جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب جهاد در راه خدا

مقاله

تعبیر خواب جهاد در راه خدا

تعبیر خواب جهاد در راه خدا چیست ؟ خواب دیدم پدرم وسط روز اومد خونه و با همه‌ی ما خداحافظی کرد. خونه رو به من سپرد و گفت : فاطمه جان مواظب مادر و خواهرات باش من باید برم تهران وضعیت مملکت خوب نیست و رهبر به ما نیاز داره و با افراد مهمی جلسه دارم. توصیه‌هاشو کرد و خداحافظی کرد و رفت تهران. بعد دیدم که مادربزرگم (مادرپدرم)که از دنیا رفته اومد جلوی در خونه و گفت که پسرم دیگه بعد از این می‌خواد بیاد پیش من و کافیه این‌قدر پیش شما بوده. مادربزرگم رفت و من ناراحت بودم که غروب خبر شهادت پدرم رو به من دادند . من این خواب رو سه روز پشت‌ سرهم دیدم .تعبیر خواب جهاد در راه خدا چیست ؟

تعبیر خواب

تعبیر خواب جهاد در راه خدا و شهادت در مسیر او بسیار خیر است. تعبیر خانه درروایتی منسوب به امام صادق ع : دیدن خانه در خواب برای مرد زن است و برای زن شوهر است.
توانگری و قدرت داشتن
ایمنی و امنیت
عزت
امانت
عیش خوش و شادی در زندگی
مال و ثروت
ولایت بر دیگران

جهاد در راه خدا

قران‌ در رابطه با جهادگران  میفرماید
فضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجةً وَ کلاًّ وَعَدَ اللَّه الْحسْنی وَ فضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً. دَرَجاتٍ مِنْهُ وَ مَغْفِرَةً وَ رَحْمَةً وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً» « خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان (ترک کنندگان‌جهاد) برتری مهمی بخشیده و به هر یک از این دو گروه (به نسبت حال نیکشان) خدا وعده پاداش نیک داده؛ و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است. درجاتی از ناحیۀ خدا و آمرزش و رحمت نصیب آنان می‌گردد و خدا آمرزنده و مهربان است» نساء‌۹۵ ، ۹۶

در روایتی آمده است که هنگامى که علی ع مشغول خطبه بود و مردم را تشویق به جهاد مى‌کرد، جوانى برخاست و عرض کرد: «اى امیر مومنان فضیلت جنگجویان در راه خدا را براى من تشریح کن»
امام علیه السلام در پاسخ فرمود: من بر مرکب پیغمبر صلى الله علیه وآله و پشت سر آن حضرت سوار بودم و از غزوه «ذاتُ السَّلاسِل» برمى‌گشتیم همین سوال را من از پیامبر ص پرسیدم. پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود: هنگامى که جنگجویان و جهاد گران  تصمیم بر شرکت در میدان جهاد مى‌گیرند خداوند آزادى از آتش دوزخ را براى آنها مقرر مى‌دارد. هنگامى که سلاح بر مى‌دارند و آماده میدان مى شوند فرشتگان به وجود آنها افتخار مى کنند.زمانی‌که از همسر، فرزند و بستگانشان خداحافظی می‌کنند، از گناهان خود خارج مى‌شوند…
از این موقع آنها هیچ کارى نمى‌کنند مگر این که پاداش آن مضاعف مى گردد و در برابر هر روز، پاداش عبادت هزار عابد براى آنها نوشته مى‌شود… هنگامى که با دشمنان رو به رو مى شوند، مردم جهان نمى‌توانند میزان ثواب آنها را درک کنند… 

تعبیر رویا

الحمد لله شما در خانواده‌ای مومن و مجاهد رشد یافته‌اید. پدر خوبتان در رویا شما را در خانه جانشین خودش قرار داد . این امر نمادی بر شایستگی و صفت امانت‌داری و رضایت پدر و مادر از شماست.
پدر روحیه‌ای جهاد‌گرانه و ولایت پذیری دارند.ایشان پیرو ولایت فقیه بوده و در حقیقت پیرو اهل بیت ع و امام زمان ع هستند .
در عالم واقع کار بزرگی را انجام می‌دهند که منشا اثری ماندگار برای حیات ابدی ایشان است .مثلا در جهاد تبیین به روشن‌گری و برطرف کردن‌ شبهات می‌پردازند و جان انسان‌ها و حیات معنوی آنان را نجات می‌دهند و یا علاوه بر این در عرصه جهاد دیگری شرکت می‌کنند . در ازای کار خالصانه خود اجر و پاداش عظیمی دارند آمرزش گناهان ، رزق معنوی و مادی نصیبشان می‌شود .
چون خدا را یاری می‌کنند خدا نیز در زندگی یاری‌گر ایشان است و  در امور و کارهای مختلفی اعم از کار برای بدست آوردن روزی خانواده و یا جهادی که با دست و زبانشان‌ دارند …خدا حامی ایشان و خانواده‌ خوبشان است.

به دلیل ایمانی که در عالم واقع دارند مرگ‌ و شهادت در رویا ان شاء الله نمادی از عمر طولانی ایشان است.
در روایت است که مرگ‌ آسایش مومن است .خداوند عالم حیاتی طیب همراه با روزی واسع نصیبشان می‌کند .

خبر مادر بزرگ نمادی از همین گشایش کار و راحتی روح و روان ایشان در عالم واقع است .
در روایت است که موت الابرار راحت لانفسهم. از دنیا رفتن ابرار در حقیقت راحتی آنان است.

این رویا نمادی بر این نیز هست که ایشان در نیت و عمل شهدا و همراهی با آنان را دوست دارد، لذا پدر نیز در اجر آنان شریک است و چه بسا به فضل الهی در زمره آنان است حتی اگر در ظاهر هم شهید نشده باشند .

و نیز می‌توان گفت:
جهاد در راه خدا و كشته شدن در این مسیر فضیلتی بسیار بزرگ است؛ اما با این همه جنگ و جهاد با دشمنان ظاهری و خارجی دین، “جهاد اصغر” است و جهاد با نفس و شیطان و دشمن درونی، “جهاد اكبر” است. سالك و رهرو توحیدی شدن و در میدان جهاد با نفس و شیطان به شهادت رسیدن ارزشی بالاتر دارد و این میدان و این جهاد همیشگی است و تعطیل شدنی نمی باشد.
بنا بر این جهاد با نفس از قتال با دشمن خارجی سخت‌تر و ارزشمند‌تر است و قتال با دشمن خارجی هم زمانی ارزشمند است كه از مصداق های جهاد با نفس باشد یعنی برای كسب رضای خدا و با اخلاص و برای از بین بردن دشمنان خدا و دین او و  بندگانش باشد.
ان شاء الله پدر شما توفیق جهاد با نفس و دشمن درونی برایشان حاصل می‌شود‌ و در این عرصه به توفیق الهی از درجات ایمان و تقوای بالاتری بهره می‌برند.

توصیه

صدقه بدهید و قربانی کنید. توجه و کسب رضایت پدر و مادر به شما مقام بزرگی می‌دهد و از عزت و ولایت بر دیگران بر خوردار می‌شوید.
برای اموات خود خصوصا مادر بزرگتان خیرات و مبرات دهید و ایشان را در همه اعمال خیر و مجاهدت‌های زندگی شریک‌ کنید .
خدا حافظ شما و خانواده و پدر بزرگوارتان بوده و سایشون مستدام باشد . ان شاء‌الله از یاوران امام زمان‌ع باشند و در رکاب ایشان شهادت نصیبشان شود و نصیب ما نیز 🙏😭

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.