جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب ساخت مُهر نجس

مقاله

خواب ساخت مُهر نجس

تعبیر خواب ساخت مُهر نجس چیست‌؟ خواب دیدم دو تا سوسک بزرگ داخل خونمون اومده و من دنبال بودم که اونا رو بکشم . بعد از دو روزی دوباره خواب دیدم که برای عده‌ای دارم کار می‌کنم و منو گذاشتن پشت یه دستگاهی که خاک و آب کثیف و نجس فاضلاب  رو با هم مخلوط میکنه و مُهر نماز درست میکنه .من حالم بد شده بود و از بوی بد از پشت دستگاه اومدم پایین و گفتم: آخه این‌که نجسه¡ کی با این مُهر نجس نماز میخونه؟ من دیگه این کار رو نمی‌کنم.

آیا این دو رویا به هم مربوطه ؟ آیا خدا می‌خواد بهم بگه یه جای کارت میلنگه؟ یا تعبیرش از هم‌ جداست؟اصلا تعبیر خواب ساخت مُهر نجس و آلوده چیست ؟ در ضمن من مردی مجرد هستم. 

 

تعبیر خواب 

تعبیر خواب ساخت مُهر نجس و نیز سوسک در خانه با توجه به تکیه‌گاه‌های رویا و آیات و روایات بررسی می‌شود.ان شاء‌الله خیر است. خانه جان پناه انسان بوده و نمای از امنیت و آرامش و ولایت و بزرگی یافتن و امانت است .

تعبیر سوسک 

تعبیر سوسک در خواب شما نمادی از دشمن است. خواه دشمن‌ درونی، مثل صفات و اعمال و باورهای نادرست و یا دشمن بیرونی .

به نظر می‌آید کسانی و یا صفاتی مذموم به جان‌ پناه و مکان‌ امن‌ حیات و زندگی شما نفوذ می‌کنند و در صدد ضربه زدن‌ به شما هستند .

خواب دوم شما با رویای اول در ارتباط است و گویا تاییدی بر آن بوده و یک هشدار و تذکری جدی به شماست .

از شما خواستند در کاری وارد شوید که خاک را با آب نجس و فاضلاب مخلوط کرده تا مُهر از آن ساخته شود .

مُهر در روایتی تعبیر به درست شدن‌کارها ، تقویت دین‌ ، ریاست حقیقت ،منفعت و سود، کامرانی و موفقیت است . 

خاک فی نفسه پاک و یکی از مطهِرات است، ولی در مخلوط شدن‌ با آب نجس آلوده و نجس می‌شود .
مُهر باید  از خاک پاک ساخته شود و سجده بر آن برای خدا در فرهنگ شیعی یکی از شرایط و لوازم قبولی نماز است . و اگر مُهر که جای سجده است پاک نباشد نماز باطل است. 
نماز در معنای عام آن‌ نمادی ذکر و شکر خدا و تقید و توجه به ولایت‌ است و موجب دوری از گناه و معصیت بوده و اقامه آن‌ گناهان را پاک می‌کند.

 با این توصیف مجمل که از روایات و آیات و با توجه به حالات و شرایط شما در عالم‌ واقع می‌توان احتمالات تعبیر رویا را این گونه بیان کرد که:
۱- ممکن است در عالم واقع به کاری دعوت شوید که از طریق مال حلال مخلوط به حرام کسب در آمد کنید و این‌ امر به ایمان و اعتقاد و عبادات شما و عده‌ای از مردم‌ که از نتیجه کار شما بهره می‌برند نیز لطمه می‌زند .
ثمره‌ی کار  آن‌ در ظاهر برای امر خیر است (مهر )، ولی از راه حرام کسب می‌شود و حقیقتش نجاست و بوی تعفن است و سود و منفعت‌‌ آن کثیف و آلوده است . در حقیقت گویا با ریا کاری و نفاق کسب درآمد می‌شود. این امر موجب غفلت‌ها و ناشکری‌ها شده و امنیت روحی و جسمی و ولایت‌پذیری شما را آسیب جدی می‌زند .

