جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب دفتر آرزوها

تعبیر خواب دفتر آرزوها
مقاله

مشاهده تعبیر خواب دفتر آرزوها

تعبیر خواب دفتر آرزوها چیست ؟

با سلام

امروز صبح تقریبا ساعت ۷ خواب دیدم که یه دفتر بزرگ داشتم و توش آرزوهامو نوشته بودم و با خدا حرف زده بودم، بعد اون دفترو دادم دست یه خانمی که توی مسجد دانگشاهمون بود و قرار بود دفترو برام ثبت کنه انگاری و بعد من برم ازش بگیرم. بعد از یه مدت رفتم سراغ دفتره، وقتی میخواستم وارد بشم یه خانم دیگه ای توی کفشداری مسجد نشسته بود و ازم پرسید کارت چیه، گفتم بهش، بعد گفت فک نکنم آماده شده باشه چون خیلی سرمون شلوغه. اما من وارد مسجد شدم اون خانومه که دفترمو داده بودم بهش رو دیدم گفتم آماده شده کار من؟ اونم از بالای یه کمد دفترمو داد بهم و گفت با همین سبکی که توی چند صفحه اول نوشتی، همینطوری ادامه بده و دو سه تا مورد دیگه که نوشتی بیا ما نوشته هاتو وارد رساله مسجد کنیم. وقتی دفتر و بهم داد دیدم روش با ماژیک سبز نوشته از تاریخ ۲۵یا۲۷ خرداد، نوشته‌های این دفتر ثبت شده و خدای مهربون آرزوهای این دختر خوبمونو برآورده کن. بعدم دفتر و گرفتم و از مسجد اومدم بیرون.

 خوب      درگیر     مجرد

  

تعبیر خواب :

تعبیر خواب دفتر آرزوها ان شاالله خیر است .

طبق آیات و روایات موجود، تمام پدیده‌های هستی از کوچک و بزرگ در دو کتاب یا دو لوح تکوینی نوشته شده است که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند.

لَوح مَحْفوظ جایگاهی است که تمام اتفاقات عالم در آن ثبت شده است. این اتفاقات، همراه با جزئیات کامل است و به هیچ وجه قابل تغییر و دگرگونی نیست.

گاهی از این لوح با نام‌های ام الکتاب، کتاب مسطور، رق منشور، کتاب مکنون و کتاب حفیظ نیز یاد می‌شود.

در مقابل آن، لوح محو و اثبات قرار دارد که محل ثبت حوادث و اتفاقاتی است که قرار است محقق شود و برخلاف لوح محفوظ، اموری که در آن نوشته شده است، بر اساس شرایط و ضوابطی قابل تغییر و تبدیل است. در واقع محل ثبت حوادث و اتفاقاتی است که به مرحله فعلیت خواهد رسید.

یَمْحُوا اللّهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ (ترجمه: خدا آنچه را بخواهد محو یا اثبات می‌کند، و اصل کتاب نزد اوست.) (رعد / ۳۹)

لوح محفوظ، گنجینه علم خدا و آیینه صفت عالمیت اوست . در مقابل لوح محفوظ، لوح محو و اثبات قرار دارد که مظهر قدرت مطلق خداوند است. محتوای این لوح، برخلاف لوح محفوظ، قابل تغییر و دگرگونی و پاک کردن و نوشتن مجدد است. آنچه در این لوح نوشته شده به صورت مشروط و معلق است و تحقق یا عدم تحقق آن، وابسته به تحقق شرایطی است. مثلا برای یک شخص، پنجاه سال عمر نوشته شده، ولی به این صورت که اگر صله رحم کند، شصت سال خواهد بودو اگر قطع رحم کند، چهل سال خواهد بود. به همین صورت، اگر او صله رحم کرد، در آن کتاب پنجاه سال محو و شصت سال ثبت خواهد شد .

قرآن کریم داستان قوم حضرت یونس (ع) و حضرت یوسف (ع) را مثال می زند و بیان می دارد که چگونه بلا را از خود در کردند وقتی ایمان آورده اند . (صافات / ۱۴۳ و ۱۴۴ – یونس / ۹۸ – سوره یوسف )

از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده که او از پیامبر اسلام درباره این آیه ۳۹ سوره رعد پرسید، آن حضرت فرمود: «صدقه دادن درست و نیکی به پدر و مادر و انجام کار خوب، بدبختی را تبدیل به سعادت می‌کند و بر عمر می‌افزاید و از حوادث بد حفظ می‌کند.

