همین دلیل کند. اگر بیند پای او در بند بود، دلیل که او را زیانی رسد. اگر بیند پای او به ستونی بسته است، این تاویل بهتر است. اگر دید پای او در دامی گرفتار شده است و یا درجائی فرو رفته است، دلیل که در مکر و حیلتی گرفتار شود، به قدر آن که پای وی در آن سخت شده است. اگر دید پای وی در جایگاهی یا در گودی بلغزید، دلیل است که از کار دین و دنیا بازماند، یا کسی سخنی بدو گوید، که از آن رنجور گردد. اگر بیند پای بر ستوری همی جنبانید، دلیل است بر غایت طلب آن کار که می جوید.
ابراهیم کرمانی گوید:
هر دو پای به تاویل، پدر و مادر باشد و هر ضعف و نقصانی که در پا بیند، همین دلیل بر پدر و مادر کند. اگر بیند پای بسیار داشت، دلیل که به سفر شود. اگر درویش است، توانگر شود و دیدن پیش پای خود، دلیل زینت مرد است و حصول مال و طاعت که کرده است.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند که پای او چون پای شتران یا پای گاو است، دلیل که قوت و مالش زیاد شود. اگر دید که پای او چون پای اسب است یا پای خر، دلیل که قوت و جاه او افزون شود. اگر پای خود چون پای درندگان یا ددان بیند، وی را چیزی حرام حاصل شود. اگر پای خود را چون چنگال مرغان بیند، دلیل بر قوت کسب معیشت او بود و بر دشمن ظفر یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پای در خواب بر هفت وجه است.
اول: عیش وعشرت،
دوم: عمر،
سوم: سعی وتلاش کردن،
چهارم: طلب مال،
پنجم: قوت ونیرومندی،
ششم: سفر،
هفتم: زن.
لوک اویتنهاو می گوید :
پا : سلامتی و نیکبختی
کوچک : تنگدستی
مجروح : غم و غصه
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پای خود در خواب ، علامت نومیدی و مغلوب ارادة دیگری شدن ، است .
۲ـ دیدن پای دیگران در خواب ، نشانة آن است که با سختی از حقوق خود دفاع می کنید و به مقامی بالاتر در زندگی دست می یابید .
۳ـ اگر خواب ببینید پای خود را می شویید ، نشانة آن است که اجازه می دهید تا دیگران شما را فریب بدهند .
۴ـ اگرخواب ببینید پایتان درد می کند ، علامت آن است که دچار مشکلات خانوادگی دست و پاگیر و حقیری خواهید شد .
۵ـ اگر خواب ببینید پای شما ملتهب و متورم است ، علامت آن است که با جدا شدن از خانوادة خود ، تغییراتی در زندگی و کار خواهید داد .
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر در خواب پاى خود را بیش از اندازه بزرگ دیدید، به این معنا است که به زودى ملکى خواهید خرید. اگر در خواب پاى خود را بیش از اندازه لاغر دیدید، یعنى کارهاى سختى پیش رو دارید. اگر در خواب ببینید که پایتان فلج شده، به این معنا است که باید بیشتر مراقب خود باشید. شکستن پا در خواب، نشانه‏ى وقوع اتفاقات ناگوار است.
مؤلف گوید:
دیدن پای فلج و ناتوان مربوط می شود به شغل شخص یعنی مشکلی در شغل شخص پدیدار خواهد شد این در صورتی است که خواب بین شاغل باشد
پا برهنه آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب خود را با لباس‏هایى پاره و پا برهنه سرگردان دیدید، به این معنا است که براى رسیدن به اهداف خود باید توقعات خود را کم کنید تا دچار ناامیدى نشوید.
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر در خواب ببینید که پا برهنه بر روى سبزه‏زارى قدم مى‏زنید، به این معنا است که اوقات خوشى پیش رو دارید. اگر در خواب پا برهنه بر روى صخره‏ها راه مى‏روید، به این معنا است که دچار گرفتارى و مشکلات خواهید شد.
پا در میانی حضرت امام جعفر صادق فرماید:
تعبیرپادرمیانى درخواب برسه وجه است :
۱٫نزد کسى که پادرمیانى او را کرده است مقیم مى شود.
۲٫به او عنایت و توجه مى کند.
۳٫خیر و منفعت به او مى رسد.
اکر ببیند از بایندان(وساطت و میانجی) کسى بیرون آمد ، تعبیرش بر خلاف این است.
پابند محمدبن سیرین گوید:
پابند در خواب دیدن، سخن خوش و لطیف بود، یا بوسه است که از فرزند و عیال یابد یا به دوستی دهد. اگر پابند بسیار بیند، نعمت و روزی حلال است به قدر آن که دیده. اگر دید پیرزنی خروارها پابند بدو بخشید، دلیل است که مال و نعمت دنیا بیابد و به قدر آن کارش نظام گیرد. اگر بیند پابند بسیار داشت و جمله را ببخشید یا از وی ضایع شد، دلیل که اگر نعمت دارد جمله را نفقه کند، یا از وی ضایع گردد.
پابندانی محمد بن سیرین گوید:
اگر به خواب دید که کسی را پابندانی کرد، دلیل که در کار آن کس مقیم و پایدار است و از او جدا نگردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پابندانی کردن درخواب بر سه وجه است.
اول: مقیم شدن آن کس که پابندانی او کرد.
دوم: عنایت کردن با وی.
سوم: خیر منفعت بدو رسد.اگر بیند از پابندان کسی بیرون آمد، تاویلش به خلاف این است.
پاپیچ لیلا برایت مى‏گوید:
مشاهده‏ى پاپیچ در خواب، بیانگر تفریحات و داشتن اوقات خوش است.
پاپیون منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
کسی که در خواب پاپیون بسته باشد به قضاوت مردم درباره خودش نیازمند است و به آن اهمیت می دهد و به خصوص از این که در باره اش بد داوری شود هراسناک است. این نیاز در همه ما هست و این خوف و رجا نیز وجود دارد و هر چه ما بیشتر از جامعه ای که در آن زندگی می کنیم متوقع باشیم و جامعه نیز هر چه بیشتر روی ما حساب کند این احساس بیشتر توسعه می یابد و نیرومندتر می شود تا جایی که به صورت بخشی از سرشت و طبیعت ما درمی آید و یا یک عادت غیر قابل ترک می گردد. این زمینه نیرومند احساسی در خواب های ما به شکل چیزهایی ظاهر می شود که می توانند جالب نگاه و برانگیزنده قضاوت خوب مردم باشد که پاپیون یکی از آنهاست. با این توضیح درک موضوع آسان است که بیننده خواب چقدر به نیک داوری مردم نسبت به خودش نیازمند است و از قضاوت بد می ترسد. اگر کسی در خواب ببیند که پاپیون یا کراوات بسته و در بیداری از این دو چیز استفاده نمی کند هستند کسانی که کراوات می بندند اما پاپیون نمی زنند، ضمیر ناخودآگاه او از یک غم خبر می دهد که چندی نه خیلی طولانی و زیاد موچب آشفتگی روح او خواهد شد و بعد مرتفع می گردد. اگر ببینید پاپیون بسته اید اما لباسی مناسب پاپیون به تن ندارید عملی مرتکب می شوید که در نتیجه آن شما را سرزنش و شماتت می کنند. پاپیون باز و گره نخورده مشکل است و چنانچه ببینید پاپیونی در دست دارید که می خواهید ببندید با مشکلی رو به رو می شوید که حل آن مشکل دقت و صرف وقت می خواهد. اگر کسی پاپیونی به شما هدیه کرد تردید نداشته باشید که فریب می خورید و فریب دهنده یک زن است . اگر در خواب دیدید که پاپیون دارید اما آن را در جیب نهاده اید خواب شما می گوید که در روزهای آینده به دروغ گویی متوسل می شوید، دروغی که باگفتن آن می خواهید حقیقتی را پنهان کنید. اگر در خواب ببینید که دیگری پاپیون بسته موردی پیش می آید که باید رقابت کنید یا با شما رقابت می کنند.
پاتیله محمد بن سیرین گوید:
پاتیله در خواب دیدن، کدبانوی خانه است. اگر بیند که پاتیله نو بخرید یا کسی بدو داد، دلیل که کدبانوی خانه را آفت رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که در پاتیله چیزی است از خوردنی، دلیل است که او را از کدبانوی خانه خیرو منفعت رسد. اگر بیند که در پاتیله چیزی ناخوش است از طعامها، دلیل است که او را از کدبانوی خانه ضرر رسد.
محمدبن سیرین گوید:
دیدن پاتیله در خواب چیزی زیاده نبود.
پاچه محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی به خواب دید پاچه گوسفند همی خورد، دلیل که چیزی یا نعمتی بدو رسد، به قدر آن که خورده است. اگر بیند پاچه گاو همی خورد، دلیل که در آن سال او را فراخی و نعمت است بر اندازه خوردن او.
جابر مغربی گوید:
خوردن پاچه در خواب، دلیل است بر خوردن مال یتیمان به مقدار آن چه خورده است، خاصه چون بیند که خام می خورد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
هستند کسانی که اصلا پاچه نمی خورند و دوست نمی دارند. نه خوردن آن را دوست دارند و نه مشاهده پاچه خوردن دیگران را می پسندند و تحمل می کنند. این ها اگر پاچه در خواب ببینند چه خود بخورند و چه شاهد پاچه خوردن دیگران باشند خواب می گوید که حادثه ای ناخوشایند پیش می آید ولی چندان زیان بخش و آزار رساننده نیست ولی آن ها که به خوردن پاچه عادت دارند تعبیر خواب کراهت و حادثه ناخوشایند نیست و بستگی به نوع پاچه و نحوه آن تعابیر مختلف دارد. اگر کسی در خواب ببیند که پاچه گوسفند می خورد از چیزی متمتع می شود که جنبه مالی دارد و نعمتی به او می رسد، به اندازه همان مقدار پاچه که خورده یا پیش روی دارد. اگر کسی ببیند که پاچه گاو می خورد فراخی معاش و روزی برای او پیش می آید و به پول و ثروتی که دارد افزوده می شود. چنانچه تهی دست است پولدار می شود و به رفاه و نعمت می رسد و اگر مالدار است مال او افزونی می یابد. خوردن پاچه گاو خیلی خوب است و خوردن پاچه شتر نشانه ای است از این که بیننده خواب به مسافرتی سود بخش می رود و جایی می رود که با پول بر می گردد. خوردن پاچه پخته مچموعا خواب خوبی است و جنبه بد آن این است که بیننده خواب ببیند که پاچه نپخته و خام می خورد. این نشانه تجاوز به مال دیگران است و بهره مندی از چیزی که به شما تعلق ندارد و خودتان به نادرستی کاری که می کنید آگاهی دارید. معبران اسلامی نوشته اند که خوردن پاچه خام خوردن مال یتیم است.
پادشاه محمدبن سیرین گوید:
دوازده چیز است که بیننده خواب را، دلیل بر پادشاهی است. اول: آن که بیند که پیغمبر(ص) او امام گرداند. دوم: آن که بیند که علم شریعت ورزد. سوم:آن که گوش پیغمبر پیش خود بیند، یعنی منتظر اقامت و نماز بود. چهارم: آن که بر منبر او خطبه کرد. پنچم: آن که جامه رسول (ص) بر ت ن او است. ششم: آن که انگشتری بیند که در انگشت دارد. هفتم: آن که بیند ک او آفتاب یاماهتاب گردیده. هشتم: آن که بیند تن او رودخانه شده است. نهم: آن که بیند که چشم او دیوار شهر گشته است. دهم: آن که بیند که چشم او محراب مسجد جامع شده است. یازدهم: آن که پادشاه او را انگشتری دهد. دوازدهم: آن که بیند که چشم او مانند گاوی شده است. این دوازده چیز در خواب دیدن، دلیل بود بر یافتن سلطنت و پادشاهی.
حضرت دانیال گوید:
اگر بیند که پادشاه او را جامه داد و کلاه داد، دلیل که بر مردمان خویش رئیس و الی گردد. اگر بیند که بر سر پادشاه کلاه است پاکیزه، دلیل بود بر شرف و اقبال و صلاح کار ودرازی عمر او. اگر بیند که بر سر پادشاه کلاه چرکین و دریده بود، دلیل بود بر بدی حال پادشاه و عمر او. اگر بیند که بر سر پادشاه دستار است، چنانکه در روزگار رسول (ص) بر سر صحابه است، دلیل که به پادشاه عدل و انصاف برسد. اگر بیند پادشاه را بار بگرفت و به فرمان او شد، دلیل که مملکت جهان بگیرد و بر آن قرار گیرد. اگر بیند پادشاه شد، دلیل که بیننده خواب توانگر شود. اگر بیند پادشاه در کوچه یا در سرای او درآمد، چنانکه در آمدن او به زاری و انکار است، دلیل است که اهل آن موضع را غم و اندوه رسد از سبب پادشاه. اگر بیند در آمدن او آنجا چیزی منکر نبود، دلیل است هیچ مضرت و زیان به اهل آن موضع نرسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند پادشاهی بمرد و دفنش نکردند و بر وی نگریستند و جنازه او برنداشتند، دلیل است بعضی از سرای او خراب شود و باشد که متفکر دل و رنجور شود. اگر پادشاه به خواب بیند که کعبه سرای او است، دلیل که هرگز در مملکت او زوال نباشد و از دشمن ایمن است. اگر دید به کسی سلام می کرد و یا کسی بدو سلام کرد، دلیل ایمنی است از غم و اندوه و خلود. اگر پادشاه بیند که رسن در دست داشت یا دست در رسن زده است، دلیل است که به راه راست رود و بر جاده عدل و انصاف اقامه نماید.
جابرمغربی گوید:
اگر بیند در نزد پادشاه بزرگ بود، دلیل است که از پادشاه بهره ونصیب یابد. اگر پادشاه را در لباسی نیکو بیند، در سرائی یا در کوچه ای که منسوب به او است، دلیل است بر زیادتی وبزرگی پادشاه و ولایت و عزت و جاه وی و خدم و حشم و مال و خزائن او. اگر بیند در پادشاه نقصانی است، تاویلش به خلاف این بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند پادشاه به روی ختفه است، دلیل است پادشاهی بر وی بماند. اگر پادشاه بیند که به زمین فرو شد، دلیل که مردی پادشاه را حرمت و منزلت بیفزاید.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
اگر کسی پادشاه را گشاده روی و خرم بیند، دلیل است که کار او گشاد شود.
اگر کسی وزیر پادشاه را به خواب بیند، دلیل است کاری کند که زود به صلاح بازآید.
اگر حاجت دربان پادشاه را بیند، دلیل که از شغل ها فروماند و عاقبت به مراد برسد.
اگر ندیم پادشاه را بیند، دلیل است او را از کسی ملامت رسد.
اگر ملازمان پادشاه را بیند، دلیل است که شغل و عمل او به صلاح آید.
اگر اعوان و ندیمان یاوران و همنشینان پادشاه را بیند، دلیل است که کار او گشاده شود.
اگر وزیران پادشاه را بیند، دلیل است که کسی او را ملامت کند و چیزی که از دست او رفته بود، به دست او بازآید.
اگر چاکران وکیل را بیند، دلیل نماید که کسی او را ملامت کند که از شغل دون بی ارزش عاجز شود.
اگر پرده دار پادشاه را بیند، دلیل است که کار بسته او گشاده شود.
اگر مقنعه زن پادشاه را بیند، دلیل است که کسی را وعده دهد به دروغ.
اگر زندانیان پادشاه را بیند، دلیل بود که غمگین و مستمند شود
اگر جلاد پادشاه بیند، دلیل است که مراد او زود حاصل شود.
اگر دبیر پادشاه بیند، دلیل است آن چه می جوید بیابد.
اگر اسلحه پادشاه را بیند، دلیل است که از زنی منفعت یابد،
اگر رکابدار پادشاه را بیند، دلیل کند که سخن دروغ و بی حاصل شنود.
اگر غاشیه دارغاشیه دارکسى که مامور نگهدارى زین و برگ و نمد زین و … اسبهاى سلطنتى بادشاه است را ببیند، دلیل که او را غم و اندوه رسد.
اگر جامه دار پادشاه را بیند، دلیل است که کار او نیکو شود.
اگر دوات دار پادشاه بیند، دلیل که او را زنان چیزی حاصل شود.
اگر خوانسالار پادشاه را بیند، دلیل است خرم شود و مال حاصل نماید.
اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند پادشاه به شهری درآمد و بر پادشاه آن شهر غلبه کرد، دلیل نماید که کار آن شهر نقصان و آفت پذیر بود. اگر بیند که پادشاه در شهر او یا خانه او بخفت، دلیل که پادشاه بدان حاجت افتد و شغل و عملش فرماید.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
به عقیده فروید و با توجه به تئوری سمبولیسم در خواب او پادشاه در خواب هایی که ما می بینیم سمبول پدر است. همان طور که جای دیگری از این کتاب نقل شده فروید معتقد است اشیاء و عوامل و همه چیزهایی که زندگی ما را پر کرده اند در خواب به صورت سمبول هایی ظاهر می شوند و او می گوید سمبولیسم جالب ترین فصل تئوری خواب است و به عنوان شاهد نمونه هایی نیز مثال آورده است. اگر نظریه فروید را قبول داشته باشیم که درست به نظر می رسد پادشاه خواب پدر است و ملکه مادر. معبران و خواب شناسان کهن ایرانی و اسلامی نیز تقریبا همین عقیده را دارند یعنی می گویند خیلی چیزها در خواب مظهر و نمونه چیزهای دیگری هستند که در زنگی روزانه آنها را لمس می کنیم. در همین کتاب در قسمت ـ آ ـ کلمه آفتاب نوشتیم که معبران اسلامی معتقدند که آفتاب یا خورشید در خواب های ما پدر است. ماه مادر و ستاره های دیگر به همین ترتیب معرف اشخاص دیگر می باشند . به خصوص فروید تاکید دارد که پدر به خصوص اگر سختگیر و مستبد و یکدنده و خشن باشد در خواب به شکل پادشاه متجلی می شود. با این تعریف نه تنها پدر و مادر بلکه اشخاص دیگری که در زندگی ما آمر و حاکم هستند می توانند در خواب پادشاه بشوند. مثل رئیس، کارفرما، معلم و یا هر کس دیگری که در مقام مقایسه ما خویشتن را در مقابل او ضعیف و بی مقدار می دانیم. با این مقدمه می توانید پادشاه را در خواب خود بشناسید کیست و رویای شما از چه کسی با شما سخن می گوید. اگر در خواب پادشاه ـ پدر ـ را ببینید که بشاش و خوشحال و راضی است خوب است و خواب شما از سکون و آرامشی که در زندگیتان پدید می آیدخبر می دهد. اگر پادشاهی مرده باشد و شما او را زنده ببینید خواب شما می گوید که در روزهای آینده با شخصی رو به رو می شوید و برخورد دارید که می تواند در زندگی شما تعیین کننده باشد. اگر پشتش به شما بود نشان آن است که کار مهمی به اعمال قدرت و همت و هوش و فراست شما تعلیق می یابد و اگر پشت شما به پدر بود از کنار حادثه خوبی بی تفاوت می گذرید بی آنکه از آن سود ببرید و بهره مند شوید. اگر دیدید که پادشاه وارد خانه ای شد که آن خانه به شخص پادشاه تعلق ندارد به صاحب خانه زیان وارد می آید ولی اگر متعلق به خود پادشاه بود سودی برای بیننده خواب متصور است. چنانچه پادشاه را اندوهگین و گرفته خاطر دیدید خواب شما از یک غصه خبر می دهد. اگر بیننده خواب ببیند که با پادشاه نشسته و صحبت می کند یا بر سر سفره قرار گرفته و غذا می خورد گرفتار غم و اندوه می شود و بین او و خانواده اش جدائی می افتد. اگر فقط پادشاه را بر سر سفره دیدید و خودتان کنار او نشسته بودید، خواب شما از عمر طولانی خبر می دهد. چنانچه دختر جوانی خود را با پادشاه ببیند خواب او از عشق و ازدواج خبر می دهد و اگر پسر جوان و مجردی خویشتن را با پادشاه ببیند باید نگران یک رقابت عاطفی باشد و شکست در عشق را بپذیرد. اگر در خواب دیدید که به تماشا ایستاده اید و پادشاه با اتومبیل می آید و از مقابل شما می گذرد مترصد دریافت خبری بزرگ باشید. اگر دیدید از جائی که هستید پادشاه سوار ماشین شد و رفت امنیت و فراغت می یابید و نگرانی و تشویش شما زایل می گردد و اگر دیدید جائی که هستید پادشاه آمد و پیاده شد گرفتار بلایی می شوید و محدودیت برای شما به وجود می آید و اگر دیدید که با پادشاه به سفر می روید نیکو خوابی نیست.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پادشاه در خواب ، نشانة آن است که با تمام توان خود می کوشید غرور را از خود دور کنید . اما جاه طلبی همچنان بر شما حاکم است .
۲ـ اگر خواب ببینید پادشاهی تاجدار هستید ، نشانة آن است که نسبت به دوستان و همکاران خود به مقامی بالاتر دست خواهید یافت .
