جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب انگشتر سردار سلیمانی

مقاله

خواب انگشتر سردار‌ سلیمانی

تعبیر خواب انگشتر سردار سلیمانی چیست؟ در خواب با همسرم در مکانی بودیم شبیه اردوهای فرهنگی که در آنجا سردار شهید سلیمانی هم حضور داشتند. در خواب من از زمان و نحوه شهادت ایشان اطلاع داشتم و چند بار خواستم به ایشان اطلاع بدم، اما چون خود ایشان آرزوی شهادت با عزت داشتند جلوی خود را گرفتم. ایشان سه کتاب و دفترچه به عنوان بسته‌های فرهنگی به بنده دادند. دل من طاقت نیاورد و با بغضی که داشتم خدمت ایشان رفته و انگشتر خود را که ذکر مبارک یا حی و یا قیوم بر آن نقش بسته را به ایشان هدیه داده و در انگشتشان کردم ایشان نیز انگشتر عقیق نارنجی رنگی را در انگشت بنده کردند. سپس من به ایشان گفتم که این انگشتر را هدیه دادم تا در سفرهای دور همیشه سالم و سلامت باشند که با این حرف ایشان گریه کردند و بغض من هم ترکید و از شدت گریه از خواب پریدم که صدای اذان صبح از مسجد به گوش می‌رسید. تعبیر خواب انگشتر سردار سلیمانی چیست ؟

تعبیر خواب انگشتر سلیمانی

تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر سردار سلیمانی و دیدار با ایشان سراسر پر از خیر و برکت است.در یک‌ مکان‌ فرهنگی به همراه همسر خود بودید که شهید سلیمانی ره نیز حاضر بودند.حضور ایشان‌ در آنجا نمادی از مجلس ذکر و یاد و راه اهل بیت علیهم السلام است.

امام صادق ع می‌فرمایند :
به دیدار یکدیگر بروید که بی‌گمان این دیدارها زنده کننده‌ی دل‌هاى شما و یاد کردى از سخنان ماست . سخنان ما شما را به یکدیگر مهربان می‌‏سازد و اگر بدان عمل کنید ره می‌یابید و رهایى پیدا می‌‏کنید و اگر آن را کنار نهید، راه گم می‌کنید. پس آن را فرا گیرید که من ضامن نجات و رهایى شما هستم .

امام هادى علیه السلام فرمود:
«مُلاقاتُ الاِخوانِ نَشرَةً وَ تَلقیحُ العَقلِ وَ اِن کانَ نَزاراً قَلیلاً» دیدار برادران سبب انبساط خاطر و بارورى اندیشه است، هرچند کوتاه و اندک باشد.

دیدار سردار سلیمانی

دیدار سردار سلیمانی و سایر شهدا در کلامی از علامه طباطبایی این است که: اگر کسی خواب ببیند با شهید شناخته شده‌ای ( مانند شهید قاسم سلیمانی ) حرف می‌زند تعبیرش این است که به یکی از آرزو ها و حاجات بزرگ خود دست می‌یابد و در میان مردم و خانواده‌ی خود به مقام والایی می‌رسد.

امام صادق ع در رابطه با تعبیر صحبت کردن با شهدا می‌فرمایند:  روشنایی و از بین رفتن تاریکی‌ها و همچنین از بین رفتن فقر و تنگ‌دستی است .

دانستن زمان و نحوه شهادت سردار سلیمانی به دلیل دغدغه فکری شما و تاثیر این شهادت در وجودتان بوده که با دیدن ایشان برایتان تداعی شده است،ولی به دلیل شوق شهادت در ایشان از ابرازش پرهیز کردید. 
کتاب در خواب در روایتی منسوب به امام‌صادق ع پنج چیز است : امانت 
 روزی حلال، مال و نعمت ،کامیابی 

الحمد لله شما انسان‌ با ایمان و معتقد و ولایی بوده و دوست‌دار شهدای والا مقام هستید. عدد ۳ دال بر کثرت است. دادن سه کتاب و دفتر به شما نمادی از رزق و روزی بسیار و علم و معرفتی بیشتر و نیز سپردن امانت‌هایی در مسیر ولایت اهل بیت علیهم السلام به شماست. ان شاء الله از درجات ایمانی و ولایی بالاتر و از اندیشه و بصیرتی بیشتر در مسیر شهدا برخوردار می‌شوید. دلتان روشن و نورانی شده و احساس انبساط و نشاط روحی می‌یابید. حاجتی دارید که به واسطه عنایت شهید برآورده می‌شود .