۲- احتمال‌ دیگر: ممکن است  صفات نامطلوبی به واسطه وسوسه شیطان و یا هوای نفس در شما  ‌بوجود آید و البته در کنار آن خلقیات و اعمال خوبی دارید ، ولی صفات بد غالب شده و  به خلقیات زیبای شما  لطمه زده و آلودگی‌اش خوبی ها را از بین می‌برد و ثمرات بد آن به دیگران‌ نیز سرایت می‌کند . نتیجه‌ی آن ممکن است حتی در ظاهر خوب بوده و به عنوان واسطه‌ای برای عبادت و ذکر خدا نمایش داده شود و در عین‌ حال مال و منالی نیز به دنبال داشته باشد، ولی حبط کننده و نابود کننده‌ی عبادات و بندگی شما و ورود مال حرام به زندگیتان است.

البته به لطف خدا از ایمان خوبی برخوردارید و نسبت به وساوس شیطان بینا و هشیار می‌شوید .از  افراد ناصالح و یا صفات مذموم فاصله می‌گیرید . در زندگی و در مواجهه‌ی با این امور به دنبال از بین بردن‌ آن هستید و خدا یار و همراه شماست .

جوانی که به خاطر خدا دست به هر کاری نمی‌زند و وجدان بیدار دارد، به خاطر خدا از مال حرام و دوستی با افراد ناصالح پرهیز می‌کند و در صدد از بین‌ بردن صفات مذموم است، در پیشگاه حق مقام والایی دارد .

در تفسير قمى در مورد آيه (وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‏ فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوى‏ .نازعات۴۰،۴۱ . و اما كسى كه از مقام پروردگارش ترسيد و نفسش را از هوس بازداشت بى‌شك، بهشت جايگاه اوست، فرمود : اهل ايمان كه بر معصيت و گناهى دست يابند و سپس در اثر مخالفت و نهى پروردگار، از اقدام به گناه خوددارى نمايند جزاء و پاداش ترك گناه ؛ نعمت‌هاى بهشت خواهد بود.

و در روایتی است که : منْ تَرَكَ لِلَّهِ شَيْئاً عَوَّضَهُ اللَّهُ خَيْراً مِنْه‏ هر كس چيزي ( از گناه ) را ترك كند خداوند بهتر از ان را به او خواهد داد . (بحارالأنوار ۲۲۹۹۵۷ باب ۳۶)

ان شاء‌الله در صورت پرهیز از گناه و رعایت حدود الهی خداوند عالم رزق حلال و طیب و با برکتی نصیبتان می‌کند و از افزایش ایمان و آرامش برخوردار شده و خدا به شما عزت می‌دهد .

توصیه

چه خوب است که نفس خود را مراقبه کنید. استغفار و توبه را هیچ‌وقت فراموش نکنید.

امام رضا علیه السّلام از پدر بزرگوارشان روایت کردند که امام علی علیه السلام فرموده‌اند: تَعَطَّروا بِالاِستِغفارِ لَاتَفضَحَنَّکُم رَوائِحُ الذُّنوبِ.
بوسیله‌ی استغفار خود را خوشبو کنید، مبادا بوی بد گناهان شما را رسوا کند.

در زندگی بندگی خدا کنید .از فضلش روزی پاک طلب کنید و البته کوشش و تلاش شما برای کسب روزی ضروری و بسیار ارزشمند است . همه اینها موجب عزت و سربلندی و کسب روزی مادی و معنوی با برکت است .
همیشه مثل این رویایتان که نمادی از مقاوت شما در برابر گناه است، از شیاطین جن و انس فاصله بگیرید و با پناه بردن‌ به خدا دفع شرشان کنید و اجر شهید را در نامه عمل خود ثبت کنید.

امام على ع : کسى که در راه خدا جهاد کند و شهيد شود، اجرش بزرگ تر از کسى نيست که بتواند گناه کند و پاک دامنى ورزد.

ان شاء‌الله خدا‌ حافظ ارزش‌های خوب زندگی شما باشد.  

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.