۳ـ اگر در خواب مورد سرزنش پادشاه قرار بگیرید ، نشانة آن است که برای کوتاهی در انجام وظایف خود سرزنش خواهید شد .
۴ـ اگر دختری خواب ببیند به حضور پادشاه رسیده است ، نشانة آن است که با مردی ازدواج خواهد کرد که از او حساب می برد . اما اگر خواب ببیند از جانب پادشاه مورد التفات قرار می گیرد ، علامت آن است که بر مقامی والا ارتقاء می یابید و از روی تفاهم با مردی ازدواج می کند .
پادگان لیلا برایت مى‏گوید:
دیدن پادگان در خواب، نشانه‏ى آن است که محل زندگیان را تغییر خواهید داد. اگر در خواب خود را در حیاط پادگان دیدید، نشانه‏ى آن است در یکى از کارهایتان دچار شک مى‏شوید. اگر خواب ببینید که پادگان را ترک مى‏کنید، بیانگر داشتن اوقات خوش است. پادو
آنلی بیتون مى‏گوید:
دیدن پادو در خواب بیانگر آشنایى با افراد غیرقابل اعتماد است. اگر زنى در خواب ببیند که در جایى مشغول پادویى است، بیانگر دخالت در یک کار احمقانه است.
پادو آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پادو در خواب ، علامت آن است که با فرد غیر قابل اعتمادی پیمان دوستی می بندید ، و در کنترل انگیزه های آنی و عجولانه خود ناتوان می مانید .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند به عنوان پادو در جایی کار می کند ، نشانة آن است که در ماجراهایی حماقت آمیز شرکت خواهد کرد .
پارچ آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پارچ در خواب ، نشانة به دست آوردن اخلاقی مداراگر با دیگران است ، و همچنین به ثمر رسیدن تلاشهای شما .
۲ـ دیدن پارچ شکسته در خواب ، نشانة از دست دادن دوستان است .
پارچه گلدار آنلی بیتون مى‏گوید:
دیدن پارچة گل دار در خواب ، نشانة آن است که اوقات بسیاری را به بیهودگی تلف خواهید کرد .
پارچه مخمل آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پارچة مخمل در خواب ، نشانة آن است که اقدامات شما با موفقیت به پیش خواهد رفت .
۲- اگر خواب ببینید لباسی از مخمل بر تن کرده اید نشانه آن است که در زندگی امتیازی مهم بدست خواهید آورد .
۳ـ دیدن پارچة مخمل کهنه و قدیمی در خواب ، نشانة آن است که با غرور فراوان سعادت و خوشبختی را از خود دور می سازید .
۴ـ اگر دختری خواب ببیند لباسی از مخمل بر تن کرده است ، نشانة آن است که افتخاراتی به او اعطاء خواهد شد ، از میان چند خواستگار ثروتمند ناچار یکی را برای زندگی انتخاب خواهد کرد .
پارس لیلا برایت مى‏گوید:
شنیدن پارس سگ در خواب، بیانگر وقوع اتفاقات ناگوار است. اگر در خواب ببینید که سگى براى کمک به شما پارس مى‏کند، یعنى باید بیشتر مراقب کارهایتان باشید.
پارک لیلا برایت مى‏گوید:
دیدن پارک در خواب بیانگر آشنایى با افراد جدید است. اگر خواب ببینید که در پارکى قدم مى‏زنید، بیانگر حضور در یک جشن است.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید در پارک زیبایی قدم می زنید ، علامت آن است که با تفریحات لذتبخش ، شادی در زندگی شما راه خواهد یافت .
۲ـ اگر خواب ببینید با همسر خود در پارک قدم می زنید ، نشانة آن است که زندگی آسوده و شادی بخش خواهید داشت .
۳ـ دیدن پارکهای متروک و ویران در خواب ، نشانة زندگی سخت و مشقت بار است .
پاره منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پاره و پارگی، موضع و شرایط متفاوت و گوناگون دارد. اگر در خواب دیدید که آستین شما پاره شده زیان مالی می بینید. یخه پاره به شما بی احترامی می شود. پارگی پشت لباس به شما تهمت زده می شود و جلوی لباس شما اگر پاره بود رازی که دارید و در کتمان و استتار آن می کوشید فاش می گردد. اگر شلوار شما در خواب پاره بود موردی پیش می آید که شرمنده می شوید و مردم شما را سرزنش و ملامت می کنند. اگر ریسمانی را که تا بی نهایت ادامه داشت و شما ندانستید متعلق به چه کسی است و از کجا می آید و تا کجا می رود پاره کردید به سختی بیمار می شوید و در روزهای آینده باید مراقب صحت و سلامت خود باشید. اگر ریسمان را پاره کردید زیان مالی می بینید.
لوک اویتنهاو می گوید :
پاره کردن چیزی : خیانت دوست پسر و یا دوست دختر
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر در خواب ببینید که کاغذى را پاره مى‏کنید، یعنى باید در انجام کارهایتان دقت بیشترى انجام دهید، پاره کردن نامه در خواب نشانه‏ى شنیدن خبر ناگوار است.
پارو منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پارو مانند بیل خادم است و کسی است که به شما کمک می کند و در انجام کارها به یاری شما بر می خیزد. اگر در خواب دیدید که برف پارو می کنید به کمک کسی غم و اندوه را از خود می رانید. چنانچه دیدید که با پارو جو و گندم روی هم انبار می کنید و می ریزید آن طور که در انبار روستاها پارو می زنند نعمت زیادی به وسیله کسی نصیب شما می شود. پارو اگر از چوب بود نیکو است و اگر از آهن بود خواب شما از یک دوست و همراه قدرتمند با شما سخن می گوید. پاروی شکسته بیماری است و این که به وقت سختی هیچکس به کمک بیننده خواب نمی آید. اگر بیننده خواب ببیند که در تابستان پارویی به دست دارد و برف جمع می کند و در جایی روی هم می ریزد پولی به رایگان نصیب او می شود. روی هم رفته پارو دوست و همراه و کمک است و نیکو است.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید پارو به دست دارید ، علامت آن است که برای آسایش دیگران از لذتهای زندگی چشم می پوشید .
۲ـ اگر خواب ببینید پاروی خود را گم کرده اید ، نشانة آن است که برای عملی کردن طرحهایی بیهوده تلاش می کنید .
۳ـ دیدن پاروی شکسته در خواب، نشانة چشم پوشی از تفریح مورد علاقة خویش است .
پاس داشتن محمد بن سیرین گوید:
پاس داشتن در خواب بر دو وجه است: اگر بیند پاس اهل به صلاح می داشت، دلیل است بر منفعت دو جهانی. اگر بیند که در سرای پادشاه پاسبانی می کرد، دلیل که از پادشاه خیر و منفعت یابد. اگر بازرگان این خواب را بیند، در تجارت سود بسیار کند. اگر بیند که پاس اهل صلاح و ورع می داشت، دلیل که از ایشان خیر و منفعت دینی بیند. و پاسبان درخواب دیدن، خداوند قدر و منزلت و ولایت بود و تیمار کارها دارد و مردم دراهتمام او باشند.
پاسبان منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن پاسبان در خواب نیکو است و خداوند به قدر و منزلت بیننده خواب می افزاید. پاسبانی کردن و پاس دادن نیز نیکو است و گویای خیر و منفعت است. اگر در خواب دیدید که خودتان پاسبان شده اید و لباس پاسبانی پوشیده اید خواب شما می گوید که ناخود آگاه از چیزی و کسی بیمناک هستید و می ترسید لیکن خواب بدی نیست و نباید نگران باشید. چنانچه در خواب ببینید که پاسبانی به شما نزدیک می شود امنیت و فراغت خیال می یابید و رفع نگرانی و تشویش شما می شود. اگر دیدید که با پاسبانی همراه هستید و راه می روید و در یک مسیر سفر می کنید به سفر می روید و چنانچه پاسبان چیزی به شما داد زیان می کنید و پولی نه چندان زیاد را از دست می دهید. اگر شما به پاسبان چیزی بدهید در آینده نزدیک سودی نصیب شما می شود و بهره ای می برید. اگر در خواب با پاسبان صحبت می کردید در روزهای آینده مورد سئوال قرار می گیرید و لازم می شود که به پرسشی جواب بدهید. نه سئوال شما را خوشنود می کند و نه جواب را به رضایت می دهید و بالاخره اگر کسی را با لباس پاسبانی دیدید و او آشنای شما بود در روزهای آتی یکی از خویشاوندانتان به شما خیانت می کند و دروغ می گوید.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پاسبان در خواب ، علامت آن است که تغییراتی نامساعد در زندگی شما روی خواهد داد که موجب می شود رنج عظیمی را تحمل کنید .
۲ـ اگر خواب ببینید پاسبان شده اید یا علاقمندید که به این مقام گماشته شوید ، نشانة آن است که در کاری شرکت می کنید که برای شما نه سودی دربر دارد و نه افتخاری .
۳ـ اگر خواب ببینید از دست پاسبانی که می خواهد شما را دستگیر کند فرار می کنید ، نشانة آن است که به کارهای غیر قانونی دست خواهید زد .
پاک نویس آنلی بیتون مى‏گوید:
پاک نویس نوشته‏اى در خواب، نشان دهنده‏ى آن است که از انجام کارهایتان نتیجه‏ى مطلوبى به دست نمى‏آورید. اگر دخترى در خواب مشغول پاک نویس نامه‏اى باشد، یعنى بر سر موضوعى با نامزدش دچار اختلاف مى‏شود.
پاکت نامه آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پاکت نامه در خواب ، علامت شنیدن خبرهای مأیوس کننده و غم انگیز است .
پانسمان لیلا برایت مى‏گوید:
دیدن پانسمان در خواب، نشانه‏ى رسیدن به ثروت است.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید پانسمان می شوید ، علامت آن است که ثروتی به دست می آورید که پایدار نیست .
۲ـ اگر مردی خواب ببیند همسرش لباسی از جنس باندِ پانسمان بر تن کرده است ، نشانة آن است که روی همسر خود تأثیری قدرتمند خواهد داشت .
پانسیون آنلی بیتون مى‏گوید:
مشاهده‏ى پانسیون در خواب، بیانگر تغییر محل زندگیتان است.
پای اورنجن محمد بن سیرین گوید:
اگر مردی بیند که پای اورنجن در پای داشت، دلیل است که او را رنج بود. اگر بیند سیمین است، رنج و سختی او کمتر است.
ابراهیم کرمانی گوید:
پای اورنجن، زنان را شوی است و زنان نیک است و پیرایه های زرین زنان را ملک است و مردان را حرام. اورنجن از پای بیرون کرد یا از وی ضایع شد، دلیل که کسی از وی رنجور دل گردد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
معبران بر مبنای این قیاس که قوام انسان بر مال و دارائی ثروت و مکنتی است که اندوخته، پا را به مال و دارائی تعبیر کرده اند و به تجربه نیز ثابت شده که ثروت و دارائی شخص بیننده خواب در رویاهایش به شکل پای خودش شکل می گیرد و مجسم می شود. از ابن سیرین نقل است که اگر کسی ببیند یک پای خود را از دست داده نشان آن است که نیمی از دارائیش از بین می رود و چنانچه در خواب ببیند هر دو پایش را بریده اند یا شکسته که نمی تواند بایستد همه ثروت خود را تباه می کند. اگر کسی درخواب ببیند که پاهای ورزیده و قدرتمندی دارد چنانچه ثروت مند است به مال بیشتری دسترسی می یابد و اگر تهی دست است پولدار می شود و اگر ببیند پاهای فلزی دارد یا چکمه و کفشی از فلز به پا کرده نشان امنیت مالی است و می گوید بیننده خواب از نظر مالی تامین خواهد یافت و خیالش راحت خواهد شد همین تعبیر هست اگر کسی در خواب ببیند که هر دو پایش را با طناب بسته اند. اگر بیننده خواب ببیند که پایش هنگام راه رفتن می لرزد یا پای او در چاله ای فرو رفته کسی به او خیانت می کند و در معامله و معاشرت با او حیله و نیرنگ به کار می برد و مختصر گرفتاری به وجود می آورد. اگر کسی ببیند که به جای دو پا چندین پا دارد به سفر می رود. چنانچه در خواب ببینید که به زمین لگد می زنید و پا می کوبید خوب نیست زیرا برای بیننده خواب غم و اندوه پیش می آید. درد پا در خواب در صورتی که بیننده خواب پا درد نداشته باشد ترس از آینده است.
پای تابه محمدبن سیرین گوید:
پای تابه در خواب، چون نهاده بود، مال است و چون بر پای پیچیده بیند، سفر است. اگر بیند پای تابه در پای پیچیده است، چنانکه مسافران آهنگ بیابان کرده اند و با وی هیچ رفیق و توشه نبود، دلیل که زود از دنیا رحلت کند. اگر بیند که پای تابه خویش بفروخت یا به کسی بخشید، دلیل که مال او ضایع شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پای تابه درخواب بر سه وجه است.
اول: مال و نعمت و کالا است.
دوم: سفر.
سوم: مرگ است. کسی را که بر پای پیچیده و تنها عزم بیابان کرده.
پاییز آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر زنی خواب فصل پاییز ببیند ، نشانة آن است که از دعوا و اختلافات دیگران برای کسب دارایی سود خواهد برد .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند در فصل پاییز می خواهد ازدواح کند ، نشانة آن است که شوهری دلخواه خواهد یافت و زندگی مطلوبی خواهد داشت .
پپسی پیسی
بیماری که بر اثر آن لکه های سپید در بدن پدید آید و آن را خلنگ وابلق و خالدارکند
محمد بن سیرین گوید:
پیسی در خواب، مال و توانگری است. اگر بیند تن او پیس شد، دلیل که به قدر آن مال و نعمت یابد و بعضی از معبران گویند: پیسی در خواب میراث است.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پیسی در خواب بر چهار وجه است.
اول: مال.
دوم: میراث.
سوم: منفعت.
چهارم: پیش آمدن کار مشکل.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند با مردی پیس او را صحبت بود، اگر آن مرد مصلح و مستور است، دلیل که او را منفعت آخرت بود. اگر آن مرد مفسد و بخیل است، دلیل که او را از حرام منفعتی رسد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
چنانچه در خواب ببینیم که صورتمان لکه آورده و پیس شده است شرمگین می شویم و رازی از ما فاش می گردد که موجب خجلت و سرافکندگی ما می گردد. اگر دست ما پیسی داشت کار زشتی مرتکب می شویم که باز موجب خجلت می شود. این تعبیر برای دست راست است. برخی از معبران نوشته اند پیسی در خواب میراث است اما درست نیست و شرم و راز صحت دارد.
پتک ابراهیم کرمانی گوید:
اگر کسی آهنگری نداند و بیند که پتک را بر سندان همی زد، دلیل که در میان مهتری بزرگ، سخن چینی کند و دشمنی افکند.
پتو آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ خواب پتوی کثیف ، نشانة خیانت و بی وفایی است .
۲ـ خواب پتوی تمیز و پاکیزه ، نشانة اقبال است . و اینکه از بیماریی خطرناک توسط عواملی ناشناخته نجات خواهید یافت .
پخت و پز آنلی بیتون مى‏گوید:
خواب آشپزی ، برای زنان ، علامت نداشتن حامی است و اینکه باید از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند .
پختن گوشت آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب گوشتی در حال پختن ببینید ، نشانة آن است که با خود خواهی و توقعات بیش از اندازه به اطراف می نگرید .
پدر لوک اویتنهاو می گوید :
پدر : نیکبختی
در حال مرگ : شرمساری
پدر شدن : تحولات
لیلا برایت مى‏گوید:
دیدن پدر در خواب براى دختران، به این معنا است که باید در کارهایشان دقت بیشترى انجام دهند و براى پسران، بیانگر آن است که دچار اختلاف و درگیرى خواهند شد.
آنلی بیتون مى‏گوید:۱ـ اگر در خواب پدر خود را ببینید ، علامت آن است که با مشکلی در زندگی مواجه می شوید . مشکل شما حل نمی شود مگر با فرد عاقلی مشورت کنید .
۲ـ اگر خواب پدر خود را ببینید که پیش تر مرده است ، علامت آن است که کارهای شما به سختی پیش خواهد رفت .
۳ـ اگر دختری خواب پدر خود را ببیند که پیش تر مرده است ، نشانة آن است که نامزدش او را فریب می دهد .
پدر روحانی هانس کورت مى‏گوید:
مشاهده‏ى پدر روحانى در خواب، بیانگر تغییر و تحولات نامطلوب در زندگى است. شنیدن صداى موعظه‏ى پدر روحانى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است که فردى قصد فریب شما را دارد.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر در خواب پدر روحانی را ببینید ، نشانة آن است که به سفرهایی نامساعد خواهید رفت و در زندگی شما دگرگونیهای ناراحت کننده ای روی خواهد داد .
۲ـ اگر در خواب صدای موعظة پدر روحانی را بشنوید ، نشانة آن است که فرد مکاری شما را از راه راست منحرف می کند .
۳ـ اگر خواب ببینید خودتان کشیش هستید ، نشانة آن است که حقوق دیگران را به نفع خودتان پامال می کنید .
پدر مقدس آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر در خواب ببینید پدر مقدس شده اید ، نشانة آن است که توطئه هایی برای نابودی شما در حال چیده شدن است .
۲ـ اگر پدر مقدس را در حال عبادت ببینید ، نشانة آن است که با فریب و چاپلوسی ، قربان دامی خواهید شد و از این حیله ها پس از اسارت متحیر خواهید ماند .
۳ـ اگر زنی جوان در خواب ببیند که با پدر مقدس مشغول حرف زدن است ، نشانة آن است که در مقابل چرب زبانیهای حیله گرانه تسلیم خواهد شد و با این کار به شهرت خود لطمه خواهد زد . اما اگر در خواب ببیند که با پدر مقدس ازدواج می کند ، با وجود فقر و بد بختی و وسوسه های درونی آبروی خود را حفظ خواهد کرد .
پدربزرگ یا مادر بزرگ آنلی بیتون مى‏گوید:
دیدن و گفتگو با پدر بزرگ یا مادر بزرگ خود در خواب ، علامت آن است که با مشکلاتی مواجه می شوید که به سختی می توان از پس آنها برآمد ، اما با گوش سپردن بر پند و اندرز دیگران سر انجام بر مشکلات غلبه می کنید .
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر خواب ببینید که با پدربزرگ یا مادربزرگ خود مشغول صحبت هستید، دلالت بر رسیدن به اهدافتان دارد.
پدرخوانده آنلی بیتون مى‏گوید:
۱٫ اگر در خواب پدرخوانده‏ى خود را غمگین و ناراحت دیدید، بیانگر آن است که دچار مشکلاتى مى‏شوید اما اگر او را شاد و خوشحال دیدید، یعنى روزهاى خوشى پیش رو خواهید داشت.
۲٫ دیدن پدر خوانده خود در خواب ، نشانة اختلاف و مشاجره با دوستان و نزدیکان است . اما اگر پدر خوانده خود را در خواب شاد و سرحال ببینید ، نشانة روابط مطلوب خانوادگی است .
لیلا برایت مى‏گوید:
اگر خواب ببینید که پدرخوانده هستید، به این معنا است که به مقام‏هاى بالایى دست پیدا خواهید کرد.
پذیرفتن آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب دیگران خواسته‏ى شما را مى‏پذیرند، به این معنا است که به مقامات بالایى دست پیدا مى‏کنید. پذیرفتن خواسته‏ى دیگران در خواب، به این معنا است که در اثر داشتن اراده ضعیف دچار شکست مى‏شوید.
پرپهن محمد بن سیرین گوید:
پرپهن به خواب دیدن دلیل بر اندیشه است و خوردنش دلیل بر مضرت است
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پر پهن با فتح هر دو پ در لغت به معنی خرفه است و آن نوعی سبزی است که بیشتر وحشی می روید و ماکول است. به ندرت ممکن است در خواب پر پهن یا خرفه ببینیم و به درستی تشخیص دهیم که خرفه است اما اگر دیدیم حکم دیگر سبزی ها را دارد و به نوشته معبران کهن دیدنش نشان فکر و خیال است و خوردن و داشتن آن دلیل غصه و نگرانی. اگر کسی در خواب خرفه به شما داد و شما آن را شناختید یا دهنده تصریح کرد که آنچه می دهد خرفه است، موجبی پیدا می شود که کسی برای شما اندوه و غصه به وجود می آورد ولی اگر در خواب نگرفتید یا گرفتید و دور ریختید خوب است چون از غم رهایی می یابید. چیدن و دادن آن به دیگران نیز همین تعبیر را دارد به این معنی که شما برای آنها غصه به وجود می آورید و اگر در سفره بود بین زن و شوهر اختلاف منجر به کدورت پیدا می شود.
پرتاب کردن اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند به طرفش سنگ پرت کرد بیم آن می رود بیم آن می رود به زنا وگناه متهم کنند
اگر بیند کسی شکریا بادام یا قند به طرفش پرت کرد چنانچه آن شخص سرشناس باشد به خواب بین چیزی عطا می کند
واگربیند ناشناس شکریا بادام یا قند پرت کرد جایزه وعطائی نصیب او می شود
اگر بیند خوردنی به سوی چهار پایانپرت کرد تعبیر آنست که مال خود را خرج جاهلان می کند
پرتره آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب به یک پرتره‏ى زیبا نگاه کنید، بیانگر خیانت و بى‏وفایى است.
