جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب عنایت حضرت عیسی ع

تعبیر خواب عیسی مسیح
مقاله

 خواب عنایت حضرت عیسی ع 

تعبیر خواب عنایت حضرت عیسی ع چیست؟ در خواب دیدم حضرت عیسی ع شال‌شان را به من دادند. من صورت ایشان را ندیدم اما آگاه بودم که ایشان حضرت عیسی علیه السلام هستن. شال ایشان را گرفتم و جلوی صورتم گذاشتم و شروع کردم به خواندن کلام خدا .
بعد دیدم جمعیتی اطرافم هستن و می‌خواهند شال را از من بگیرند اما نتوانستند .تعبیر خواب عنایت حضرت عیسی ع چیست؟

(من ایشان را خیلی دوست دارم و در زمان رویت خواب سوره صف را مدام می‌خواندم و به ایشان تقدیم میکردم.)  

تعبیرخواب

تعبیر خواب عنایت حضرت عیسی ع و گرفتن شال از ایشان  با توجه به جایگاه و تبیین شخصیت حقیقی ایشان در اسلام تبیین می‌شود. نگاه آسمانی دین خاتم  به حضرت عیسی ع به عنوان پیامبر اولوالعزم یک نگاه ارزشی و توحیدی و اخلاقی است، به طوری که این چنین توصیف و منزلتی به هیچ عنوان در آیین مسیحیت مورد توجه و بیان قرار نگرفته است.
 استاد سید محمد رضا طباطبایی کارشناس و متخصص ادیان و فرق و مذاهب این چنین بیان می‌دارند: اگر ما تعریف و تمجیدی که قرآن مجید در خصوص حضرت عیسی ع و مادر مکرمشان حضرت مریم س بیان داشته است را نداشتیم، جهان بشریت به عظمت و قداست حضرت عیسی ع دست نمی‌یافت، چرا که اگر قرار بود برای شناخت جایگاه و موقعیت این بزرگواران به اناجیل رجوع کنیم با مطالب ناحق و سخیفی روبرو میشویم‌. بی‌تردید انجیل‌های رسمی موجود هرگز نمی‌توانند در این رابطه با قرآن مجید مقایسه شود ، گرچه از زاویه‌ای دیگر در مقایسه‌ی اسلام و مسیحیت ، نه تنها حقانیت دین اسلام ؛ بلکه حقانیت و جایگاه والای پیامبر معصوم حضرت عیسی ع و مادر معصومه ایشان س به زیبایی تبیین و تفسیر می‌شود . 

ویژگی‌های حضرت عیسی ع

ویژگی‌های حضرت عیسی  ع در قرآن و رویات به خوبی تبیین شده است . برخی از آن ، که در تعبیر خواب شما راهنمای ماست عبارت است از : 

۱-اصرار حضرت مسیح ع به یکتا پرستی و عبودیت: 
خدای متعال گویای بطلان اعتقاد به تثلیث است. بر خلاف باور و اعتقاد پیروان حضرت مسیح ع که مقام اولوهیت و خدایی را برای ایشان قائل هستند ایشان این چنین باوری در خصوص خود نداشته و افراد را به توحید رهنمود ساخته است.
« وَ إِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقیم؛سوه مریم، آیه ۳۶ 
و خداوند، پروردگار من و شماست او را پرستش كنید این است راه راست‌». 

۲- احترام به مادر و مبارک بودن حضرت و دوری از ظلم‌:
قالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتانِیَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنی نَبِیًّا وَ جَعَلَنی مُبارَكاً أَیْنَ ما كُنْتُ وَ أَوْصانی بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَیًّا وَ بَرًّا بِوالِدَتی وَ لَمْ یَجْعَلْنی جَبَّاراً شَقِیًّا. مریم، آیات ۳۰، ۳۱، ۳۲ (ناگهان عیسى زبان به سخن گشود و) گفت: «من بنده خدایم او كتاب (آسمانى) به من داده و مرا پیامبر قرار داده است و مرا هر جا كه باشم وجودى پربركت قرار داده و تا زمانى كه زنده ام، مرا به نماز و زكات توصیه كرده است. و مرا نسبت به مادرم نیكوكار قرار داده و جبّار و شقى قرار نداده است».

حضرت شال خود را به شما هدیه دادند.شال نوعی لباس است که به همسر و تقوا تعبیر می‌شود .

قران می‌فرماید : لباس التقوی ذلک الخیر . لباس تقوا همانا بهتر است. 
هن لباس لکم و انتم لباس لهن . آنان لباس شما هستند و شما لباس آنانید . 

تعبیر رویا

تعبیر رویای دیدن حضرت عیسی ع و دادن شال به شما نمادی برعلاقه شما به پیامبر خدا و عنایتی از حضرت به شماست.

