جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب توصیه آیت الله بهجت

مقاله

خواب توصیه آیت الله بهجت 

تعبیر خواب توصیه آیت الله بهجت چیست ؟ خواب دیدم کنار ایت الله بهجت نشستم و دارم با ایشون صحبت می‌کنم‌‌‌. ازشون پرسیدم اقاجان حال بابای من چطوره؟ آیا جای ایشون خوبه؟ (پدرم چند ماهه فوت شدن).
ایشون گفتند: بابات حالش خوبه ، جاشم خوبه بد نیست. فقط شما زیاد بگو یا علی و یا عظیم. تعبیر خواب توصیه آیت الله بهجت چیست ؟ 

تعبیر خواب توصیه آیت الله بهجت   

تعبیر خواب توصیه آیت الله بهجت رحمت الله علیه با خیر و برکت همراه است و راهنمای شما برای یاری رساندن به پدر مرحومتان است. 

ارواح مومنین در عالم‌ برزخ با اثرات اعمال خود و بازماندگانشان در حال رشد و تعالی هستند. اعمال ما تاخر آنان مثل کتاب خوبی که از خود به جای گذاشته باشند ، فرزند صالحی که با بندگی خدا برای پدر و مادر مرحومش پاداش‌ها و هدیه‌های نیکویی می‌فرستد، سنت‌های خیری که از خود بر جای گذاشته و دیگران تبعیت می‌کنند. در  همه این اعمال صالح روح میت شریک بوده و ترفیع می‌یابد .

ذکر یا علی و یا عظیم

 ذکر یا علی و یا عظیم و توصیه آیت الله بهجت به این دو اسم خداوند متعال  با توجه به روایات تبیین می‌شود . ایشان فرمودند اسم یا علی و یا عظیم را زیاد بگوئید این دو اسم از اسماء اعظم خداوند می باشد.

حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند:
خداوند تبارك و تعالى براى خود نام‏‌هایى را اختیار فرموده كه با آن‏ها خوانده ‏می‌شود، و اوّل نامى را كه اختیار نموده «العلیّ العظیم»؛ «بلندمرتبه بزرگ» است؛ زیرا كه او از هر چیز برتر و بزرگتر است.

و نیز فرمودند : 
هر فرد مؤمن اگر با نیّت خالص و توجّه به خدا به این دو اسم مبارك «یا عَلِیُّ یا عَظیمُ» مداومت كند، داراى قدر و منزلت گردد.

 علی که اسم اعظم خداست نام امیر المومنین ع است . حجت الله الاعظم علی علیه السلام مظهر اسم بلند مرتبگی حق تعالی است. ولایت پذیری آن حضرت در حقیقت نمادی از  عظیم شمردن خدای متعال است .  

بر پایه روایات متواتر از رسول اکرم ص که در کتب فریقین بدان اشاره شده حتی به یاد امام علی ع بودن، خود نوعی عبادت و موجب قرب به خداوند است:
«ذِکْرُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبادَةٌ وَ ذِکْری عِبادَةٌ وَ ذِکْرُ عَلِیٍّ عِبادَةٌ وَ ذِکْرُ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ عِبادَة» یاد خدای عزّوجلّ، عبادت است، یاد من، عبادت است، یاد علی، عبادت است و یاد پیشوایان از فرزندان وى، عبادت است.‌

حاصل آنکه:

الحمد لله شما اهل ایمان و تقوا بوده و به علمای ربانی توجه و عنایت دارید . تکریم و توجه به عالِم اثرات معنوی بسیار خوبی در زندگی شما خواهد داشت .
آدمی در تعامل با علمای صالح از بسیاری از انحرافات مصون‌ می‌ماند و نیز علم‌ و معرفت و محبتش به خدا و اهل بیت علیهم السلام فزونی می‌یابد .

توصیه به این دو ذکر ارزشمند که از اسماء‌ اعظم الهی هستند ثمرات معرفتی و معنوی و ترفیع جایگاه برزخی را برای پدر مرحومتان به دنبال دارد.

و شما نیز از نتایج خوب مادی و معنوی تمسک به این‌ دو اسم عظیم بهره مند می‌شوید .
رفع گرفتاری‌ها، اجابت دعوات و نیز افزایش رزق مادی و کسب درجات معنوی و تبعیت از ولایت بیش از پیش از نتایج آن است.

این دو ذکر نمادی از توجه دادن شما به علو و عظمت الهی و تنها دل بستگی به آن و رسیدن به درجات توحید است. راه رسیدن به این شناخت و معرفت توحیدی در اسم یا علی و ولایت پذیری معنا می‌شود .

امیر المومنین ع قسیم الجنه و النار هستند . ایشان صراط مستقیم و میزان اعمال در دنیا و آخرت هستند و ….
لذا با توسل و تمسک‌ به حضرت با اسم مبارک‌ یا علی ع برای آمرزش و ترفیع درجات پدر از ایشان استمداد بطلبید .

این خواب رهنمودی برای شماست که برای رشد و تعالی بیشترتان و نیز رسیدن به جایگاه نیکو  برای پدر،  به حقیقت این دو اسم تمسک بجوئید.  اعتقاد قلبی و عملی به این‌ دو اسم مبارک  شما را در مسیر بندگی خدا بیش از پیش قرار می‌دهد. با عظیم شمردن خدا غیر او در نظرتان کوچک می‌شود و حقیقت توکل و امید را وجودتان می‌یابید .  

پدر خوبتان در اعمال خیر و صالح شما نیز شریک‌ است، بدون‌ اینکه ذره‌ای از پاداش شما کم‌ شود و چه بسا افزون می‌شود .

 خوب است با دیدگاه ولایی و کلام و سیره علی ع در زمینه‌های مختلف مانوس شوید. توجه و رسیدگی به اموات را با تعالیم حضرتش مد نظر داشته باشید . حضرت آیت الله بهجت ره را در دعاها و اعمال خیر خود شریک کنید. با خشنودی ایشان دعایشان شامل حال شما و پدر نیز می‌شود .
در کتب و منابع روایی معتبر جستجویی کنید و از ثمرات این دو ذکر یا علی و یا عظیم  بهره‌مند شوید .

*نکته : لازم به ذکر است که توصیه‌هایی که در رویا در قالب ذکر و دعا و نماز مستحبی و …  به فرد رائی می‌شود، حجت شرعی نداشته و لازم الاجرا نیستند.  مثلا  اگر به او از سوی حتی شخص بزرگی توصیه شود که  فلان عمل عبادی را مداومت کند و یا فلان ذکر را با عدد مشخص تلاوت کند لازم الاجرا نیست.

اما در مورد این رویا که شما را به این دو ذکر ارزشمند بدون عدد و رقم رهنمون شدند، میتوان گفت که هدایتی بر درک حقیقت معانی این اذکار مبارک‌ است که راه‌گشای انسان در دنیا و آخرت است. با توجه به روایات معتبر نیز می‌توان از ثمرات این دو اسم الهی بهره گرفت . 

پیشنهاد می‌شود این مقاله ارزشمند رو نیز مطالعه بفرمائید . 
بهترین خیرات برای اموات 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

93 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
93
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.