جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب دست سرد میت

تعبیر خواب دست سرد میت
مقاله

 

مشاهده تعبیر خواب دست سرد میت

تعبیر خواب دست سرد میت چیست ؟ همسر جوان من حدود ۷۰روز پیش فوت کردن مادرم خواب دیدن همسرم باکفن بردن کربلا که دفن کنن اونجا قبر همسرم کنده شده و آماده بوده وقتی بالای سرش گریه میکردن و ازش پرسیدن رفتی زنتو به کی سپردی ناگهان شوهرم که از قبل چشماش باز بوده دست راستش ازکفن درآورده و دست راست مادرم گرفته دستش یخ و خشک شده بوده.

تعبیر خواب :

ان شاالله در این خواب خیری است .

نگرانی و دلتنگی میت :

نگرانی و دلتنگی  شما و مرحوم همسرتان امری طبیعی است .خواهر عزیز رحمت خداوند شامل حال مرحوم همسر شماست ان شاالله .

قرآن در آیات ۱۵۷و۱۵۶بقره می فرماید: الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ* أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»؛ کسانى که چون مصیبتى به آنها رسید گفتند: ما از آن خدا هستیم و به او باز می‌گردیم، صلوات و رحمت پروردگارشان بر آنان باد که هدایت یافتگان‌اند.

همچنین برای تسلای دل مصیبت دیده گان بیان داشته : ما أَصابَ مِنْ مُصیبَهٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا فی‏ أَنْفُسِکُمْ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ . . . (حدید/۲۱-۲۲)؛

 (هیچ مصیبتى در زمین و نه در وجود شما روى نمى دهد مگر اینکه همه ی آنها قبل از آنکه زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است و این امر براى خدا آسان است* این به خاطر آن است که براى آنچه از دست داده اید تأسف نخورید و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشید و خداوند هیچ متکبر فخرفروشى را دوست ندارد)

احساس ناراحتی و غم و مصیبت از دست دادن همسر و همراه سخت است . از امام صادق (ع) نقل شده که: «هیچ مؤمن و کافری نیست که در هنگام ظهر نزد خانواده‌ی خویش حاضر نگردد. وقتی مؤمن خانواده‌اش را در حال انجام اعمال صالح می‌بیند، خداوند را حمد گوید و وقتی کافر خانواده‌ی خویش را در حال انجام اعمال صالح ببیند، بر آنان غبطه می‌خورد.

نگرانی مادر :

نگرانی مادر شما هم امری طبیعی است . از جمله نگرانی های مادرانه برای فرزندان که فرقی هم    نمی کند در چه سن و سالی باشند . این امر کاملا در رویای ایشان مشهود است .

خاک و تربت سید الشهدا (ع) در کربلا :

خاک و تربت سیدالشهداء در کربلا سراسر برکت است و شفا. امام باقر (ع) فرمودند: «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد. کربلا نشان از جایگاه مرحوم ،توسل به سیدالشهداء و ارادت ایشان دارد .ان شاالله که مورد شفاعت حضرت هم واقع شوند .

تشیع جنازه :

تشیع جنازه همسر شما در کربلا صورت گرفته و این نشان خوبی است از اینکه ایشان ان شاالله فرد با ایمان و ولایتمداری هستند .

اوج غم و غصه از دست دادن یک فرد اون لحظه ای است که  بالای سرش بنشینیم یا در بستر بیماری باشد و وقتی که تمام شد و دل کندید و فرد باید داخل قبر برود و تشییع انجام شود، از چند جهت خوب است:

 اینکه کسانی با شما همراهی می کنند و در غم و غصه شما خودشان را شریک می دانند و نکته دیگر این که غم را شما به دل خاک می سپارید .

علامه مجلسی می فرمایند: اگر کسی تشییع جنازه را ببیند، مفهومش این است که خبر خوبی را      می شنود و مسرت بخش خواهد بود و آن غم و غصه را کم کم کنار خواهد گذاشت . و به تعداد افرادی که در تشییع شرکت دارند،به همان میزان خوب خواهد بود.با توجه به اینکه مادر شما که خواب دیده اند دربین تشییع کنندگان می باشند، این خبر مسرت بخش و برکاتش هم به او خواهد رسید. که البته بستگی به دغدغه ذهنی مادرتان دارد . نوع خبری که فرد می شنود و معمولا خبر از چیزی است که فرد از آن ناامید شده، هرچند خیلی دغدغه آن را داشته است .

تعبیر دست میت :

دست، یکی از اعضائی است که نشانه قدرت بوده و به آن تکیه می شود. دست به برادر،  فرزند، و یا … هر کسی که اتکای شما  و یا مادر در زندگی است . دست راستش باشد، دست راست کلا دلالت بر انجام امور مستحب می کند . معمولا کار خیر را با دست راست انجام می دهند .اما دست سرد متوفا ، نشان از نگرانی از مواردی روحی است .

چشم :

چشم دیدن روشنایی هاست .امام صادق (ع) : چشم در خواب روشنایی، اسلام، فرزند ، مال و اموال ، علم و دانش ، زیادتی در دین و مال است .

حاصل آنکه :

خواهر عزیز ،همسر مرحوم شما درضمن نگرانی از وضعیت شما ،اولا نشان از جایگاه خود داده و هشداری در پاسخ به مادر است(زنتو گذاشتی و رفتی ) با نشان دادن دست سرد خود که از دنیا کوتاه بوده و حمایتی از شما نمی توانند داشته باشند . بعلاوه همانطور که گفته شد توان کار خیر و مستحبی هم ندارند .

نکته حائز اهمیت اینکه :

مرحوم با دست راستی که سرد و خشک بوده ، دست راست مادر را گرفته با این تعبیر که ، مرحوم میگه من دستم از خیر رسانی کوتاهه و عمل و کار خاصی رو نمی تونم انجام بدم ولی به دست راست مادر می سپارم که منشا خیرات است و حامی .

 و البته در کنار قبر ابا عبد الله( ع) کنایه از سپردن همسر به مادر آسمانی،  حضرت زهرا نیز هست . دست راستی را گرفت که نماد خیرات و خوبیهاست و منشا و معدن آن حضرت مادر (س) است .

اما با چشمان باز اشاره دارند به مستحبات ،خیرات و اعمال خیری که انجام می دهید از اموال چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی که البته از صواب آن بی بهره نیستند .  

احتمالا ضمن دلتنگی که از نبود همسر دارید طبیعتاً به مشکلاتی هم مواجه خواهید بود،هشداری است که تکیه گاه مناسبی انتخاب کنید . شاید به کسی که اتکا کرده اید مناسب نیست . بررسی بفرمایید . اگر وصیت و یا ارثیه ای باقی است در مصرف آن نیز دقت لازم را داشته باشید تا مشکلات پیش رو رفع شود .

لذا توصیه می شود :

خیرات و صدقات به نیت مرحوم دستان ناتوان و سرد همسر مرحوم را گرم کنید . اموات در عالم آخرت( بل احیاء عند ربهم یرزقون) هستند و معمولاً هم وقتی اموات از دنیا میرن تا مدتی پیوسته در رویای نزدیکان دیده می شوند و معمولاً هم بین بستگان اموات با کسی که تمایل و تناسب روحی بیشتری دارند ارتباط برقرار می‌کنند .

در درجه اول در مشکلات توکل بر خدا کنید . دلتنگی و نگرانی طبیعی است ولی زندگی در جریان در نتیجه برای میت با فرستادن خیرات و صدقات آرامش حاصل کنید .صبری جمیل و رحمتی واسعه برای شما و همسر مرحوم ان شاالله .

در پناه حق باشید .

 

 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.