جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب عمامه مشکی

مقاله

تعبیر خواب عمامه مشکی

تعبیر خواب عمامه مشکی چیست ؟خواب دیدم در بازارچه‌ای بودم که توش چند غرفه بود و کتاب می‌فروختند. کتابی در زمینه موفقیت و توسعه فردی در یکی از غرفه‌ها دیدم که خیلی خوب بود.
غرفه دیگری همون کتاب رو با محتویات و قیمت بیشتر می‌فروخت .این کتاب تکمیل‌تر از کتاب قبلی بود و من این کتاب را خریدم.
در همین غرفه یه عمامه مشکی بود که من خریدمش؛ ولی حالت خاصی داشت داخلش یه حلقه یا رینگی بود که عمامه دور اون پیچیده شده بود و آن را  محکم و منظم کرده بود. روی سرم گذاشتم کاملا اندازه  بود. در خواب با خودم گفتم تو این دوره که افرادی از آخوند خوششون نمی‌یاد و بعضا آخوندها هم عمامه‌ها رو کنار می‌ذارن، من دارم عمامه می‌ذارم. رفتم منزل و آن‌ را با خودم برده و روی سرم گذاشتم. عمامه مثل پیشانی بند بود و روی آن را گرفته بود و پشت سرم هم پوشانده بود.
یکی از دوستانی که روحانی هست منزل ما بود (ایشان رو از نظر فکری و درسی باهاش کار کرده بودم  و از دانش آموز معدل ۱۲ به دانش جو معدل ۱۹ تبدیلش کردم. بعد رفت حوزه ولی خط فکریمون یکی نیست . همیشه به من هم خیلی اصرار می‌کنه که تحصیلات حوزوی داشته باشم ولی من باهاش همراهی نمی‌کنم چون هم فکر نیستیم ).
در خواب اصرار می‌کرد بیا بریم خونه ما، ولی من قبول نکردم. بهش گفتم برو من خودم بعدا میام‌. تعبیر خواب عمامه مشکی چیست ؟

تعبیر خواب 

تعبیر خواب عمامه مشکی به همراه خرید کتاب از بازاری بسیار خوب است و برکات زیادی برای شما به همراه دارد .

امام هادی علیه السلام دنیا را همچون‌بازاری معرفی کرده‌اند: اَلدُّنْيَا سُوقٌ رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ. دنيا بازاری است كه عده‌ای در آن سود برند و عده‌ای هم زيان نمايند.

امام ع ما را متوجه به بازاری می‌کنند که همه انسان‌ها بی‌آنکه بدانند، در آن بازار مشغول فعالیت هستند، بازاری عمومی به نام دنیا.
چرا دنیا بازار است؟
بازار یعنی محل چرخش مالی، یعنی مکان بده و بستان، خرید و فروش. دنیا نیز دقیقاً اینچنین است. یعنی ما در مقابل عمر خویش فضائل و کمالات و یا صفات مذموم و رذائلی را کسب می‌کنیم.
امام سجاد علیه‌السلام درباره این مطلب نیز فرمودند: «الدُّنْیَا سُوقُ‏ الْآخِرَةِ وَ النَّفْسُ تَاجِرَةٌ وَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ رَأْسُ الْمَالِ وَ الْمَکْسَبُ الْجَنَّةُ وَ الْخُسْرَانُ النَّار . دنیا بازار آخرت است و نفس (هر فرد) تاجر آن است . شب و روز اصل سرمایه اوست و سود بهشت است و آتش زیان و ضرر است».

تعبیر عمامه مشکی و کتاب 

تعبیر عمامه مشکی و کتاب را با توجه به روایات بررسی می‌کنیم. کتاب در روایت منسوب به امام‌صادق ع به پنج چیز تعبیر می‌شود  :
علم و دانش
ارث و میراث
امانت
روزی حلال
مال و نعمت

به نظر می‌آید در این‌ بازار دنیا علم و دانش هایی در زمینه رشد و تعالی و توسعه وجودی شما عرضه می‌شود ولی شما دنبال بهترین و ارزشمند‌ترین آن هستید .

