جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب پدر مرحوم

مقاله

خواب پدر مرحوم

تعبیر خواب پدر مرحومم چیست؟ خواب دیدم به همراه همسرم با اتوبوسی به مسافرت رفتیم.‌ نزدیک مسجد نگه‌ داشت. من داخل مسجد شدم‌. با اینکه می‌تونستم نماز جماعت بخونم؛ ولی فرادی خوندم .
درحال نماز در دستم نان داشتم. تکه‌ای از اون رو خوردم. بعد در کنار خانمی نشستم. ایشان آقایی رو نشونم داد و گفت: این از بابای تو هم بدتره .من از اتوبوس جا موندم ولی اون خانم خودش منو با ماشین رسوند.
(درضمن پدرم دو ساله که مرده و من دائم به خاطر کارهای بدش واسش لعنت می‌فرستم و حلالش نکردم .
حتی دختر عموی پدرم خواب ایشون رو دیده که به پدرم گفتن دو نفر دختراتو اذیت کردن و پدرم داشته دنبالشون می‌کرده.
پدرم خیلی به ما ظلم کرد و حتی تمام اموالش رو به نام زنش کرد . ایشون خیلی آسیب جسمی و روحی بهم داده و الان هم پول ندارم بدم دکتر و دوا کنم.)
یه دفعه دیگه خواب پدرمو دیدم که تو یه خرابه دو طبقه بود و حتی یه بار دیگه خوابشو دیدم که بهم گفت واسش غذا ببرم چون‌که مریضه. تعبیر خواب بدتر از پدر مرحومم چیست ؟ 

تعبیر خواب 

تعبیر خواب پدر مرحومتان با توجه به حالات شما در عالم واقع و تکیه گاه‌های رویا همراه با مستندات روایی قرانی تعبیر می‌شود . خواهرم از اینکه به خاطر بی‌ مهری پدر در رنج هستید شما رو درک می‌کنم؛ ولی دوست دارم که به یاری خدا از رنجتان بکاهم تا آرامش در زندگی و رضایت خدا را به شما هدیه دهم .

رویایی دیدید که می‌تواند هشدار و نیز رهنمودی برای شما باشد و موجب رهایی از درد و سختی در دنیا و آخرت رها شود .

در مسیر زندگی حرکت می‌کنید و گویا مسافری در این عالم دنیا هستید.خداوند متعال نعماتی اعم از رزق مادی و معنوی به شما بخشیده است .
سافروا تصحوا و ترزقوا . مسافرت موجب ازدیاد رزق و سلامتی است
به مسجدی وارد شدید و با اینکه میتوانستید نماز جماعت بخوانید ولی فرادی خوانده و در بینش نان خوردید .
مسجد نمادی از امنیت و حاجت روایی و آمرزش گناهان است و فضیلت نماز جماعت بسیار زیاد است که گاه از شمارش آن عاجزیم

خواندن نماز فرادی در جایی که نماز جماعت برپا مى‌شود چنانچه بی اهمیتی به نماز جماعت باشد و یا  هتک امام جماعت به حساب آید و عدالت وى را زیر سؤال ببرد، در حالی که او مستحق چنین هتکى نباشد حرام است ولى نماز صحیح است.

موقعیت‌هایی برایتان پیش می‌آید که می‌توانید توفیقات زیادی داشته باشید ولی از آن به دلائلی صرف نظر می‌کنید و یا به دلیل برخی اخلاقیات و عملکردهایتان توفیق از شما سلب می‌شود. 
به نظر می‌آید که در مسائل معیشتی در تنگنا هستید و یا مسائل مادی و جسمانی را بیش از امور معنوی توجه دارید و این باعث میشود که به عبادات و بندگی شما آسیب وارد شود. از مبطلات نماز، خوردن و آشامیدن است.

گرچه نان نمادی از روزی حلال است و در روایات وارد شده که :

رسول خدا ص می فرماید: «فَلَوْلا الْخُبْزُ ما صَلَّیْنا وَلا صُمْنا وَلا اَدَّیْنا فَرائِضَ رَبِّنا عَزَّ وَ جَلَّ، اگر نان نبود، نه نماز می خواندیم و نه روزه می گرفتیم و نه واجبات پروردگار بزرگ خود را ادا می کردیم.»

اما باید توجه داشت که مسائل مادی و معیشتی و دغدغه و فکر و خیال در این رابطه به امور دینی و بندگی انسان ضربه نزد، چرا که روح انسان با بندگی و ذکر خدا که اهم آن‌ نماز است آرامش یافته و رشد می‌کند و با سختی‌های زندگی همراه با  صبر و متانت برخورد کرده و حتی آن‌ها به فرصت تبدیل می‌کند .

ناراحتی که از پدر خود دارید گرچه حق هم با شما باشد ولی فرصت های نابتان را می‌گیرد و شما را از زندگی و رشد مادی و معنوی عقب می‌اندازد.

پدرتان به هر دلیلی حمایت مالی و یا عاطفی و … از شما نداشته و همین امر موجب شده که شاید  حتی در زمان حیاتش آرزوی نبودنش را داشته‌اید و این‌ چه بد عمل‌کردی بوده است .

