جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب امیدواری در حرم رضوی

مقاله

خواب امیدواری در حرم رضوی

تعبیر خواب امیدواری در حرم رضوی چیست؟درسفر بودیم و می‌خواستیم به شهرمون برگردیم، اما من دلم می‌خواست از اون شهر بریم مشهد و همین طورم شد .
خیلی سریع در کثری از دقیقه دیدم که در حرم آقا امام رضا ع هستم . حس خیلی خوبی داشتم و گریه می‌کردم. بعد رفتم یه جایی نشستم، تا دعای جوشن کبیر رو بخونم (اولش گفتم دفعه قبل که اومدی حرم دعای جوشن کبیر رو خوندی حاجت نگرفتی و الانم نمی‌خواد بخونی و بعدش به خودم گفتم که نه من نا امید نمیشم و این دعا و ذکر می‌خونم ) .به خودم می‌گفتم شاید شب رو هم توی حرم بمونم . بعدش یه خانمی اومد بهم گفت برو نزدیک ضریح و من بهش گفتم عذر شرعی دارم و نمی‌تونم به ضریح نزدیک بشم. تعبیر خواب امیدواری در حرم رضوی چیست ؟ 

( در ضمن اینو بگم که ما دو سال پیش یه مشکل داشتیم و برای حل شدنش مشهد رفتیم، اما متاسفانه یه مسئله‌ای پیش اومد و به امام رضا اسائه‌ی ادب کردیم، اما بعدش خیلی پشیمون شده و توبه کردیم و الان گرفتار یه مشکل خیلی بزرگتر شدیم. )

تعبیر خواب امیدواری در حرم رضوی

تعبیر خواب امیدواری در حرم رضوی و زیارت و توسل به امام رضا ع با دعا و‌ گریه و مناجات بسیار خیر است.

 در روایتی از پیامبر ص وارد شده که فرمودند : مسافرت کنید تا سلامت شوید و رزقتان زیاد شود.

دل در گرو امام رئوف دارید . از اسائه‌ی ادبی که نسبت به امام ع داشتید ناراحت و دل‌ نگرانید.

اما امام ع مثل پدری مهربان و انیسی شفیق است که زائران و پیروان‌ِ خطاکارِ پشیمانشان را دوست دارد و آنان را به حضور می‌پذیرد.لذا این سفر روحانی نمادی از همین عنایت پدرانه است و  ثمرات پر خیر و برکتی برایتان دارد.

از حضرت امام رضا علیه السلام روایت شده است که فرمودند: «هر که برای زیارتم بار سفر بندد، دعایش مستجاب و گناهانش آمرزیده شود.

با گریه در حضور حضرت خاضعانه زیارت کردید و با امیدواری در حرم رضوی قصد خواندن دعای جوشن کبیر را داشتید.

دعای جوشن کبیر 

دعای جوشن کبیر فضیلت و جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و خواص زیادی برای تلاوت آن در روایات ذکر شده است . روزی جبرئیل به پیامبر ص عرضه داشت: یا محمّد؛ پروردگارت به تو سلام می رساند و می‌فرماید: ….. این دعا را بخوان که برای تو و امّتت موجب ایمنی است.

بنابر روایتی هرکس‌ این‌ دعا را هنگام‌ خروج‌ از خانه‌اش‌ بخواند خدا او را حفظ‌ می‌کند و ثواب‌ بسیار به‌ او می‌دهد و هرکس‌ آن‌ را بر کفنش‌ بنویسد از عذاب‌  قبر مصون‌ می‌ماند. هرکس‌ آن‌ را اول‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ بخواند خدا به‌ او درک‌ فضیلت‌ شب‌ قدر را روزی‌ می‌دهد و هرکس‌ آن‌ را سه‌ بار در این‌ ماه‌ بخواند، در طول‌ زندگی‌اش‌ در امان‌ خدا قرار می‌گیرد. خدای کریم پاداش‌های بی‌نظیری دیگری برای کسی که آن‌ را با توجه بخواند و با این اسماء‌ معرفت نسبت به او پیدا کند ، قرار داده است.