پرتقال منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن پرتقال در خواب شیرینی و کامروائی است. پرتقال میوه ای است خوش عطر و خوش بو که به چشم نیز خوش می آید در این صورت نمی تواند در خواب بد باشد. معبران کهن در مورد پرتقال چیزی ننوشته اند اما به یقین کام است و فرزند خوب است، اگر مقدار زیادی پرتقال داشته باشید مالی است که نصیب شما می شود و اگر تعدادی پرتقال داشته باشید فرزندان شما هستند. پرتقال لک دار و لهیده خوب نیست چه از بیماری و گرفتاری یکی از فرزندان شما صحبت می کند و اگر فرزند ندارید بی تردید یکی از عزیزان شما نزدیک است بیمار می شود یا مختصر گرفتاری پیدا می کند. دیدن پرتقال کال و سبز خوب نیست و بهتر است که پرتقال خیلی زرد و رسیده در خواب ببینید. اگر در خواب دیدید که پرتقال می خرید موردی برای انتخاب پیش می آید که شما ناگزیر می شوید چیزهائی یا کسانی را بر دیگران امتیاز بدهید و این کار را خیلی آسان انجام می دهید. اگر در خواب دیدید که پرتقال می فروشید یک معامله پولی می کنید. اگر درخت پرتقال در خانه داشتید خوب است چون خانواده را گرد خود جمع می کنید بخصوص اگر آن درخت پر بار باشد. اگر پاکت پرتقال شما پاره شد و پرتقال ها روی زمین پخش شدند حادثه ای موجب تفرقه می شود و کسانی از اطراف شما پراکنده می گردند و هر یک به طرفی می روند و اگر دیدید که پرتقال ها را از روی زمین جمع می کنید یا از درخت می کنید خوب است چون موجب اجتماع عزیزان خود می شوید و همه را در کانونی گرد می آورید به هر حال دیدن پرتقال در خواب شیرینی کام است مخصوصا اگر ترش نباشد که ترشی در خواب خوب نیست.
لیلا برایت مى‏گوید:
دیدن پرتقال در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است که روزهاى خوشى پیش رو دارید. اگر در خواب ببینید که از درخت پرتقال مى‏چینید، به این معنا است که شادیتان به غم مبدل مى‏شود.
آنلی بیتون مى‏گوید:
خوردن پرتقال در خواب، بیانگر به خطر افتادن سلامتى است. اگر دخترى در خواب ببیند پرتقالى به دست دارد، به این معنا است که همسرى به دلخواه خود پیدا مى‏کند. خریدن پرتقال در خواب، بیانگر آن است که در عشقتان موفق نمى‏شوید. اگر در خواب خود را مشغول فروختن پرتقال ببینید، بیانگر روابطى پاک و صمیمى با افراد است. اگر در خواب مشغول پوست گرفتن پرتقال باشید، به معنى جدایى از نزدیکانتان است.
پرتگاه ۱ـ اگر خواب ببينيد بر لبة پرتگاهي ايستاده ايد ، علامت آن است كه مصيبت و بدبختي شما را تهديد مي كند .
۲ـ سقوط كردن از لبة پرتگاهي در خواب ، علامت غرق شدن در بدبختي است .
پرتو نور آنلی بیتون مى‏گوید:
صحبت از پرتو نور در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است که از لحاظ روحى دچار آشفتگى خواهید شد.
پرچم علم به خواب دیدن، دلیل بر مردی دانا بود یا امامی یا زاهدی یا توانگری یا سخی. اگر بیند که علم داشت، دلیل که از این مردم که تقریر کردیم منفعت یابد. اگر بیند که علم بیفتاد و ضایع شد، تاویلش به خلاف این است.
ابراهیم کرمانی گوید:
علم به خواب، دلیل سفر است. اگر بیند پادشاه علمی به وی داد، دلیل جاه و بزرگی بود. خاصه علم را سفید یا سبز بیند.
جابرمغربی گوید:
اگر بیند علمی سفید و بزرگ داشت، دلیل که با توانگری صحبت دارد و از وی منفعت یابد. اگر بیند علمی سیاه داشت، دلیل که قاضی یا خطیب گردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن علم به خواب بر چهار وجه است.
اول:ریاست و مهتری.
دوم: سفر.
سوم: جاه ومقام و بزرگی.
چهارم: نیکی احوال (خوبی وضع و حال).
آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب پرچم کشور خودتان را ببینید، بیانگر موفقیت در انجام کارها است. علامت دادن با پرچم در خواب، به این معنا است که موضوعى آبروى شما را تهدید مى‏کند.
لیلا برایت مى‏گوید:
برافراشته کردن پرچم در خواب،نشانه‏ى غم و اندوه است. اگر خواب ببینید پرچم را پایین مى‏آورید، نشانه آن است که پى به اشتباهات خود خواهید برد. دیدن پرچم سیاه در خواب، نشانه‏ى توطئه‏ى دشمنان است.
پرچمدار آنلی بیتون مى‏گوید:
دیدن پرچمدار در خواب، به این معنا است که نسبت به یکى از نزدیکان احساس حسادت مى‏کنید. اگر در خواب خود را پرچمدار گروهى مى‏بینید، به این معنا است که مشغول انجام کار مشکلى هستید.
پرچین آنلی بیتون مى‏گوید:
دیدن پرچین در خواب، بیانگر به دست آوردن خوشبختى و سعادت است. اگر در خواب مشاهده کنید در بوته‏هاى خار کنار پرچین گیر کرده‏اید، به معناى آن است که عده‏اى مانع از موفقیت شما مى‏شوند. اگر دخترى در خواب ببیند که نامزدش کنار پرچین ایستاده است، بیانگر آن است که به زودى ازدواج مى‏کند.
پرخاش آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب ببینید به دیگران پرخاش مى‏کنید، بیانگر آن است که به خاطر رفتار بدتان اطرافیان از شما دورى مى‏کنند. اگر در خواب دیگران به شما پرخاش کنند، به این معنى است که در دام افراد حیله‏گرى مى‏افتید.
پرده محمد بن سیرین گوید:
هر که پرده در خواب دید بر در آویخته، اگر تنگ است و اگر ستبر، غم و اندوه است و ترس و بیم در کارها. اگر پرده بر در سرائی بزرگ بیند، یا بر در مسجد یا در میان بازار غم و اندوه بود و ترس عظیم.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند پرده ضایع شد، دلیل که خداوندش از غم و اندوه فرج یابد و از ترس و بیم ایمن شود و چون پرده بیند و معروف نبود، غم و اندوه صعب تر است، اگر معروف بود آسانتر است.
جابر مغربی گوید:
پرده نو پادشاه رانیکو است و رعیت را بد بود و پرده کهنه به همه حال نیکو نباشد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
معبران عموما پرده را خوب ندانسته اند ولی دیدن پرده در خواب به طور مطلق نمی تواند بد باشد زیرا پرده ستر است و چه بسا پوشاننده عیوب باشد. دیدن پرده کهنه در هر وضعی خوب نیست و غم و اندوه را خبر می دهد. پرده نو نیز غم و اندوه است با این تفاوت که بزرگ نیست و می توانید با آن مبارزه کنید و از دل برانید. اگر پرده را در اماکن عمومی مشاهده کنیم، مثلا در خواب ببینیم که در خیابان پرده آوریخته اند خواب شما از یک ناراحتی عمومی خبر می دهد. حادثه ای که همه مردم را ناراحت و اندوهگین می کند. اگر بیننده خواب ببیند که پرده اش سوخت یا پاره شد گویای آنست که در روزهای آینده از غم و رنج رهایی می یابید. کنار زدن پرده هم رفع حلال است به اندازه همان مقدار پارچه که پرده را کنار می زنیم. پرده آوریختن و پرده نصب کردن فراهم آوردن موجبات کدورت و ملال است. اگر پرده را در خانه خودتان می آویزید برای خود دردسر درست می کنید و چنانچه پرده را در خانه دیگری نصب می نمایید برای دیگران ناراحتی به وجود می آورید.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن پرده دزدیدن زیادتی دولت باشد
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱٫ مشاهده‏ى پرده در خواب، بیانگر آن است که با افراد خودخواهى ملاقات مى‏کنید.
۲٫ اگر در خواب پرده‏هاى کثیف و پاره را دیدید، بیانگر اختلاف و مشاجره است.
۳٫ مشاهده‏ى پرده‏هاى پر نقش و نگار در خواب، به این معنا است که در زندگى به مادیات مى‏پردازید.
۴٫اگر دخترى در خواب مشاهده کند که پرده‏ى اتاقش پر نقش و نگار و زیبا است، به این معنا است که همسرى ثروتمند پیدا خواهد کرد.
۵٫ دیدن پرده در خواب ، نشانة دیدار کنندگانی است که شما را ناراحت و نگران می کنند .
۶٫ دیدن پرده های کثیف در خواب ، دلالت بر دعواهایی ننگین و شرم آور دارد
پرده بکارت جابر مغربی گوید:
اگر بیند دختری دوشیزه را به زنی کرد و دوشیزگی او را بستد، دلیل که اندر آن سال او را زنی یا کنیزکی حاصل شود و از پادشاه خیر و نیکی بیند. اگر بیند به حرام دوشیزگیِ دختری بستد، دلیل که مالی حرام بدست آورد.
پرده پرنقش و نگار آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پرده ای پر نقش و نگار و گران قیمت در خواب ، نشانة آن است که زندگی پر تجمل و اشرافی مورد علاقة‌ شما خواهد بود .
۲ـ دیدن پردة پر نقش و نگار و پاره در خواب ، نشانة آن است که تمایلات خود را ارضاء خواهید نمود .
۳ـ اگر دختری خواب ببیند که به پنجرة اتاقش پرده ای پر نقش و نگار آویخته است ، نشانة آن است که به زودی با فردی ثروتمند ازدواج خواهد کرد .
پرده داری محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی به خواب دید، پرده داری می کرد، دلیل است حاجتی که دارد روا گردد و عزتش زیاده شود.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند پرده داری پادشاه مصلح عادل می کرد، دلیل که وی به صلاح و به خیر گراید و مال حلال یابد. اگر بیند پرده داری پادشاه ظلم می کرد، دلیل که به فسادمایل شود و مال حرام یابد.
پرستار آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید در خانه پرستاری از شما مراقبت می کند ، علامت آن است که افراد خانواده همواره از سلامتی برخوردار خواهند بود .
۲ـ اگر خواب ببینید پرستاری خانة شما را ترک می گوید ، علامت آن است که افراد خانواده همواره از سلامتی برخوردار خواهند بود .
۳ـ اگر زنی خواب ببیند پرستار است و از بیماران مراقبت می کند ، نشانة آن است که با از خودگذشتگی احترام ویژه ای در میان مردم به دست می آورد .
۴ـ اگر زنی خواب ببیند پرستار است و بیماران را ترک می گوید ، نشانة آن است که به وسوسه های فریبنده تن خواهد داد .
پرستاری آنلی بیتون مى‏گوید:
اگر در خواب پرستارى را مشاهده کنید که از شما مراقبت مى‏کند، نشانه‏ى آن است که بیمارى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب مشغول پرستارى از بیماران باشید به این معنا است که به مقامات بالاى اجتماعى دست مى‏یابید، اگر زنى در خواب مشغول پرستارى از فرزند خود باشد، به این معنا است که شغل مناسبى به دست خواهد آورد.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ اگر زنی خواب ببیند از نوزاد خود پرستاری می کند ، نشانة آن است که به کاری دلپذیر مشغول خواهد شد . ۲ـ اگر دختری خواب ببیند از نوزادی پرستاری می کند ، علامت آن است که مقام ارزشمند و معتبری به دست خواهد آورد .
۳ـ اگر مردی خواب ببیند همسرش از کودک خردسالش مراقبت می کند ، نشانة آن است که مسئولیتهای خود را به شکل هماهنگی پیش خواهد برد .
پرستو محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند پرستو داشت، یا کسی به وی داد، دلیل که با کسی که از او جدا شده است، مؤانست گیرد و درمقام او قرار گیرد. اگر بیند پرستو را بکشت یا از دست بیفکند، دلیل که با کسی که مؤانست دارد جدائی جوید دور شود.
ابراهیم کرمانی گوید:
دیدن پرستو در خواب، مردی توانگر باخرد است. اگر پرستو ماده بیند، زنی توانگر با خرد است. اگر بیند پرستو از وی بپرید، دلیل که از مردی توانگر جدا گردد. اگر بیند پرستو در دست او بِمُرد، دلیل که یار او بمیرد و رنج و اندوه بیند.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند پرستوئی را فراگرفت، دلیل که از غم ها فرج یابد و از ترس و بیم ایمن گردد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پرستو پیام آور بهار است و دیدن پرستو در خواب نوید و امید و خوشدلی است و خواب میمون و مبارکی است. صدای پرستو در خواب صدای دوست عزیز سفر رفته است. اگر در خواب صدای پرستو شنیدید اما خودش را ندیدید از کسی که او را دوست دارید و مدتی دور مانده اید خبری خوشحال کننده دریافت می دارید یا از سفر رفته ای نامه می رسد که شما را شاد می کند. اگر پرستو در خانه شما لانه کرد عاشق می شوید یا چنان انگیزه شوق آمیزی در زندگی شما پدید می آید که سر از پا نمی شناسید. چنانچه لانه خالی پرستو را در سقف ایوان و اتاق دیدید و در خواب دانستید که آن اتاق یا ایوان به شما تعلق دارد عشق و محبتی در دل شما ضعف و سستی می گیرد. ابن سیرین می گوید اگر کسی در خواب دید که از دیگری پرستو گرفت نشان آن است که با عزیزی انس و الفت می گیرد. به کسی که دوستش دارد نزدیک می شود. خانم ایتانوس معبر یونانی می گفت: پرستو سمبل تمام چیزها و حوادث خوبی است که به طور غیر منتظره و ناگهانی در زندگی بیننده خواب ظاهر می شوند. این درست است چون پرستو در پرواز بسیار سریع است و در یک لحظه می آید و به درون لانه خود می رود، این سرعت پرواز می تواند نمود خارق عادات در زنگی ما باشند. اگر کسی ببیند که پرستو را کشت یا پرستوئی در دست داشت و از دستش گریخت و رفت و در هوا ناپدید شده و یا پرستو را از لانه اش با چوب و تکان دادن دست راند خوب نیست و نشان آن است که بیننده خواب امید بزرگی را از دست می دهد یا بین او و کسی که زیاد دوستش دارد جدائی می افتد از کرمانی نقل است که پرستو در خواب مرد عاقل و خردمند است و پرستوی ماده زن. دیدن جوجه های پرستو در لانه نیز همین تعابیر را دارد و دارای میمنت است. دیدن پرستو خوب است ولی مشاهده تعداد زیادی پرستو در پهنه آسمان که از سوئی به سوئی پرواز می کنند حسرت خوردن است و مشهده کامروایی دیگران. برای دختران جوان بهترین خواب این است که ببینند پرستوئی بر سقف اتاق یا ایوان خانه آن ها لانه می کند. این خواب نوید عشق و ازدواج است و همچنان که آن پرستو لانه سازی می کند کانون گرمی برای بیننده خواب تدارک می شود. برای مردان مجرد و پسران جوان نیز دیدن پرستو نوید عشق و ازدواج است.
آنلی بیتون مى‏گوید:
۱ـ دیدن پرستو در خواب ، نشانة آرامش و هماهنگی بین اعضای خانواده است .
۲ـ دیدن پرستوی زخمی یا مرده در خواب ، نشانة گرفتار غم و نومیدی شدن است .
اچ میلر مى‏گوید:
اگر در خواب پرواز پرستویى را ببینید، یعنى در عشقتان موفق مى‏شوید. شنیدن صداى پرستو در خواب، نشانه‏ى شنیدن اخبار خوش است.
پرستیدن لوک اویتنهاو می گوید :
پرستیدن شما به سخره گرفته خواید شد
پریدن منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پریشانی آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید که موضوعی باعث پریشانی شما شده است، بیانگر وقوع پیشامدهای ناگوار است. دیدن پریشانی و ناراحتی دیگران در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که بیماری شما را تهدید می‏کند.
پزشک لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پزشک در خواب، بیانگر آن است که سلامتی شما در خطر است. اگر در خواب ببینید که پزشک شده‏اید، به این معنی است که برای رسیدن به اهدافتان تلاش بسیاری می‏کنید. اگر در خواب ببینید که با پزشکی مشغول صحبت هستید، به این معنا است که کارهایتان با موفقیت به انجام می‏رسند.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱٫اگر دختری در خواب ببینید که بیمار است و به پزشک مراجعه می‏کند، به این معنا است که می‏تواند بر ناراحتی‏های خود غلبه کند.
۲٫ اگر دختری پزشکی به خواب ببیند ، نشانة آن است که از زیبایی خود برای خوشگذرانی های سبکسرانه استفاده می کند . اگر بیمار باشد و چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که بر ناراحتی و نگرانی خود به زودی غلبه خواهد کرد .
۳٫ اگر دختری پزشک پریشان و مضطربی را به خواب ببیند ، نشانة آن است که در زندگی سعی و تلاش بیشتری برای پیش بردن اهدافش خواهد کرد .
پزشک قانونی آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید برای تعیین هویت کسی به پزشکی قانونی می روید ، علامت آن است که خبر مرگ یکی از نزدیکان شما را متحیر خواهد ساخت .
۲ـ دیدن اجساد در پزشکی قانونی ، نشانة آن است که نومیدی و اندوه گریبان شما را خواهد گرفت .
پژواک آنلی بیتون می‏گوید:
شنیدن پژواک صدای کسی در خواب، بیانگر آن است که روزهای بدی پیش رو دارید.
پس مانده غذا آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پس مانده های غذا در خواب ، علامت آن است که در رابطه با مسایل اجتماعی شکست خواهید خورد و احساس نومیدی خواهید کرد .
پست منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پست و پاکت در خواب تعبیر یکسان دارد و کلا خبر است و امید. انتظاراتی که در بیداری داریم در خواب به صورت پاکت یا باجه پست ویا پست خانه یا پست چی ظاهر می شوند. همه این ها گویای برخورد ماست در آینده با غیر منتظره ها و حوادثی که پیش می آیند در حالی که ما انتظارشان را نداریم یا منتظر و چشم به راه چیزی هستیم که رسیدن آن دیر پائیده. اگر پاکتی سر بسته و تمبر دار یامهر شده به دست شما دادند رازی می شنوید و خواب شما می گوید در روزهای آینده رازی پنهان نزد شما فاش می شود که کسی دیگر از آن خبر ندارد یا مصلحت نیست دیگران بدانند. اگر پاکتی داشتید که مهر و تمبر نداشت و سر آن باز بود خبری می شنوید که گفتن آن به دیگران بلامانع است. اگر در خواب دیدید که پاکت سربسته و مهر شده را گشودید از غصه و غمی فراغت می یابید.
محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی که سواد ندارد پاکت و نامه ای را دریافت کند خبری است از زمان مرگ او، اما این درست نیست چرا که در زمان ما نامه و پاکت را برای اشخاص باسواد نمی فرستند چه بسا برای بی سوادان هم پاکت هائی می رسد. پست چی مبشر خبر است. اگر از باجه پست بسته یا پاکتی دریافت داشتید سودی می برید و پولی به دست می آورید وا گر پاکتی به باجه پست دادید یا در صندوق افکندید به کسی اعتماد می کنید.
پستان درخواب دختر است و آن چه در پستان بیند، از زیادت و نقصان و صلاح و فساد آن،جمله بر دختران کند. اگر بیند از پستانش شیر روان شد، دلیل که بر دخترش نعمت و روزی فراخ شود و مال حلال یابد. اگر بیند بدل شیر از پستانش خون روان شده بود، دلی که مال حرام یابد. اگر بیند که پستان او بیش از اندازه فرود آویخته بود، دلیل که دختری یابد. اگر مردی بیند در پستان او شیر جمع شده بود، اگر زن ندارد، زن خواهد و فرزندش آید. اگر زن دارد غنی شود. اگر این خواب را عجوزه بیند، دلیل است بر درویشی وی. اگر زن جوان این خواب را بیند، دلیل که عمرش دراز است. اگر دختری بیند، دلیل که در خوردی بمیرد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر مردی بیند که پستان مردی می مکد، دلیل که بیمار شود. اگر زنش آبستن بود، پسر آورد. اگر زن بیند که از پستان میخورد، دلیل که کار دنیا بر وی بسته شود.
