جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب آش نذری

تعبیر خواب آش نذری
مقاله

مشاهده تعبیر خواب آش نذری

نعبیر خواب آش نذری چیست ؟

باسلام،نماز وروزه هاتون قبول باشه،من خواب دیدم که یه دیگ بزرگ آش نذری پختم که توش پر از گندم هست،بعد نشستم و اون آش نذری رو پخش میکنم،یه نفر که ازم آش نذری میخواد میدم،وقتی خواست بخوره از دستش میریزه سر و صورتش،من که پخش کردن آش نذری رو تموم میکنم یکی از آشناها هم گندم رو که بسته بندی کرده پخش میکنه،یه نفر میپرسه که این چه نذری هست،میگه نذر امام حسین کردم،بعد طرف میگه تو رو به امام حسین یه بسته هم از گندم هات رو هم بده من،اونم میگه اگه برسه میدم،بعد نمیرسه

تعبیرخواب :

تعبیر خواب آش نذری ان شاالله خیر است .

آش نذری

آش نذری : نذر کردن نیز نوعی اطعام است . قرآن کریم داستان نذر همسر عمران[آل عمران/۳۵] و حضرت مریم (مریم/۲۶) را نقل کرده و عمل به نذر را یکی از ویژگی‌های عباد الرحمن بر می‌شمرد.(نساء/۷)

آیه اطعام نیز که در فضیلت اهل بیت(ع) است، مربوط به نذر آنان برای رفع بیماری امام حسن و امام حسین(ع) است. خدای متعال آنان را شفا بخشید و ایشان نیز روزه گرفتند.

برای متبرک شدن غذا و (آش) نذری همین که آن غذاها و نذری ها  منتسب به امام و اهل بیت(ع) شوند و مختص به نام و وجود ایشان برای متبرک شدن آن کافی است . چرا که متبرک به نام معصوم(ع) شده است .

بسیاری از علما فرموده‌اند: غذای این مجالس دوای هر دردی است، چرا که نام حسین(ع) بر آن است. در حرم مطهر امام رضا (ع) نیز، مردم خوردن غذای حرم را یک افتخار می‌دانند که نصیب آنها شده چرا که نام امام رضا (ع) بر آن است.

امام صادق علیه السلام فرمود: چند چیز است که سبب نجات انسان از آتش جهنم می شود که یکی از آنها غذا دادن به دیگران است.

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: برترین شما کسی است که  دیگران را اطعام کند .

امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام فرمود: ما اهل بیت مامور به اطعام کردن طعام به دیگران شده ایم .

در سوره فرقان آیه ۶۷ آمده است: «مومنان کسانی هستند که به هنگام انفاق، نه اسراف می‌کنند و نه سخت‌گیری، بلکه در میان این دو حد اعتدال را رعایت می‌کنند.»

شفادهی غذاهای نذری مانند پیراهن یوسف است که به چشمان حضرت یوسف شفا داد. بارها مردم از غذاهای نذری شفا دیده‌اند و این مسجل است و شکی هم در شفادهی آن نیست. اولیای خدا مانند شیخ رجبعلی خیاط می‌گویند: حتما در جلسات عزاداری اطعام بدهید .

گندم به عنوان ضروری‌ترین نیاز انسان و یکی از نعمت‌های خداوند، جایگاه ویژه دارد. و اساساً گندم اوّلین محصول در کشاورزی، در طول تاریخ بشر با او همراه بوده. و با توجه به این‌که اصلی‌ترین شغل پیامبران الهی در کره خاکی، کشاورزی بود، می‌توان گندم را نیز جزو محصولات کشاورزی آنان به حساب آورد.

بنابر این به نظر می رسد :

ارادت و توسلی به اهل بیت (ع) دارید و حاجتی . توجه داشته باشید که در نذری مقدار و کمیت آن در الویت نیست . بلکه نیت و هدفی که دارید باید در نظرگرفته شود . زیرا اطعام نذری برکت خاص خود را دارد .

امام باقر علیه السلام فرمود: هرکس گرسنه ای را سیر کند خداوند او را از میوه های بهشتی اطعام می کند.

غذای نذری که بیشتر آن قوت لایموت مردم یعنی گندم است ، خود به خود برکت دارد .

احتمالا در پی عمل و یا تصمیمی هستید که منفعت و برکت داشته و عده ای از مؤمنین و کسانی که واجد شرایط هستند از آن استفاده خواهند کرد . البته ناگفته نماند شما نیز همانطور که در روایات فوق گفته شد از اجری بزرگ برخوردار خواهید شد .

 حتما نباید آش نذری و یا مواد خوراکی خاص باشد . در بسیاری از موارد علما ، بزرگان و خواص مؤمنین انواع نذورات را در نظر می گرفتند . مثل نذر فرهنگی ، نذر بهداشتی ، نذر در تدریس و آموزش ، نذر در قبول کردن سرپرستی ایتام و . . .

بنابر این مهم نیت ، متبرک شدن نذر به اهل بیت (ع) و نوع مصرف آن است . وقتی نیت خدایی باشد یقینا مصرف خدایی هم پیدا کرده و سبب ارتقاء شما به رشد معنوی و حتی مالی نیز می شود .

گاهی به کسی کمک می کنید که لزومی ندارد ، گاهی در این اطعامها نباید آبروی افراد ریخته شود . حفظ آبروی مؤمن الزامی است . شما با نذری دادن به فردی سبب ریختن آبری او شده اید (ریختن آش بر روی صورت).

نذری دادن و خوردن آن هر دو توفیقی است که حاصل می شود . در واقع گاه برای رفع موانع و گرفتاری ها و همچنین در خواست حاجات واسطه ای لازم است . نذری و اطعام دادن یکی از همین واسطه هاست که با دعای دیگران همراه می شود و بسیاری از مؤمنان دعاگوی شما حواهند بود الیته به شرطی که نیت خالص و الهی شود.

در مورد آشنایی که گندم نذر و پخش کردند هم به همین منوال است . نذرشان پر خیر و برکت است ولی باید همانطور که گفته شد نیت و در نظر گرفته شود . گاهی برخی از نذورات به نوعی هستند که افراد بیشتری از آن استفاده می کنند .

گاهی نذر کردن نصب یک شیر آب برای رهگذران تشنه و یا مشارکت در ساخت مدرسه ، درمانگاه ، حمام و . .  در مناطق محروم از ثواب بیشتری نسبت به مثلا چندین کیلو گندم دارد . چون هم افراد بیشتری استفاده می کنند و هم سالیان سال مورد استفاده اهالی و دعاگو بودن نسبت به فرد میشود و به عنوان باقیات و صالحات در آخرت نجات بخش خواهد بود ان شاالله .

نکته اخر اینکه : توجه داشته باشید که نذر از نظر شرعی دارای شرایط و ویژگی هایی است که باید در نظر بگیرید و میتوانید با مراجعه به توضیح المسائل ، سایت اصلی و یا تماس با دفاتر مراجع به دست بیاورید .

در پناه خداوند باشید .      

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.