جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب سوسک

مقاله

خواب سوسک

تعبیر خواب سوسک چی می شه؟‌ خواب دیدم قبل از نماز صبح در طبقه دوم یک منزلی یک اتاق سمت راست و یک اتاق سمت چپ بین این دو یک راهرو سقف دار بود دستشویی و توالت توی حیاط بود که از طبقه دوم راهرو نرده به سمت حیات داشت من تو اتاق دست راستی بودم نمیدونم خونه مال چه کسی بود، اتاق مال کی بود ،ولی همسرم اونجا با لباس راحتی دراز کشیده بود داشت تلویزیون نگاه میکرد یه خونه ساده‌ای که هیچ وسایل خاصی توش دیده نمیشد. و من متوجه شدم یک سوسک کوچک روی دست همسرم هست صداش زدم و گفتم اون سوسک رو بکش، خیلی نترسید ولی تا عینکش رو بزنه و خودش رو جمع و جور کنه آمدم نزدیکش دیدم یه حشره دیگه هم رو بدنش هست چیزی مثل عنکبوت به رنگ خاک، بعد متوجه شدم همسرم نمی بینه و هی میگه کو؟؟؟؟
نگاه میکنه مانند پیرمرد ها که پدر خودم ۸۵ ساله بود این حالت را داشت، به برادرم میگم داداش اون نمی بینه و مگس کش میدهم دستش که بکشه ولی نمی بینم که برادرم حرکتی انجام بده فقط من اینو بهش میگم ولی عکس العمل خاصی ازش نمی بینم به اتفاق برادرم از این اتاق سمت راست ی در اومدیم که بریم اتاق سمت چپی، شب بود و تاریک تصورم اینه که تو اتاق سمت چپ ی خانواده برادرم هستند. بعد من حیاط را نگاه می کنم و احساس می کنم نیاز به دستشویی دارم و نگاه می کنم می بینم یک سوسک پردار افتاد زمین خیلی بزرگ بود چپه میشه روی زمین، من به خاطر دیدن اون میترسم تنها برم پایین. به برادرم میگم که میای باهم بریم پایین دستشویی؟ برادرم با نگاهش منو متوجه میکنه به سمتی که درست بالای راه پله است که از اون راه پله بریم پایین من با نگاه برادرم مثل اینکه یک پرده از جلو چشمم بره کنار این صحنه رو میبینم. بالای راه پله پر از سوسک پر داره که دارند توی هم ول می خورند من اصلاً نمی دیدم با نگاه داداشم که نگاه کردم دیدم ازاین صحنه ترسیدم، و برادرم خودش میخواست به من بگه که من نمیتونم با تو بیام پایین به خاطر این حجم سوسکی که درمسیر هست من می‌ترسم و کلاً منصرف میشم. نمیدونم چی به برادرم میگم برادرم در اتاق که میخواد بره احساسم اینه که خانومش و بچه هاشون هستند میگه خدا کنه همسرم نگو برگرد لبهاشو یه حالتی روی هم میزاره مثل حالت علامت‌سوال و انگار شونه هاشو بالا میندازه از خواب بیدار شدم دیدن نزدیک اذان صبح هستش اصلا حواسم نبود برادرم فوت کرده.

لطفا تعبیر بفرمایید

تعبیر خواب سوسک

روایات مرتبط

سلام علیکم ان شاالله از برکات  خواب بهرمند باشید

روایت اول:

[highlight color=”green”] امام علی علیه السلام می فرمایند: منفورترین خلایق نزد خداوند دو مرد هستند. یک مردی، که میان مردم به داوری می نشیند و خود را عهده دار روشن ساختن شبهات مشکلات دیگری می بیند اگر قضیه مشکل و مبهمی برایش پیش آید پاسخ های پوسیده و مهمل از پیش خود برای آن آماده می کند و بر طبق آن حکم می دهد داوریهایش مانند تار عنکبوت سست است.  خودش نمی داند که درست حکم کرد یا نادرست ،از ستم داوری او خون ها فریاد می زنند و میراث ها که بر اساس داوری ناحق او به صاحبانش نرسیده می‌نالند [/highlight]