جابر مغربی گوید:
پستان مرد در خواب، زن او است و پستان زن، دختر وی. اگر زنی بیند پستان او بریده است، دلیل که دختری بمیرد. اگر مردی بیند که بریده است، زنش بمیرد. اگر زنی بیند در زیر پستان، پستانی دیگر برآمد، دلیل که دختر آورد. اگر بیند هر دو پستان او بزرگ شده بود، دلیل که احوال فرزندانش نیکو است، یا دختر را به شوهر دهد. اگر بیند از هر دو پستان خود شیر می خورد، دلیل است که او را غم و ملامت رسد. اگر بیند از پستان وی شیر به شکم او می شد، دلیل او رازیانی رسد. اگر بیند که یک پستان بسوخت، دلیل که دخترش را شغلی افتد از پادشاهی. اگر بیندبر مالش زیادت شود، لیکن با مردمان ملامت است.اگر زنی بیند که او را پستان آویخته بودند، دلیل که از حرام پسری آورد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پستان در خواب بر پنج وجه است.
اول: فرزندان.
دوم: دختران.
سوم: خادمان.چهارم: دوستان.
پنجم : برادران.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
معبران پستان را در خواب دختر تعبیر کرده اند و شیری که از پستان می تراود نوشته اند که نعمت است که باز به همان دختر باز می گرددو مربوط می شود. خون به جای شیر از پستان، مالی است حرام و پولی است غیر مشروع که از طریق غیر مجاز تحصیل می گردد و برخی از معبران نوشته اند مال یا غنیمتی است که با رنج و ستیز به دست می آید اگر زنی در خواب ببیند به جای شیر از پستانش خون می تراود از طرف دخترش به او رنج و ملال می رسد. اگر مردی ببیند که پستانش شیر آورده چنان چه مجرد باشد عاشق می شود و ازدواج می کند و اگر متاهل باشد به نعمت و ثروت می رسد. برای زن و دختر جوان دیدن این خواب کاملاطبیعی است و نشانه سلامت و عمر طولانی است. برخی از معبران نوشته اند پستان مرد در خواب همسر او است و پستان زن دختر او و پستان دختر سلامت و عشق و احساس او. اگر زنی ببیند که پستان او را بریده اند جان و سلامت دخترش در خطر است و خواب از یک حادثه نامیمون خبر می دهد و اگر دختری ببیند که پستان او را بریده اند در عشق شکست می خورد و در مراحل احساسی که در پیش دارد کامیاب نمی شود.
آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پستان حیوانات شیرده در خواب، بیانگر آن است که شما دچار ضرر و زیان مالی می‏شوید.
پستان بند محمد بن سیرین گوید:
پستان بند در خواب، زن را عز و مرتبت و کامروائی بود و مردان را زخم تازیانه و غم واندیشه بود. اگر زنی بیند که پستان بند نو و تازه داشت، دلیل بود که عز و مرتبت یابد و به کام رسد. اگر زنی بیند که پستان بند داشت، دلیل بود که مال و نعمت یابد و شادمان گردد. اگر مردی بیند، دلیل بر خذلان و نامردای از همگان است.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
داشتن پستان بند برای زنان امری است عادی که بر زیبایی و تناسب آنها می افزاید و برای مردان غیر طبیعی است و زشت. در خواب نیز همین معنی را می رساند چون اگر مردی در خواب ببیند که پستان بند بسته با آشفتگی کارها و نابسامانی امور شغلی رو به رو می شود بی آن که جنبه مالی و مادی داشته باشد ولی اگر زنی ببیند که پستان بند بسته برای او شعفی پیش می آید مخصوصا پستان بند نو و سفید باشد. تعارف پستان بند به دیگری تامین شرف و آبروست برای هدیه گیرنده. اگر زنی به زنی دیگر پستان بند تعارف کند یا برای او از بازار بخرد عملی می کند که در نتیجه به گیرنده پستان بند سودی اخلاقی می رسد نه مالی و چنانچه این پستان بند به مردی تعارف شود کاری انجام می گیرد که به حیثیت و آبروی او خدشه وارد می آید. پستان بند برای دختران جوان نوید عشق است ولی برای پسران جوان نامطلوب است. کرست نیز از پوشش های مخصوص خانم ها است و دیدن آن در خواب برای مردان خوب نیست. چنانچه مردی در خواب ببیند که کرست بسته یا کرست خریده که نمی داند به چه کارش می آید نشان آن است که نزد مردم شرمنده می شود و عملی خلاف انجام می دهد که شایستگی سرزنش و ملامت پیدا می کند. اگر خانمی در خواب ببیند که کرست نو بسته چنانچه مجرد باشد خواستگار پیدا می کند و اگر شوهر داشته باشد نزد شوهرش محبوبیت می یابد کرست کهنه تعبیر معکوس دارد و چنانچه خانمی ببیند کرست پاره و نامناسبی دارد از چشم شوهرش می افتد. اگر زنی در خواب ببیند از شوهرش کرست هدیه گرفته صاحب فرزند می شود.
پستچی لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پستچی در خواب، نشانه‏ی شادی و خوشحالی است. اگر خواب ببینید که با یک پستچی برخورد می‏کنید، بیانگر شنیدن اخبار مهم و شادی بخش است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید پستچی نامه هایی به شما می دهد ، نشانة آن است که به زودی اخباری شادی بخش خواهید شنید .
۲ـ شنیدن صدای سوت پسیتچی در خواب ، علامت مهمان ناخوانده است .
۳ـ اگر خواب ببینید پستچی ب آنکه نامه ای به شما بدهد از کنار خانة تان می گذرد ، نشانة آن است که دچار اندوه و نومیدی خواهید شد .
۴ـ اگر خواب ببینید به پستچی نامه ای می دهید تا برایتان پست کند ، نشانة آن است که در اثر حسادت به دیگران رنج خواهید برد .
۵ـ گفتگو با پستچی در خواب ، علامت آن است که وارد ماجراهای رسوایی آور می شوید .
پستخانه لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که به دنبال پستخانه‏ای هستید، بیانگر شرکت در یک مهمانی دوستانه است.
آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پستخانه در خواب ، نشانة با اطلاع شدن از خبرهایی نامساعد است .
پسته منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پسته در خواب اشتغال ذهنی و فکری است که گاه می تواند سرگرم کننده یا امید بخش هم باشد. دیدن پسته در خواب به این معنی است که فکر می کنید و چنانچه دیدید ظرفی پسته مقابل خویش دارید خواب شما می گوید که در روزهای آینده ذهن و فکری مشغول خواهید داشت و به چیز یا چیزهایی که پیش می آیند فکر می کنید. اگر زن ها در خواب پسته ببینند غیبت می کنند و پشت سر این و آن حرف می زنند. چنانچه ببینید که کسی پسته به شما داد باعث آشفتگی خاطر شما می شود و اگر دهنده پسته آشنا باشد موضوع خانوادگی است. پوست پسته بدون مغز در خواب غم است و نتیجه مایوس کننده یک کار به خصوص که انجام می دهید. اگر ظرفی پر از پوست پسته در خواب دیدید در کاری شکست می خورید ولی اگر مغز پسته دیدید توفیق خواهید یافت و بدون زحمت زیاد سودی قابل توجه عایدتان می شود. اگر مردی زن دار و متاهل ببیند که همسرش به او مغز پسته تعارف می کند صاحب فرزند خوب رو و باهوش و فراستی می شود. درخت پسته خانواده پرهیاهو و شلوغ است. چنانچه مردی سالمند ببیند که در خانه اش درخت پسته روئیده و بار پسته تازه دارد همه افراد خانواده اشت یک جا جمع می شوند و موردی پیش می آید که گرد هم می آیند و زیاد جر و بحث می کنند. اگر دختر جوانی ببیند که مغز پسته می خورد عاشق می شود و ازدواج می کند اما ازدواج او بعد از حرف های زیاد و گفتگوی طولانی انجام می پذیرد. زنها اگر از یکدیگر مغز پسته بگیرند حرف است و چیزهایی است که درباره هم می گویند. به هر حال دیدن پسته در خواب فکر است و اشتغال ذهنی و اگر در جائی دیدید که پسته را غم و غصه نوشته اند درست نیست و ثابت نشده است.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دید جوزوپسته وبادام و فندق و میوهای دیگربامرد سفید با گفتگوی بسیار و مناقشه در میان ایشان واقع شود
پستی و فرومایگی آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید که آدم پستی هستید، به این معنی است که برای رسیدن به هدفتان دچار مشکلی می‏شوید. اگر خواب ببینید که دیگران شما را پست می‏خوانند، بیانگر دعوا و مشاجره با دوستان است.
پسر لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پسر خودتان در خواب، نشانه‏ی آن است اوقاتی شاد پیش رو دارید.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر پسر خود را به خواب ببینید ، علامت آن است که پسرتان با افتخارات عظیمی که به دست می آورد ، باعث افتخار شما خواهد شد .
۲ـ اگر مادری خواب ببیند پسرش در چاه افتاده است ، نشانة آن است که از زیان و بیماری ، شدیدأ اندوهگین خواهد شد . اما اگر بتواند در خواب پسر خود را نجات بدهد ، نشانة آن است که خطر از کنار گوش او خواهد گذشت .
پشت محمد بن سیرین گوید:
پشت در خواب دیدن، مردی بود که از او قوت و یاری و پناه طلبد. اگر بیند پشت او بشکست، دلیل است آن کس که پشت و پناه او بود، از دنیا رحلت کند. اگر بیند که زخمی به پشت او رسیده، دلیل است که رنجی و آفتی بر کسی رسد که پشت و استظهار او بود.
ابراهیم کرمانی گوید:
مهره های پشت او، قوت و فرزند بود و هر صلاح و فساد که در مهره های پشت بود، تاویلش بر قوه و فرزندان بیننده خواب رسد. اگر بیند که پشت او درشت و با قوت بود، دلیل است که او را فرزندی به تن قوی و دانا و عاقل بود. اگر بیند چیزی بر پشت گرفت، دلیل که به قدر آن گرانی و غم و اندوه به وی رسد. اگربیند که مرده بر پشت گرفت، دلیل است که مونت کسان مرده به وی است. اگر بیند پشت وی برگشت، دلیل است که حال او بد شود.
جابر مغربی گوید:
پشت دشمن به خواب دیدن، ایمنی بود از شر دشمن و دیدن پشت زن، دلیل برگشتن دنیا است.
اسماعیل بن اشعث گوید:
پشت به خواب دیدن، برادر بود. اگر بیند که پشت او بشکست، دلیل که برادرش بمیرد. اگر بیند پشت او همی درد می کرد، دلیل است که وی را از برادر یا از مهتر غم و اندوه رسد. اگر بیند که به سبب علتی پشت او را داغ کردند، دلیل است بر صلاح دین و دنیای وی. اگر بیند که پشت به دیوار داد، دلیل است که به سفر رود و مال حاصل کند.
حضرت امام محمد صادق فرماید:
پشت به خواب دیدن بر دوازده وجه است.
اول: قوت ونیرو،
دوم: برادر دینی،
سوم: یاروهمدم ،
چهارم: پادشاه،
پنجم: وزیر،
ششم: حجت ودلیل وبرهان،
هفتم: پدر،
هشتم: برادر،
نهم: پسر،
دهم: مال،
یازدهم: یاری دادن
دوازدهم: جد پدر
معبران گفته اند: دیدن پشت، کافران را ایمان بود و فاسقان را توبه و جادو را اسلام و منافق اخلاص.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پشت، در خواب فرزند و برادر است و چنان چه بیننده خواب فرزند و برادر نداشته باشد دوست است. ما طبق معمول به فرزندان خویش دلبستگی امید وارانه ای داریم و چنین می انگاریم که در سنین پیری فرزند پشت و پناه است همین طور برادر که بعد از پدر و مادر به انسان از هر کس دیگر نزدیک تر و به طور طبیعی و غریزی صمیمی تر است. چنان چه فرزند یا برادر نداشته باشیم روی دوستان خود این طور حساب می کنیم. این باور درست یا نادرست هر چه هست در خواب های ما به صورت پشت ظاهر می شود و شکل می گیرد. اگر در خواب ببینیم که پشتی سالم و خوش رنگ و عضلانی و بدون لکه و خال و زگیل داریم خواب ما می گوید که به آن سه مورد می توانیم دل خوش و امیدوار باشیم. فرزند و برادر و دوست سالم و خوشبخت و مسروری داریم که برای بیننده خواب نیز می تواند مفید و موثر باشند. اگر در خواب ببینیم یا حس کنیم که پشت ما زخمی پدید آمده یا پشت ما لاغر و نحیف شده برای یکی از آن سه که گفته شد ملال و اندوهی پیش می آید. مهره های ستون فقرات که از ناحیه پشت دیده و احساس می شوند مطلقا فرزندان هستند که قوام ما بر آن ها است و اگر فرزند نداشته باشیم برادر و دوست هستند. قوت و ضعف مهره های ستون فقرات از ناحیه پشت قوت و ضعف مادی و معنوی فرزندان یا برادران و دوستان است با محاسبه اتکائی که ما بر آن ها داریم و روابط بیننده خواب با ایشان که خواب در این حالات می گوید می توانیم روی آن ها حساب کنیم یا نه و وضع ایشان در آینده چگونه است. مهره های محکم و برجسته و پر قدرت از قوت فرزندان خبر می دهد یا برادران و دوستان که ما به ایشان نیازمند می شویم. اگر دیدیدم که باری به دوش می کشیم و پشت ما در اثر فشار و سنگینی بار خسته شده به فرزند یا برادر و دوست خود تحمیل می کنیم و فشاری بیش از حد توانائی بر آن ها وارد می آوریم. اگر پشت ما زگیل و زخم یا لکه ماه گرفتگی بود و این را در خواب احساس کردیم و دانستیم که چنین چیزی بر پشت ما پیدا شده یکی از آن ها که گفته شد بیمار می شود و اگر حس کردیم که شلاق خورده ایم و اثر شلاق باقی مانده حادثه ای برای آن ها اتفاق می افتد که خوب نیست.
آنلی بیتون می‏گوید:
مشاهده‏ی پشت خود در خواب، بیانگر داشتن لحظات خوشایند است. اگر در خواب پشت کسی را لخت ببینید، یعنی خطری شما را تهدید می‏کند. اگر در خواب کسی پشتش را به شما بکند، به این معنا است که دشمناتان می‏کوشند تا به شما صدمه برسانند.
پشت بام هانس کورت می‏گوید:
دیدن پشت بام در خواب، بیانگر رسیدن به خوشبختی است. سقوط از پشت بام در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که دچار مشکلی می‏شوید. اگر خواب ببینید که در پشت بامی خوابیده‏اید، به این معنا است که دشمنانتان نمی‏توانند به شما آسیب برسانند.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید بر پشت بام خانه ای ایستاده اید ، علامت آن است که به سعادتی بی کران دست خواهید یافت . اما اگر احساس کنید از پشت بام سقوط می کنید ، نشانة آن است که در زندگی هیچ تکیه گاه محکمی نخواهید داشت .
۲ـ اگر خواب ببینید بام خانه ای در حال فروریختن است ، علامت آن است که با مصیبتی ناگهانی مواجه خواهید شد .
۳ـ اگر خواب ببینید سقف خانه ای را تعمیر می کنید ، نشانة آن است که به سرعت بر ثروت شما افزوده خواهد شد .
۴ـ خوابیدن بر پشت بام در خواب ، علامت آن است که از گزند دشمنان همواره محفوظ خواهید ماند .
پشت سر لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب پشت سر یک زن باشید، یعنی اخبار مهمی به گوشتان می‏رسد. اگر در خواب پشت سر یک مرد باشید، به این معنا است که دچار گرفتاری می‏شوید. اگر پشت سر یک بچه باشید، بیانگر آن است که از گزند دشمنان در امان می‏مانید.
پشته محمد بن سیرین گوید:
اگر دید که در پشته زمین هامون نشسته بود، یا بر پشته کوهی، دلیل است بر مردی بزرگوار، که شرف و منزلت یابد و شرف و منزلت وی به قدر فراخی آن زمین بود که پیرامون کوه است. اگر بیند بر سر آن پشته ایستاده بود، دلیل است که به نزدیک مردی بزرگ شود و از وی مال و حرمت یابد. اگر بیند آن پشته ملک و موضع او است، دلیل که مردی بزرگ او را قهر کند و نعمت و مال او بستاند و به جای او مقیم شود. اگر بیند بعضی از آن پشته ملک اوست، دلیل که به قدر آن، نعمت و مردی بزرگوار بی حرمت گردد و مضرت بیند. اگر بیند بر آن پشته به دشواری و زحمت بالا همی رفت، دلیل که غم و اندوه بدو رسد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پشته دیدن درخواب بر چهار وجه است.
اول: بلندی و والائی.
دوم: مال.
سوم: قوت ونیرو.
چهارم: تنومندی.
پشتی منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پشتی در خواب حرفه و شغلی است که داریم یا پولی است که دور از چشم دیگران اندوخته ایم و یا در آینده می اندوزیم و جمع می کنیم. اگر در خواب دیدید که به پشتی و مخده تکیه داده و نشسته اید و احساس آرامش و راحت می کنید به آن معنی است که می توانید به کار خودتان و شغل و حرفه هنری که دارید پشت گرم و امیدوار باشید و در آینده چنان اطمینانی برای شما حاصل می گردد که نگرانی های شما رفع می شود. اگر بیکار باشید مشغول کار می شوید. اگر تهی دست هستیم به پول و نعمت می رسیم و چنانچه بیمار باشیم شفا می یابیم. اگر دختر جوانی در خواب ببیند که به پشتی تکیه داده شوهر می کند و شوهر خوبی نصیب او می شود که می تواند به او مستظهر باشد. اگر پسر مجرد و جوانی در خواب ببیند که پشتی دارد یا به پشتی تکیه داده و نشسته مورد حمایت قرار می گیرد و کسی به او کمک می کند. اگر پدر یا مادر سالمندی در خواب ببیند که بالای اتاق نشسته و به پشتی تکیه داده فرزندانش به قوت مالی می رسند. اگر کسی در خواب ببیند که به پشتی تکیه داده که آن پشتی متعلق به خودش نیست شریکش یا دوستش به یاری و مدد کاری او می شتابد و اگر پشتی متعلق به خودش باشد باید شخصا پیروزی حاصل می کند. پشتی برای زن و شوهر است و چنان چه زنی در خواب ببیند که روبه روی پشتی نشسته و به آن تکیه نداده با شوهرش اختلاف پیدا می کند. اگر زنی ببیند که پشتی خودش را می شکافد یا پاره می کند و یا می فروشد و یا به دیگری می بخشد از شوهرش طلاق می گیرد. همین طور است اگر زنی ببیند که پشتی خانه اش سوراخ شده یا بخشی از آن سوخته و اگر ببیند پشتی خانه اش لکه دار و کثیف شده شوهرش بیمار می شود. اگر بیماری ببیند که به پشتی تکیه داده و روز است و آفتاب در اتاق می تابد از بیماری شفا می یابد. بخشیدن یا فروختن پشتی خوب نیست.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پشتی در خواب، نشانگر آن است که حقایق را قبول خواهید کرد. اگر خواب ببینید که بر روی پشتی نشسته‏اید، نشانه‏ی آن است که از شنیدن حقایق ناراحت می‏شوید.
پشم محمد بن سیرین گوید:
پشم در خواب دیدن از همه وجهی، مال حلال و روزی بود و پشمی که بافته نباشد، بهتر بود و نیکوتر. اگر بیند که پشم داشت یا کسی بدو داد یا بخرید یا به موقع خویش است، دلیل است که به قدر آن او را مال حاصل شود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که پشم از خویشتن دور همی انداخت، دلیل است که مال خود را تلف کند. اگر بیند که پشم را همی سوخت، دلیل است که مال خود را هزینه کند. اگر بیند که بر تن او جامه پشمین است، دلیل که او را مال از زنان حاصل شود. اگر بیند جامه پشمین یا پنبه خرید یا بستری از پشم داشت، دلیل که زنی توانگر بخواهد.
