جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب روضه حضرت فاطمه الزهرا (س)

تعبیر خواب روضه حضرت فاطمه الزهرا (س)
مقاله

تعبیر خواب روضه حضرت فاطمه الزهرا (س)

تعبیر خواب روضه حضرت فاطمه الزهرا (س) چیست ؟ سلام من خواب دیدم اومدن در خونمون رو زدن و گفتن بیاین روضه وقتی رفتم بیرون دیدم همه خانم هستن و نقاب داشتن و داشتن میرفتن سمت گلزار شهدا منم باهاشون همراه شدم و رفتم تا رسیدیم به گلزار اونجا که رسدیم خیلی گریه میکردم و با خودم میگفتم چرا هیچ کاری نمیکنم برای حضرت فاطمه(س) کم کم رفتیم نشستیم برامون مهر و تسبیح گذاشتن رو به قبله ولی نماز نخوندیم بعد داداشم اومد یه منقل آورد اونجا و روشنش گذاشتش جلو من همه خانوما با تعجب نگاه میکردن منم گفتم منقل رو بزار عقب تر فرش نسوزه دو تا از خانوما هم سفیدپوش بودن تعبیرش چیه؟        مجرد

تعبیر خواب :

تعبیر خواب روضه حضرت فاطمه زهرا (س) ان شاالله خیر است .

خانه نمادی از خانواده،جایگاه و عزتی است که درخانواده و در موقعیت اجتماعی چه در خانواده و چه بین نزدیکان دارید .

رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به سلمان فرمود: اي سلمان! محبت فاطمه در صد جا سودمند است كه آسان‌ترين آنها هنگام مرگ و ورود به قبر، هنگام سنجش اعمال و بر انگيخته‌شدن و گذر از پل صراط و محاسبه اعمال است.

پيامبر (صلى الله وعليه وآله) به سلمان فرمود: اي سلمان! كسي كه به دخترم فاطمه محبت داشته باشد در بهشت با من خواهد بود و كسي كه با او دشمني كند در آتش جهنم خواهد بود.

بنابراین محبت شما به صدیقه طاهره (س) سبب شده تا دعوت به روضه شوید . یکی از مصادیق توسل شرکت در مراسم روضه است. یکی از مصادیق توسل اقامه ی عزاداری و روضه است. در خانه ای که مصیبت اهل بیت خوانده می شود ظلمت ها و شیاطین از آن دور می شوند.

حضور در گلزار شهدا نشان از ارادت شما به شهدا است. قرآن می فرماید: « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»(آل عمران / ۱۶۹ ) و هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شده‌اند، مردگانند؛ بلكه آنها زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.

تسبیح و مهر هم توسل و است و هم نشانه عبادت و خضوع و خشوع . رو به قبله قرار گرفتید .همه عالم محضرخداست. قرآن می فرماید: «وَلِلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ»؛ (مشرق و مغرب از آن خداست پس به هر جای که رو کنيد، همان جا رو به خداست) (بقره / ۱۱۵) .روایات بسیاری مبنی بر قرارگرفتن رو به قبله برای کارهای مختلف وجود دارد . مخصوصا هنگام عبادت .

فرش را نیز حاکی از عزت وجاه ، رتبه ،تحسین و آبرو دانسته اند. فرش در عرف زینت خانه است . امام صادق (ع) تعبیر فرش را عزت و جاه ، مقام بزرگی، رسیدن به یک رتبه و مرتبه بالا ،مال و دارایی، عمر طولانی داشتن ،مورد تحسین قرار گرفتن به اندازه فرش دانسته اند .

قرآن نیز فرموده : وفرش مرفوعة:و فرش‌هایى عالى و روى هم گسترده، یا همسرانى والا قدر در اخلاق و جمال‌ بیان کرده است . همچنین : فرش در معنای گستردن در این آیه است: «وَالْأَرْضَ فَرَشْنَاهَا فَنِعْمَ الْمَاهِدُونَ»؛ زمین را گستردیم، که ما نیکو آماده سازان باشیم.

منقل نیز گرچه برای گرم کردن و یا در برخی موارد پخت غذا استفاده می شود ،ولی قدرت سوزاندن نیز دارد .  

در نتیجه :

با توجه به مجرد بودن شما به نظر می رسد که ، با محبت و ارادتی که از اهل بیت (ع) دارید، توسل ویژه ای به حضرت فاطمه الزهرا(س) نموده اید . با خلوص نیت و ارادت خاص دعوت به روضه شده اید .روضه همان ارادت و توسل است برای رسیدن به حاجات .

اما گاه برای رسیدن به مطلوب نیازبه واسطه است . شهدا واسطه ای برای رسیدن محبت و حاجات هستند. شهدا ناظر بر اعمال و رفتارند و نزد پروردگار روزی می خورند .

گریه شان از شادی و خنده است خصوصا گریه ای که با توسل و در روضه باشد . خانمهایی که حضور داشتند امکان وجود مؤمنین در روضه و یا ملائکه هستند . خصوصا که لباس سفید بر تن داشتند . رنگ سفید ،رنگ بهشتیان است .

مهرو تسبیح و رو به قبله بودن حاکی از خضوع و خشوع و عبادات و ایمانی که دارید .دقت کنید چرا نماز خوانده نشده؟ دو حالت دارد : همه جا محضر خداست پس هر کار باید با نیت خدایی و خالص باشد . و یا اینکه در هر حال و در مشکلات به خداوند پناه ببرید .

دقت کنید برادرتان منقل را روشن و نزدیک تان آورده ، ممکن است منقل خطرناک بوده و موجب سوزاندن شود. فرش جایگاه شما در خانواده و عزت و رتبه و جایگاه شماست که ممکن بود آتش گرفته و آسیب ببینید .

لذا توصیه می شود :

با ارادت و توسلی که دارید برای رسیدن به آرزو ها و حاجات شهدا را واسطه قرار دهید تا ان شاالله در عین آرامش حاجت روا باشید .

در انتخاب و تصمیم گیریها دقت داشته باشید تا خدای ناکرده دجار آسیب و سوختگی نشوید .

ممکن است برادر برای کمک به شما اقدام به معرفی کسی داشته باشد ، بررسی کنید در صورت نیاز مشاوره داشته باشید . تا عزت و جایگاه شما محفوظ بماند .

در پناه خداوند و مورد عنایت ویژه حضرت زهرا(س) باشید .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
7
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.