روایت دوم:در قسمتی از روایت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

[highlight color=”green”] مردی که در جهاد و پیکاره راه خدا شرکت کند و در این راه کشته شود در حال حمله دشمن نه فرار، حوران بهشتی و خزینه‌داران انتظار آمدن روح او را دارند فرشته های زمینی پیوسته انتظار آمدن حوران بهشتی را دارند که به سوی او بیایند با ملائکه و خزان بهشت اما نمی آیند فرشته های زمین که در اطراف مقتول هستند میگویند چرا حوران بهشتی پیش این شخص نیامدند و چرا خازنان بهشت نمی آیند از بالای آسمان هفتم به آنها میگویند ملائکه به افق آسمان ها و پایین آن تماشا کنید توحید و ایمان به پیامبر و نماز و زکات و صدقه و اعمال نیکوی او را می بینید در آسمان نگه داشته شده است. درهای آسمان به روی آنها بسته شده است همچون قافله های بزرگ شرق و غرب و شمال و جنوب را فرا گرفته است ملائکه ای که مامور حمل کردن این اعمال هستند فریاد می زنند چه شده است که درهای آسمان را نمی گشایند تا داخل شویم با اعمال این شهید ،خداوند دستور می دهد درهای آسمان باز می شود سپس ندایی می رسد ‏ ای ملائکه اگر میتوانید داخل شوید بال و پر آنها توان آن ندارند و نمی توانند با آن اعمال بالا روند می گویند خدایا ما نمی‌توانیم با این اعمال بالا بیاییم منادی پروردگار فریاد میزند ملائکه شما نمی توانید این اعمال سنگین را بالا بیاورید باید مَرکب های مخصوص آنها این اعمال را بالا بیاورد و در بهشت قرار دهند ملائکه می گویند مرکب مخصوص چیست؟؟ میفرماید: چه عملی از او آوردید؟ می‌گویند اعتقاد به وحدانیت تو و ایمان به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، خداوند می فرماید: مرکب این اعتقادات دوستی علی علیه السلام برادر پیامبر است و دوست ائمه طاهرین علیه السلام اگر این موالات را دارد می تواند این اعمال را به بهشت برساندقت کنید با تمام این اعمالی که دارد موالات با علی و ائمه طاهرین و دشمنی با دشمنان آنها را ندارد خداوند به ملائکه می فرماید این اعمال را رها کنید. و بروید به محل خود از ملکوت تا آنها که شایسته حمل و بردن این اعمال هستند بیایند و آنها را به جایی که شایسته است ببرند. آن فرشته ها میروند، به محلی که مخصوص آن هاست دقت کنید با تمام این اعمالی که دارد موالات با علی و ائمه طاهرین و دشمنی با دشمنان آنها را ندارد خداوند به ملائکه می فرماید این اعمال را رها کنید. و بروید به محل خود از ملکوت تا آنها که شایسته حمل و بردن این اعمال هستند بیایند و آنها را به جایی که شایسته است ببرند. آن فرشته ها میروند، به محلی که مخصوص آن هاست ،سپس خداوند به شراره های آتش دستور می دهد آنها را فرا می‌گیرند و به داخل جهنم می کشانند، زیرا صاحب این اعمال دارای مَرکب ولایت علی علیه السلام و ائمه طاهرین علیهم السلام نیست. آن ملائک این اعمال را بَدل به گناه و بلا می‌کنندبه دلیل نداشتن محبت علی علیه السلام، خداوند این ملائکه را بر اعمال مستقیم شیر ها مسلط می گرداند و آن اعمال شبیه کلاغ و سوسک هستند از دهان این شیرها شراره هایی خارج می‌شود و آن اعمال را می سوزاند. تمام اعمال از بین می رود فقط می ماند دوستی او با دشمنان علی علیه السلام و انکار ولایت علی علیه السلام، این عمل را در وسط جهنم قرار می دهند در این موقعا اعمالش نابود شده و گناهانش افزون گردیده است. این شخص بدتر از کسی است که مانع زکات باشد با انجام نماز.   [/highlight]