انگشتر در روایتی به قدرت و سلطنت، زن و همسر ، فرزند، مال و ثروت تعبیر می‌شود و در خواب نشانه‌ای از عهد بستن، یکپارچگی است. شما با هدیه دادن انگشتری با نگین‌ حک شده به اسماء مبارک یا حی و یا قیوم به سردار سلیمانی، موجب نزدیکی و قرب خود به راه و سیره شهید شدید و با این دو ذکر بسیار شریف آرزوی پایداری و حیات او را داشتید .
اسماء حی و قیوم الهی به معنای کسی که همیشه  زنده و پایدار است  و وجود و قوام موجودات و پدیده‌ها در پرتو ذات اوست.
 از امام صادق ع نقل شده : هرکس این اسم را ورد خود سازد، عمرش طولانی گردد، مقصودش حاصل شود، بر دشمن ظفر یابد و همیشه محبوب قلوب خواهد بود.

امام رضا علیه السلام فرمودند: هر که این دو نام « حیّ و قیّوم » را ورد سازد عمرش دراز گردد و مراد او حاصل شود.
و چه زیبا که آرزو و دعای شما هم به اجابت رسیده است. شهدا به واسطه اسم حی و قیوم ذات خداوند عالم همیشه زنده ‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند. این شهید والا مقام نیز  به اذن پروردگار به حیات طیب ابدی دست یافت و شما نیز حضورش را در رویایتان دیده و به خوبی حس کردید، که خود نمادی از حیات روحانی ایشان است. او به معنای حقیقی ظفر یافت و محبوب همه قلوب آزادگان جهان‌ شد . .

هل جزاء الاحسان الا الاحسان و  آیا پاداش نیکی جز نیکی است؟  هم شما از ایشان قدردانی کردید و به این انسان فداکاری که با همه وجودش و تمام عمرش در خدمت بندگان‌ خدا بود نیکی و محبت کردید و هم آن رادمرد بزرگ به شما در زندگی احسان می‌کند .
مگر می‌شود به خاطر خدا  به انسان کریم و بزرگی محبت کنی  و خواهان سعادتش شوی و او را چون جان دوست بداری و او محبت و احسانت را بی‌ پاسخ بگذارد. ایشان نیز به شما کتاب و انگشتر عقیق نارنجی داد .
چه هدایای ارزشمندی و چه انس زیبایی برقرار شد و به دنبالش اشکی پاک بر گونه‌ها سرازیر شد .

امام صادق ع فرمود: «دوست دارم که هر مؤمنی از شیعیان ما پنج انگشتر را در دست داشته باشد. یکی از آنها عقیق است؛ زیرا عقیق  مؤمن ترین سنگ به خدا و به ما اهل بیت در میان سنگ‌هاست.»

در خواص عقیق نارنجی ذکر شده است که ادراک را روشن می‌کند ، تمرکز را افزایش داده و موجب آرامش می‌شود .

با هدیه دادن انگشتری به حاج قاسم عهد و یکپارچگی خود را با ایشان اعلام کردید و گرفتن انگشتری عقیق از سردار سلیمانی نمادی از دریافت مدد و یاری اهل بیت علیهم السلام و تبعیتی بیشتر از راه شهدا و آن بزرگواران است.  گریه در این رویا بسیار خیر است. وقتی قلبی در راستای محبت خدا و عاشقان ولایت می‌تپد و اشک‌ جاری می‌شود، نمادی از پیمان عمیق قلبی در وجود شماست که گشایش و وسعت روحی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این عشق، شما را با ایشان همراه می‌سازد.  
ان شاء الله در مسیر ولایت بیش از پیش توفیق خدمت پیدا می‌کنید و از ادامه دهندگان راه شهدا و سردار دل‌ها خواهید بود .

 

توصیه می‌شود

در زندگی از روح بلند شهدا، خصوصا حاج قاسم سلیمانی مدد بگیرید . با سیره و روش او در زندگی بیش از  پیش آشنا شوید و از ایشان تبعیت کنید.‌ در اعمال و کارهای خیرتان شریکشان کنید، تا به اذن الهی یاریش پشتیبان شما باشد و به امورتان برکت و ماندگاری بخشد.  مانند ایشان در زندگی مجاهده کنید و در مسیر ولایت ثابت قدم باشید.  ‌ 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.