جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب نیکی کردن به مادر

مقاله

خواب نیکی کردن به مادر 

تعبیر خواب نیکی کردن به مادر  چیست؟ خواب دیدم‌ که پسر بزرگم پای راستم رو ماساژ می‌داد و از کف پا تا روی زانو من را می‌بوسید. تعبیر خواب نیکی کردن به مادر چیست؟ 

تعبیر خواب 

تعبیر خواب نیکی کردن به مادر و  ماساژ دادن پا و بوسیدن پای مادر بسیار خیر و برکت به دنبال دارد. خداوند عالم در رابطه با نیکی به والدین در قران‌ و روایات سفارشات زیادی کرده و برکات بسیاری را برای آن ذکر نموده است. 

نیکی کردن به مادر 

نیکی کردن به والدین خصوصا مادر  در قران و روایات مورد توجه قرار گرفته است. قران می‌فرماید و بالولدین احسانا…  به پدر و مادر خود نیکی کنید. و این احسان و نیکی کردن به طور مطلق ذکر شده است لذا مادر و پدر با هر دین و آئینی باشند لازم است مورد لطف و محبت فرزندان قرار گیرند . البته اگر مخالفتی در امر الهی و انجام مسائل ایمانی و اعتقادی اسلام داشته باشند، نباید از آنان تبعیت کرد،ولی معاشرت خوب با آنان را در دنیا  باید مورد توجه جدی قرار داد. 

مردی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، از خدمت کردن به پدر و مادر سؤال کرد. آن حضرت فرمود: «به مادرت نیکی کن، به مادرت نیکی کن، به مادرت نیکی کن. و بعد از سه بار فرمودند: با پدرت خوشرفتاری کن،با پدرت خوشرفتاری کن. 

 از آن جائی که اطاعت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله که در راستای پیروی از اوامر خداوند متعال است خود ثوابی دیگر دارد و رستگاری و پیروزی را به دنبال می‌آورد و خداوند متعال فرمود: وَ مَنْ یطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظِیماً. احزاب/ ۷۱.  «هر کس از خدا و رسولش اطاعت کند به رستگاری و پیروزی بزرگی دست یافته است». به این جهت فرزندان صالحی که در معاشرت با والدین خود خوشرفتاری پیشه می‌کنند، از دستور  خدا و رسول گرامی اسلام پیروی نموده و به درجات با شکوهی که خداوند متعال وعده داده است نیز نائل می شوند.

پیامبر(ص) فرمودند: «کسی که پای مادرش را ببوسد؛ مثل این است که آستانه کعبه را بوسیده است»
روزی مردی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد: من گناهانی انجام داده ام، آیا راه توبه برای من هست؟ فرمودند: آیا پدر و مادرت زنده‌اند؟ گفت: تنها پدرم زنده است. فرمود به پدر خود احترام و نیکی کن تا خداوند تو را ببخشد. وقتی که آن مرد رفت، حضرت به اطرافیانش فرمود: ای کاش مادرش زنده بود.

خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله فرمود: «هر کس می خواهد عمری طولانی، گشایش در زندگی، وسعت رزق و روزی فراوان داشته باشد، به پدر و مادرش نیکی و احسان نماید، چرا که این عمل بخشی از اطاعت خدا است.»

 و نیز فرمودند «هر کس برای من خوش رفتاری به پدر و مادرش را تعهد نماید، من نیز متقابلًا فراوانی مال،زیادی عمر، و محبت و سربلندی او را در میان خانواده و بستگانش تضمین می کنم.»

ماساژ دادن پای مادر

ماساژ دادن پای مادر نمونه‌ای از محبت و نیکی به اوست. پای راست نمادی از کارها و اعمال خیر آدمی است. 

امام رضا علیه السلام در‌باره اهمیت  ماساژ در تامین نیرو و نشاط بدن می‌فرماید: وَ أَرْوِی أَنَّهُ لَوْ کَانَ شَیْ ءٌ یَزِیدُ فِی الْبَدَنِ لَکَانَ الْغَمْزُ یَزِیدُ وَ اللَّیِّنُ مِنَ الثِّیَابِ وَ کَذَلِکَ الطِّیبُ وَ دُخُولُ الْحَمَّامِ وَ لَوْ غُمِزَ الْمَیِّتُ فَعَاشَ لَمَا أَنْکَرْتُ ذَلِکَ.؛ روایت می‌کنم که اگر چیزی موجب افزایش [ نیرو و نشاط] بدن باشد، ماساژ دادن بدن و لباس نرم، همچنین بوی خوش و استحمام  است و اگر مرده‌ای در اثر ماساژ دادن زنده شده، من انکار نمی‌کنم.

متخصصان در فوائد ماساژ بدن ذکر شده است: کاهش گرفتگی، رفع اسپاسم عضلات
افزايش انعطاف‌پذيری ،دامنه حرکت مفاصل و عضلات
افزايش سهولت و کارآيی عمل‌کرد اندام‌ها و مفاصل
رفع استرس و کمک به آرام‌سازی
ايجاد حس تندرستی و شادابی در شخص، کاهش ميزان اضطراب و تشويش

تعبیر رویا 

الحمد لله شما فرزند مهربان‌ و نیکو کاری دارید که از محبت و حمایت های او بهره‌مند می‌شوید. اعمال صالح و کارهای خیری را انجام‌ داده اید و یا توفیق آن را پیدا می‌کنید.  پسر شما در جهت تقویت نیرو و نشاط و شادابی و توان شما برای انجام این امورِ خیر یاری‌گر شماست  از باب مثال : ممکن است که سنت خیری گذاشته‌اید، مثلا مجالس روضه‌ای برپا می‌کنید و فرزند شما در این امر به جد حمایت می‌کند .
و یا از ایتامی سرپرستی می‌کنید و ایشان نیز قسمتی از امور مالی و معنوی را عهده دار است. به لطف الهی پسر خوبتان ان شاء‌الله وسعت رزق و عمر طولانی و عزت و جایگاه خوبی کسب می‌کنند .در کارهایشان‌ گشایش حاصل شده و گناهانشان آمرزیده می‌شود.اجر زیارت خانه خدا نصیبش می‌شود .

شما در عالم واقع از وجودش حظ و بهره‌ای بیشتر نصیبتان می‌شود . اگر استرس و ناراحتی از موضوعی دارید ان شاء الله رفع می‌شود . شادابی و نشاط را در امورتان بیشتر احساس می‌کنید .

توصیه می شود

 فرزندانتان را دعا کنید. از همراهی هایش در کارهای خیری که مد نظر دارید بهره ببرید؛ چرا که گستره کارهای خیر شما را افزایش می‌دهد و باقیات الصالحاتی نیکو برای شما هستند. نسبت به همه فرزندان خود توجه داشته و آنان را نیز مورد لطف و محبت و دعای خیر خود قرار دهید. 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.