مسجد در اسلام از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است که رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) از قول خداوند متعال می‌فرماید: «مساجد خانه‌های من در زمینند، همانگونه که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند، مساجد نیز برای اهل آسمان نورافشانی می‌کنند

چند نکته قابل تأمل است :

آرزو و حاجاتی دارید که در توسلات خود به اهل بیت (ع) و یا در خلوتی که با خداوند داشتید مطرح نموده اید . گاه فکر می کنیم که خداوند صدایمان را نمی شنود و توجهی به ما ندارد . زیرا حاجات مان برآورده نمی شود .

اما مطمئن باشید کوچکترین مطلب و ذره ای از موارد از نظر خداوند پنهان نخواهد بود . همانطور که بیان شد در لوح محفوظ ثبت و ضبط شده و در وقت لازم و مقرر برآورده می شود .

امام علي(ع) درباره اين كه چرا بسيارى از «دعاهاى» ما به اجابت نمى رسد يا اجابت آن مدت هاى طولانى به تأخير مى افتد؟ می فرماید: «هرگز نبايد تأخير اجابت دعا تو را مأيوس كند؛ زيرا بخششِ پروردگار به اندازه نيّت [بندگان] است، گاه شده اجابت دعا به تأخير مى افتد تا پاداش درخواست كننده بيشتر شود و عطاى آرزومندان را فزون تر كند، گاه شده چيزى را از خدا بخواهى و به تو داده نشود؛ در حالى كه بهتر از آن در كوتاه مدت يا دراز مدت به تو داده خواهد شد يا آن را به چيزى كه براى تو بهتر از آن است تبديل مى كند، گاه چيزى از خدا مى خواهى كه اگر به آن برسى مايه هلاك دين توست [خداوند آن را از تو دريغ مى دارد تا بهتر از آن را بدهد .

بنابر این ناامید و مأیوس نباشید که مورد عنایت خداوند قرار گرفته اید . در جاى ديگر مى فرمايد: «وَ إِذا سَئَلَكَ عِبادى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدّاعِ إِذا دَعَانِ» ؛ (و هنگامى كه بندگانِ من، از تو درباره من سؤال كنند، [بگو:] من نزديكم؛ دعاى دعاكننده را، به هنگامى كه مرا مى خواند، پاسخ مى گويم .

اما وعده استجابت دعا نباید جایگزین تلاش انسان برای رسیدن به اهداف و منجر به کنار گذاشتن اسباب ظاهری و مختل شدن مسیر طبیعی زندگی او شود .

البته استجابت دعا نیز آداب و شرایطی دارد . توکل بر خدا و فقط به او متکی بودن ، خضوع و خشوع ، دعا همراه با عمل صالح ، در جمع مؤمنان بودن و دعا کردن  . . .

و البته موانعی هم برای عدم استجابت دعا وجود دارد . گناه ، لقمه حرام ، خیانت و بی وفایی ، شک در ولایت اهل بیت (ع) . . .

گاهی حکمتی در تأخیر دعا وجود دارد . از امام سجاد(ع) نیز نقل شده که: «دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می‌گردد یا در دنیا برآورده می‌شود یا بلایی را که می‌خواست به او برسد،‌ از وی می‌گرداند.

 در خانه خدا بودید و با خدا صحبت کردید و در لوح محفوظ ثبت شده است ، زیرا یکی از مواردی که دعا به استجابت نزدیک می شود مان مناسب است .

به خداوند اطمینان داشته باشید .گاه لازمه استجابت دعا آن است که باید به واسطه ای برآورده شود .

رنگ سیز ماژیک و نوشته نشان از آرامش و راحتی است . خداوند و فرشتگان مأمور بر این کار شما را فراموش نکرده اند .

تلاش تان برای آرزوها استجابت را به اذن خداوند تسریع مینماید . شما مجرد هستید و فرصتهای زیادی پیشرو دارید . گاه لازم است مشورتی داشته باشید .

ان شاالله امر خیری در پیش دارید. اما در هر حال باید دقت و بررسی های لازم را داشته باشید .

در پناه خداوند باشید .  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.