جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب اصلاح صورت

تعبیر خواب اصلاح صورت
مقاله

مشاهده تعبیر خواب اصلاح صورت

تعبیر خواب اصلاح صورت چیست ؟

برادرم خواب دیده بودم که عروسی یکی از بستگان هست که پدرشون فوت کرده شب میخوابن و صبح که بیدار میشه میبینه که ریش نداره و صورتش اصلاح شده است همین طور صورت پدر و دایی ام ، برادرم هم که میبینه ریش نداره و صورتش اصلاح شده است ناراحت میشهو میگه من دیگه عروسی نمیام بعد بهش میگن چون پدر داماد خیلی وقته که فوت شده به خاطر همین ریش ها رو زدن و صورت و اصلاح کردن .

 قبل از اصلاح صورت شاد بوده اما وقتی میبینم ریش نداره ناراحت میشه

ناآرام و آشفته        مجرد       

تعبیر خواب :

تعبیر خواب اصلاح صورت خیر است ان شاالله

عروسی امر خیر و مسرت بخشی است و علاوه بر استحباب آن سفارش بر این امر شده است .  رزق و روزی برکت می یابد با ازدواج .

پیغمبر اکرم صلوات الله علیها فرمود« الرزق بالنکاح »با ازدواج رزق و روزی تان افزایش پیدا می‌کند.

اصل داشتن ریش لازم است؛  بلند کردن ریش بیش از یک قبضه مکروه است و براساس برخی از روایات نشانه کم عقلی است:

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «از نیکبختى مرد است که ریش او سبک و کوتاه باشد .

امام صادق(ع) فرمود: «آنچه از ریش که بیش از یک قبضه است (یعنى اگر صاحب ریش طول آن‌را با دست بگیرد آن مقدارى که بیرون از دست خودش می‌ماند ، آن مقدار در آتش خواهد بود .

  همان‌طور که فقهای بزرگوار با توجه به این روایات، نتیجه گرفته‌اند که اعتدال و میانه‌روی در گذاشتن ریش مطلوب است .

می‌توان گفت: به اندازه داشتن ریش(نه زیاد طولانى و نه زیاد کوتاه) نشانه عقل و خِرَد است چون نه بدان اندازه کوتاه است که مخالفت شرع را بدنبال داشته باشد و نه بدان اندازه بلند است که نشانی از بیخردی باشد.

«پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: افراد باید موی سبیل و موی درون بینی خود را کوتاه کرده و از ظاهر خود مراقبت کنند؛ زیرا این کارها بر زیبایی آنان می‌افزاید .

باز از حضرت نقل شده:«مجوس ریش هایشان را می‌تراشیدند و سبیل هایشان را وا می‌گذاشتند، ولی ما مسلمانان سبیل‌ها را کوتاه می‌کنیم و ریش را وا می‌گذاریم و این بر اساس فطرت و خلقت است .

با توجه به روایات فوق ، ریش نشانه ای از شخصیت ، منش و جایگاه تعبیر میشود .

همانطور که داشتن ریش علاوه بر ادله های فقهی و شخصیتی وتأثیر آن بر روح و معنویات مورد بررسی قرار می گیرد ، نداشتن آن هم از جمله مضراتی شمرده می شود که از نظر تعبد مورد نکوهش قرار گرفته است .

احتمالاتی به نظر می آید :

در امری با دوست تان شراکت و یا همراه هستید ، گرچه اصل کا و یا تصمیم مربوطه از نظر شرع و عرف مشکل دار نیست (عروسی ) ولی در انجام مقدمات دچار مشکل شده و توجیهاتی بیان می شود که پایه و اساس شرعی ویا در پاره ای از موارد عرفی نداشته و جایگاه و عزت تان را خدشه دار خواهد کرد  .

همانطور که بعد از اصلاح ناراحت بودید و آن را مناسب نمی دانستید . آشفتگی شما نشان از نارضایتی از امری است که جایگاه تان را به خطر انداخته و ایمان و تقوایتان را خدشه دار کرده است .

بنابراین دقت و بررسی نمایید در صورتی که ، شراکت ، تصمیم و یا انتخابی در پیش دارید باید جوانب کار را در نظر بگیرید .

گاه به طمع درآمد بالا توجیهاتی بیان می شود که دین دنیا و آخرت را متزلزل می نماید . توجه داشته باشید رزق و روزی در ید قدرت و حکمت و مصلحت خداوند است . در واقع طول روزی گرچه بلند باشد اما در عرض بی کیفیت از برکات آن کاسته شده است .

احتمال دیگر :

امر خیری در پیش دارید ، اما باید توجه به ابعاد آن داشته باشید . دقت کنید که در مواردی غافلگیر و یا در عمل انجام شده قرار نگیرید .

در مراسمات حفظ شئونات داشته باشید و به بهانه های مختلف غیر شرعی و عرفی اطرافیان فریب نخورید . احتمالا دایی و پدر ممکن است سهوا غافلگیر شوند .

در هرصورت مواردی برایتان پیش میآید که باید توجه به وجه شرعی و عرفی آن داشته تا علاوه بر حفظ آبرو ، مقام و منزلت و عزت تان و همچنین پدر و دایی محفوظ بماند .

در نظر داشته باشید ، آبرو در طی سالها و با تلاش بسیار به دست می اید و نباید آن را یک شبه بر باد داد آن هم با توجیهات و بهانه های بی اساس از منظر شرع و عرف .

در پناه خداوند باشید . التماس دعا  

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.