جابر مغربی گوید:
پشم اشتر در خواب، مال بود از قبل پادشاه، معبران گویند میراث بود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پشم در خواب دیدن نیکو است و میمنت دارد. پشم ارزنده ترین محصولی است که از گوسفند عاید ما می شود لذا در خواب نیز نمی تواند بد باشد. پشم را معبران در خواب روزی و نعمت تعبیر کرده اند و به وجهی دیگر اندوخته و پولی است که زائد بر خرج روزانه کنار نهاده ایم. داشتن پشم و خریدن و هدیه گرفتن پشم در خواب کسب مال و تحصیل روزی و نعمت فراوان است به همان مقدار که پشم را در خواب دیده اید. اگر مختصری پشم در بقچه داشته باشید پول کمی به دست می آورید و اگر عدل های بزرگ پشم را در خواب دیدید که روی هم چیده اید و دانستید که همه به خودتان تعلق دارد مال هنگفتی نصیب شما می شود. رسن یا طناب پشمی در خواب پیچیدگی کارهاست از نقطه نظر مالی و چنان چه در خواب ببینیم که کسی از پشم طناب می بافد نشان آن است که در کار او نوعی گره و آشفتگی پدید می آید و اگر احساس کردید که آن طناب به شما تعلق دارد یا برای شما بافته می شود و یا خودتان بافنده چنین طنابی از پشم هستید گرفتگی و گره کار به شما ارتباط می یابد. اگر در خواب پشم نبافته ببینید بهتر است تا پشم بافته شده و چنان چه ببینید که مقداری پشم از دکانی خریده اید یا از طریق دیگر به دست آورده اید همان طور است که گفته شد تحصیل مال است و آن مالی است حلال و بدون خدشه و غش. اگر کسی مقداری پشم به شما داد که ببافید شما را به کاری سرگرم می کند و شغلی در اختیار شما قرار می دهد که سود بخش است. اگر دختر جوانی ببیند که دوک میریسد شوهر می کند و اگر ببیند از پشم پارچه می بافد شوهری پول دار نصیب او می شود. بستر پشمی و تشکی که از پشم درست شده باشد زن و همسر پول دار است و این خواب نیکو است. اگر جوان مجردی خواب ببیند، خواب او خبر می دهد که همسری پول دار و صاحب شخصیت و دولت نصیب او می شود. اگر جوانی در خواب ببیند که یک گونی یا یک عدل پشم دارد پول دار می شود. اگر زنی ببیند که تشک یا پشتی خود را شکافته و می خواهد با پشم پر کند و بدوزد شوهرش به وسیله او یا به کمک دیگری پول دار می شود. بافتن نخ از پشم رشته امید است که به پول و ثروت منتهی می گردد. چنان چه در خواب ببینید که پشم را می سوزانید یا دور می ریزید خواب شما خبر می دهد که مال خود را از بین می برید و زیان می بینید و اگر در خواب دیدید که پشم را گلوله، گلوله می کنید و می اندازید خبر از این است که پول خود را به بیهودگی خرج می کنید. چنان چه در عالم خواب ببینید که گوسفندی دارید و پشم آن حیوان را قیچی می کنید، اگر گوسفند ماده باشد زنی به شما سود می رساند و اگر بز باشد مردی برای شما مفید واقع می شود و اگر ببینید که بدن خودتان مثل گوسفند پشم در آورده به شدت گرفتاری مالی پیدا خواهید کرد و به هر صورت پول برای شما ملال آور می شود به طوری که ممکن است آبرویتان را مورد مخاطره قرار دهد. پشم چرک و کثیف در خواب زیان مالی است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پشم در خواب ، علامت آن است که از فرصتهایی مطلوب برای پیش بردن خود سود خواهید برد .
۲ـ دیدن لباسهای پشمی و کثیف در خواب ، علامت آن است که از کسانی تقاضای کار می کنید که از اصول اخلاقی شما بیزارند .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که پشمی را قیچی می‏کنید، بیانگر رسیدن به ثروت فراوان است.
پشه محمد بن سیرین گوید:
پشه، مردی ضعیف و خوار و ناکس است و کاری اندک و حقیر کند. اگر بیند با پشه جنگ می کرد، دلیل که با مردی ضعیف خصومت کند. اگر بیند پشه به گلوی او فرو شد، دلیل که با مردی حقیر به کاری حقیر مشغول شود و از او اندک چیزی بدو رسد. اگر بیند پشه بسیار بر تن او جمع شدند و او را می گزیدند، دلیل که بر زبان مردم عوام افتد و از ایشان به وی مضرت رسد، زیرا که پشه خون مردم را می مکد. اگر بیندپشه درگوش یا در بینی او فرو شد و از او رنج و گزند یافت، دلیل که از مردم ضعیف بدو رنج رسد و گزند.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که پشه بسیار به خانه او در آمدند، دلیل که او را غم و اندوه رسد. اگر بیند که پشه گان غلبه کردند و درخانه او جمع شدند، دلیل که بر دشمن ضعیف ظفر یابد. اگر بیند که پشه در بینی او شد و بیرون نیامد، دلیل که در محنت و بلا گرفتار شود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پشه حشره ای است بی مقدار و ضعیف اما مزاحم وزیان آور که گاه موجب بروز بیماری می شود. پشه در خواب های ما سمبل انسان هایی قرار می گیرد که بر مبنای جهل و نادانی یااز طریق دوستی و یا از راه دشمنی زحمت و رنج فراهم می آورند و بسا موجب تباهی انسان می گردند.ما معمولا یک پشه در خواب نمی بینیم مگر در شرایط خاص. گاه می بینیم که اتاق محل زندگی ما پشه دارد یا پشه ها در فضای خانه ما وزوز می کنند. این نشان دهنده بیم و هراسی است که از بد دهنی و کج اندیشی مردم کوچه بازار داریم. پشه انبوه تجسمی است از قضاوت سطحی جاهلان و بی خردان که قدرت ندارند اما با سخن یاوه خویش موجبات گرفتاری ما را فراهم می آورند یا کدورت و ملال می دهند. اگر دیدیم پشه یا پشه ها ما را می گزند نشان آن است که کسی یا کسانی درباره ما بد می گویند یا بد قضاوت می کنند چه در گفتار خود صدیق باشند و چه بر خلاف واقع بد بگویند. اگر ببینیم پشه ای وارد بینی ما شده از مردی احمق و ضعیف زیان می بینیم و حرف شخصی غیر مسئول موجب دردسر ما می شود. اگر پشه به گوش ما وارد شد و در خواب حس کردیم که پشه ای دم گوش ما پرواز می کند یا وارد سوراخ گوش شده نشان آن است که کسی سعایت می کند و عمل او موجب ناراحتی می شود. اگر پشه ای را کشتید دشمنی ضعیف را از خود دور کرده اید.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پشه در خواب، بیانگر آن است موضوعی موجب ناراحتی شما می‏گردد. اگر خواب ببینید که پشه شما را گزیده، یعنی دشمنی به شما آسیب می‏رساند.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پشه در خواب ، نشانة آن است که بیهوده سعی می کنید و در مقابل حملات موذیانه دشمنان خود ایستادگی کنید .
۲ـ اگر خواب ببینید پشه ها را می کشید ، نشانة آن است که خانواده ای تشکیل خواهید داد و به ثروت و سعادت دست خواهید یافت .
پشیمان شدن لوک اویتنهاو می گوید :
پشیمان شدن : خبر خوش
پل محمد بن سیرین گوید:
پل در خواب پادشاه است یامردی بزرگ، که مردمان به سبب او به مراد برسند.
ابراهیم کرمانی گوید:
پل در خواب تاویلش نیکو باشد. اگر دید از پل گذشت، دلیل که از پادشاه او را عز و جاه رسد و از او منفعت بیند. اگر دید بنائی بر پل می نهاد و عمارت می کرد، دلیل که ولایت و شاهی یابد و مال بسیار او را جمع شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پل در خواب بر چهار وجه است.
اول: مردی است که همه مردمان را به کار آید و حاجت همه کس را روا کند.
دوم: پادشاه.
سوم: نیکوئی و کامرانی یافتن.
چهارم: مال بسیار حاصل کردن.
اگر بیند پل بیفتاد و خراب شد، دلیل است بر تباهی حال پادشاه و نقصان ملک او.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن پل در خواب خوب است به شرط آن که شکسته و ویران نباشد. هر چه پل بزرگتر و محکم تر باشد بهتر است به خواب بیننده اعتماد و اطمینان بیشتری می دهد در بیداری پل جاده یا راهی است که بر روی رود خانه یا دره و یا پرتگاه زده اند و وجود آن سبب می شود که ما بدون غوطه خوردن در آب یا پرت شدن در دره و پرتگاه به راه خویش ادامه دهیم و به زمین محکم و بی خطر برسیم. در خواب ما نیز پل همین معنی را می رساند و چون در رویای خویش پل ببینیم لاجرم باید بدانیم که خطری هست که پل برای ایجاد امنیت نسبت به آن است. لیکن باید دید در خواب بیننده خواب نسبت به پل چه وضع و موقعیتی دارد. چنانچه در خواب ببینیم که از روی یک پل محکم و استوار و بزرگ می گذریم همان طور که گفته شد بی تردید خطری ما را تهدید می کند که بزرگ قدرتمند و کریمی دستمان را می گیرد و از مرحله خطر عبور می دهد و به سر منزل امنیت می رساند. اگر کارمند و حقوق بگیر باشیم موقعیت شغلی بهتری می یابیم و چنانچه کاسب باشیم اعتبار پیدا می کنیم و نزد همگان مفتخر و معتبر می شویم. پل در خواب مردی است بزرگ و با قدرت که بیننده خواب با او برخورد می کند. پل ویران و شکسته، شکست و ناکامی است. پل لرزان، بی اعتباری و دلهره و تشویش است.ساخت پل خوب است. زیر پل قرار گرفتن خوب نیست.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پل در خواب به این معنا است که در آینده موفقیت زیادی نصیبتان می‏شود. اگر در خواب ببینید که از پلی می‏گذرید، یعنی خطری شما را تهدید می‏کند که باید بیشتر مواظب خود باشید. افتادن از پل بیانگر بروز مشکلات است. اگر خواب ببینید که پلی قدیمی پیش رویتان است و قصد عبور از آن را دارید، نشانه‏ی آن است که برای انجام کاری خود را به خطر می‏اندازید.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید پلی بزرگ ویران شده است ، نشانة آن است که به خاطر از دست دادن عزیزی پریشان و درمانده می شوید .
۲ـ دیدن پلی شکسته در خواب ، برای جوانی نشانة ناامیدی در آرزوهاست .
۳ـ اگر در خواب از پلی بگذرید ، دلالت بر آن دارد که بر مشکلات غلبه خواهید کرد به شرط آنکه بیشتر مراقب اطراف خود باشید .
۴ـ اگر خواب ببینید پلی مقابل پای شما نمایان می شود ، دلالت بر آن دارد که باید از ستایش افراد بی وفا بپرهیزید .
پل صراط یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن گذشتن از پل صراط علم شروع کند
دیدن پل صراط هوسلطان بود
پل عابر پیاده آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید از روی پلی که بر رودخانة زلالی زده اند ، عبور می کنید ، علامت آن است که کاری لذت بخش و پرمنفعت به دست می آورید . اما اگر آب رودخانه گل آلود باشد ، نشانة زیان و پریشانی موقتی است .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند از روی پلی که بر رودخانة زلالی زده اند عبور می کند ، نشانة آن است که با همسری که اخلاقی معتدل دارد ازدواج خواهد کرد . ولی اگر آب رودخانه گل آلود باشد ، با همسری عصبانی ازدواج می کند.
۳ـ اگر زنی خواب ببیند از روی پلی ، در آب پاکیزه رودهانه می افتد ، علامت آن است که دوران بیوه بودن او با ازدواجی به پایان می رسد . اما اگر آب زلال و پاکیزه نباشد ، نشانة آینده ای تاریک خواهد بود .
پلاس ابراهیم کرمانی گوید:
پلاس درخواب دیدن، درویشی بود مصلح و پارسا و دیندار و از قول و مال با امانت، اگر بیند پلاسی پوشیده داشت، دلیل که او را باچنین مردی صحبت افتد و از او خیر و منفعت یابد. اگر بیند پلاس بسیار داشت، دلیل که به قدر آن او را نعمت حاصل شود، معبران گفته اند: پلاس مالی حلال است، اگر به خواب دید پلاس نو یافت، دلیل که زن پارسای توانگر بخواهد و از او خیر و منفعت بیند. اگر مردی بیند پلاس نو بخرید، دلیل که کنیزک پارسا بخرد و از او خیر و منفعت یابد.
پلک منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پلک در خواب برای زن شوهر است و برای مرد همسر پاک و قابل اعتماد و خوب و مژگان فرزند است. چنانچه در خواب ببینید که پلک و مژگان سالم و خوب دارید که بر زیبایی چهره شما می افزاید همسر و فرزندان معتمد و سالم خواهید داشت و نشان آنست که می توانید برایشان متکی و مستظهر باشید. برای دختران جوان پلک و مژگان نیکنامی و آبروست و چنانچه دختر جوانی در خواب ببیند که پلک و مژگان زشتی دارد مطمئن باشد که اطرافیان پشت سر او بد می گویند و او را دختر قابل اعتنایی نمی دانند. پلک مجروح، بیماری زن یا شوهر است به همان نسبت که گفته شد و چنانچه مردی در خواب ببینند پلک چشم او زخم یا زگیلی دارد همسرش بیمار می شود یا بین زن و شوهر اختلاف ایجاد می گردد. داشتن مژگان سفید در کنار موی سر و ابروی سیاه رسوایی و بی آبرویی و بدنامی است. چنانچه کسی ببیند موی سرش سیاه است اما مژگانش سفید شده عملی مرتکب می شود که نزد مردم بی شخصیت می شود پشت سر او بد خواهند گفت.
پلکان آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ بالارفتن از پلکان در خواب ، نشانة سعادت و خوشبختی فراوان است .۲ـ افتادن از پله ها در خواب ، نشانة آن است که از روی حسادت از شما بیزار خواهد شد .
۳ـ پایین آمدن از پلکان در خواب ، نشانة آن است که روابط عاشقانة شما به شکست خواهد انجامید .
۴ـ دیدن پلکانی پهن و زیبا در خواب ، نشانة بدست آوردن شهرت و ثروت است .
۵ـ اگر خواب ببینید دیگران از پلکان پایین می روند ، نشانة آن است که اوضاع نامساعد جای فراغت و آسایش را خواهد گرفت .
۶ـ نشستن بر پله ها در خواب ، نشانة آن است که به تدریج بر ثروت شما افزوده خواهد شد .
اچ میلر می‏گوید:
اگر خواب ببینید که از پله برقی استفاده می‏کنید، یعنی برای رسیدن به هدف خود باید سخت تلاش کنید.
پلنگ یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن پلنگ از پادشاه نیکوئی بیند وحرمت بزرگ بدست آورد
محمد بن سیرین گوید:
پلنگ در خواب، دشمن قوی و توانا بود. اگر بیند که با پلنگ جنگ می کرد، دلیل که با دشمن خود خصومت کند و خصم را ظفر و غلبه بود، یعنی اگر پلنگ بر وی غالب شد، دشمن بر وی غالب گردد. اگر او بر پلنگ غالب شد. او بر دشمن غالب گردد. اگر بیندگوشت پلنگ همی خورد، دلیل که درجنگ و خصومت افتد، لیکن مظفر گردد و شرف و بزرگی یابد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند بر پلنگ نشست، دلیل است بر عز و جاه وی و دشمن راقهر کند. اگر بیند با پلنگ جنگ می کرد و هیچکدام بر یکدیگر ظفر نیافتند، دلیل که از پادشاه ترسی عظیم بدو رسد، یا بیماری صعب یابد و بعد از آن شفا یابد. اگر بیند شیر پلنگ همی خورد، دلیل که از دشمن ترسی بدو رسد و سرانجام ایمن شود. اگر بیند پوست پلنگ یا استخوان یا موی او را فراگرفت، یاکسی بدو داد، دلیل که از مال دشمن به قدر آن، چیزی بیابد. اگر بیند پلنگی را بکشت، دلیل که از اسلام روی بگرداند و در او هیچ خیر نباشد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پلنگ در خواب بر سه وجه است.
اول: دشمن قوی.
دوم: مال یافتن از دشمن،
سوم: ترس از پادشاه.
پله منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پله در زندگی روزمره ما وسیله ای است که ما را از محلی پست به جائی مرتفع می رساند. از گودال بالا می آورد یا از کف حیاط خانه به بام منتقل می نماید. همه چیز هایی که می توانند وسیله ترقی ما قرار بگیرند و در جامعه موجب تشخص باشند در خواب به شکل پله ظاهر می شوند از آن از آن جمله هستند پول، تحصیلات، هنر، هوش و فراست ذاتی، نسبت و پیوند های خانوادگی و غیره. چنانچه در خواب پله یا پله کان ببینیم با توجه به وضع و موقعیتی که داریم خودمان می توانیم تشخیص دهیم که خواب ما از کدام وسیله صحبت می کند و نشانی می دهد. چنانچه در خواب ببینیم که بالای پلکان هستیم خواب ما می گوید که ترقی می کنیم و پیشرفت حاصل می نمائیم و اگر در خواب دیدیم که از پله فرود می آئیم تنزل و تخفیف مقام پیدا می کنیم. اگر پله در جائی تاریک بود مشکلات ما را نشان می دهد و اگر پله سست بود تردید و فقدان اراده و همت خود ما است. پله باریک و طولانی نشان دهنده صعوبت راهی است که در پیش دارید و این ناگزیر باید وقت زیادی صرف کنید و رنج بسیار بکشید تا به مقصود برسید. نرده های اطراف پله ها فرزندان و دوستان هستند و چنانچه از پله ای بالا می رفتید یا پایین می آمدید که این طرف آن طارمی داشت و طرف دیگر پرتگاه بود خواب شما می گوید که به یکی از این دو می توانید امیدوار و دل گرم باشید. اگر دوست دارید دوستتان به کمک شما می شتابند و چنانچه فرزندان بزرگ دارید آن ها پشت و حامی شما خواهند بود. برای زنان، طارمی پله ها شوهر و فرزندان هستند. چنانچه در خواب دیدید که به سرعت و شتاب از پله ای بالا رفتید و آن جا چیزی را که می خواستید نیافتید خواب شما از بیهودگی تلاشی که می کنید حرف می زند و این که از زحمات خود سودی نمی برید و ناگزیر باید از نو کارها را شروع کنید.پله بی نهایت که تا اعماق آسمان وجود داشته باشد نیکو خوابی نیست. پلکان از سنگ و آهن باشد بهتر از پلکان آجری و خشتی و گلی است. پرت شدن از پلکان هم خوب نیست. اگر بالای پله بودید و به دعوت و اشاره کسی پائین آمدید فریب می خورید و زیان می بینید و اگر پائین بودید و به دعوت و اشاره کسی بالا رفتید فریب می خورید اما زیانی متوجه شما نمی شود.
لوک اویتنهاو می گوید :
پله های چوبی : پروژه های خود را کنار بگذارید
پلو منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پلو یا برنج پخته حاجت است. چنانچه در خواب دیدید که از برنج پلو می پزید یا دیگری برنج پخته و پیش روی شما نهاده حاجت شما روا می شود و به آرزویی که دارید می رسید که بیشتر جنبه مالی دارد نه معنوی. دادن برنج پخته یا پلو به دیگران برآوردن حاجت آنهاست و خوردن پلو بهره مندی از خیر و نیکی و نعمت است. اگر روی پلو زعفران ریخته بودند در راه رسیدن به هدفی که دارید ملال و اندوهی پیش می آید که زود رفع می شود. خوردن پلو با ترشی غم است. با ماست خشم است. با دوغ غم و اندوه است. چنانچه ببینید که پلو را با ماست می خورید حاجت شما برآورده می شود اما به علتی خشمگین می شوید. به هر حال دیدن پلو در خواب بد نیست. دختران جوان دم بخت اگر در خواب ببینند که پلو می خورند یا پلو پیش روی آنها نهاده اند و یا سر سفره ای نشسته اند که ظرف های پلو در آن چیده شده شوهر می کنند. خوردن پلو در خواب با مرغ بهتر از خوردن پلو با گوشت است. چنانچه در خواب دیدید که پلو می خورید اما پلوی شما شلتوک یا شن و ریگ دارد برای شما زحمت به وجود می آورند و کسی هست که خیانت می کند و دروغ می گوید.
پلیته ابراهیم کرمانی گوید:
پلیته افروخته در خواب، کارفرمائی است که در پیش مردمان بود و پیرامون وی گردند و خدمتش نمایند. اگر پلیته افروخته نباشد، تاویلش به خلاف این بود.
پلیس لوک اویتنهاو می گوید :
پلیس : غصه
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پلیس در خواب، بیانگر آن است که باید بیشتر مراقب خودتان باشید تا دچار اشتباه نشوید. اگر خواب ببینید که پلیسی به شما کمک می‏کند، نشانه‏ی آن است که با آگاهی اتفاق بدی را از خودتان دور می‏کنید.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید پلیس شما را به خاطر جرمی که مرتکب نشده اید دستگیر می کند ، علامت آن است که به شکل باور نکردنی از رقبای خود پیش می گیرید .
۲ـ اگر خواب ببینید پلیس شما را به خاطر جرمی که مرتکب شده اید دستگیر می کند ، علامت آن است که با حوادثی نامطلوب روبرو خواهید شد .
۳ـ اگر خواب ببینید پلیسی با دادن قول شرف در مقابل قاضی آزاد می شوید ، علامت آن است که در کارهای زندگیتان شاهد تغییرات و نواساناتی خواهید بود .
پماد لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پماد در خواب، بیانگر داشتن سلامت کامل است.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر دختری در خواب پماد درست کند، یعنی در کارهایش موفق است.
پنبه محمد بن سیرین گوید:
به خواب مال حلال است به قدر آن که دیده بود و پنبه دانه به خواب، دلیل بر مال است که آسان به دست آورد بی رنج و تعب.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پنبه به خواب بر سه وجه است
. اول:مال حلال.
دوم: منفعت.
