جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب مادری چشم انتظار

مقاله

خوب مادری چشم انتظار 

تعبیر خواب مادری چشم انتظار چیست ؟
(چند وقتی است که مادر همسرم ،که عمه من‌ نیز می‌شود فوت شدند و دائیم نیز چند روزه پیش رحمت خدا رفتند)
خواب دیدم که مادر همسرم کربلا رفته بودند و داشتن برمیگشتن. گفتن بریم جلوش که ناراحت نشه  از اون طرف کل فامیل از کوچک و بزرگ اومده بودن برای جای خالی دائیم که فوت شده بودن . تو خونه‌‌ی ما، مادر و خواهر و برادرم همگی جمع شده بودیم ، تا فامیل بیان و همگی مشکی پوشیده بودیم. با میوه انار از مهمونا پذیرایی کردیم. بعد از اتمام مراسم به مادرشوهرم زنگ زدم و گفتم ببخشید که نتونستم بیام مهمون داشتیم.
حالا بهتون خوش گذشت خوب بود؟ انشاء الله شب می‌رسیم خدمتتون. مادرشوهرم گفت: خوب بود  ولی من که جیگرم له شد، دوست داشتم همه بچه‌هام بیان که نیومدن
چرا تو و مجید و یگانه ( همسر و دخترم ) نیومدین من منتظرتون بودم. من هم گفتم شب خدمتتون می‌رسیم. تعبیر خواب مادری چشم‌ انتظار چیست ؟

تعبیر خواب مادری چشم‌ انتظار 

تعبیر خواب مادری چشم انتظار با توجه به تکیه‌گاه‌های رویا و مستندات قرانی – روایی تعبیر می‌شود.

صله رحم 

صله رحم‌ برای مادری چشم انتظار برکات زیادی دارد.  شما در رویا در منزل خود صله رحم کردید .این‌ کار نیکو و خیر  توصیه خداوند متعال در قران‌ بوده و برایش پاداش و برکت زیادی مقدر کرده است .

در روایتی از امام صادق ع است که :
صله رحم، كردارها را پاكيزه و بالنده می‌‏سازد، و دارايى‏‌ها را می‌افزايد، و بلا را می‌گرداند، و حسابرسى در قيامت را آسان می‌سازد، و اجل را به تأخير می‌اندازد».
کافی،‌ج ۳، ص ۳۴۸

در روایت است که وقتی مهمانی به خانه کسی می‌آید بلاها را دور کرده و رزقی را به دنبال دارد.

الحمد لله در زمینه ایجاد این پیوند و محبت به ارحام قدم برداشتید و برای شادی روح دایی خود مجلس ختمی را برقرار کردید و مهمانان داغ دیده را با میوه انار پذیرایی کردید .

تعبیر انار 

در روایتی منسوب به امام صادق ع انار شیرین در خواب را جمع کردن مال ، زن خوب و با ایمان و شهر آباد و خرم بیان کرده است .

محققان طب قرآنی معتقدند که انار به‌ عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پائیز به‌ بار می‌نشیند، چراکه فصل پائیز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.

امام رضا ع نیز در این مورد در حدیثی فرمودند: «انار شیرین و ترش بِمک، چراکه انسان را نیرو می‌دهد و خون را زنده می‌‌کند».

تعبیر رویا 

ان شاء‌الله با عنایت خدا شما و خانوادتون از غم و اندوه با صبری جمیل رهایی می‌یابید و قوتی تازه یافته و شادی و نشاط الهی را در جمعتان احساس می‌کنید.در عالم واقع بلا و رنجی از شما دور می‌شود و رزق مادی نصیبتان می‌شود. به اذن الهی از طول عمر بیشتری برخوردار می‌شوید . 

از آن طرف مادری چشم انتظار به شوق دیدارتان نشسته بود  ایشان زائر کربلا بوده و صله رحم شما محسوب می‌شود و حقی بر گردن شما خصوصا همسر و دختر عزیزتان دارد .
زائر کربلا مقام‌ بزرگی در پیشگاه خدا دارد پاداش او در روایت بسیار عظیم شمرده شده است. برخی از آن‌ عبارت است از:

زیارت امام حسین علیه السلام بهترین عمل است‌.پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام براى او دعا مى كنند. ثواب دو ماه اعتكاف و روزه در مسجدالحرام را دارد. زوار امام حسین علیه السلام در جوار پیامبر خدا و امام على و حضرت فاطمه علیهم السلام هستند و  بر سر  سفره هاى نور هستند. در قیامت همه آرزو مى‌كنند از زوار آن امام حسین علیه السلام باشند. حق شفاعتی به آنان بخشیده می‌شود .

به نظر می‌آید که پاداش یکی از اعمال ما تاخر مادر همسرتان، اجر زیارت کربلا را دارد و به ایشان ارزانی می‌شود . مثلا سنت خیری را در زمان‌ حیات از خود به جای گذاشته‌اند، مثل بانی شدن برای برپایی روضه و جلسات مذهبی. شاید به عشق ولایت و در راه اسلام ناب جایی و یا مالی را وقف کرده‌اند ، که نتایج و ثمراتش با اجر زیارت امام حسین ع برابری دارد و در عالم برزخ مشاهده می‌کنند .

خداوند گناهانی از ایشان می‌آمرزد و پاداش حج و عمره مقبول و نیز مجاهدت در مسیر حق را به ایشان‌ می‌دهد و ان شاء الله از جایگاه خوبی برخوردارند .

به نظر می‌آید از پسر و عروس و نوه خود انتظاری دارند تا این باقیات الصالحاتشان را ارج نهند و آن را تکریم کرده و استمرار بخشند
این رویا نمادی بر این‌ است که گرچه الحمد لله در مسیری درست در تعامل با ارحام  قدم برمی‌دارید ( صله رحم و بزرگداشت دایی) و نیز به فکر مادر همسر و تکریم زائر کربلا هستید؛ ولی خوب است شما و همسرتان الویت‌های زندگی را با توجه به حقوقی که هر کدام بر گردن‌ دارید بیش از پیش رعایت کنید .
الویت همسر شما در این‌ رویا مادر چشم‌ انتظارشان بود که با ابراز دلتنگی و جگر سوختگی ابراز شد و البته الحمد لله بعد از مدتی کوتاه دیدار محقق شد ..

شما و ایشان به مادر مرحومشان توجه دارید و یادشان می‌کنید، چه خوب است که بیش از قبل به امور مادی و معنوی مادر و اجرای وصیت ایشان و یا آرزوهای به حقی که در دنیا داشتند عنایت کنید.
الحمد لله در مسیر محبت به اقوام و صله رحم، خانواده را همراهی کرده در عین اینکه حقوق ارحام خود را نیز ملاحظه می‌کنید.
خوب است صدقه دهید و همیشه با استغفار جلب رحمت حق کنید .
توصیه‌های زیبایی برای توجه به اموات در این مقاله ذکر شده است که خوب است آن را به همراه خانواده محترمتان مطالعه کنید . 🙏

بهترین خیرات برای اموات

بهترین خیرات برای اموات

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
3
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.