جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب مارمولک‌ بر روی دیوار

مقاله

 

خواب مارمولک‌ بر روی دیوار

تعبیر خواب مارمولک‌ بر روی دیوار با صورتی بزرگ چیست ؟ توی خونه نشسته بودم که یهو دیدم یه مارمولک روی دیوار داره راه میره. بعد بابامو زود صدا زدم بیاد. بلافاصله دیدم تعداد مارمولکا سه تا شدن. بابام سریع اومد و با اسپری حشره کش خیلی راحت کشتشون. بعد رفتم برم توی اتاقم که اونجا درس بخونم یهو دیدم یه مارمولک هم روی دیوار اونجاست. بابام بهش اسپری زد ولی مارمولکه افتاد پشت کمد. هی دنبالش گشتیم پیداش نمی‌کردیم. دیگه بابام داشت می‌رفت که یهو روی یه دیوار دیدیمش. دوباره بابام  بهش اسپری زد ، ولی مثل قبلیا نمرد. یه دفعه افتاد روی کتابام و روی زمین حرکت کرد. یهو با یه صورت بزرگ اومد سمت صورتم و من با جیغ از خواب پریدم. تعبیر خواب مارمولک‌ بر روی دیوار چیست؟
(راستش یه حاجتی دارم که خیلی دعا میکنم براش. امروز که برای نماز صبح که بیدار شدم به خدا گفتم خسته شدی ازم، آره؟ فک کنم نمیخوای حاجتمو بدی :《چون اصن خیلی وقته خواب خوبی ، چیزی ندیدم. این مکالمه رو با خدا داشتم نمیدونم اصن ربط داره به خوابم یا نه؟ 》. مجرد 

تعبیر خواب مارمولک بر روی دیوار 

تعبیر خواب مارمولک‌ بر روی دیوار خانه‌ی شما با توجه به تکیه‌گاه‌ها و مستندات روایی قرانی تعبیر می‌شود  ان شاء‌الله خیر است .

گاه رویاها ناشی از ضمیر ناخود آگاه رائی است که متاثر از فکر و خیال ها وقایع و جریانات عالم خارج است و بعضا به صورت نمادهایی در رویا دیده می‌شود، که در این صورت تعبیری ندارد ‌.

احتمال دیگر اینکه این رویا هشداری برای شماست تا جلوی صدماتی در زندگی‌تان گرفته شود. 
در رویا مارمولک‌هایی را بر روی دیوار خانه و اتاق خواب خود دیدید.

تعبیر مارمولک

تعبیر خواب مارمولک را با توجه به روایات برداشت می‌کنیم . پیامبر گرامی ص فرمود ؛ « خداوند هفتصد امّت را در تاریخ به خاطر کفرشان، تغییر چهره داده و به سیزده نوع حیوان، تبدیل شده‌اند. »
گروهى از مسیحیان بعد از نزول مائده آسمانى، کفر ورزیدند که به شکل بوزینه و خوک در آمدند. «وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَهَ وَ الْخَنازِیرَ»  مائده، ۶۰
یهودیانی نافرمانی و عناد خداوند را سر پیشه خود ساخته بودند نیز به شکل بوزینه در آمدند . بقره ۶۵
مسخ شدن متناسب با اعمال و گناهانی است که فرد انجام داده و عده‌ای نیز کورکورانه تقلید می‌کردند، لذا مسخ چهره، یکى از عذاب‌هاى الهى و تحقّق قهر خداوندى است.
در روایتی از امام صادق ع اشاره به مسخ شدن گنه‌کارانی به صورت مارمولک دارند که دشمن  آل محمد علیهم السلام هستند. 

رویای مار و نیز به تبع آن خزندگان دیگر مثل مارمولک در روایتی منسوب به امام صادق ع غالبا تعبیر به دشمن می‌شود . نشانه وجود دشمنی است که غالبا نمی‌شناسیم ، ولی به ما نزدیک است و می‌تواند اعم از انسان یا چیز دیگری باشد که به مال و ثروت، زن زیبای ناصالح ، طمع یا اخلاقیات بد و در یک کلام دنیای مذموم تعبیر می‌شود . دشمنی که اعم از بیرونی و درونی است و انسان رو غافل‌گیر می‌کند .

در روایتی منسوب به امام صادق ع آمده است :
دیدن خانه در خواب برای مرد زن است و برای زن شوهر است.
توانگری و قدرت داشتن
ایمنی و امنیت
عزت
امانت
عیش خوش و شادی در زندگی
مال و ثروت
ولایت بر دیگران

تعبیر رویا

احتمالاتی متصور است ، و شما با توجه به حالات و شرایط خود در عالم واقع تطبیق دهید:

به نظر می‌آید دشمنی اعم از درونی یا بیرونی به محیط خانواده راه یافته و به حفاظ و دیوار خانه ظاهری و یا باطنی ( قلب ) شما آسیب می‌زند و باعث اذیت و آزار شما و پدرتان می‌شود . اگر دقت و بررسی نشود ممکن است آسایش و عزت و امنیت شما و خانواده آسیب ببیند.

نفس امّاره نیز یکی از قوی‌ترین دشمنان انسان است که با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله غضب و شهوت و هوا و هوس و زبان و شکم و… دشمنی خود را اِعمال می کند؛ امام صادق (ع) هم می فرماید: «احذروا اهواءکم کما تحذرون اعدائکم فلیس شی اعدی للرجال من اتباع اهواءهم و حصائر السنتهم» از هوای نفستان بپرهیزید همان گونه که از دشمنانتان دوری می‌کنید، هیچ دشمنی برای انسان بدتر از هوای نفس و دستاوردهای زبانش نیست..