امام رضا علیه‌السلام درباره این موضوع می‌فرماید: «ینبغی للرجل ان یوسع علی عیاله لئلا یتمنوا موته؛ شایسته است که مرد زمینه رفاه و آسایش خانواده‌اش را فراهم سازد تا آرزوی مرگ او را نکنند.وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۴۹

بله شاید پدرتان در زمان حیاتش با رفتاری ناشایست شما و اطرافیان را آزرده و به آنان ظلم کرده است ، ولی ایشان پدر شما و واسطه وجود و حیاتتان هستند و البته زمینه‌ای برای امتحان و ابتلای شما نیز شده اند که خودتان را محک بزنید و با رفتار های خدا پسندانه زمینه جلب رحمت و برکت و مغفرت خدا را برای خود فراهم کنید و از امتحان سربلند بیرون آئید .
سخت است ولی بر این سختی صبر کردن و برخورد مناسب و خوب داشتن انسان را رشد می‌دهد و خداوند متعال به صابرین اجر بی حساب می‌دهد . چه بسا کسانی بدتر از پدر شما بوده و هستند ولی فرزندان بر اذیت آنان مدارا میکنند و از لعن و دوری پرهیز می‌کنند . 

 پدر و مادر 

جایگاه پدر و مادر در اسلام‌و همه ادیان الهی بسیار مورد توجه و خاص است. خواهرم گاه می‌شود که پدر و مادر رفتار صحيحي با فرزند نداشته باشند، ولی فرزندِ خوب و صالح به تكريم والدين و كسب رضايت آنان پرداخته و مقابله به مثل نمی‌کند (والبته در اموری که مخالف رضای خداست نیز  تبعیت نمی‌کند . )

فردي نزد پيامبر ص آمد و گفت : پدر و مادری دارم كه با آن‌ها رابطه خوبی دارم، ولی آن ها مرا با حرف و طرز برخوردشان می آزارند. پاسخ آنان را نمی دهم، ولی حالا دیگر می خواهم آنان را ترك كنم و مدتي نزدشان نروم. حضرت فرمود : در اين صورت خداوند هم تو را ترك خواهد كرد. مرد عرض كرد: پس چه كنم؟ حضرت فرمود: به كسی كه تو را محروم ساخت، ببخشای و با كسی كه با تو قطع رابطه كرد، پيوند برقرار كن و از كسی كه به تو ستم كرد، درگذر. اگر چنين كني، خداوند سبحان پشتيبان تو خواهد بود. و از تو حمایت خواهد کرد .

از روايات استفاده مي شود كه قطع ارتباط يا برخورد خشم آلود با ارحام و خويشان به خصوص پدر و مادر كم ترين اثرش در دنيا اين است كه باعث فقر شديد و گرفتار شدن به اذيت اشرار، ناراحتی‌های روحی و عصبی ، كوتاه شدن عمر و بروز مرگ ناگهاني و نا بهنگام مي‌شود و در اخرت از رحمت الهي دور مي گردد ….
البته معلوم است که تحمل بد رفتاری والدين سخت است و نياز به صبر و بردباری دارد ، به خصوص براي جوانی كه زودرنج و حساس است. اما اگر انسان رضايت خدا را در نظر داشته باشد و انگيزه الهی را در كار خود قرار دهد، همه چيز را براي خدا تحمل كند. بعد از دوران عسرت و سختی زمان شادی و گشایش فرا می رسد.
بنا بر اين  بد رفتاری آنان را  به دلیل مشكلات زندگی ، سن بالا يا ضعف اعصاب و يا نداشتن اخلاق های خوب یا موارد ديگر حمل کنید  و با مدد گرفتن از نيروي ايمان و صبر، و با چشم پوشي از لغزش والدين، به وظيفه الهي خويش كه احسان و نيكوكاری آنان در دنیا و آخرت  است، عمل نماييد كه خير دو عالم  در آن است.

هم اکنون که پرده‌ها در عالم برزخ کنار رفته ،پدر متوجه شده که این بی مهری‌هایش چه تبعاتی و جزای بدی دارد.
در خانه‌ای خرابه، گرسنه و پشیمان چشم انتظار بخشش و نیکی دخترِ با گذشت خویش است. 
در رویای دختر عموی خود به دنبال دفاع از شما بوده و دلش می‌خواهد دختر و فرزندانش را از هر حیث حمایت کند و صد حیف که امکان عمل نیست و دستش کوتاه است.😭
ولی خدای مهربان و امامان ما فرمودند: رحم کن تا مورد رحم واقع شوی . شما عزیز خواهر به لطف و کرامتت ایشان را ببخش ، چرا که با این رضایت کوهی از فشار کینه و رنج را از روی دوشت برمی‌داری و خدا می‌بیند و برایت به لطف ربوبیتش در دنیا و آخرت از شما حمایت و برایت جبران می‌کند و نیز از عوارض و پیامدهای این نفرت‌ها و لعن کردن ها در امان‌ می‌مانی.

برای روح پدر خیرات و مبرات بده و با تمام وجود نازنیت او را ببخش .
قران میفرماید :
وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ 
لازم است عفو و گذشت نمايند و از آنان درگذرند. آيا دوست نداريد كه خداوند شما را ببخشد؟ و خداوند آمرزنده و مهربان است.
اگر این‌گونه شد چه صله رحم نیکویی شود و چه برکاتی از رزق واسع و عمر طولانی برایت به ارمغان آورد .

مقاله  گذشت و بردباری را مطالعه کنید بسیار خوب است .

https://imanoor.com/blog/%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
18
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.