جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب سلام به امام زمان ع

مقاله

خواب سلام به امام زمان ع

تعبیر خواب سلام به امام زمان‌ع چیست؟ خواب دیدم که پدرم به شدت پیر و بیمار و زمین‌گیر شده و حالشون خیلی بد بود. یک دفعه امام زمان ع وارد شدن و کنارم نشستند. پدرم‌ که تا اون موقع دراز کشیده بودند، نشسته و دستشون رو روی سینشون گذاشتن و به امام زمان سلام دادن و راحت مردند …
بعد امام ع با مادرم صحبت کردن . من در حالی که احساس آرامشی داشتم به همراه بقیه حاضرین گریه میکردیم. تعبیر خواب سلام به امام زمان‌ع چیست ؟ 

تعبیر خواب  

تعبیر خواب سلام به امام زمان ع  بسیار خیر است. در خدمت پدر پیر و سال‌خورده خود بودید و سختی و بیماری ایشان را مشاهده کردید. 

جایگاه پیران و پاداش بیماری

جایگاه پیران و پاداش بیماران مومن در روایات بیان شده است . امام صادق علیه السلام پیر با ایمان و با وقار را شامل لطف و عنایت خویش قرار می دهد و درباره او می فرماید: وضع پیرمرد ریش سفید و سال‌مند کهن سالی که در خانواده و قبیله خود زندگی می‌کند، مانند موقعیت پیامبری است که میان امت خود به سر می‌برد و باید در حق او اطاعت و احترام لازم به کار رود.

از نظر  قرآن و روایات اهل بیت (ع) آنچه ورای بیماری‌ها وجود دارد، دستیابی هرچه بیشتر به محضریت خداوند متعال از طریق ریزش گناهان و تضرع است. در این نگاه، هر نوع بیماری و گرفتاری همانند برگ‌های پاییزی که از درخت فرو می‌ریزند، سبب ریزش گناهان از وجود انسان می‌شوند و او را سبکبال و موجبات تقرب به خداوند را فراهم می‌کند.

پیامبر اکرم «ص»:بیماری گناهان را نابود می‌کند. بحار؛ ۶۴:۲۴۴

پيامبر خدا صلى الله  عليه و آله فرمودند: هيچ مسلمانى نيست كه به گرفتاره‏ای جسمى مبتلا شود، مگر آن كه خداوند عز و جل، به فرشتگان خويش می‌‏فرمايد: «براى او پاداش بهترين كارهايى را كه در دوران تندرستى انجام مى‏‌داده است، بنويسيد». كنز العمّال، ج ۳، ص ۳۴۰

پدر بزرگوارتان انسان مومن صالحی است.ایشان محب اهل بیت ع بوده و ارتباط روحی و معنوی خوبی با امام زمان ع دارند. جایگاهشان را ارج نهید و در خدمت گذاری ایشان کوتاهی نکنید. به نظر می‌آید که درگیر بیماری و رنجی می‌شوند که به دلیل صبور بودن و شکر‌گذاری گناهانی از ایشان بخشیده میشود و جایگاه رفیعی نصیبشان شده و اجر کارهای صالح در نامه عملشان نوشته می‌شود.

امام زمان ع نسبت به درد و رنج مومنین توجه داشته و دعا می‌کنند و عنایت دارند.

امیر المومنین علی علیه السلام فرمود: «… ولا یدعو الا امنا لدعائه. هیچ مومنی نیست مگر آنكه وقتی دعا كند ما برای دعای او آمین می گوییم».

ایشان در رویا همه شما را مورد تفقد و مهربانی قرار دادند .

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الَّلاْواءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ. ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود، دشواری‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می‌نمودند. (احتجاج، ج۲، ص۳۲۳.)

البته نکته‌ای رو که باید توجه داشت این است که ما چهره امام ع را در عالم واقع ندیده‌ایم تا فردی را که در خواب می‌بینیم بر امام ع تطبیق دهیم ،و به صراحت یقین کنیم که امام را در خواب دیده ایم .