و یا دشمنی بیرونی اعم از پیجی، گروهی و یا فردی در فضای مجازی و یا حقیقی امنیت و روحی و ایمانی و جسمی شما را به مخاطره می‌اندازد .

این رویا هشداری است که می‌تواند از صدمات احتمالی جلوگیری شود .
الحمد لله از آن‌ گریزان هستید و با کمک‌ پدر از شر برخی از آن‌ها راحت می‌شوید.

ولی دشمنی درونی یا بیرونی دارید که سرسختی می‌کند . گاه در جایی پنهان می‌شود ولی دوباره سر در می‌آورد . افتادن‌ مار مولک‌ بر روی کتاب و بعد آمدنش به سمت چهره‌ی شما با صورتی بزرگتر می‌تواند نمادی بر این‌ باشد که دشمن از طریق مباحث علمی به دیدگاه و باور شما حمله می‌کند و در مقابل صورت (آبروی) شما قرار می‌گیرد .

ممکن است از فضای مجازی به نحو درستی استفاده نمی‌شود و یا از طریق محیط علمی مثل سخنان استادی و تعامل با او و یا خواندن کتابی، شبهات معرفتی و ایمانی به ذهن‌ و جان شما وارد می‌شود که جایگاه اهل بیت ع را پایین می‌آورد و به باورهای درست شما لطمه می‌زند .. . این امر در حقیقت دشمن‌ِ خانه درونی شماست و لازم‌ است آن‌را برطرف کرده و حقیقت را از مسیری درست بیابید .

توصیه

نگران نباشید. با توکل به خدا و توسل به اهل بیت ع امورتان را مدیریت کنید . تعاملات و رفت و آمدهایتان با افرادی صالح باشد و نیز از هر گونه سوء‌‌ظن‌ به کسی بر حذر باشید.
توجه کنید گاه لازم نیست از همه اسرار زندگی شخصی‌تان دیگران مطلع باشند .
اگر شبهات و سوالاتی نسبت به مسائل و باورهای دینی دارید جواب آنها را از طریقی مطمئن جویا شوید. از فضای مجازی به درستی بهره گیرید . مارمولک بر روی دیوار اتاق خواب می‌تواند نماد مردی ناصالحی باشد که با افکار و اندیشه‌های نادرست و در عین حال روابط عاطفی (اتاق خواب) قصد لطمه زدن‌ به شما را دارد . رابطه خود را با پدر خوبتان که ولیّ شماست نزدیک‌تر کرده و از او و راهنمائی هایش کمک بگیرید.

محاسبه نفس از سفارشات اولیاء‌ ماست ، آن را مد نظر بگیرید و هر شب مراقبه‌ای داشته باشید .
صدقه دهید که رافع بلایا و جاذب نعمات است. از استغفار و توبه به درگاه الهی غفلت نکنید ‌.
یکدیگر را به صبر و حق سفارش کنید.
اگر ممکن است قربانی کوچکی داشته باشید ،حتی در حد ذبح مرغی خوب است .

نکته‌ی مهم پایانی 

دختر خوبم امام علی ع درباره اين‌كه چرا بسيارى از «دعاهاى» ما به اجابت نمى‌رسد و يا اجابت آن مدت‌هاى طولانى به تأخير مى‌افتد؟ می‌فرماید: «هرگز نبايد تأخير اجابت دعا تو را مأيوس كند؛ زيرا بخششِ پروردگار به اندازه نيّت [بندگان] است، گاه شده اجابت دعا به تأخير مى‌افتد تا پاداش درخواست كننده بيشتر شود و عطاى آرزومندان را فزون‌تر كند، گاه شده چيزى را از خدا بخواهى و به تو داده نشود؛ در‌حالى كه بهتر از آن در كوتاه مدت يا دراز مدت به تو داده خواهد شد يا آن را به چيزى كه براى تو بهتر از آن است تبديل مى‌كند، گاه چيزى از خدا مى‌خواهى كه اگر به آن برسى مايه هلاك دين توست [خداوند آن را از تو دريغ مى دارد تا بهتر از آن را بدهد .
بنابر این ناامید و مأیوس نباشید که خداوند یار شما در زندگی است. در جاى ديگر مى‌فرمايد: «وَ إِذا سَئَلَكَ عِبادى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدّاعِ إِذا دَعَانِ» ؛ (و هنگامى كه بندگانِ من، از تو درباره من سؤال كنند، [بگو:] من نزديكم؛ دعاى دعاكننده را، به هنگامى كه مرا مى خواند، پاسخ مى گويم .
اما وعده استجابت دعا نباید جایگزین تلاش انسان برای رسیدن به اهداف و منجر به کنار گذاشتن اسباب ظاهری و مختل شدن مسیر طبیعی زندگی او شود .
البته استجابت دعا نیز آداب و شرایطی دارد . توکل بر خدا و فقط به او متکی بودن ، خضوع و خشوع ، دعا همراه با عمل صالح ، در جمع مؤمنان بودن و دعا کردن  . . .
و موانعی هم برای عدم استجابت دعا وجود دارد . گناه ، لقمه حرام ، خیانت و بی وفایی ، شک در ولایت اهل بیت (ع) . . .
گاهی حکمتی در تأخیر دعا وجود دارد . از امام سجاد(ع) نیز نقل شده که: «دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می‌گردد یا در دنیا برآورده می‌شود یا بلایی را که می‌خواست به او برسد،‌ از وی می‌گرداند. (در ضمن دخترم رویاهای انسان همیشه حجت و دلیلی بر عنایت خدا بر او نیست.) 

توصیه می‌شود این مقاله رو مطالعه کنید.

۷https://fa.wikifeqh.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AA_%D8%AF%D8%B9%D8%A7

خداوند مهربان‌ حافظ همه‌ی نعمات شما باشد .

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.