جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب قبرستان در قالب مسجد

مقاله

خواب قبرستان در قالب مسجد

تعبیر خواب قبرستان در قالب مسجد چیست؟ خواب دیدم وارد قبرستانی شدم که اصلا شبیه قبرستان نبود. هیچ قبری توش نبود. بیشتر شبیه مسجدی قدیمی با سقف گنبدی بود که از وسط گنبد نوری به داخل تابیده بود.
به یک‌باره مادر دوستم را که تازه چند ماهه فوت شده دیدم . تنها اونجا ایستاده بود و داشت گریه می‌کرد . من و دوستم که لیوان آبی دستش بود و برای مادرش آورده بود نزدیکش شدیم. دوستم به من گفت مونا مادرم برای تو گریه می‌کنه. مادرش به من گفت الهی من برای تو بمیرم و هی گریه می‌کرد. منم زدم زیر گریه و برای پدرم که یک‌ماه زودتر از مادر دوستم فوت شده بود گریه می‌کردم. می‌گفتم بابا الهی مونات بمیره ( همونجوری که تو واقعیت روزای اول فوت پدرم می‌گفتم ).
مادر دوستم خودشو انداخت روی قبری که اصلا معلوم نبود قبری هست. یک سطح صاف بود ولی من می‌دونستم قبر هست (البته قبر پدرم عقب تر از جایی بود که ما ایستاده بودیم). منم نشستم کنارش آنقدر گریه می‌کردم صدام گرفته بود و اشکام می‌ریخت رو دست مادر دوستم . دستش رو می‌مالیدم و می‌گفتم هیچ کس دردش به اندازه درد این نیست .(مادر دوستم در اثر سرطان از دنیا رفت)

تعبیر خواب

تعبیر خواب قبرستان در قالب مسجد پیام‌های زیادی برای شما دارد و موجب هدایت‌گری است . اکثریت مردم شاید خاطره‌ی خوشی از قبرستان نداشته باشند . چون معمولاً گریه و ناله و غصه از آن شنیده‌اند یا در آنجا به خاک سپاری عزیزان خود رفته و دوری را در آنجا دیده‌ و چشیده‌اند . 
این امر باعث می‌شود که قبرستان برایشان زیاد خوشایند نباشد .

اما اگر با نگاه دیگری به قبرستان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خیلی هم ناخوشایند نیست . با این نگاه قبرستان در قالب مسجد نمادی از  یک مدرسه‌ی تربیتی است. یک مرکز فرهنگی که در عین اینکه قبرستان است گویا مسجدی است که نور هدایت بر آن می‌تابد و یاد و ذکر خدا ، معاد و بازگشت به سوی او را گوشزد می‌کند .

جایی است که ملکوت با ملک ارتباط بسیار قوی دارد . آن ارواحی که در عالم برزخ هستند همگی به آن قبرستانی که بدن آنها دفن است توجه داشته و در آن مکان در تردد دارند . اگر مومن باشند گویا در مسجد سکونت کرده‌اند. 

از پیامبر اکرم ص نقل شده است که فرمود: «المَسجِدُ بَیتُ کُلِّ مُؤمِنٍ،  مسجد، خانه مومن است .

گویا شما در مسجدی وارد شدید و از برکات حضور درمسجد بهره‌مند می‌شوید .

در حديثي از امام علي (ع) که از مسجد به عنوان مرکز يافتن برادرانی که انسان را در مسير الله ياري مي‌­دهند ياد نموده بودند.

شما دوست خود را که برای مادر مرحومش آبی آورده بود مشاهده کردید . به نظر مادر نیاز به انجام واجبات و یا خیرات و مبراتی برای ادامه حیات برزخی دارد.
قران می‌فرماید : و من الماء‌کل شیء‌حی . و از آب هر چیزی را زنده کردیم .

ان‌ شاء الله ثمرات کارهای خیری که برای مادرش انجام‌ میدهد به خودشان نیز برمیگردد

ایشان دوست خوبی برای شما بوده و این کار نمادی بر توجه دادن شما به این امر نیز هست که پدر را با اعمال خیر یاد کنید .