علامه مجلسی می‌فرماید: معنی دیدن امامان علیهم السلام‌ در خواب ده چیز است : رحمت، عزت نعمت ،شرف ،دولت پیروزی ،سعادت ریاست، قدرت ، راحتی

دیدن امامان و امام زمان علیهم السلام در خواب تعبیر به ملاقات با یک فرد پاک و شریف می‌شود که در آن دیدار خیری برای رائی نهفته است.
این فرد پاک و شریف می‌تواند فرد بزرگی از اولیای خدا باشد که در عالم واقع گاه از سادات هستند که حضوشان در زندگی رائی همراه با خیر و برکت و رفع بیماری و رنج است .

سلام به امام زمان 

سلام به امام زمان ع برکاتی در دنیا و آخرت برای آدمی دارد . امام باقر ع به ابا حمزه فرمود : هر کس سعادت دیدار مهدی ع را داشت و همان‌گونه که به پیامبر ص و علی ع سلام و درود می‌گوید، بر آن حضرت درود گفت و فرمانبردار او گردید، بهشت بر او واجب می گردد و……

معنای «سلامٌ علیکم» در اصل «سلام اللّه علیکم» است؛ یعنی درود پروردگار بر تو باد، یا خداوند تو را به سلامت بدارد و در امن و امان باشی. به همین جهت، سلام کردن یک نوع اعلام دوستی و محبت و صلح و آشتی است.‌سلام نمودن، اطمینان دادن به طرف مقابل است که هم سلامتی و تندرستی تو را خواستارم و هم از جانب من آسوده و مطمئن باش که گزندی به تو نخواهد رسید.

امام ع نیز جواب سلام را می‌دهد. در زیارات معصومین علیهم السلام در خطاب به آنان می‌گوئیم: شما پاسخ سلام من را می‌دهید. (و یردون سلامی ..)

الحمد لله پدر شما اهل معرفت و مراقبه  بوده و نسبت به اعمال خود توجه می‌کند . سلام به امام زمان ع نمادی از دعا کردن برای  سلامتی و امنیت وجود مطهر ایشان‌ بوده و نشانه‌ای از اظهار محبت و دوستی او  نسبت به ولی معصوم ع است.  امام نیز پاسخ سلام را میدهند که راحتی و آرامش و سلامتی را برای پدر به دنبال دارد. ایشان به واسطه فردی شریف عنایاتی از خدای کریم دریافت می‌کنند. سعادتی شامل حالشان می‌شود و ارتباط معرفتی بیشتری با امام زمان ع کسب می‌کنند.درجات معنوی و ایمانی بیشتری بدست آورده و به چشم امام ع می‌آیند .‌

رویای مرگ برای افراد مومن و نیکوکار راحتی و آسایش از دغدغه و رنجی است که در عالم واقع با آن درگیرند .
امام علی ع فرمودند : موت الابرار راحه لانفسهم .موت افراد صالح و ابرار باعث راحتی جان آنان است .
و یا در جای دیگر فرمودند : بالاترین هدیه برای مومن موت است.
دنیا برای مومن مثل زندان است و با مرگ‌ گویا از حبس بودن‌ نجات میابد .
لذا اگر پدر بزرگوارتان از بیماری و یا گرفتاری در رنج هستند ان شاء الله فرجی شده و برطرف می‌شود . رزق مادی و معنوی و راحتی در جان‌ شامل حالشان می‌شود.

این عنایت و یاری خدا و امام زمان ع در سختی و بیماریها و گرفتاری‌های خانوادگی شامل حال شما نیز می‌شود. فرج و‌ گشایش در امورتان حاصل می‌شود .اشک در محضر امام ع نمادی از تواضع و رفع هم و غمی است. 

توصیه میشود :

نسبت به پدر و مادر و جایگاه رفیع آنان توجه داشته باشید. از نیکی و خدمت کردن به آن ها دریغ نکنید . فرصت‌ها را غنیمت شمرده و از با هم بودن و برکات بی نظیرش بهره مند شوید . به طور مستمر به اهلش صدقه دهید. لطفا قربانی کنید . می‌توانید قربانی را به نیت عقیقه‌ی پدر انجام دهید ..هر چند قبلا برایشان عقیقه کرده باشند .ان شاء الله اجر و پاداش صله رحم برای شما نوشته می‌شود . رزق واسع و طولانی شدن عمر از ثمرات آن است. 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
4
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.