جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب انگور زرد

تعبیر خواب انگور زرد حیاط
مقاله

تعبیر خواب انگور زرد چیست؟

تعبیر خواب انگور زرد چیست؟ سلام خسته نباشید، من یک روز صبح خواب پدر فوت شده‌ام (یک سال پیش فوت کردند) را دیدم که در حیاتشان در حال رسیدگی به درختان انگور بودند، انگور زرد، انگار همین فصل بود و درختان برگ نداشتند اما پر از انگور بودند که کمی هم حالتاً بی آب شده بودند یعنی پوستشان کمی چروکیده ولی کشمش نبود.

پدرم که من میدونستم فوت کردن با موبایل ازش فیلم می‌گرفتم، ولی توی دلم می‌گفتم احمق تا زنده بود باید فیلم می‌گرفتی. خلاصه به خاطر رسیدگی زیادش به باغچه، باغچه پر گل و پروانه شده بود. پدرم همینطور که به درختان انگور رسیدگی می‌کردند، گفتند باید هسته هاشو جدا کنیم. تو ذهنم مثل اینکه باید این کار انجام بشه، و همه همین کار رو می‌کنن، گفتم مگه الان وقتشه. پدرم گفتن اصلاً حالا فصل این کار هست. بعدش با هم به اتاق رفتیم همه اونجا بودند ولی تنها من میتونستم پدر را ببینم و صداشو بشنوم.

پدرم بعداز اینکه همه را دید با چهره خندان دقیقاً عکس زمان حیاتشان که زیاد لبخند نمی‌زدند. به من گفتند با برادر کوچیکم کار دارند، برادر کوچیکم در زمان حیات بیشتر کارهای پدرم را انجام می‌دادند. منم برادرم را صدا زدم و گفتم پدر باهات کار داره، پدرم با چهره خندان گفتن سردمه. منم گفتم سردشه. با برادرم چندتا پتو آوردیم و انداختیم دور بدنش، البته دید من از نگاه آنها هم بود که آنها تنها پتو ها را می‌دیدند که دور یک هاله‌ای افتاده، خلاصه پدرم به پشت بام منزل رفت به اتاق، ومن و برادرم هم دنبال ایشون.

 من اومدم که بگم پدر اینو گفت مثلاً چون من فقط ایشون را می‌دیدم، خلاصه در اتاق من هی لبخند زدم به برادرم که بپرس پدر چیکار داری، البته فقط لبخند و انتظار سؤال، ولی برادرم هیچی نگفتن و بعداز چند ثانیه رفتن پایین، و پدرم هم بعداز رفتن برادرم غیب شدن، و انگار کف اتاق شن‌های ریزی بود که نسیمی وزید و تمام شن‌ها به کنار رفتن و تنها رد پای پدرم موند، و بلا فاصله رادیویی که در طاقچه اتاق بود خود به خود شروع کرد به خواندن سوره الرحمن، و من یک دفعه انگار صدای پدرم را موقع خواندن این سوره تصور کردم و گریه کردم گفتم این همون سوره‌ای بود که پدر خیلی دوست داشت، و خواب من تمام شد.

پدرم روحانی بودند و واقعاً با قرآن و سوره‌هایی مثله یاسین و الرحمن و واقعه انس داشتند. ممنون میشم تعبیر بفرمایید. احساس خوبی داشتم عادی مثل همه در این روزها، دغدغه زندگی آرام و متأهل.

تعبیر خواب انگور زرد:

خیر و برکت برای شما و خانواده و رحمت خداوند برای پدر مرحومتان.

در روایات بسیاری به دیدار اموات از خانواده و آگاه شدن از احوال آنها اشاره شده است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: ارواح به دیدن بازماندگان می‌آیند (به ویژه والدین به دیدار فرزندان و بالعکس) و به آنان التماس می‌کنند که چیزی برای ما بفرستید، ولو به کمی یک جرعه آب یا یک پاره استخوان. پس، ارتباط ارواح با متعلقین تا وقتی در دنیا باقی هستند، برقرار خواهد ماند. منتهی چنان چه بیان شد، به کمیّت، کیفیت و چگونگی معین شده از سوی خداوند متعال.

