جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب قرعه و قرآن

مقاله

مشاهده تعبیر خواب قرعه و قرآن

 

تعبیر خواب قرعه و قرآن چیست ؟ دیشب خواب دیدم در مجلسی هستیم در یک سالن آمفی‌تئاتر، یه خانم چادری پشت یه میز روی سن نشسته. من، مادرم و یه آقا پسری که بهش علاقه دارم (ولی توی خواب یادم نبود که این ماجرا هست)، در ردیف‌های بالا نشسته‌ایم. انگار جمعیت همه به گرو‌های ۴نفره تقسیم شده بودیم، من و مامانمم و اون اقا و یه نفر دیگه هم یه گروه بودیم. اون خانومه ۴تا اسم از توی یه گوی قرعه که پر از اسم همه آدما بود درآورد، هر کی اسمش از قرعه درمیومد باید یه آیه قرآن که روی مانتیور نشون داده میشد رو میخوند، نفر اول مامانم بود، آیه قرآن خوند، نفر دوم باز از گروه ما انتخاب شد و اون اقا پسر بود و اونم آیه‌ قرآن شو خوند، نفر سوم بازم از گروه ما بود و من بودم، با یه اشاره ای به خانومه گفتم یعنی همه اسما از گروه ما باید باشه، گفت دیگه کاریش نمیشه کرد بخون، من شروع کردم با صوت اعوذ بالله و بسم الله گفتم و آیه قرآن رو خوندن، توی آیه قرآن کلماتی مث حق و لجعلناهم یادمه که بود، فقط خیلی موقع خوندن استرس داشتم که نکنه اشتباه بخونم، و مثلا از شدت استرس گاهی وقتا نفسم کم میومد ولی دوباره شروع میکردم به صوت گرفتن و خوندن، آیه رو خوندم و از خواب بیدار شدم، بعدش یادم اومد که این پسره که کنارم نشسته بود، همون بود که توی واقعیت بهش علاقه دارم. درضمن توی خواب، مامانم سمت چپم و اون اقاپسرم سمت راستم نشسته بودن.

 خوب بود، فقط اون استرس اشتباه خوندن رو داشتم     درگیر       مجرد

تعبیرخواب :

تعبیر خواب قرعه و قرآن ان شاالله خیر است .

 

قرعه و قرآن

قرعه و قرآن : استفاده کردن از قرعه برای رفع اختلاف بلامانع می‌باشد. قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران/۴۴ و آیاتی که در سوره صافات درباره حضرت یونس آمده استفاده می‌شود که برای حل مشکل و یا در هنگام مشاجره و نزاع و هنگامی که کار به بن بست کامل می‌رسد و هیچ راهی برای پایان دادن به نزاع دیده نمی‌شود می‌توان از قرعه استمداد جست .

اما باید دانست که قرعه مشروط به وجود بن‌بست کامل است بنابراین هرگاه طریق دیگری برای حل شکل پیدا شود از قرعه نمی‌توان استفاده کرد. این نکته نیز لازم به یادآوری است که قرعه مخصوص منازعات و اختلافات میان مردم نیست بلکه برخی از بن‌بست‌های دیگر را نیز می‌توان با آن گشود که بحثی فقهی است .

روایتی از امام صادق(ع) وجود دارد که نحوه قرعه کشی را بیان نموده و ا استفاده از این روایت، می‌توان پیشنهاد داد که گزینه‌های مورد تردید را در کاغذهای مختلف و بعد از نگارش دعای فوق نوشته و بعد از مخلوط کردن آنها، یکی برداشته شود.

معمولا سالن های تئاتر ، محلی برای نمایشی از یک داستان و یا زندگی واقعی و یا خیالی هستند . که واقعی و یا خیالی بودن آن بستگی به شخص دارد .

