جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب اتاق مهمان

تعبیر خواب اتاق مهمان
مقاله

مشاهده تعبیر خواب اتاق مهمان

تعبیر خواب اتاق مهمان چیست ؟ باسلام

تقریبا یک ماهی هست که متوجه شدیم پدربزرگم بیماری بدخیمی گرفته.

مامانم توی خونه پدریش، وقتی که قدیمی تر بوده، یه اتاق مهمان داشتن که فقط مخصوص مهمون بوده، حالا دو شب قبل مامانم خواب دیده که تعداد خیلی زیادی خانوم با چادر مشکی به صورت بدون دعوت و یهویی وارد خونشون شدن، توی همون اتاق مخصوصه نشستن، و مامانم خالم‌ام و حتی بابابزرگم مشغول جور کردن وسایل پذیرایی شدن، مامانم شیرینی میچیده توی دیس و خالم‌ام هم کمکش میکرده و همین پدربزرگم که مریض شده داشته میرفته میوه تهیه کنه. 

درگیری ذهنی مریضی پدرشون

 تعبیر خواب :

تعبیر خواب اتاق مهمان خیر است ان شاالله .

مهمانی کردن، در قرآن شریف و روایات ائمه معصومین (علیه‌السّلام)، از اوصاف پیامبران و پیشوایان دین شمرده شده است . یكی از رسوم خوب ایرانی‌هاست . مهمان داشتن و مهمانی رفتن از آداب و مستحباتی است که بسیار سفارش شده و با عنوان صله رحم از آن نام برده شده است .

پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید: کسی که ایمان به خدا و روز جزا دارد، باید میهمانش را گرامی بدارد. و نیز فرمود: خانه‌ای که در آن میهمان وارد نشود، فرشتگان نیز وارد نمی‌شود.

مهمانی دادن نوعی صله رحم است که سفارش زیادی در خصوص آن شده است. صله رحم موجب طول عمر شده  و رزق و روزی را افزایش می دهد .

این شخص در یک مهمانی حضور دارد و این نشان دهنده آن است که این فرد از دنیا نمی رود و عمرو افزایش پیدا می‌کند . او در یک مهمانی بوده از ویژگی‌های مهم صله رحم افزایش طول عمر است و این نشان می‌دهد که این فرد عمرش طولانی است و زنده می ماند و در جمع فامیل باقی خواهد ماند.

رسول خدا(ص) فرمود: امت من مادام که به یکدیگر محبت ورزند و امانت را ادا کنند و از حرام اجتناب نمایند و مهمان فراخوانند و نماز بر پا دارند و زکات بدهند و در خیر خواهند بود و چون این کارها نکنند به قحط و خشک سالی گرفتار شوند.

همچنین فرمودند: الضَّیفُ یَنزِلُ بِرِزقِهِ وَ یَرتَحِلُ بِذُنوبِ أهلِ البَیتِ. مهمان با روزی خود (بر میزبان) وارد می‌شود و با گناهان (آمرزیدة) اهل خانه خارج می‌گردد .

میوه های خوش رنگ نعمتهای خداوند هستند .

دیدن شیرینی در خواب :

  شیرینی مال حلال است که فرد در می آورد و یا در آینده نزدیک به او می رسد.

  منفعت و سودی است که وارد زندگی اش می شود.

 علم و حکمت به او می رسد و دانش و دیدگاهش بالا می رود.

  فرهنگی خوب و غنی است.

  ستایش کردن و مدح زیبای فرد است.

  خانه : عزت و مقام و شرافت خانواده است . هر خانه ای به عزت و مقامش استوار می ماند . تصور خانه قدیمی و همچنین اتاق مهمان حاکی از اصالت و فطرت دوران کودکی است که در منزل قدیمی پدر وجود داشته .

 رسول خدا (صلی الله علیه و آله )در این باره می فرمایند : «اذا اراد اللَّه بقوم خیرا اهدى الیهم هدیة، قالوا: و ما تلك الهدیة؟ قال: الضیف، ینزل برزقه، و یرتحل بذنوب اهل البیت ؛ هنگامى كه خداوند اراده كند نسبت به جمعیتى نیكى نماید هدیه گرانبهایى براى آنها مى‏فرستد، عرض كردند : اى پیامبر خدا ! چه هدیه‏اى؟ فرمودند: میهمان، با روزى خویش وارد مى‏شود، و گناهان خانواده را با خود مى‏برد (و بخشوده مى‏شوند).

با آمدن مهمان گرچه یهویی بوده خداوند به شما هدیه ای عنایت فرمودند . در واقع چون مهمان ها به منزل پدری وارد شدند ایشان مورد عنایت قرار گرفته اند .

پذیرایی با میوه و شیرینی بهترین حالت را به وجود آورده و برکت را به دنبال دارد . حس خوب پذیرایی و جنب و جوشی که در این رابطه ایجاد شده ، بسیار خوب است . حس زندگی و حیات است . خصوصا که مهمانان شما افرادی مؤمنه و با چادر بودند .

بیماری در نظر برخی گمان می شود که بیماری یکی از پدیده های نکبت بار هستی است که پیامدی جز سختی و بیچارگی به دنبال نخواهد داشت. بیماری دو بعد دارد : از نظر جسمی که هشداری است بر عدم رعایت برخی مسائل که موجب مریض شدن است و از نظر معنوی آن که دل را نرم و با توکل و توسل فطرتاً به سوی خدا نزدیکتر می کند .

بزرگان دینی به ما آموخته اند که بیماری برای مومنان نه تنها عذاب الهی نیست بلکه می تواند ثمرات فراوانی را نیز در پی داشته باشد .

پیامبر اکرم (ص):بیماری، گناهان را نابود می کند. همچنین : تب گناهان را می ریزد، چنانکه درخت برگهای خود را می ریزد.

امام جعفرصادق(ع):هرکس در یک شب بیمار گردد و آن بیماری را بپذیرد خدا برایش عبادت شصت سال بنویسد، راوی پرسید پذیرفتن بیماری یک شب به چه معناست؟ فرمود: در آن شب از آنچه به او رسیده است پیش کسی شکایت نکند.

نگرانی مادر و خاله طبیعی است . اما باید توجه داشته باشند که هیچ کس از تفاقات آینده خبر ندارد الا خداوند متعال . عمر و تعداد نفسهای هر کس را خداوند تعیین می کند . حتی پیامبران و اولیای الهی نیز زمان مشخصی برای زندگی کردن داشته اند ، اما عواملی مؤثری در این ارتباط وجود دارند .

همانطور که گفته شد، مهمان داری و صله رحم ، همچنین بیماری می تواند تأثیر داشته باشد .

لذا بهتر آن است که :

با توکل به خدا و توسل خاص به اهل بیت(ع) برای شفای پدربزرگ سفره اطعامی برای مؤمنین روزه دار همراه با توسل داشته باشید . البته در صورت امکان می توانید برای ایتام آل محمد(ص) اطعام دهید . دعای کودکان به خاطر فطرت پاکی که دارند همیشه زودتر مستجاب می شود .

 شبهای قدر در پیش است مقدرات را خداوند بسته به اعمال انسانها تعیین میکند ، دعا و نیایش و درخواست از خالق بی همتا نمایید ان شاالله خیر است .

راضی به رضای الهی باشید ، و شاکر نعمات خداوند . در صورت امکان قربانی کوچکی در منزل پدری داشته باشید ولو خروس باشد .

 اللهم اشف مرضانا بالقران  

در پناه خداوند باشید . التماس دعا   

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
3
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.