باغچه حیاط خانه، به عنوان محیط خانه و خانواده تعبیر می‌شود، محیطی که همسر، فرزندان، مادر و بستگان درجه یک شما قرار دارند. وجود مادر نیز این نکته را تأیید می‌نماید.

انگور نیز از نعماتی است که از همه قستهای آن استفاده می‌شود. در قرآن کریم  در آیات (نحل /۴۷ و اسراء /۹۱) از انگور به عنوان غذا و میوه در این دنیا و نیز میوه‌ای بهشتی نام برده است. و خلقت آن را نشانه‌ای برای اندیشیدن و ایمان یاد کرده است. (انعام /۹۹ و نحل /۱۰ و ۱۱).

 پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: بهترین غذای شما نان و بهترین میوه‌های شما انگور است. خواب انگور اگر در فصل آن باشد بسیار عالیست خصوصاً اگر زرد باشد.

نتیجه‌ آیات و روایات:

نتیجه‌ای که از آیات و روایات به دست می‌آید:

حیاط خانه پدری، حاکی از خانواده پدری به علاوه خانواده شماست که در آن حیاط حضور داشتید. جایگاهی که در این خانواده دارید شما را متوجه مطلبی می‌کند. این که پدر مرحوم با شما تماس گرفته نشان از آن دارد که با وجود اینکه فوت کردند، ولی نظارگر احوالات شما هستند و  دلتنگی را درک و از احوالاتتان با خبر است.

پرورش درختان انگور در حیاط به منزله پرورش فرزندانی است که برای پدر مایه افتخار و باقیات و صالحات بودید و مانند رنگ زرد طلائی انگور درخشش داشتید.

اموات در رؤیا پیامهایی را به فردی که خواب بیننده می‌رسانند. امام جعفر صادق (ع) نیز فرموده‌اند سرما برای مردگان در خواب ها به نشانهٔ امراض روحی جسمی و در بیشتر موارد به نشانهٔ کم شدن رزق روزی و زیاد شدن فقر است.

ممکن است مرحوم پدر، نیازمند کمک و یا خیرات و صدقاتی از طرف شما و سایر اعضا خانواده باشند. وجودحالت سرما و درخواست پتو از شما به این نکته اشاره دارد.

البته احتمال دیگر اینکه: بین شما و یا برادر ناراحتی و یا کدورتی به وجود آمده که به این شکل خواستند هر دو دریک مکان باشید در پشت بام خانه جایی که بلندترین جای یک خانه و یا خانواده می‌باشد. خواستار برتری هر دو هستند. شن‌های ریز همان مشکلاتی است که به زودی برطرف خواهند شد و فقط خاطراتی و یا رد پایی از پدر به جا خواهد ماند.

گاه بعد از فوت عزیزی ناراحتی در موارد مختلف به وجود خواهد آمد، اما نباید کهنه شده و تبدیل به کینه شود. مشکلات را می‌توان با هم اندیشی و روشنگریاز بین برد مانند نسیمی که وزید.

با توجه به ویژگی‌های سوره مبارکه الرحمن که برای آسان شدن کارها، درمان درد چشم، درمان و بهبود بیماری‌های طحال و ناراحتی قلبی، آسان شدن وضع حمل، حفظ بلا، رفع اختلاف، چهره درخشان، اجر شهید، شکرنعمت و… است. به راحتی دلیل قرائت این سوره را متوجه خواهید شد. و حضور پدر را دوباره احساس کردید. در واقع این رؤیا بشارتی است برای شما و برادر.

هسته‌های انگور که پدر توصیه به جدا کردن آن کردند نیز همان مشکلات و رفع ناراحتی‌ها و غم و اندوه است. گاه لازم هست از خود شروع کنید و موارد یا اخلاقی که شاید ناخودگاه و یا ناخواسته سبب موانع می‌شوند.

سعی کنیدبه فضائل و ویژگیهای سوره مبارکه الرحمن که عروس قرآن است توجه بیشتری داشته باشید. خیرات و صدقات به نیت پدر موجب آرامش و راحتی برای ایشان می‌شود.

در پناه خداوند باشید.

خواص انگور در روایات

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.