جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب قربانی کردن دوست

مقاله

 

تعبیر خواب قربانی کردن دوست

تعبیر خواب قربانی کردن دوست چیست؟  خواب دیدم خانمی رو که می‌شناسم توسط دوستم در حال قربانی کردن هست. یعنی به جای گوسفند داشتند اون خانم رو برای کسی عقیقه می‌کردند و دوستم داشت اون رو تکه تکه می‌کرد .
من صحنه رو می‌دیدم که دوستم سر خانم رو جدا کرد. به من اشاره کرد سر عقیقه رو ببرم بپزم و من هم حالت تهوع گرفته بودم و نمی خواستم.

تعبیر خواب

تعبیر خواب قربانی کردن دوست احتمالاتی دارد که با توجه به تکیه‌‌گاه‌های رویا و مستندات قرانی – روایی بررسی می‌کنیم. این احتمالات با توجه به شرایط شما و دوستتان در عالم واقع تعبیر می‌شود به :  ۱- غیبت کردن ۲- قطع تعلق و دل‌بستگی از فرد ذبح شده ۳-  فدا کردن فرد ذبح شده برای دفع بلا از دیگری . 

غیبت کردن و خوردن‌ گوشت میت

غیبت کردن مانند خوردن گوشت برادر میت است وقران‌ کریم غیبت را بدین‌گونه  تشبیه کرده است . آنجا که می‌فرماید :

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از بسيارى گمان‌ها دورى كنيد، زيرا بعضى گمان‌ها گناه است. و (در كار ديگران) تجسّس نكنيد و بعضى از شما ديگرى را غيبت نكند، آيا هيچ يك از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ (هرگز) بلكه آن را ناپسند مى‌دانيد و از خدا پروا كنيد، همانا خداوند بسيار توبه‌ پذير مهربان است. حجرات، ۱۲

در روایات آمده است : السامع للغیبه احد المغتابین شنونده غیبت یکی از دو غیبت کننده است .

«السَّامِعُ شَرِیکُ الْقَائِلِ : شنونده غیبت در گناه غیبت کننده شریک است‌.

دلیل این‌که شنونده غیبت در گناه مانند غیبت کننده می‌باشد؛ این است که هر دوی آنها با رضایت در غیبت مشارکت دارند، و ذهن آنها مشغول به تصورات ناروایی است که مورد نهی است. بنابراین، باید گفت اگر به تمام آنچه که غیبت کنندگان در مورد فرد غایب گفتند و کسی به گفته‌هایشان گوش دهد در گناه غیبت با آنها شریک است .
اما اگر همین که آنها شروع به غیبت کردند، و فرد تذکر داد که مثلا غیبت نکنید! غیبت حرام است! و یا … و با تذکرات او دیگر غیبت ادامه پیدا نکرد؛ یعنی یا آنها ساکت شدند و یا فرد مجلس غیبت را ترک کرد و یا اگر امکان نهی از منکر و ترک مجلس نباشد در برخورد نشان داد که از کارشان راضی نیست مانند این‌که چهره ناراحت به خود گرفت و از آنها روی برگرداند و…، در گناه غیبت با آنها شریک نخواهد بود.

تعبیر رویا 

۱- به نظر می آید که در عالم واقع دوست شما از خانمی که او را تکه تکه می‌کرد در نزد شما و یا دیگران غیبت کرده است و به آبروی او صدمه زیادی زده است .

تجسم این عمل را در رویا به شما نشان دادند .
با عناوینی به ظاهر مطلوب چون قربانی و یا عقیقه کردن این رویداد را در رویا دیدید و حقیقتش را وجدان‌ کردید .

گاه افراد برای اینکه غیبت را توجیه کنند با عناوینی مثل اینکه صفتش هست و یا به خودش هم می‌گویم و یا همه این را می دانند به غیبت کردن و شنیدن آن مبتلا می‌شوند .

الحمد لله شما از این‌ کار مشمئز شده و اکراه داشتید چرا که تجسم این عمل گناه را به شما نشان دادند. ان شاء الله این رویا هشداری برای‌ شماست تا به این‌ امور رغبتی نداشته و همراهی نکنید..

باید توجه کنیم که گناه غیبت بزرگ است و پیامد‌های بدی برای انسان به دنبال دارد .

چقدر خوب که این رویا رهنمودی برای بانویی مومنه است که باطن و تجسم این عمل زشت و صفات مرتبط با آن (تجسس و سوء ظن و .. ) را وجدان کند و در عالم واقع نیز با کراهت از آن روی گرداند تا آبروی انسان مومنی که ۲۰ برابر کعبه است را حفظ کند و سرمایه‌های وجودی خودش  نیز از دست نرود .

پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: در قيامت هنگامى كه نامه‌ى اعمال انسان به دست او داده مى‌شود، عدّه‌اى مى‌گويند: چرا كارهاى خوب ما در آن ثبت نشده است؟ به آنها گفته مى‌شود: خداوند، نه چيزى را كم و نه چيزى را فراموش مى‌كند، بلكه كارهاى خوب شما به خاطر غيبتى كه كرده‌ايد از بين رفته است.
در مقابل افراد ديگرى، كارهاى نيك فراوانى در نامه‌ى عمل خود مى‌بينند و گمان مى‌كنند كه اين پرونده از آنان نيست، به آنها مى‌گويند: به‌واسطه‌ى غيبت‌شدن، نيكى‌هاى كسى كه شما را غيبت كرده، براى شما ثبت شده است.

شاید سؤال شود : چرا در روايات كيفر يك لحظه غيبت كردن، محور نابودى عبادات چند ساله‌ى انسان بيان شده است؟ آیا اين نوع كيفر عادلانه است ؟
پاسخ این است که  : همان گونه كه غيبت كننده در يك لحظه، آبرويى را كه مؤمن سال‌ها به دست آورده مى‌ريزد، خداوند هم عباداتى را كه او سال‌ها بدست آورده از بين مى‌برد.

پناه می‌بریم بر خدا

چه خوب است که همه ما با استغفار و توبه تیرگی گناهان را برطرف کرده و از ذوی الحقوق به طریقی مطلوب حلالیت بطلبیم .
ان شاء‌الله در روابط و دوستی‌های خود تواصی به حق کنید و دیگران را نیز متذکر شوید .

۲- احتمال دیگر: این رویا نمادی از این است که دوست شما از فرد ذبح شده قطع تعلق می‌کند و رابطه را با او تمام می‌کند . 

۳- احتمال سوم‌: اگر دوست شما از  گناه غیبت کراهت داشته و از آن‌ پرهیز می‌کند تعبیر دیگری در نظر است .

با توجه به اینکه در رویا به شما گفتند که فلانی را برای کسی عقیقه می‌کنم ، به نظر می‌آید که برای سلامتی و محافظت از شخص ثالث از این فرد ذبح شده مایه می‌گذارد طبعا ایشان در این‌ مسیر صدماتی می‌بینند. شما نیز از این‌ امر ناراحت هستید. در این صورت خوب است با دوستتان صحبت کرده  و توصیه کنید که برای برطرف شدن غم و اندوه و بلایا از شخصی، فرد دیگری را سپر بلا قرار ندهند که در این صورت مدیونی بزرگی در پی دارد .

ان شاء‌الله برای دفع بلایا قربانی کردن حتی در حد ذبح خروسی داشته باشید . 

در پناه حق از جمیع بلیات  محفوظ باشید 🙏🌹

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.