دعاهای پرفیضی که از ائمه معصومین علیهم السلام رسیده است ذخیره‌ای ارزشمندی است که  در مرحله اول نقش معرفت افزایی داشته و شناخت ما را به خدا زیاد می‌كند. دعای جوشن كبیر دارای صد بند صفات و ویژگی‌های خداست كه موجب نزدیک شدن دل به او می‌گردد. دعایی که بسیار خالص و ناب است، زیرا صحبت هیچ چیز جز محبوب در آن نیست. کسانی که اهل معرفتند می‌توانند به ژرفای این دعا پی ببرند.
خدا باید حلاوت ذکرش را به دل بچشاند تا انسان حال اولیاء خدا را در تلاوت این اسماء خداوندی بفهمد و درک کند که هر کدام از این اسماء با دل انسان چه می‌کند. اگر دل پاک شده و نوری از توحید بر آن بتابد، وقتی این دعا را می‌خواند با توجهی عمیق به اسماء حضرت باری تعالی،  نور معرفت را در ظاهر و باطن ذاکر پراکنده می سازد. ذکر اسماء حضرت رب العالمین با آنکه در زمان‌هائی خاص خصوصا در ماه مبارک رمضان بیشتر توصیه شده اما مقید به ایام مشخص نیست، بنا بر این در همه حال با حضور قلب و فارغ از اندیشه های دنیوی می‌توان بر این اذکار مداومت کرد.

در حرم امن رضوی به دلتان الهام شد که این دعا را تلاوت کنید . شاید نمادی بر این امر باشد که همیشه خدا را برای رسیدن به او صدا بزنیم و کسب معرفت و قرب و تبعیت از  اولیاء‌ش را در صدر حوائجمان طلب کنیم ، گرچه از این درگاه نمک سفره‌مان را نیز طالبیم.

خوشا به نیمه شبى با خدا صفا کردن
زبان حال گشودن، زدل دعا کردن
تمام لذّت عالم نمى رسد قدرش
به یک دقیقه مناجات، با خدا کردن

 

ان شاء الله گناهانی از شما بخشیده می‌شود و از ترس و نگرانی ایمن می‌شوید. رزق و روزی مادی و معنوی نصیبتان می‌شود. حاجتی دارید و برایش خیلی دعا می‌کنید. اگر خیرتان باشد برآورده می‌شود و گرنه همین حاجت در شرایط و زمانی دیگر به شما داده می‌شود و یا امری بهتر برایتان محقق می‌شود .

البته لازم است موانع استجابت دعا را نیز برطرف کنید، چرا که بعضا گناهانی موجب می‌شود که دعای انسان به اجابت نرسد .
الحمد لله این رویا نویدی بر آن است که به شما عنایت می‌شود و حتی اگر دعایتان در ظاهر به اجابت نرسد ولی آرام و ایمن می‌شوید .

امامان علیهم السلام جایگاه ویژه و منحصر به فردی در هدایت ما و همه‌ی بشریت دارند و زیارت و تبعیت و محبت به آنان نباید مشروط به استجابت دعاهایمان باشد. گاه صلاح است عطا می‌کنند و گاه مصلحت نیست شاید بهتر از آن را به محبین و  زائرشان عطا کنند .
زائر با معرفت می‌داند که امامش کریم و رئوف است ، پس هیچگاه قهر نمی‌کند، ناشکری نمی‌کند. پشت نکرده و همیشه در این موارد به علم و مصلحت خدا و امام ع یقین دارد. او خود را محک می‌زند تا اگر موانعی هست برطرف کند و از امامش تبعیت کند . ان شاء الله معرفتی بیش از پیش نصیبتان می‌شود و محبت بیشتری نسبت به امام ع را در جان و دل می‌یابید و خواهان قرب بیشتری در این مسیر ولایی میشوید(شب ماندن در حرم) 

توصیه می‌شود

از دعای پرفیض جوشن کبیر غفلت نکنید و خدا را به اسماء کبیرش که هر کدام منشا اثر و تفضلات اوست صدا زده و الویت حاجات خود را قرب و رضای او قرار دهید .ان شاء الله حاجتتان اگر مصلحت است به زودی و یا با تاخیری به اجابت می‌رسد و یا به جای آن‌ گناهانی از شما بخشیده می‌شود و یا بهتر از آن در قیامت به شما پاداش و مقام داده می‌شود. استغفار و توبه‌ای خالصانه  به درگاه حق داشته باشید و برای زیارت و عرض ادب و اظهار ندامت و خضوع به پیشگاه مولا ع بروید.

زیارت جامعه را که یک دوره‌ی امام شناسی است با توجه به معنای آن بخوانید .
ان شاء‌الله خدا دلتان‌ آرام کند و شکر و رضایت را بر قلبتان هدیه دهد . و حاجاتتان را برآورده به خیر کند .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.