سوم: سر بودن فزونی و برتری نسبت به دیگران.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پنبه در خواب خیر و برکت و خوبی است و سر رشته کارها و پیوند گسستگی ها. در مورد پنبه معبران اسلامی کمتر نوشته اند که علت آن معلوم نیست. دیدن پنبه در خواب خوب است مگر در دو حالت. یکی این پنبه نیم سوخته و سوخته باشد و یا چرک و کثیف که نخستین زیان مالی است و دومی کسالت و رنجوری و بیماری در غیر این دو صورت دیدن پنبه در خواب میمون و مبارک است. تشک پنبه ای زن و همسر نیک نفس خیر و خیرخواه است وپشتی و مخده پنبه ای دوستانی هستند که هم دستشان خیر است و هم زبانشان و در صورت لزوم به یاری و کمک شما می شتابند. دیدن مزرعه ای پر از گل پنبه امید پیروزی و موفقیت است و چیدن گل پنبه عشق است بخصوص برای دختران جوان جمع آوری غوزه های پنبه گردآوری مال است ولی این مال پاک و منزه نیست و باید تلاشی بکنید که بدون گرفتگی خاطر آن را تصاحب نمائید. لباس پنبه ای آبرو و احترام است بخصوص اگر سفید باشد نیک نامی و شرف است. لباس پنبه ای اگر سبز باشد فرح و شادی است که به زندگی شما وارد می شود. اگر پنبه به کسی دادید خیر شما به او می رسد و اگر پنبه از کسی گرفتید از جانب او سود می برید و متنفع می شوید. ریسیدن پنبه تعبیر کارهاست و چنانچه در خواب ببینید که پنبه را به نخ تبدیل می کنید با عقل و تدبیر اقدام به کاری می نمائید که برای شما منفعت همراه می آورد و نتیجه خوب دارد. بافتن پارچه از پنبه نیز همین تعبیر را دارد. روی هم رفته دیدن پنبه در خواب نیکو است مگر آن که چرک یا نیم سوخته باشد.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
کرباس وریسمان پنبه و گندم روزی حلال بود بعضی گویند اندک غم بود
دیدن پنبه وکرباس و مانند آن حشمت زیاد شود
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن مزرعة پنبه در خواب ، علامت به دست آوردن مقامی بزرگ و اوقاتی ثمر بخش است .
۲ـ اگر کشاورزی خواب مزرعة پنبه ببیند ، نشانة آن است که به ثروت و فراوانی دست می یابد .
۳ـ دیدن پنبه در خواب ، برای کارخانه دار نشانة آن است که از این کالا سود فراوان خواهد برد . اگر بازرگانی چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که در حرفة آنها تغییرات سود آور و ثمر بخشی اتفاق خواهد افتاد .
۴ـ دیدن پنبه های بسته بندی شده ، علامت به دست آوردن اوقاتی بهتر است .
۵ـ دیدن پنبه در حال رشد ، نشانة‌کسب ارزشهایی والا و پا گذاشتن به محیطهایی بهتر است .
پنجره لوک اویتنهاو می گوید :
نگاه کردن از پنجره : یک دیدار منتفی شده
وارد شدن از پنجره : شکست خوردن یک اقدام
بسته : موانع بر سر راه برنامه های ریخته شده
باز : حمایت آسان
نورگیر : اضطراب
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پنجره در خواب ، علامت آن است که تلاشهای شما برای رسیدن به آرزوهای درخشان ، نقش بر آب خواهد شد .
۲ـ دیدن پنجره های بسته در خواب ، علامت آن است که از عزیزان خود جدا خواهید شد .
۳ـ دیدن پنجره های شکسته در خواب ، علامت آن است که سوء ظن هایی مصیبت بار به شما هجوم خواهد آورد .
۴ـ نشستن بر لب پنجره در خواب، علامت آن است که قربانی حماقت خود خواهید شد .
۵ـ اگر خواب ببینید از پنجره وارد خانه می شوید ، علامت آن است که برای رسیدن به مقصود خود ، از ابزار و وسایلی نادرست استفاده می کنید .
۶ـ اگر خواب ببینید از پنجره ای فرار می کنید و به بیرون می روید ، علامت آن است که با درد سری دست به گریبان می شوید که شما را از حرکت باز می دارد .
۷ـ اگر در خواب از پنجره ای به بیرون نگاه کنید و چیزهایی عجیب به چشمتان بخورد ، علامت آن است که در پیش بردن شغل مورد علاقة خود با شکست روبرو می شوید .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پنجره‏ای باز در خواب، نشانه‏ی آن است که موفقیت‏های بسیاری پیش رو دارید. دیدن پنجره‏ای بسته در خواب، نشانگر بروز مشکلات است. اگر خواب ببینید که از پنجره به طرف بیرون پریده‏اید، ببیانگر بروز اختلافات است.
پنجه منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پنجه از یک طرف حمایت است و از طرف دیگر دوستی که هر دو در خواب است. اگر در خواب ببینید که پنجه در پنجه خویش افکنده اید خوب نیست بخصوص اگر نشسته و دستها را بر زانو حلقه کرده باشید. این حالت در خواب خوب نیست و خواب شما از غم و اندوهی که پیش می آید خبر می دهد ولی مشاهده پنجه های باز خودتان یا دیگری نیکو است.اگر کسی پنجه دست شما را گرفته بود و با محبت و ملایمت می کشید خوب است. اگر آن شخص غریبه بود کسی به شما کمک می کند و اگر آشنا بود کسی به شما نیاز دارد که از بستگان خود شمااست. اگر پنجه شما را با قدرت می کشید و می فشرد موردی برای مبارزه و روبه روئی پیش می آید و چنانچه کاسب باشید احتمالا یک رقابت حرفه ای در پیش دارید. اگر کسی پنجه شما را گرفته بود و نوازش می کرد وشما او را نمی دیدید و نمی شناختید کسی در صدد اغوای شما بر خواهد آمد. اگر پنجه کسی را از انگشت کوچک گرفته بودید کسی موی دماغ شما می شود و زحمت به وجود می آورد. اگر انگشت اشاره اش را گرفته بودید کسی شما را هدایت می کند.اگر انگشت انگشتری او را گرفته بودید عشقی سر راه شما قرار می گیرد. عکس این هم صادق است. روی هم رفته دیدن پنجه انگشتان در خواب نیکو است مگر آن که به هم انداخته و زانو را به بغل گرفته باشید
پند دادن محمد بن سیرین گوید:
اگر مردی بیند که کسی او را پند می داد، که در آن پند، او را صلاح دین و رستگاری آخرت بود، دلیل کند بر بشارتی که در آن خیر دین و دنیای او بود. اگر به خلاف بیند، دلیل بر فساد و تباهی دین و دنیای او بود.
جابر مغربی گوید:
پند دادن درخواب کسی را، اگر در آن صلاح دین است، نیک است و پند دهنده فرشته مقرب است، که بشارت دهد صاحب خواب را به خیرات، که بدو خواهد رسید، تا شکر آن بجای آورد و پند دادنی که در آن فساد دین است، پند دهنده آن دیو رجیم است، که او را خبر می دهد از فساد کار او و توبه باید کردن و به خدا بازگشتن، تا او را از شر و فساد نگاه دارد و از عذاب حق تعالی رسته گردد.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب ببینید که احتیاج دارید کسی شما را نصیحت کند، یعنی در کارهایتان دچار مشکل شده‏اید. اگر در خواب کسی شما را نصیحت کرد، بیانگر آن است که به مقامات بالایی دست پیدا می‏کنید. اگر زنی خواب ببیند که او را نصیحت اخلاقی می‏کنند، یعنی با یکی از دوستانش اختلاف پیدا می‏کند.
پنکه منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن پنکه در خواب فرح و شادی است اگر در فصل استفاده از پنکه باشد و در غیر فصل، مزاحمت است. چنانچه در خواب ببینید هوا گرم است و شما پنکه ای دارید که باد خنک می زند موجبی برای خوشحالی و شادی به دست می آورید و در روزهای آینده مسرور خواهید شد ولی اگر دیدید هوا سرد است و پنکه شما کار می کند، کسی برای شما دردسر و مزاحمت به وجود می آورد. خانم ایتانوس می گفت تمام چیزهایی که تمدن در اختیار نهاده اگر بجا و به موقع باشد در خواب خوب است و در غیر این صورت دردسر و زحمت و ناراحتی است که از آن جمله است پنکه. پنکه ای که خاموش باشد دلخوشی است و پنکه ای که نتوانید آن را به کار بیاندازید زحمت و ناراحتی است که پیش می آید و گویای تلاشی است که باید در روزهای آینده انجام دهید.
پنهان شدن لوک اویتنهاو می گوید :
پنهان شدن : تشویش
پنهان کردن چیزی : نیات بد
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید که خود را پنهان می‏کنید، بیانگر آشفتگی روحی شما است. اگر دختری در خواب چیزی را پنهان کند، یعنی مورد اتهام دیگران قرار می‏گیرد.
پنیر محمد بن سیرین گوید:
پنیر به خواب، اگر خشک باشد، مال اندک است که از سفر حاصل شود بیننده را و پنیرتر، مال بسیار است، که در حضر بدست آید.
جابر مغربی گوید:
پنیر تر مال و نعمت است که به آسانی بیابد و پنیر خشک سفری است با اندک منفعت. اگر کسی به خواب بیند نان با پنیر میخورد، دلیل که در سفری او را مالی اندک با غم و اندوه حاصل شود و بعضی از معبران گویند علتی بدو رسد، لکن زود خلاص شود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
همه چیزهایی که مایه می گیرند تا قابل مصرف و خوردن شوند در خواب های ما رزق و روزی و معاش و مایه و وسیله زینت هستند. مانند ماست ، پنیر، نان و برخی چیزهای دیگر. پنیر یکی از چیزهائی است که باید به آن مایه زد تا درست شود و در خواب پنیر را خشک می بینیم یا تر.ابن سیرین نوشته پنیر اگر خشک باشد و در خواب پنیر خشک ببینیم مالی اندک و مختصر در جریان سفر به دست ما می آید و چنانچه پنیر تر و تازه باشد پولی است که در محل خودمان و بدون تحمل رنج سفر حاصل می شود. در نفایس الفنون تصریح شده که هر چه از شیر فراهم می شود در خواب های ما گویای غم و اندوه است و پنیر یکی از مشتقات شیر است اما این به نظر درست نمی آید چون خود شیر، شیره جان حیوانی است حلال گوشت و چون گاو و گوسفند در خواب بد نیستند و هر یک به نحوی فراخی نعمت و روزی را نوید می دهند شیر هم خوب است و پنیر نیز نمی تواند غم آفرین باشد. در همین نفیس الفنون آمده که دیدن شیر حیوانات حلال گوشت در خواب خوب است و دیدن و خوردن شیر حیوانات حرام گوشت بد است. به هر حال دیدن پنیر در خواب نیکو است فقط باید دید چگونه عرضه می شود و چطور می بینیم. اگر پنیر تر و تازه و قالبی سفید در خواب دیدید که از دکانی خریداری کردید یا کسی به شما داد پول زیادی نصیب شما می شود یا سودی از دهنده پنیر و یا شخص دیگری می برید. پنیر له شده و خرده پنیر دست مالی شده پولی است اندک و مختصر و مشکوک که معبران سنتی نوشته اند ازطریق غیر مشروع به دست شما می رسد که بعد ها یا بد نامی می ورد یا موجب عذاب وجدان می گردد. چنانچه در خواب ببینید که پنیر به دیگری می دهید از جانب شما کاری خیر انجام می گیرد که سودش به اشخاص می رسد. اگر در خواب دیدید که پنیر شما کرم گذاشته به شما خیانت می شود که در نتیجه زیان می بینید. اگر پنیرشما را گربه خورد و گریخت زنی حیله گر شما را فریب می دهد و زیان مالی وارد می آورد و اگر تکه ای پنیر به گربه دادید مراقب باشید که زنی در صدد اغوای شما بر آمده است. دیدن پنیر در خواب برای دختران و پسران جوان خوب است و بیشتر جنبه عاطفی و معنوی دارد تامالی.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پنیر در خواب ، نشانة بدست آوردن ثروتی قابل توجه است . و لذت بردن از سرگرمیهای سالم .
۲ـ خوردن پنیر در خواب نشانة ناامید شدن و تحمل سختیهای زندگی است .
هانس کورت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که در کارخانه‏های پنیرسازی کار می‏کنید، بیانگر داشتن لحظات شادی بخش است. اگر در خواب پنیر فاسدی بخورید، نشانه‏ی آن است که بیماری شما را تهدید می‏کند.
پهلو محمد بن سیرین گوید:
پهلو در خواب زن است. اگر بیند پهلوی چپ او آماس کرده بود، دلیل که زن و کنیزک او هر دو آبستن شوند. اگر بیند پهلوی او سرخ شده بود و پاره گوشت خون آلود از پهلوی او بیفتاد، دلیل که زن او بچه بی هنگام بیفکند. اگر بیند هر دو دست بر پهلو نهاده، دلیل که وی را غمی سخت رسد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر کسی به خواب دید استخوان پهلوی او شکسته است، دلیل که از پدر یا مادر یا عیال، وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند پوست پهلوی چپ وی جدا شد و بیفتاد، دلیل که مال و عیالش هر دو تلف شوند. اگر بیند هر دو پهلوی او زرد شده، دلیل که عیالش رنجور شود. اگر بیند پهلوی او سوراخ شده و از آن گوری بیفتاد، دلیل که او را فرزندی عالم آید و پارسا. اگر بیند هر دو پهلوی او فراهم آمد، دلیل که وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند پهلوی وی قوی و بزرگ شده، دلیل بود بر درستی دین و قوت عیال او. اگر بیند پهلوی وی کوچک و ضعیف بود تاویلش به خلاف این است که گفتیم.
جابرمغربی گوید:
پهلوها در خواب، دلیل بر زنان است، زیرا که زنان از پهلوی مردان افریده شده اند. پس هر خیر و شر که در پهلو بیند، تاویل آن بر زنان بازگردد. اگر بیند او را پهلوهای بسیار بود، دلیل که به قدر آن زنان و کنیزان واصل شود. اگر بیند از پهلوی او ماری بیرون آمد، دلیل که او را فرزندی آید.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پهلو در خواب بر پنج وجه است.اول: زن،
دوم: دختر،
سوم: کنیزک،
چهارم: خادم،
پنجم: پیرزنی که در خانه است.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پهلو در خواب های ما زن است. ابن سیرین پهلو را زن تعبیر کرده و در نفایس الفنون نیز به تصریح ذکر گردیده که پهلو زن و به خصوص همسر مرد است. اگر در خواب دیدید که پهلوی شما درد می کند، در صورتی که در بیداری درد پهلو نداشته باشید، از جانب همسرتان آزردگی پیدا می کنید و چنانچه این خواب را یک خانم ببیند، زنی از بستگان شوهرش او را می آزارد و موجب کدورت خاطرش می شود. مثل خواهر شوهر یا مادر شوهر و یا خاله و عمه شوهر. اگر دیدید که در خواب پهلوی شما متورم شده همسرتان یک اندوه و ناراحتی پنهانی دارد که فاش نمی کند و خواب شما می گوید که جستجو کنید و کدورت او را رفع نمایید. اگر دیدید که بر پهلوی شما چیزی روئیده مانند زگیل یا غده احتمالا صاحب فرزند می شوید. اگر جوانی ببیند که دست بر پهلوی خود نهاده ازدواج می کند. اگر دختری ببیند که پهلوی خود را گرفته زن یا دختری به او حسد می ورزد.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر در خواب تنها پهلوی شیئی را ببینید ، نشانة آن است که فردی در مقابل پیشنهادات صادقانة شما با بی تفاوتی و سردی برخورد خواهد کرد .
۲ـ اگر خواب ببینید پهلوی شما درد می کند ، نشانة آن است که دشواریهای زندگی کاسة صبر شما را لبریز خواهد کرد .
۳ـ اگر خواب ببینید پهلوی چاق و گوشتالود دارید ، نشانة آن است که در خواستگاری از یک دختر توفیق خواهید یافت .
پوتین منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پوتین پای افزاری است مستحکم که در راه پیمائی های سخت و طولانی به پا می کنیم. معبران کهن در مورد انواع پای افزارها مثل کفش، پوتین، چکمه، گیوه، و چیزهای دیگر مطالبی نوشته اند که با زندگی ماشینی امروز که بسیاری از مسائل تغییر جا یا تغییر شکل داده اند تطبیق نمی کند و درست به نظر نمی رسد. مثلا نوشته اند اگر کسی ببیند که پوتین یا کفش نو به پا دارد کنیزک تازه ای از بازار می خرد که امروز نه کنیزک هست و نه بازار برده فروشان. با توجه به تعریف هائی که از خواب داریم که بیشتر یا همه آن ها از نظر علمی ثابت شده پوتین قدرت و توان جسمی و روحی مرد است که با آن می تواند به جنگ مشکلات زندگی برود و راه های دشوار را در نوردد. اگر در خواب دیدید که پوتین می پوشید و بند های آن را گره می زنید و محکم می کنید به سفری پر تلاش و تقلا می روید یا تحولی در زندگی عادی شما پیدا می شود که باز مستلزم فعالیت و پیگیری است و شما را به کاری بیشتر از گذشته وا می دارد. اگر پوتین کهنه به پا داشتید خواب شما می گوید در انجام کاری که می کنید موفق نخواهید بود یا اندوه و ملالی پیش می آید. همین حالت شدید تر است وقتی در خواب ببینید که لباس نو و تمیز پوشیده اید اما پوتین یا کفش کهنه و مندرس به پا دارید. پوتین لنگه به لنگه و نا همرنگ اشتباه در انتخاب راه است(نه هدف) و یا این است که کسی به شما خیانت میکند که باز هم نتیجه هر دو نا بسامانی است و خواب شما می گوید فعلا از راهی که در پیش دارید باز گردید و فکر کنید و مدتی منتظر بمانید تا راه بهتری بیابد. هدف خوب است راه مناسب نیست. پوتین از کسی گرفتن قبول تقویت و حمایت از جانب دیگران است و پوتین به کسی دادن کمک و یاری به دیگران است. پوتین خریدن نیازی را خبر میدهد که به تقویت و حمایت و کمک دیگران دارید. اگر در خواب ببینید که پوتین شما به پای دیگران است فریب می خوریدو محصولی را از دست می دهید. مالی که حاصل تلاش و کار شما بود. چنانچه خود شما پوتین متعلق به دیگری را پوشیده باشید تعبیر عکس این است.
پوست میوه آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پوست میوه در خواب ، نشانة تلاش برای رهایی از مسئولیت است و جستجو برای یافتن محیطی دیگر که سرشار از فراغت است .
پوستین محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی در خواب بیند که پوستین پوشیده بود و وقت زمستان بود، دلیل است که چیزی به وی رسد جهت وجه معیشت او. اگر در وقت تابستان بود، همین دلیل کند، لیکن سرانجام غمناک شود.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر دید پوستین سمور پوشیده داشت، دلیل که زنی توانگر خواهد. اگر پوستین روباه از نو پوشیده داشت، دلیل زنی که خواهد توانگر و پارسا، لیکن فریبنده و حیله گر است. اگر بیند پوستین خرگوش پوشیده است، دلیل که زنی بدکار خواهد. اگر دید پوستین سنجاب پوشیده داشت، دلیل که زنی ناسازگار خواهد. اگر دید پوستین گربه پوشیده بود. دلیل که زنی خوبروی به زنی خواهد و دزد و بی امانت است. اگر دید پوستین موش پوشیده داشت، دلیل که زنی پلید به زنی خواهد. اگر دید که پوستین وی دریده یا سوخته یا ضایع شده، دلیل بر غم و اندوه است.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پوستین تا حدودی احکام پوست را دارد فقط در حیوانات مختلف فرق می کند. پوستین محافظ بدن است در مقابل سرما ولی اگر تابستان پوستین بپوشیم کاری نه فقط بیهوده بلکه قابل تمسخر انجام داده ایم که مردم حق دارند به ما بخندند. در خواب نیز تقریبا همین تاویل را دارد. چنانچه در خواب ببینید که پوستین پوشیده اید اگر در فصل باشد امنیت و آسودگی خیال است و چنانچه غیر فصل باشد به زحمت می افتید. پوستین پوشیدن در غیر فصل واکنش بی اعتمادی شما است نسبت به موقعیتی که دارید. چه کاسب باشید و چه کارمند، به هر حال احساس تزلزل می کنید و پوشیدن پوستین در غیر فصل این معنی را می رساند. چنانچه در خواب ببینید که پوستین از پوست شتر پوشیده اید میراثی به شما می رسد و از این رهگذر صاحب ثروت می شوید و اگر دیدید که پوستینی از پوست گوسفند دارید معاش شما تامین می گردد. پوست روباه گویای زنی است زیبا ولی مکار و مزور. داشتن پوستینی از پوست روباه یا هر نوع پوست روباه که به لباس افزوده شده باشد زنی است زیبا و حیله گر که در کار شما نیرنگ به کار می برد و فریب تان می دهد و به دنبال خویش می کشد. این تعبیر برای زن و مرد یکسان است. اما پوستین سمور زنی است توانگر چنانچه زنی در خواب ببینید که پالتوئی از پوست سمور پوشیده از جانب زنی مال دار و متمول حمایت می شود. خرگوش زنی است متلون و بد عمل و پوست و پوستین خرگوش هم از چنین زنی خبر می دهد که خوب است از او دوری کنید. پوست گربه معرف زنی است بی امانت و دزد که نمی توانید نه بر او متکی باشید و نه به او اعتماد کنید. پوستین پلنگ و یوز پلنگ و دیگر درندگان تیره گربه سانان معرف زنی نجیب و با شخصیت و مال دار است. چنانچه در خواب ببینید پوستینی سوراخ شده یاسوخته دارید غمی برای شما می رسد و پوستین کثیف و چرک و متعفن از یک بیماری پر خرج خبر می دهد.