روایت سوم: امام علی علیه السلام می فرمایند:

[highlight color=”green”]اتاقهای خود را از تار عنکبوت تمیز کنید زیرا باقی گذاشتن آن در خانه فقر می آورد .[/highlight]

طبق قراین ،کشتن حیوانات موذی مانند سوسک و عنکبوت که به سلامت و آرامش انسان آسیب می رساند و یا سلامت انسان را تهدید می کند،
مورد پذیرش تمام عقلای عالم بوده و شرع نیز آن را ممنوع اعلام نکرده است. ابن عباس می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم از کشتن هر جا نداری نهی فرمود مگر حیوانی که آزار و آسیب برساند.
گرچه امکان دارد این حیوانات موذی فعلاً موجب آزار و اذیت نباشند اما در صورتی که آن را از بین نبریم در آینده با تولید نسل موجب آزار انسان را فراهم خواهند کرد.
عنکبوت و سوسک حشرات موذی هستند که گاهی شکل ظاهری انها سبب تنفر و آزار و اذیت افراد می‌شود و به دلیل اینکه این حشرات در جاهای آلوده زندگی می کنند انسان ها از ورود این حشرات به محل زندگی خود ممانعت به عمل می آورند.
رائی عنکبوت و سوسک را بر روی همسر خود مشاهده می کرده که همسر از دیدن آن ناتوان بوده شاید بتوان این موضوع را حمل بر تشویش افکار و یا جریان های ناخوشایند و مرموزی درزندگی دانست که رائی آن را درک می نماید( دیدن سوسک کوچک وعنکبوت وسوسک بزرگ مرده)
اما همسر از مشاهده این افکار و آسیب ان ها ناتوان است ،و برادر مرحوم را ئی که مانع از رفتن خواهر به سمت حیاط می شود و با ایماء و اشاره او را متوجه سوسک های بسیار زیاد درون حیاط می نماید.
شاید وجود این موجودات موذی ،نمادی از افرادی است با مشکلات اعتقادی که در اطراف رائی و خانواده وی زندگی می کنند
دراین روایت گرانسگ هم اشاره میفرماید: فرد با وجود نماز و دارا بودن اعمال عبادی زیاد اما به دلیل نداشتن محبت و موالات امیرالمومنین علی ع هیچیک از اعمال او نزد پروردگار پذیرفته نخواهدشد.
احتمالاً برادر از باب تنبه و هشدار و به قصد آگاه ساختن خواهر از خطرات احتمالی که خانواده و خواهر را تهدید می نماید، مانع از ورود خواهر به حیاط میشود .برادر با چشم برزخی واقف بر این موضوع هستند، اما خواهر به خطرات پیش رو کم توجه و شاید ناآگاه.
به هر حال سوسک و عنکبوت بیانگر احوال نامساعد واوضاع نابسامان اقتصادی است و برادر نگرانی خود را از حوادث احتمالی آینده این‌گونه ابراز می نماید.

توصیه می شود

اگر قصد انجام کاری و یا مشارکت در امری و یا همکاری با افراد جدیدی را دارید با احتیاط وارد عمل شوید و همه جوانب کار را بسنجید و با اطمینان در ایمان و پاکدستی افراد اقدام نمایید. بی گدار به آب ندهید، مراقب باشید تهاون وتغافل و هر تصمیم نادرست شما ممکن است سبب خسران و از بین رفتن سرمایه های مالی شما بشود.
از روح برادر مرحوم خود مدد بجویید، و با دادن صدقه خطر احتمالی را دفع نمایید و استغفار نموده و از هر گونه خیرات و مبراتی چون قربانی کردن و توسل به درگاه حضرت حق کوتاهی نفرمایید که خداوند به همه امور آگاه و احاطه دارد.
سعادتمند و موفق وپیروز باشید درپناه حضرت حق

* مبصّری *

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.