برایشان سوره شریف صف را تلاوت کرده و هدیه نمودید و ایشان شما را مورد محبت خود قرار داده‌اند .
 ان شاء‌الله زمینه معرفت و تقوای شما بیش از پیش می‌شود و نمادی بر این است که در این مسیر انسان بزرگی راهنمای شما شده و یا علم ناب راستینی را بدست می‌آورید.
 بدین ترتیب شما بیش از پیش مزین به صفاتی چون‌ توحید در عرصه های مختلف زندگی می‌شوید که تنها خدای یکتا را بپرستید و او را موثر در وجود بدانید و از شرک دوری کنید . ادب و مهربانی را  نسبت به مادر و پدرتان ابراز کنید  و بیش از قبل به  اقامه نماز و بخشش به مستمندان  توجه کنید و .. 

شال که بر روی گردن انداخته می‌شود می‌تواند  نمادی از تسلیم بودن و طوق زیبای بندگی باشد که آن را از دست معصوم هدیه گرفتید . 
دمیدن آیات الهی و نورانی قران بر شال، دال بر این است‌ که حقیقت بندگی با تلاوت و عقیده به آیات راستین قران حفظ می‌شود.
گاه انسان‌هایی در اطراف شما قصد ضربه زدن و ربودن ایمان و صفات خوب و برجسته شما را دارند . مثلا کسانی هستند که گاه  شبهاتی مطرح می‌کنند که موجب خلل در ایمانتان است . 
 الحمد لله که به مدد اهل بیت علیهم السلام به خوبی در جهت حفظ تقویت بنیه های اعتقادی و اخلاقی خود حرکت می‌کنید . 
احتمال دیگر این است که همسری خوب و با ایمان و با اخلاق نیکو در آینده نصیبتان‌ می‌شود . 

بر اساس تعالیم ارزشمند الهی تمام زیبائی‌های رفتاری حضرت مسیح گوشه‌ای از خلق عظیم پیامبر خاتم ع است . چرا که قران می‌فرماید: انک لعلی خلق عظیم . تو صاحب خلق عظیم هستی 
و لکم فی رسول الله اسوه حسنه… . پیامبر خدا اسوه و الگوی نیک هستند برای کسانی ایمان و امید به خدا و آخرت دارند . 

پس الگو و مقتدای تمام خوبان عالم و انبیای الهی خصوصا حضرت مسیح ع، وجود نبی مکرم‌ اسلام ص و پیروی از ایشان است . با این تبعیت است که آدمی متمسک به دین حق شده و به تمام انبیای قبل هم ایمان دارد و بین آنها جدایی نمی‌بیند . (لا نفرق بین‌احد من رسله.. )

انبیاء الهی حامیان و مبلغان و بشارت دهندگان رسول خاتم ص و دین اسلام هستند و در روایات داریم که در آخر الزمان حضرت مسیح ظهور می‌کنند و وزیر الایمن ( وزیر دست راست ) حضرت مهدی ع هستند . و این عزیزان در خدمت پیامبر ص و اهل بیت ع و طریق دین حق هستند. 

الحمد لله که شما فردی با ایمان هستید و  جایگاه انبیای الهی و دین خاتم و … را در کلام راستین قران می‌شناسید . خیلی خوب است در جهت کسب معرفت،  بیش از پیش قدم بردارید و به مراتب بالای معرفت دست یابید و دیگران را نیز رهنمون باشید.  با استغفار و توبه موجب رحمت الهی شوید و با صدقه و انفاق ضررهای احتمالی را بر طرف کنید .

*نکته‌ای که به طور کلی با توجه به بحث پیش آمده خوب است بیان کنیم این است که حضرت مسیح ع می‌توانند به اذن خدا فردی و یا مسلمانی را شفا دهند و یا حاجاتی را روا کنند و یا .. اما این‌ مطلب دلیل برحقانیت دین مسیحیت نیست که متاسفانه به انحراف رفته است ؛ بلکه نشان از عنایت خدا به پیامبر معصومی دارد که در کلام‌ راستین قران عصمت و مقام او به حق تبیین شده است. لذا توجه به تفکیک این دو امر مورد عنایت است.

توصیه

ان شاء الله در مسیر کسب معرفت بیش از پیش قدم بردارید. ‌صدقه و انفاق بلاها و ضررهای احتمالی را دفع می‌کند . ارتباط با اهل بیت علیهم السلام‌ و توسل به آنان را مورد توجه قرار دهید چرا که انبیای الهی نیز در حوادث و حوائج خود به امامان معصوم علیهم السلام رجوع می‌کردند و آنان را واسطه خود به درگاه الهی قرار می‌دادند .

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.