پوشاک آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن لباسهایی کثیف و مندرس در خواب ، نشانة آن است که دیگران برای آسیب رساندن به شما نیرنگ می زنند ، باید مراقب تماسهای خود با بیگانگان باشید .
۲ـ اگر زنی در خواب لباسهایش را کثیف و مندرس ببیند ، علامت آن است که اگر در تماسهای خود با دیگران مراقب نباشد دامنش لکه دار خواهد شد . دیدن لباس نو و پاکیزه در خواب ، نشانة سعادت است .
۳ـ اگر خواب ببینید لباسهای فراوانی دارید ، نشانة آن است که برای گذراندن زندگی محتاج خواهید شد . اگر فرد جوانی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که در آینده با امیدها و ناامیدیهای فراوان مواجه خواهد شد .
پول منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پول در خواب خوب نیست همان قدر که به چشم عده ای در بیداری خوب است. در بیداری داشتن پول زیاد هم موجب رفاه است و هم علتی برای نشان دادن تشخص و بزرگی اما در خواب درست عکس این است و داشتن پول چه اندک و چه بسیار نشان ابتلا و گرفتاری از نوع کثیف آن است. پول خرد و سکه غم و غصه کوچک است از آن نوع که روزانه برای ما پیش می آید و چه بسا شب هنگام فراموش می کنیم ولی پول به طور کلی نشان دهنده ناراحتی هائی است که پیش می آید و زندگی انسان را زشت و نامطلوب می کند. در مورد مسکوک طلا به حرف (ط) کلمه طلا مراجعه کنید. اینجا فقط سکه های رایج و اسکناس مورد نظر است که مجموعا پول می شناسیم. چنان چه در خواب ببینید که مقدار زیادی پول مقابل خود ریخته اید و سرگرم شمارش آن هستید خواب شما می گوید که در آینده گرفتاری هائی برای شما پیش می آید. چنان چه از کسی پولی گرفتید آن شخص برای شما دردسر درست می کند و اگر خودتان به کسی پول دادید شما برای او ناراحتی هائی را به وجود می آورید که شاید خودتان هم نمی خواستید. روی هم رفته پول و چرک و ابتلا و بد بختی است و اگر در کتاب های تعبیر چیز دیگری جز این نوشته شده باشد به نظر من درست نیست چون آن چه در این کتاب آمده غیر از نقل قول ها همه مبتنی بر تجربه است. چه شخصی و چه تجربیات دیگران که موثق و معتمد هستند و بودند. برای مثال این خواب را نقل می کنم که نمونه خوبی برای اثبات نظر بالا است. دو نفر دوست قدیمی یک ملک مشاع داشتند. این باغ بزرگی بود که از یک ضلع به مزارع شهریار کرج متصل می شد. موردی پیش آمد که یکی از دو رفیق قدیمی و شریک ملکی که خویشاوندی هم داشتند تصمیم گرفت سهم خودش را بفروشد. خریدار حاظر نبود ملک مشاع را بخرد. در مورد تفکیک هم مشکلات ثبتی وجود داشت. قرار شد یکی از دو دوست صمیمی سهم دوست دیگر را بخرد و بعد یک جا به خریدار سوم بفروشد. بر سر همین بین دو دوست و دو شریک و دو خویشاوند اختلاف افتاد و دعوا شد و کارشان به نزاع خانوادگی رسید. شبی یکی از آن ها در خواب دید که دوست و شریکش که حالا با هم قهر بودند و به خانه او آمده و یک صندوق پول آورده که فلانی بیا این پول را بگیر و سهم خودت را به من بده. صبح کسی که خواب دیده بود خواب خود را برای خانم آتیانوس تعریف کرد و تعبیر خواست. او گفت (دوستت به تو تهمت می زند و گرفتاری بزرگی برای تو به وجود می آورد) سه روز بعد اتومبیل مسروقه را در مدخل باغی متعلق به همان مرد بیننده خواب یافتند و او را که صاحب باغ بود به اتهام سرقت اتومبیل و همه چیزهائی که در آن بوده بازداشت کردند. سه چهار ماه طول کشید تا او توانست ثابت کند که دزد اتومبیل نیست و اصلا دزد نمی تواند باشد. در این فاصله مجبور شد سهم باغش را هم به شریکش بفروشد. سال بعد که سرو صدا ها خوابید و موضوع تقریبا فراموش شده بود آشکار شد که شریکش این توطئه را ترتیب داده و به وسیله پسرش اتومبیلی را دزدیده و در مدخل باغ او گذاشته بودند. هدف از نقل این ماجرا این است که بدانیم پول نشان ابتلا و گرفتاری است و تعبیری که خانم آتیانوس یونانی کرد چه قدر درست و دقیق بود.
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پول در خواب، بیانگر آن است که به خاطر موضوعی مجبور به پول خرج کردن می‏شوید. دیدن پول خارجی در خواب، نشانه‏ی موفقیت در کارهای خطرناک است و پیدا کردن پول در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که در مقابل مشکلات مقاومت می‏کنید. گم کردن پول در خواب، نشانه‏ی بدشانسی در انجام یکی از کارهایتان است. اگر خواب ببینید کسی برای شما حواله‏ای پولی فرستاده، یعنی هدیه‏ای دریافت خواهید کرد.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر در خواب پول پیدا کنید ، علامت آن است که در مقابل نگرانی اندک ، شادمانی فراوانی خواهید داشت .
۲ـ اگر خواب ببینید به کسی پول می پردازید ، علامت آن است که دچار بدبختی خواهید شد .
۳ـ اگر خواب ببینید سکه های طلا از کسیب می گیرید ، علامت آن است که به خوشبختی بزرگی دست خواهید یافت ، و لذتهای بسیاری از زندگی خود خواهید برد .
۴ـ اگر در خواب پول گم کنید ، نشانة آن است که در محیط خانوادگی اوقات ناخوشایندی تجربه خواهید کرد .
۵ـ اگر در خواب پول خود را بشمارید و ببینید مقداری از آن کم است ، علامت آن است که در پرداخت قسطهای خود درمانده خواهید شد .
۶ـ اگر خواب ببینید از جایی پول می دزدید ، نشانة آن است که در آستانة وضعیت خطرناکی قرار گرقته اید . باید بیشتر مراقب اعمال خود باشید .
۷ـ اگر خواب ببینید پول پس انداز می کنید ، علامت آن است که به ثروت و آسایش دست خواهید یافت .
۸ـ اگر خواب ببینید پول می خورید ، نشانة آن است که در آینده فرد پول پرستی خواهید شد .
۹ـ اگر خواب ببینید به جستجوی مقداری پول هستید ، علامت آن است که شادمانی و خوشبختی روی خوش به شما نشان خواهد داد .
۱۰ـ اگر خواب ببینید مقداری پول پیدا کرده اید و زنی جوان ادعای مالکیت آن را می کند ، نشانة آن است که در اثر مداخلة یکی از دوستان در کارهای شما ، زیان سختی خواهید دید .
پول لیلا برایت مى‏گوید:
اگر در خواب ببینید که به کسى پول مى‏دهید، به این معنا است که به ثروت فراوانى خواهید رسید. اگر در خواب ببینید که کسى به شما پولى مى‏دهد، بیانگر زیان و ضرر مالى است.
پول تقلبی آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پول تقلبی در خواب ، نشانة آن است که با فردی متمول و بی شخصیت دست به گریبان خواهید شد .
۲ـ اگر خواب ببینید از کسی پول تقلبی می گیرید ، یا به کسی پول تقلبی می دهید ، یا آن را خرج می کنید ، نشانة افتادن به دام شر و نکبت است .
پول خرد آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پول خرد در خواب ، نشانة انجام کارهایی مشقت بار و سخت است و همچنین نارضایتی دوستان از شما
۲ـ گم کردن پول خرد در خواب ، نشانة شکست خوردن و تسلیم حرف دیگران شدن است .
۳ـ پیدا کردن پول خرد در خواب ، نشانة پیشرفتن امیدها و آرزوهای شما به شکل دلخواه است .
۴ـ شمردن پول خرد در خواب ، نشانة انضباط و صرفه جویی شما در زندگی است .
پولاد دیدن پولاد در خواب بسیار خوب است و نشانهی سلامتی و قوی شدن است.
پونز آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پونز در خواب، نشان‏دهنده آن است که با اطرافیانتان دچار مشکل می‏شوید. اگر زنی در خواب مشغول استفاده از پونز باشد، بیانگر آن است که بر توطئه دشمنان غلبه پیدا می‏کند و اگر هنگام استفاده از پونز دست خود را زخمی کند، یعنی دست به کارهای ناشایست می‏زند.
پی محمد بن سیرین گوید:
پی در خواب، جمع کننده حال و کار او است. اگر به خواب بیند که پی بر اندام او خشک شد یا یکی است، دلیل که دوستی که جمع کننده کار وحال او بود، از او غائب شود، یا از دنیا رحلت کند. اگر بیند پی ها بر تن او خشک شدند، دلیل که از دوستان مفارقت جوید.
ابراهیم کرمانی گوید:
پی های تن، دلیل بر خویشان و اهل بیت است. اگر بیند پی های او درشت و قوی بودند، دلیل که خویشان و اهل بیت او بدحال و ضعیف شود.
پیاده روی آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب، در مکانی زیبا مشغول قدم زدن باشید، بیانگر آن است که ثروتی به دست می‏آورید. اگر خواب ببینید هنگام شب مشغول پیاده‏روی هستید، به این معنا است که به اهداف خود نمی‏رسید.
پیاز ابراهیم کرمانی گوید:
پیاز در خواب مال حرام است و سخن ناخوش و زشت، و اگر بیننده خواب مصلح و مستور است، به جهد خود را از خوردن حرام رفع کند. اگر بیننده خواب مصلح نباشد، دلیل که مال حرام جمع کند و پیوسته در وی سخنان زشت گویند، خاصه چون پیاز سرخ است. اگر پیاز پخته خورد، دلیل که سرانجام از حرام خوردن توبه کند و به خدای تعالی بازگردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پیاز در خواب خوردن بر سه وجه است.
اول: مال حرام،
دوم: غیبت و سخن زشت.
سوم: پشیمانی در کارها.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پیاز اشتها انگیز است اما دهان را بدبو می کند و تا چند ساعت بوی بد آن در دهان باقی می ماند. سخنان نسنجیده ای که گاه می گوییم و بعد به زشتی آن توجه پیدا می کنیم و سخنانی که به ناحق پشت سر این و آن می زنیم که خودمان می دانیم درست نیست در خواب های ما به شکل پیاز ظاهر می شوند. برخی از معبران نوشته اند پیاز از یک طرف فراخی روزی و نعمت است و از سویی دیگر خوردن مال حرام. اگر در خواب ببینیم که پیاز خام می خوریم در روزهای آینده سخنی زشت و نابجا خواهیم گفت که بعد موجب شرمندگی خودمان خواهد شد. اگر در خواب دیدیم که مقداری زیاد پیاز داریم خواب ما گویای آنست که چیزهایی به دست می آوریم که از نظر مالی در کارهای ما گشایشی به وجود می آورد. از امام جعفر صادق علیه السلام نقل کرده اند که خوردن پیاز در خواب یا خوردن مال حرام است، یا به زبان آوردن سخن زشت و نابجا یا پشیمانی و ندامت است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن مقداری پیاز در خواب ، علامت آن است که افرادی با بغض و حسد به موفقیت شما خواهند نگریست .
۲ـ خوردن پیاز در خواب ، علامت غلبه بر تمام مخالفان است .
۳ـ دیدن پیاز رسیده در خواب ، علامت آن است که در حرفة شما آنقدر رقابت وجود خواهد داشت که امور را جالب توجه جلوه بدهد .
۴ـ دیدن پیاز پخته در خواب ، نشانة کسب منافع اندک از طریق شغل و حرفه است .
۵ـ اگر خواب ببینید به هنگام پوست کندن پیاز از چشمهایتان اشک سرازیر می شود ، علامت آن است که رقبا شما را شکست خواهند داد .
لیلا برایت می‏گوید:
دیدن پیاز قرمز در خواب، نشانه‏ی نومیدی است. خوردن پیاز در خواب، بیانگر موفقیت در انجام کارهایتان است.
پیاله محمد بن سیرین گوید:
پیاله در خواب کنیزک است، که با وی عشرت و طرب کند. اگر بیند از پیاله آب یا گلاب می خورد، دلیل که با کنیزکی به حلال جمع شود و از وی فرزند مصلح بیاورد. اگر بیند که آن گلاب یا آب از پیاله بریخت، دلیل که فرزند وی بمیرد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پیاله در خواب بر دو وجه است.
اول: کنیزک.
دوم: خادم.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
نوشته اند که پیاله کنیزک است ولی پیاله نماینده سهم و بخشی است از همه چیزهایی که نصیب ما می شود یا باید بشود و انتظار آن را داریم. پیاله کوچک سهم کم و پیاله بزرگ بخش زیادی است که به چنگ ما می افتد. چنانچه در خواب ببینید که پیاله ای در دست دارید خواب شما گویای این است که چشم به راه بهروزی از چیزی هستید. اگر کارمند باشید ترفیع و اضافه حقوق و پاداش می طلبید و اگر کاسب باشید سود می خواهید. پیاله نماینده سهمی است که به شما می دهند. پیاله پر توفیق است. پیاله خالی بی نصیبی است. پیاله شکسته غم است و پیاله نقره فریب و نیر نگ است. پیاله آهنی استحکام است. پیاله چینی ظرافت است. پیاله شیشه ای شکنندگی و بی اعتباری در کارهاست. پیاله ملامین و پلاستیکی خوشدلی واهی است و خویشتن را به سراب امیدوار نگه داشتن.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب پیاله‏ی عشاء ربانی را دیدید، یعنی موضوعی شما را بسیار ناراحت می‏کند و اگر در خواب پیاله‏ی عشاء ربانی را شکسته دیدید، بیانگر آن است که در انجام کارهایتان اعتماد به نفش کافی را ندارید.
پیام آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب ببینید کسی برای شما پیغامی می‏فرستند، بیانگر اتفاقات خوشایند در زندگیتان است. اگر در خواب، شما برای کسی پیامی فرستادید، به این معنا است که برای مدتی دچار مشکل می‏شوید.
اچ میلر می‏گوید:
اگر در خواب تلگرافی به دستتان رسید، نشان‏دهنده‏ی آن است که اوقات خوشی را پیش رو دارید.
پیامک مولف گوید:
دیدن پیامک در خواب نشانه خبر است:
اگر نوشته پیامک به رنگ زرد بود خبر از تصادف و بیماری می دهد.
پیانو منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پیانو در خواب نشان جاه طلبی و تفاخر بیننده خواب است به خصوص اگر پیانو کوک نباشد و صدایی ناخوشایند از آن شنیده شود. اگر کسی در خواب ببیند که پیانویی در خانه دارد، در صورتی که نواختن در کار پیانو نباشد، باید در آینده نزدیک از قبول و انجام کارهایی که در شان و قدرت او نیست خودداری کند چون با شکست مفتضحانه ای رو به رو می شود. اگر کسی در خواب ببیند که دیگری برای او پیانو می نوازد و پیانو صدایی خوش و گوشنواز ندارد گویای اینست که در آینده او را به دروغ می ستایند یا خبرهای دلخوش کننده و واهی به او می دهند. اگر نوازنده پیانو دیده نشود زنی به او خیانت می کند و دروغ می گوید و اگر دیده شود و مرد باشد با شخصی ریاکار و مزور و دروغگو رو به رو می گردد و چنانچه صدایی خوش از پیانو شنیده شود مدح و ستایش او را می گویند و او باور می کند و گول می خورد، بی آن که واقعا شایستگی آن ستایش را داشته باشد. اگر در خواب ببینیم که ما برای دیگران پیانو می نوازیم در حالی که اهل نواختن پیانو نباشیم دروغی بزرگ می گوییم که در آن می مانیم و سر زبان ها می افتیم و درباره ما حرف می زنند و بد می گویند. به هر حال پیانو در خواب سمبول جاه طلبی و مفاخره است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پیانو در خواب ، علامت روبرو شدن با موقعیتی نشاط آور است .
۲ـ شنیدن نوای خیال انگیز پیانو در خواب ، علامت تندرستی و موفقیت است .
۳ـ شنیدن موسیقی ناهنجاری که به وسیلة پیانو نواخته می شود ، علامت آن است که زندگی فراز و نشیبهایی بسیار خواهد داشت که باید با آنها دست و پنجه نرم کنید .
۴ـ شنیدن موسیقی غمگین و حزن انگیزی که با پیانو نواخته می شود ، نشانة شنیدن خبرهای اندوهبار است .
۵ـ اگر خواب ببینید پیانویی شکسته و خراب دارید ، نشانة آن است که از کارهای خود رضایت خاطر نخواهید داشت و از شکست دوستان خود نیز رنج خواهید برد .
۶ـ دیدن پیانوی قدیمی در خواب ، نشانة آن است که به پند و اندرزهای باارزش دیگران توجهی نخواهید کرد .
۷ـ اگر دختری خواب ببیند قطعه ای شاد با پیانو اجرا می کند ، علامت آن است که دوستی که نسبت به او بی تفاوت است روزی شیفتة او خواهد شد .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که پیانو خریداری کرده‏اید، به این معنا است که شما در زندگی انسان موفقی هستید. اگر در خواب مشغول نواختن پیانو باشید، بیانگر آن است که کار اشتباهی را انجام می‏دهید.
پیپ منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پیپ وسیله ای برای تدخین است که ما در فارسی به آن چپق می گوییم. تمام وسایل تدخین تعابیری مشابه دارند مگر سیگار که اندکی فرق می کند که به جای خود گفته می شود. اگر کشنده پیپ باشیم و در خواب پیپ ببینیم تعبیر خاصی ندارد چون در بیداری وسیله دست ماست ولی اگر کشنده پیپ نباشیم و پیپ در خواب ببینیم کدورت و ملال خاطر است به اندازه دودی که از پیپ بر می خیزد و به چشم و دهان و بینی ما می رود. اگر کسی به ما پیپ داد از جانب او آزردگی می یابیم و اگر ما به کسی پیپ تعارف کردیم از سوی ما رنجیده خاطر می گردد. داشتن پیپ در کیف مخصوص یا در جیب اختفای غم و اندوه است از نظر دیگران. اگر در خواب دیدیم پیپ ما گمشده و به دنبال آن می گردیم کاری هست که نمی خواهیم انجام دهیم ولی تظاهر می کنیم و خود را سرگرم نشان می دهیم و این مورد در روزهای آینده برای بیننده خواب پیش می آید.
لیلا برایت می‏گوید:
مشاهده‏ی پیپ در خواب، نشانه‏ی آشنایی با افراد جدید است.
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب یک پیپ قدیمی ببینید، یعنی دچار زیان مالی خواهید شد. کشیدن پیپ در خواب، بیانگر آن است که یکی از دوستان قدیمیتان را می‏بینید.
پیت منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
توقعات کوچک و متعدد ما از زندگی که وجود و عدمشان بی تاثیر است در خواب های ما به شکل پیت ظاهر می شوند و بیشتر به تعداد. پیت سوراخ شده گویای تلاش بیهوده ای است که انجام می دهیم و به نتیجه مطلوب نمی رسیم.
پیچ آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب پیچ ببینید، بیانگر انجام کارهای مشکل است. اگر در خواب پیچ زنگ‏زده‏ای را دیدید، یعنی در انجام یکی از کارهایتان دچار شکست می‏شوید که باعث ناراحتی شما می‏گردد.
پیچ و خم آنلی بیتون می‏گوید:
اگر خواب ببینید که در کوچه‏های پر پیچ و خم قدم می‏زنید، یعنی برای مدتی مشکلات گریبان گیرتان می‏شود. اگر در خواب پیچ و خم شاخه‏های درختان را ببینید نشانه‏ی به دست آوردن ثروت و داشتن اوقات خوش است.
پیدا کردن لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که چیزی را پیدا می‏کنید، نشانه‏ی آن است که باید در کارها تلاش بیشتری بکنید تا به موفقیت برسید.
پیر شدن محمد بن سیرین گوید:
اگر کسی به خواب دیدپیر شده و محاسن او سفید گشته، دلیل که عز و شرف یابد. اگر پیری مجهول بیند که خرم و شادمان است، دلیل که از دوستی مرادهای او برآید و از غم برهد. اگر پیری معروف را بیند که خرم و شاد است، دلیل که از او چیزی بدو رسد. اگر او را غمگین دید، دلیلش به خلاف این است.