دوستی و هم‌دلی

دوستی و هم‌دلی یاران  معين و ياور انسان در طي راه سعادت و کمال و يار و غمخوار او در عرصه بروز مشکلات و سختي‌ها است .هر انسان در گير و دار مسائل زندگي طبعاً با برخي از ناراحتي‌ها و مشکلات مواجه خواهد شد.
گاهی اين ناراحتی‌ها مثل از دست دادن عزیزی به قدری شديد است که به صورت غم و اندوهی جانکاه ظاهر مي‌­شود . در چنین اوقاتی رفتن در قبرستانی در قالب مسجد که نمادی بر  هر دو مکانی است که برای انسان‌ با ایمان یاد خدا و معاد را زنده می‌کند، يکي از راه‌های اليتام و رفع اين گونه ناراحتی­‌هاست.

از درد دوری پدر احساس دل‌شکستگی دارید و گویا درونتان گریه می‌کند.😭
یکی از ثمرات حضور در قبرستان این است که انسان را تعدیل میکند.
ان شاء الله از غم فارق می‌شوید و از هم دلی های مومنین و حتی ارواح آنان به اذن خدا آرامش پیدا می‌کنید .
چه زیبا که مادر دوستتان با شما هم دردی کرد و شما نیز با او .

وقتی کسی با دیگری همدلی می‌کند، از نظر عاطفی حزن و اندوه‌اش کاهش می‌یابد؛ زیرا کسی را می یابد که او را درک می‌کند و چه بسا او را یاری دهد .

کسی که نسبت به دیگران هم‌دلی می‌کند به طور طبیعی خودش نیز از هم‌دلی و همدردی دیگران نیز بهره مند خواهد شد؛ چنان‌که در روایت است : ارحم ترحم ، رحم کن تا مورد رحمت قرار گیری.

امیرالمؤمنین على علیه السلام به نوف بکالى فرمود: اى نوف ! به مخلوقات خدا رحم و دلسوزى کن تا مورد رحم واقع شوى و مورد شفقت و مهربانى دیگران قرار گیرى. 

ان شاء‌الله با دل‌سوزی و دعای آن مادر مرحوم به شما خیری می‌رسد و شما نیز با خیرات و مبرات ایشان را یاد کرده و هدایایی را برایشان بفرستید .

با رفتن بر سر مزار پدر صله رحم نیکویی به جا آوردید و از برکاتش بهره مند می‌شوید. بعد از مرگ اینطور نیست که رابطه‌ی خویشاوندی قطع شود . 

در روایتی از امام صادق ع است که خیر کثیری به واسطه‌ی این صله‌ی رحم به شخصی که زائر شده می‌رسد. یکی مکان‌هایی که حاجت انسان برآورده می‌شود قبرستان ، بخصوص در کنار قبر پدر و مادر است .
دلیل آن این است که اموات به مکان دفن خود تعلق دارند و وقتی شما بر سر مزار آنان حاضر می‌شوید و حمد و قران تلاوت می‌کنید هدیه‌ای برای مرحومی می‌برید و آنها را بسیار خوشحال می‌کنید. آنها شما را دعا کرده و دعای شما را آمین می‌گویند.

از امام صادق علیه‌السّلام پرسیده شد :آیا مردگان را زیارت کنیم؟ فرمود: بله. عرض کردم: آیا وقتی ما به زیارتشان می‌رویم، آنان صدای ما را می‌شنوند؟ فرمود: بله، به خدا سوگند، چنین است، مسلما آنان از آمدن شما خبردار شده و شادمان می‌گردند و با شما انس می‌گیرند. ندیدن قبر ظاهری از سوی شما شاید نمادی بر این است که ان شاء الله در همه اماکن مقدسه و دعاها و زیارات پدر را یاد می‌کنید ‌

ان شاء‌الله خواسته‌ای دارید که برایش دعا می‌کنید و به دلیل حضور در کنار مزار پدر و دعای او به اجابت می‌رسد. رزق مادی و طول عمری نصیبتان می‌شود .

توصیه

خوب است صدقه دهید و بر سر مزار پدر هر از چند گاهی حاضر شوید . یاد مسافران آسمانی را همیشه و در همه جا خصوصا در  اماکن‌ مقدس فراموش نکنید و با بندگی خدا فرزندی خوب برایشان باشید تا باقیات الصالحاتی نیکویی را به یاری خدا برایشان رقم بزنید .
خواهرم‌ دلی آرام به یاد حق و قلبی شاکر را برایتان آرزومندم 🙏
مقاله بهترین خیرات برای اموات را توصیه میکنم که مطالعه کنید .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.