جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب عسل مصفا

مقاله

خواب عسل مصفا

تعبیر خواب عسل مصفا چیست؟  خواب دیدم پیر‌مردی به من گفت اگر عسل مصفا و خوب می‌خواهی از حسین آباد تهیه کن. تعبیر خواب عسل مصفا چیست ؟

تعبیر خواب

تعبیر خواب عسل مصفا با توجه با آیات و روایات بسیار خوب است. پیرمردی را دیدید که شما را به‌ عسلی خوب در محله‌ی حسین آباد راهنمایی کرد .

در روایتی آمده است : پیر در میان خانواده یا قوم خود، مانند پیامبر میان امت خویش است‏.
این عظمت براى فرد پیر تنها بدان جهت نیست که کهن‌سال است، بلکه براى آن است که گذشت روزگاران، عقل او را به نهایت تیزبینى رسانیده است. به دیگر سخن؛ معنایش آن نیست که یک فرد کهن‌سال مانند پیامبران معصوم است، بلکه ناظر به آن است که همان‌گونه که پیامبران برای امت خود دلسوز بوده و بهترین مسیرهای ممکن را به آنان اعلام می‌کنند، بیشتر افراد کهن‌سالِ با ایمان نیز با توجه به تجربه‌ای که دارند، می‌توانند راهنمای خوبی برای اطرافیان خود باشند.

عسل مصفا

عسل مصفا در قران این‌گونه توصیف شده است: 
پروردگار تو به زنبور عسل وحی کرد که از پاره‌ای کوه‌ها و برخی از درختان و از آنچه داربست می‌کنند خانه‌هایی برای خود درست کن. سپس از همه میوه‌ها بخور و راه های پروردگارت را فرمانبردارانه بپوی. آنگاه از درون شکم آن شهدی که به رنگ‌های گوناگون است بیرون می آید. در آن برای مردم درمان است. به راستی این (زندگی زنبوران) برای مردمی که تفکر می‌کنند نشانه‌هایی است. نحل/۶۸_۶۹

پیامبران الهی آن چنان به عسل علاقه نشان می‌دادند که آن را به عنوان یکی از ارزاق طيبه‌ی الهی مورد استفاده قرار می‌دادند.

خداوند برکت را در عسل قرار داده است . درمان دردها ، در آن است و هفتاد پیامبر دوام سودمندی آن را از خداوند خواسته‌اند .

امام صادق عليه السلام فرمودند: پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم عسل را خيلى دوست مى‌داشتند و فرمود: بر شما باد به دو شفاء، عسل و قرآن .

همچنين فرمودند: مردم به چيزى همان عسل، درمان و دارويى ديگر نخواهند يافت.

امام هادی ع فرمودند: عسل براى بيماران شفاى عاجل و قاطع است.

تعبیر رویا

به نظر می‌آید در عالم واقع شما یا نزدیکانتان از دردی روحی یا جسمی رنج می‌برید و در پی درمانش هستید. ممکن است در جهت درمان آن اقداماتی کرده‌اید، ولی به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید ‌و به دنبال موثرترین راه هستید .
ان شاء الله در عالم واقع انسانی خردمند،با تجربه ،خیرخواه و دل‌سوز سر راهتان قرار می‌گیرد و شما را راهنمائی می‌کند .
مسیر درمان‌ را به فضل الهی می‌یابید و خداوندِ عالم  شفا عنایت می‌کند‌ و برکات زیادی را شامل حالتان می‌کند.

ممکن است دردی روحی ( مثل صفتی ناشایست و یا شبهات اعتقادی) شما یا اطرافیانتان را رنج می‌دهد، به محله حسین آباد راهنمایی شدید، مکان و فضایی که امام حسین ع آنجا و ساکنانش را آباد و سالم و با نشاط می‌کند و شفای دردهای درون و برون است که همان حریم ولایت و سرپرستی ایشان است. آن‌جا که کشتی نجاتشان است. هم وسیع تر است و هم سریع‌تر شما را به مقصد می‌رساند .
اگر حاجتی و یا مشکلی دارید سفری به کربلا بروید و یا نذری در این رابطه داشته باشید .
شهد مصفای عسل و درمان دردهایتان در محضر ارباب ع بدست آورید. 

در رابطه با خلقت زنبور عسل و شهدی که از شکمش بیرون می‌آید تفکر و اندیشه کنید که در زندگی راهنمایی خوب و راه‌گشای شماست.

علی ع به پیروانشان توصیه می‌کنند: در زندگی همچون زنبور عسل باش، وقتی می‌خورد، چیز پاکیزه می‌خورد، وقتی از خود چیزی باقی می‌گذارد ، چیز پاکیزه می‌نهد ، وقتی بر چوبی یا جایی می‌نشیند ، آن را نمی‌شکند و ویران نمی‌کند.

و نیز فرمودند : از هر دانشى بهترين آن را فراگيريد، چرا كه زنبور عسل (نحل) از هر شكوفه‌اى زيبا ترينش را مى‌خورد، و دو نفيس از آن پديد آيد، يكى در آن شفا و بهبودى است براى مردم (عسل) و ديگرى كه به وسيلۀ آن روشنى جويند (يعنى موم)

 

ان شاء‌الله از خواص عسل و استفاده‌‌ آن غافل نباشید. از نوع خوب و مرغوب آن بهره ببرید. شاکر نعمات الهی باشید، تا بدین سان نعماتتان افزون شود. در سایه‌ سار نعمت ولایت زندگی سالم و با نشاطی را برایتان آرزو‌مندم . 

عسل در قران و روایات

۳/https://hawzah.net/fa/Book/View/45487/60983/

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.