جَعَلْنَاهُ : او را قرار دادیم (جعل به معنای گرداندن ، قرار دادن و خلق کردن است)

در سوره های مبارکه انعام ، واقعه دقت کنید و آیاتی را که این کلمه درآن قرار دارد را ببینید ، خودتان متوجه خواهید شد . خداوند در این آیات مثالهای واقعی و مناسبی را بیان نموده اند . برای کسانی که در عظمت قرآن و توحید و خلقت مخلوقات و آنچه برای آنها آفریده تردید داشته و ابهام دارند .

از اینکه قرآن سراسر نور است و روشنایی و برکت شکی نیست و جای هیچ حرفی . اما قرآن راهنما و روشن کننده مسیر شما قرار گرفته است .

به نظر میرسد :

در مورد مسئله ای شک و تردید دارید و راه برایتان مبهم است . شک و تردید و یا ناشناخته بودن موضوعی در برخی از مسائل طبیعی است ولی تردی و یا شک در عقاید ، باورها و ایمان مناسب نیست .

همانطور که گفته شد قرعه بنابر اصول و در مواردی جایز است اما در ایمان داشتن به قدرت لایزال خداوند جای هیچ تردیدی نیست که در غیر این صورت شرک است کفر .

در  آوردن گوی نوعی قرعه است و احتمالا در مسئله ای رجوع به قرعه کرده اید . حالت نگرانی و استرسی که در خواندن قرآن داشتید در واقع تردید شماست .

آیه مبارکه بسم الله الرحمن الرحیم برای شروع هرکاری مبارک است و خیر و برکت دارد . اعوذبالله یعنی پناه برده اید به خداوند از شرّ وسوسه هایی که از جانب مردم و خناس وجود دارد .

سمت راست در قرآن همان اَصحاب یَمین، مؤمنان نیکوکار در دنیا و دریافت کنندگان نامه عمل با دست راست در قیامت می‌باشند که در سوره مبارکه واقعه دیده می شود . و در مقابل آنها اصحاب شمال (سمت چپ) هستند.

گرچه مادر سمت چپ قرار داشتند که احتمالا مخالف با این آقا برای ازدواج هستند ولی مطمئن باشید هر سه شما در یک گروه بودید و از نظر اعتقادی و ایمان مخالفتی نداشتید ، همانطورکه هرسه قرآن را تلاوت کردید.

والدین خصوصا مادران همیشه دلائل خاصی برای مخالفتهای خود دارند . زیرا از زاویه ای به موضوع نگاه می کنند که شما توجهی به آن نداشته بودید .

نفر چهارم نیز قطع به یقین واسطه ای است که دراین امر وجود دارد . علاقه شما نباید سبب شود تا تصمیمی از روی احساس و غیر منطقی گرفته شود . بودن در یک مسیر بسیار عالیست ولی گاهی در مورد جزئیات امکان اختلاف سلیقه وجود خواهد داشت .

لذا توصیه میشود :

قبل از هر اقدام اعم از انتخاب ، تصمیمی در خصوص رد و یا قبول حتما بیشتر فکر کنید و یا بررسی های لازم را درزمینه های عادتهای خانوادگی ، اجتماعی و یا رسم و رسوماتی که هر دو خانواده دارا هستند داشته باشید و تصمیمی منطقی و عاقلانه بگیرید تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد .

توجه به آیات داشته باشید ، زندگی هم نوعی صحنه تئاتر است نقشی به هر کس داده می شود تا در این دنیا هنرنمایی کرده و نتیجه ای را برای آخرت به جا گذارد .

اگر در این چرخ دوار دنیا قرعه ای به شما افتاد و گریزی هم از آن نبود به نحو احسنت از آن بهره برده و نهایت استفاده را در جهت رضایت خداوند داشته باشید . مطمئن باشید خداوند شما را می بیند و به احوالات تان آگاه است و آنچه برای شما قرار داده شده است .

سعی کنید دلایل مادر را هم بشنوید و مسئله را حل کنید .

به خداوند توکل داشته باشید و فقط از او کمک بخواهید . از وسوسه های شیطانی به خداوند پناه ببرید .

هرکاری را با بسم الله . . شروع کنید که شیطان در آن دخالتی نتواند داشته باشد .

در پناه خداوند باشید . التماس دعا

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.