جابر مغربی گوید:
اگر پیری بیند که جوان شد، دلیل که در عز و بزرگی او نقصان باشد و در دنیا مغرور شود. اگر جوانی یا کودکی بیند که پیرشد، دلیل که عز و بزرگی یابد و به کار آخرت مشغول شود.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
اگر به خواب دیدید که پیر شده اید ارزش اجتماعی و احترام و عزت شما افزوده میشود. چنانچه در خواب پیر مردی ناشناس را ببینید که با او حرف می زنید از دوستی به شما محبت می شود و از جانب کسی بزرگواری و جوانمردی می بینید که انتظارش را ندارید و این بهتر است اگر پیرمرد ناشناسی که می بینید سالم و خوشحال باشید اما اگر پیرمرد ناشناسی را ملاقات کردید که رنجور و نالان و گرفته بود از جانب کسی به شما غم و اندوه می رسد که انتظارش را ندارید. اگر کسی که پیر است در خواب ببیند که جوان شده به احترام و ارزش اجتماعی او لطمه وارد می آید و بی حرمت می شود. اگر جوانی ببیند که پیر شده و موهایش سفید گردیده نیکو است چون محترم می شود. دیدن پیرزن ناشناس در خواب برای مردان خواب خوبی نیست و برای زنان بی تفاوت است.
لوک اویتنهاو می گوید :
پیر زن : دعوا
پیر مرد: زندگی طولانی
آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب آدم پیری را دیدید، نشانه‏ء آن است که شانس و اقبال در انتظار شما است. اگر خواب ببینید که پیر شده‏اید، نشانه‏ی موفقیت در انجام کارها است.
پیراهن حضرت دانیال گوید:
پیراهن سفید در خواب دیدن، مرد است و بعضی از معبران گویند: پیراهن زن است و دلیل حال و کار او است در کسب معیشت. اگر بیند پیراهن نو و فراخ پوشیده است، دلیل است بر صلاح کار و نیکوئی احوال. اگر بیند پاره ای از پیراهن او دریده است، تاویلش میانه است درنیکی و بدی. اگر بیند پیراهن وی کهن و چرکین است، دلیل که درویشی و بیچارگی و رنج و غم بدو رسد و هرچند پیراهن را کهنه تر و دریده تر بیند، بلا مصیبت و بیمش بیشتر است، که خداوند خواب هلاک شود. اگر کس بند پادشاه او را پیراهن خود داد و پوشید، دلیل که پادشاهی از وی بستاند.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر کسی بیند پیراهن نو پوشیده است، دلیل که به ظاهر نیکو است و به باطن بد. اگر بیند پیراهن و شلوارش جمله چرکین است و کهن، دلیل که اگر توانگر است، درویش شود و در غم و اندوه گرفتار شود.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند که پیراهن نو و فراخ پوشیده داشت، دلیل که عیش بر وی فراخ شود. اگر بیند پیراهن تنگ است، دلیل که عیش بر وی تنگ گردد. اگر دید پیراهن او دریده است، دلیل که رازش آشکار شود. اگر دید پیراهن بی گریبان است بی آستین و یک درز است پوشیده، دلیل که اجلش نزدیک باشد. اگر بیند پیراهن دراز داشت، دلیل که کارش بد شود و مرادش برآید. اگر بیند گریبان پیراهن از پی دریده است، دلیل که او را به دروغ تهمت نهند. اگر بیند پیراهن به کسی داد و آن کس پیراهن را به وی فرو مالید، دلیل که بی غم شود و او را بشارت رسد. اگر بیند پیراهن خون الود در دست داشت، دلیل که همیشه غمگین باشد. اگر بیند پیراهن دریده پوشیده، دلیل که کارش پراکنده شود و رازش آشکار شود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پیراهن در خواب، چون نو و فراخ است، دلیلش بر شش وجه است.
اول: دیدن مردم.
دوم: ستروعفاف.
سوم: عیش خوش.
چهارم: ریاست.
پنجم: آرامش و خرمی وآسایش.
ششم: بشارت.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
کوششی که ما برای حفظ حیثیت و آبروی خویش یه عمل می آوریم در خواب های ما به صورت پیراهن و پیراهنی که خودمان بر تن داریم ظاهر می شود و چگونگی پیراهنی که پوشیده ایم موقعیت اجتماعی ما را نشان می دهد. اگر در خواب ببینیم که پیراهنی نو و تمیز و شیک به تن داریم خواب ما می گوید موقعیت اجتماعی خوبی خواهیم داشت و درباره ما به نیکی یاد می کنند و چنان چه ببینیم که پیراهنی چرک و کثیف و پاره یا وصله دار پوشیده ایم گویای آن است که موقعیت مناسبی در اجتماع خویش نداریم و دیگران به ما وقعی نمی نهند و سخنان ما را به پشیزی نمی خرند. برخی از معبران پیراهن مرد را زن تعبیر کرده اند. اگر بیننده خواب ببیند که در عالم خواب پیراهنی نو از پارچه گران بها پوشیده نشان آن است که وضع خوبی خواهد یافت. به نوشته ابن سیرین هر چه کهنگی و کثافت پیراهن و پوسیدگی آن بیشتر باشد غم و غصه بزرگتر و بلا و مصیبت حتمی تر است. چنان چه در خواب مشاهده کنیم کسی پیراهن نو به ما هدیه کرد یا به تن ما پوشاند یک نفر خدمتی بزرگ در حق ما می کند که تاثیر زیادی دارد و احتمالا مسیر زندگیمان را تغییر می دهد. دریدگی در قسمت جلوی پیراهن افشای راز است. برای خانم ها پیراهن محبوبیت و عزتی است که در خانواده و نزد شوهر خویش دارند. چنان چه در خواب ببینید که کسی پیراهنی به شما داد که از گرفتن آن خوشحال شده اید خبری خوش دریافت می کنید و اگر آن پیراهن را نپسندید غمی به شما می رسد که زیاد تعیین کننده نیست درصورتی که پیراهن را نپوشید. اگر در خواب ببینید که پیراهنی را پشت و رو پوشیده اید مورد شماتت و سرزنش قرار می گیرید. اگر دیدید که پیراهنی را وارونه به تن کرده اید کاری عبث و بیهوده انجام می دهید که مجبور می شوید تمام رشته ها را پنبه کنید و مجددا همان عمل را به نحو دیگری انجام دهید. از امام جعفر صادق _ ع _ روایت می کنند که پیراهن در صورتی که نو و متناسب با بدن باشد بزرگی، خرمی و بشارت است.
لوک اویتنهاو می گوید :
پیراهن
زیبا : آسایش مادی
خریدن آن : آینده ای خوش
سیاه : سوگ
سبز: آرزوی بر آورده شده
زرد : شما در میان
سفید : ازدواج
پاره پاره : دعوا
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ِـ اگر خواب ببینید پیراهن بر تن می کنید ، نشانة آن است که در اثر بی وفایی به معشوق ، او را از دست می دهید .
۲ـ گم کردن پیراهن در خواب ، نشانة رسوا شدن در امور عاشقانه است .
۳ـ دیدن پیراهن پاره در خواب ، نشانة قرار گرفتن در محیطهای نامساعد و ناخوشایند است .
۴ـ دیدن پیراهن کثیف در خواب ، نشانة ابتلا به بیماریهای واگیردار است .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب ببینید که پیراهن خواب پوشیده‏اید، نشانه‏ی وقوع پیشامدهای ناگوار است. اگر خواب ببینید که پیراهنتان را می‏شورید، یعنی در یک جمع دوستانه قرار می‏گیرید.اگر زنی خواب ببیند که یک پیراهن مردانه به تن کرده، یعنی اقبال و شانس پیش روی او است.
پیرایه محمد بن سیرین گوید:
پیرایه در خواب، دلیل بر مال و زینت زنان و کنیزان کند، بر قدر و قیمت پیرایه که دیده است.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند پیرایه وی اراسته است و به جواهر پوشیده است، دلیل که به قدر آن او را مال حلال حاصل شود. اگر بیند پیرایه او ضایع شد، دلیل که او را غم و اندوه رسد. اگر بیند پیرایه زنان داشت، دلیل که غمگین شود.
پیروزی لیلا برایت می‏گوید:
اگر خواب بینید که در جنگی پیروز شده‏اید، نشان‏دهنده‏ی رسیدن به موفقیت‏های کوتاه مدت است.
هانس کورت می‏گوید:
پیروزی در انجام کارها، در خواب بیانگر آن است که مقابل دشمنانتان ایستادگی می‏کنید.
پیش بند مولف گوید:
دیدن پیشانی بند زرد دلیل بر دندان درد و سر درد می باشد
پیشخدمت آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پیشخدمت در خواب ، علامت آن است که به لذات حقیر تن خواهید داد و پاکی درون خود را آلوده خواهید ساخت .
۲ـ اگر دختری خواب ببیند پیشخدمت رستورانی شده است ، علامت آن است که عاشق مردی خوش گذران خواهد شد .
۳ـ دیدن پیشخدمتی نامرتب و عصبانی در خواب ، علامت آن است که افرادی خود را به خانة شما دعوت خواهند کرد .
لیلا برایت می‏گوید:
اگر در خواب خود را پیشخدمت دادگاه ببیند، نشانه‏ی انجام کارهای بیهوده است. اگر در خواب با یک پیشخدمت دادگاه دعوا بگیرد، به این معنا است که در قبال انجام کارهای خوب پاداشی به شما نمی‏دهند.
پیشرفت آنلی بیتون می‏گوید:
اگر در خواب مشاهده کنید که در شغلتان پیشرفت کرده‏اید، یعنی به مقامات بالایی دست پیدا خواهید کرد. اگر خواب ببینید اطرافیانتان در کارهایشان پیشرفت کرده‏اند، به معنی آن است که رابطه‏ی نزدیک‏تری با دوستانتان برقرار خواهید کرد.
پیشه محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند پیشه خود را رها کرد و به پیشه از آن بهتر مشغول شد، دلیل که کارش و حالش بهتر شود و در کسب و کار وی نیکی پدید آید. اگر دید که پیشه های گوناگون همی کرد، اگر آن پیشه ها نیکو است، دلیل بر خیر و نیکوئی کار کند. اگر بد است، دلیل بر شر و بدی است. اگر دید بعضی از پیشه ها بد است و بعضی نیک، هر کدام قوی تر است حکم بدان کنند.
پیشواز لوک اویتنهاو می گوید :
پیشواز کردن مهمان ناخوانده
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید جمعی به پیشواز شما آمده اند ، علامت آن است که میان آشنایان و بیگانگان شهرتی به دست می آورید .
۲ـ اگر خواب ببینید خود به استقبال کسی می روید ، علامت آن است که طبخ خونگرم سازش پذیری شما با دیگران ، جواز ورود شما به هر مکانی خواهد بود .
پیشی گرفتن محمد بن سیرین گوید:
اگر دید در کاری بر کسی پیشی گرفت از کارهای دین، مثل عبادت یا حج و غزا و آن چه بدین ماند، دلیل که در آخرت رستگاری یابد و او را نزد خدای تعالی ثواب است. اگر از کسی بر کار دنیائی پیشی گرفت، دلیل که عز و اقبال و مال یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
پیشی گرفتن درخواب در کارهای خیر و صلاح، دلیل بر خیر و صلاح دو جهانی است.
اگر دید پیشی گرفت در کار شر و فساد، دلیل کند بر فساد دو جهانی.
پیغام رساندن آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید برای کسی پیغام می برید ، علامت آن است که معاشرانی خوب خواهید داشت و در محیطی دور از اختلاف زندگی خواهید کرد .
۲ـ اگر زنی خواب ببیند برای کسی پیغام می فرستد ، نشانة آن است که در اثر بی توجهی به خواسته های نامزد خود ، او را از دست می دهد .
پیغمبری حضرت دانیال گوید:
اگر دید که او پیغمبری شد از جمله پیغمبران و خلق را به خدا می خواند و راه توحید همی نمود، دلیل که نخست به محنت و بلا گرفتار شود و بعد از آن بر دشمنان ظفر یابد. اگر دید زاهد و مصلح شد، همین دلیل کند، لکن محنت و بلای وی در دنیا کمتر از آن بود. اگر دید که او محتشم و توانگر شد، نعمت دنیا بر وی فراخ شود، اما دین او تباه گردد.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند نام وی متغیر شد، چنانکه او را به نام نیک خواندند، چون محمد و محمود وسعید و صالح و علی و مثل این، دلیل بود که او را به ذکر خیر و نیکی یاد سازند. اگر به خلاف این دید، مردمان وی را به شر و بدی یاد کنند. اگر بیند او پادشاه یا امیر یا قاضی شد، دلیل که در شغل خویش عدل و انصاف نگاه دارد. اگر به خلاف این بیند، دلیل شر و بدی بود.
جابر مغربی گوید:
اگر بیند از حال صلاح به فساد مبدل شد، دلیل کند بر نجسی و ادباری. اگر به خلاف این بیند، دلیل شود بر سعد و اقبال دین و دنیای وی.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
حکم کلی در خواب دیدن پیغمبران این است که رویای انبیا و اولیا میمنت و شگون دارد اما بیشتر منوط است به وضعی که خواب می بینیم. اگر پیغمبری را خوشحال و مسرور دیدیم نشان آنست که وضع بیننده خواب روز به روز بهتر می شود و شرف و جاه و منزلت می یابد. چنانچه آن پیغامبر یا ولی را غمگین و آزرده دیدیم تعبیر آن خلاف اولی است. روی هم رفته دیدن پیغمبران در خواب نیکو است.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن پیغمبران دولت باشد
هرکه پیغمبررا در خواب بیند کاردین ودنیای وی نظام گیرد
اچ میلر می‏گوید:
دیدن پیامبران در خواب، بیانگر شنیدن اخبار مهم است.
پیک نیک آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید به پیک نیکی رفته اید ، نشانة کسب لذت و موفقیت در زندگی است .
۲ـ اگر خواب ببینید دیگران به پیک نیک می روند ، نشانة آن است که به شادمانی تمام و کمالی دست خواهید یافت .
۳ـ اگر خواب ببینید به هنگام تفریح و خوش گذرانی تندباد بساط شما را به هم می ریزد ، نشانة آن است که موقتأ در زندگی سود چندانی به دست نخواهید آورد .
پیکان در خواب دیدن، مردی بزرگ و خطر بسیار است. اگر بیند که پیکان تیز یافت یا کسی به وی بخشید، دلیل بر درستی کار که بدو رسد.
جابر مغربی گوید:
دیدن پیکان در خواب قوه است در سخنی، که بیننده خواب با خصم گوید: خاصه که پیکانش پولاد و روشن بود. اگر شکسته یا زنگار گرفته بیند، تاویلش به خلاف این است.
آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ دیدن پیکان در خواب ، نشانة آن است که دورة رنج و اندوه به پایان خواهد رسید و شادمانی و جشن و سفرهای لذتبخش در پیش رو خواهید داشت .
۲ـ دیدن پیکان شکسته در خواب ، نشانة آن است که به یأس و اندوه به علت شکست در عشق ، مبتلا خواهید شد .
پیکر محمد بن سیرین گوید:
پیکر به خواب زن است. اگر بیند او پیکری است، دلیل که زن خواهد. اگر بیند پیکر از کسی به بها بخرید، دلیل که کنیزک بخرد. اگر بیند پیکری داشت و از وی ضایع شد یا از دست او بیفتاد و بشکست، دلیل که زن را طلاق دهد یا زنش از دنیا رحلت کند. اگر چهره پیکر خود را به صورت دیگر بیند، دلیل که احوالش بگردد بر آن هیات که دیده.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر پیکر خویش را به صورتی زشت بدل کرده بیند، حال او متغیر گردد. اگر بیند که به حال و صورت خود گردید، دلیل که به حال خود و به سوی خدا بازآید. اگر پیکر خویش را با شکوه بیند، دلیل که همه روی از او بگردانند و بر وی جفا کنند.
جابر مغربی گوید:
اگر کسی بیند پیکر آدمی با پیکر حیوانی بدل همی کرد، دلیل که آن کس بد مذهب و دروغگو بود یا در صفات خدای تعالی چیزی گوید. اگر بیند که پیکر کسی به گونه دیگر که نه از جنس او بود بگشت، دلیل که بیننده را کار صعب پدید آیدد و در آن متحیر بماند و صورت درخواب دیدن، مردی است که بر خدای دروغ گوید.
پیکره آنلی بیتون می‏گوید:
دیدن پیکره، بیانگر جدایی از دوستان است.
پیلور اگر کسی بیند که پیلوری همی کرد، دلیل که از آن کس خیر و منفعت به هر کس برسد و نامش به نیکی در آن دیار منتشر شود.
پیمان آنلی بیتون می‏گوید:
۱ـ اگر خواب ببینید با کسی پیمان می بندید ، نشانة آن است که دیگران از بی وفایی شما شکایت خواهند کرد و نامزدتان از شکستن عهدی که با او بسته اید .
۲ـ اگر خواب ببینید عهد و پیمانی که با دیگری بسته اید ، می شکنید ، نشانة آن است که با رفتار نادرست خود در وضعیت فاجعه آمیزی قرار می گیرید .
پیمانه محمد بن سیرین گوید:
پیمانه در خواب، نظام کار بود و انصاف است با مردمان، خاصه چون پیمانه راست است و بعضی گویند: پیمانه در خواب، میانجی بود. اگر بیند که پیمانه بِسِتُد یا کسی بدو داد، دلیل که راستی و انصاف کند در معامله و داد وستد به حق کند. اگر بیند که پیمانه بشکست یا بسوخت، دلیل که خداوندش را بیم مرگ است. اگر بیند که از پیمانه چیزی وزن می کرد، اگر از اهل علم بود، دلیل که قاضی شود، اگر از اهل علم نباشد، دلیل که از بهر داوری به قاضی محتاج شود و به قول دیگر، پیمانه در خواب، مردی است راستگوی و منصف، که داد مردمان دهد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پیمانه ظرفی است برای اندازه گیری مایعات. منظور جام نیست. پیمانه نظام کار است که بر مبنای درست باشد چون خود پیمانه بر عدل است و میزانی را که معین کرده اند می دهد. عده ای از معبران می گویند پیمانه در خواب میانجی است و رابط برای صلح و آشتی یا معامله. اگر پیمانه در دست داشته باشید خواب شما می گوید که کارها را بر مبنای صحت و درستی انجام می دهید. شکستن پیمانه ناکامی است. پر بودن آن کامروایی.
پینه دوز پینه دوز در خواب های ما به دو نوع ممکن است دیده شود. اول پینه دوز حشره ای است از قاب بالان که برعکس حشرات دیگر مفید است و از آفات و شته درختان میوه و گل تغذیه می کند و حشره ای است مفید و دیدنش در خواب تعبیر دشمن ضعیف را ندارد. چنانچه این حشره را در خواب دیدید روی سودی که می رساند قیاس خوب بکنید و تعبیر نیکو داشته باشید. خدمتکار، یا کارمند یا حتی افراد ضعیف خانواده شما که نسبت به شما حسن نیت دارند ولی نمی توانند حسن نیت خود را نشان دهند و وفاداری خویش را ثابت کنند غالبا به صورت پینه دوز در خواب متجلی می شوند. دوم پینه دوز کسی است که کفش های کهنه را تعمیر و مرمت می کند و واکس می زند و میخ می کوبد. چنانچه در خواب دیدید که خودتان پینه دوزی می کنید بی تردید خرابی هایی در کارهای شما هست که خود بیشتر واقفید و فرصتی پیش می آید که در آینده نه چندان دور به جبران بپردازید. اگر دیدید که دیگری پینه دوزی می کند و کفشی که در دست دارد متعلق به شماست کسی به یاری شما برخواهد خاست و کمکی به شما می شود که نگرانی هایتان را رفع می کند.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
پینه دوز در خواب های ما به دو نوع ممکن است دیده شود. اول پینه دوز حشره ای است از قاب بالان که برعکس حشرات دیگر مفید است و از آفات و شته درختان میوه و گل تغذیه می کند و حشره ای است مفید و دیدنش در خواب تعبیر دشمن ضعیف را ندارد. چنانچه این حشره را در خواب دیدید روی سودی که می رساند قیاس خوب بکنید و تعبیر نیکو داشته باشید. خدمتکار، یا کارمند یا حتی افراد ضعیف خانواده شما که نسبت به شما حسن نیت دارند ولی نمی توانند حسن نیت خود را نشان دهند و وفاداری خویش را ثابت کنند غالبا به صورت پینه دوز در خواب متجلی می شوند. دوم پینه دوز کسی است که کفش های کهنه را تعمیر و مرمت می کند و واکس می زند و میخ می کوبد. چنانچه در خواب دیدید که خودتان پینه دوزی می کنید بی تردید خرابی هایی در کارهای شما هست که خود بیشتر واقفید و فرصتی پیش می آید که در آینده نه چندان دور به جبران بپردازید. اگر دیدید که دیگری پینه دوزی می کند و کفشی که در دست دارد متعلق به شماست کسی به یاری شما برخواهد خاست و کمکی به شما می شود که نگرانی هایتان را رفع می کند.
پیه خوردن محمدبن سيرين گويد: اگر كسي به خواب ديد پيه خورد، دليل كه خير و منفعت و فراخي يابد. اگر بيند پيه گوسفند داشت و مي خورد، دليل است به قدر آن وي را مال حلال آيد. اگر بيند كه پيه جانوري مي خورد و گوشت او حلال است، دليل كه مال حلال يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن پيه در خواب بر سه وجه باشد. اول: نعمت. دوم: مال و منفعت. سوم: گشايش كارهاي بسته.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

143 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
143
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.