جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب هدیهٔ حضرت زهرا س

مقاله

خواب هدیهٔ حضرت زهرا‌ س

تعبیر خواب هدیهٔ حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) چیست ؟ مادرم خواب دیدند که نزدیک محل زندگیمون مکانی به نام فاطمیه هست. ( درعالم واقع هم هست) در آنجا جشنی برپاست و شیرینی‌های تازه‌ای پخش می‌کردند. ایشان از آن شیرینی‌ها خوردند.در این بین من با مانتویی مشکی، پاره و خاکی و با چهره‌ای ناراحت وارد شدم. مادرم نگرانم می‌شود. از پشت سرم چند خانم با چادر مشکی می‌آیند. مادرم حس می‌کند که از طرف حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) هستند.چادری تا کرده، به دست من می‌دهند و می‌گویند اگر این چادر را روی سرت بگذاری پارگی‌ها و کثیفی‌های لباست برطرف می‌شود. تعبیر خواب هدیهٔ حضرت زهرا چیست؟ 
(من قبلا چادر سر می‌کردم و مدتی است که چادر رو کنار گذاشتم)

تعبیر خواب هدیهٔ زهرا س

تعبیر خواب هدیهٔ حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و حضور در جشن و شادی اهل بیت(علیهم‌السلام) پُر از خیر و برکت و عنایت است .

حضور در مکان فاطمیه و مجلس شادی برای حضرت زهرا گویا رفتن و حضور در حرم آن بزرگوار است. امنیت یافتن ، آمرزش گناهان، حاجت روایی، زائل شدن غم‌ و اندوه از آثار زیارت و حضور در این جلسات است .

خداوند محبت اهل بیت را در قلوب شیعیان قرار داده است.

در قران فرموده است: «قل لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى» بگو: از شما [در برابر ابلاغ رسالتم‏]هیچ پاداشى جز مودّت نزدیکان[اهل‌بیتم‏] را نمی‌خواهم‏…

شوری ، ۲۳
یکی از اثرات این محبت این است که حزن اهل بیت باعث اندوه و شادی آنان، باعث شادی گردد.

روایتی از امام صادق(علیه‌السلام‌) این حقیقت را بیان می‌کند: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. شیعیان ما از بقیه خمیر مایهٔ اولیهٔ آفریش ما آفریده شده‌اند. ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.

منظور از شاد بودن در شادی اهل بیت(علیهم‌السلام) این است که انسان برای شاد زیستن مانند اهل بیت برای کسب رضایت خدا تلاش کند. بنابراین شاد بودن در شادی آنان به معنای تلاش برای کسب رضایت خداوند است.

در روایت منسوب به امام صادق (علیه‌السلام)، دیدن شیرینی در خواب، تعبیر به مال حلال است که فرد کسب می‌کند یا در آینده نزدیک به او می‌رسد‌. منفعت و سودی است که وارد زندگی‌اش می‌شود. علم و حکمتی به او می‌رسد. فرهنگ ،ستایش کردن و مدح زیبای فرد نیز از تعابیر آن  است.

شما با لباسی پاره و سیاه رنگ و خاکی وارد در مجلس شادی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) شدید. لباس به تقوا و همسر تعبیر می‌شود .

قران می‌فرماید:هن لباس لکم و انتم لباس لهن. همسران لباس یکدیگرند.

لباس التقوی ذلک الخیر. لباس تقوا همان بهتر و نیکوتر است.

الحمد‌لله شما دختر خوبم انسانی با ایمان و محب حضرت زهرا هستید. ایشان‌ که مادر همهٔ امت است، شما رو مورد توجه و عنایت قرار دادند و بهترین هدیه را به شما عطا کردند. وقتی با چهرهٔ غمگین و لباس پاره  وارد در مجلس شدید، نمادی از این است که به دلیل کم‌رنگ شدن تقوای خود، از روی ایشان شرمنده‌اید، ولی مادر مهربان هوای شما را دارد و با دادن هدیه‌ای ارزشمند دل و جان شما را شاد می‌کنند.
حجاب کامل که مورد عنایت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است، همان حجابی است که خالق یکتا در قران کریم به زنان با ایمان توصیه و تاکید کرده است .

حجاب در  قران

حجاب در قرآن که هدیهٔ حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به شما نیز بود، در قران در آیهٔ ۳۱ سوره نور از طرف خداوند به زنان مسلمان مورد تأکید است که پوشش‌های خود را بر روی گریبان‌هایشان بیندازند.
خُمُر در آیهٔ مذکور به معنای «لباسی است که بانو با آن سر و سینهٔ خودش را بپوشاند» که ظاهراً چیزی شبیه مقنعه یا بزرگتر از آن است.

در آیه ۳۳ سوره احزاب خداوند می‌فرماید:«اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند. این مناسب‏‌تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است.»
براى جلباب نیز که در این آیه آمده است، دو معنا ذکر شده است:
پوششى که سر و گردن و بالاتنه را می‌پوشاند، مقنعه و چیزى که تمام بدن را بپوشاند، چادر است
مسلّماً چادر حجاب برتر است، زیرا حکمت‌‏هاى ناب حجاب در چادر بیشتر محقق می‌شود.

حجاب کامل ( اعم از عفاف درونی و پوشش کامل بیرونی ) که مورد عنایت خدا و حضرت مادر است، حافظ همه ارزش‌های انسانی و فطری و ایمانی زنان آزاده و مؤمن بوده و آسایش و ایمنی را به آنان می‌بخشد و زیبایی‌های باطنی و حتی ظاهری آنان را نیز محفوظ میدارد.

امام على(علیه‌السلام) فرمود: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایهٔ آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست .(غرر الحکم۵۸۲۰)

شما با گرفتن هدیهٔ حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و با حفظ حجاب برتر به درجات ایمانی بالاتری می‌رسید و با تقوای بیشتر حیات طیبه‌ای کسب می‌کنید. تیرگی و پارگی لباس شما با چادر که نمادی از تقواست برطرف می‌شود. غم و اندوهی دارید که زائل می‌شود. اگر مجرد هستید با حفظ حجاب کامل همسری با ایمان نصیبتان می‌شود که حافظ زیبائی‌های شما خواهد بود. خداوند مهربان مادرتان را شاد می‌کند و رزق حلال طیّبی را روزیش می‌کند و حاجتش را بر آورده می‌نماید .

توصیه

ان‌شاء‌الله با حفظ حجاب، دو مادر روحانی و جسمانی خود را شاد کرده و از برکات آن‌ در دنیا و آخرت بهره‌مند شوید . صدقه داده و با توبه به درگاه خالق مهربان رحمت و برکات و رضایت او را جلب کنید. با توسل به ایشان یاری و رضایت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را کسب کنید ، چرا که خشنودی و سخط خدا در خشنودی و سخط ایشان است.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.