به لطف الهی و با عنایت اهل بیت علیهم السلام زمینه‌ای برایتان فراهم می‌شود، که نورانیت علمی گران‌بها را کسب کنید. این علم در سعه وجودی شما از حیث بندگی حق و حرکت عملی در راه اسلام ناب ولایی موثرتر است.( خرید کتاب کامل تر + عمامه مشکی )
شاید ضرورتا علوم حوزوی نباشد؛ بلکه بصیرت و نورانیتی در جهت بندگی خوب خدا باشد. 
ممکن است حتی در علوم دیگری تبحر دارید و یا در صدد کسب معرفت هستید .. این رویا نمادی بر این است که این علومتان می‌تواند شما را به جایگاه و رتبه‌ای برساند که هم خود رشد یابید و هم دیگران را به راه امام زمان ع و طی مسیر خوب زندگی هدایت کنید . چرا که لباس روحانیت، لباس سربازی امام زمان ع است .

عمامه سیاه که تمام سر و پیشانی شما را فراگرفته بود و کاملا اندازه بود ، نمادی بر سیادت و عنایت اهل بیت ع به شما می‌باشد . شما شایستگی این نظر و لطف الهی را پیدا می‌کنید .

امام صادق (ع) در رابطه با عالم می فرماید: اگر بیننده رویا عالم بود، تعبیرش بر چهار وجه است: بزرگی، عز، قبول مردم ، ولایت یافتن

حضرت یوسف ع گویند: اگر رائی در خواب عمامه یا کلاه یا تاج بر سر بیند مرتبه‌اش از حد زیاده گردد و دولت یابد.

بنابر این تفضلی از جانب اهل بیت علیهم السلام به شما می‌شود و این تاج کرامت و سیادت بر سر شما گذاشته شده و به واسطه آن عزت و جایگاه خوبی کسب می‌کنید .

شاید به دلیل توابعی که حس می‌کنید که لباس روحانیت درجامعه فعلی دارد در ابتدا نسبت به کسب این جایگاه کراهت داشته باشید؛ ولی این را بدانید که راه خیری بسوی شما گشوده می‌شود که در دنیا و آخرت مقام مادی و معنوی خوبی به شما می‌بخشد . دیدگاه و اعتقادات و اندیشه ها و عبودیت شما را بیش از پیش رشد و تعالی ناب می‌دهد ( عمامه سیاه روی تمام سر که جایگاه اندیشه است و پیشانی که جایگاه عبودیت و سجده است )

لذا جدای از اختلاف دیدگاه و سلیقه شما با دوستتان ، به دلیل قرینه گذاردن عمامه سیاه و دعوت ایشان از شما برای ورود به حوزه و خواندن درس طلبگی ، نمادی بر دعوت به تفکر و بصیرت ولایی است که بر سایر امور زندگی شما سایه افکنده و راهی استوار‌تر را برایتان‌ بگشاید .

عمامه که نوعی پوشش و لباس است به همسر و تقوا نیز تعبیر می‌شود. ان شاء الله درجات ایمانی بالاتری بدست می‌آورید و همسر با ایمان‌ شما همراهی خوب در این‌ مسیر است. 

توصیه

 قبلا نیز شما بزرگوار رویایی با این مضمون دیده اید .
تکرار یک رویا با تکیه‌گاه‌های مشابه و نیکو تذکر و تاییدی بر شماست که نسبت به رهنمودی که خداوند عالم در رویا نصیبتان کرده است توجه و عنایت بیشتری داشته باشید . ان شاء الله در پناه حق محفوظ باشید و درهای نورانیت علم و معرفت با عنایت امام زمان ع بیش از پیش برویتان گشوده شود. جایگاه روحانیت اصیل و مجاهد ،این طبیبان روح در حفظ ارزش‌های الهی و راهنمایی مردم به طریق حق بسیار ارزشمند است. ان شاء الله در حفظ و پاسداری این جایگاه بکوشیم.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.