جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب هزار پا

مقاله

خواب هزار پا

تعبیر خواب هزارپا چیست ؟ خواب دیدم یه هزار پای زرد رنگِ خیلی بزرگ و قطور و دراز به اندازه یک مار تو خونمون داره به سرعت حرکت می‌کنه. من این ور و اونور می‌رفتم و از دستش فرار می‌کردم تا بهم نرسه. در آخر رفت تو دهن برادر بزرگم و مغزش رو شکافت، به طوری که من از بیرون، سرِ هزارپا رو تو سرِ داداشم می‌دیدم. ازم خواست درش بیارم و من با خودم داشتم فکر می‌کردم که از راه دهانش درش بیارم یا از راه سرش .حالا اگه از سرش در بیارم ممکنه یکمش بمونه تو بدنش و او رو بکشه.تعبیر خواب هزار پا چیست

تعبیر خواب هزار پا

تعبیر خواب هزار پا و ورود او به خانه شما و اتفاقاتی که در رویا رخ داد ممکن است ناشی از ضمیر ناخود آگاه شما باشد، که متاثر از وقایع و جریانات عالم خارج است و بعضا به صورت این‌گونه نمادها که موجب ترس و وحشت شما شد در رویا دیده شود، که در این صورت تعبیری ندارد ‌.

احتمال دیگر این است که این رویا هشداری است که در صورت مراقبه  جلوی صدماتی گرفته می‌شود، لذا با توجه به تکیه‌گاههای رویا و مستندات روایی آن را به اذن خدا تعبیر می‌کنم.

رویای مار و نیز به تبع آن خزندگان و جانورانی شبیه به آن مثل هزار پا در روایتی منسوب به امام صادق ع غالبا تعبیر به دشمن می‌شود. هزار پا نشانه وجود دشمنی است که  می‌تواند اعم از انسان یا چیز دیگری باشد که به مال و ثروت، زن زیبای ناصالح ، طمع یا اخلاقیات بد و در یک کلام دنیای مذموم تعبیر می‌شود . لذا دشمنی، اعم از بیرونی و درونی است و انسان رو غافل‌گیر می‌کند .
هزار پا به طور خاص می‌تواند نمادی از دشمنی باشد که با طرق و راه‌های مختلف در صدد آزار و اذیت است . (داشتن پاهای بسیار )

در روایتی منسوب به امام صادق ع آمده است :
دیدن خانه در خواب برای مرد زن است و برای زن شوهر است.
توانگری و قدرت داشتن
ایمنی و امنیت
عزت
امانت
عیش خوش و شادی در زندگی
مال و ثروت
ولایت بر دیگران

سر در رویا نمادی از افکار و اندیشه ها و عقائد و باورهای رائی است .

حاصل آنکه

احتمالاتی برای تعبیر رویای شما  متصور است ، که با توجه به حالات و شرایط خود در عالم واقع تطبیق دهید:

به نظر می‌آید دشمنی اعم از درونی یا بیرونی به محیط خانواده راه یافته و باعث اذیت و آزار شما و برادرتان می‌شود و اگر دقت و بررسی نشود ممکن است آسایش و عزت و امنیت شما و خانواده آسیب ببیند .

نفس امّاره، یکی از قوی‌ترین دشمنان انسان است که با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله غضب و شهوت و هوا و هوس و زبان و شکم و… دشمنی خود را اِعمال می کند؛ امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «احذروا اهواءکم کما تحذرون اعدائکم فلیس شی اعدی للرجال من اتباع اهواءهم و حصائر السنتهم» از هوای نفستان بپرهیزید همان گونه که از دشمنانتان دوری می کنید، هیچ دشمنی برای انسان بدتر از هوای نفس و دستاوردهای زبانش نیست..

لذا به دلیل اینکه هزار پا از راه دهان وارد در سر برادرتان شد می‌تواند نمادی از صفات ناپسند‌ اخلاقی که مربوط به زبان است، باشد.  مثل غیبت ، تهمت و دروغ و یا سایر گناهان زبان که موجب می‌شود فکر و اندیشه فرد به هم بریزد و از هم بپاشد و نسبت به دیگران نظر سوء‌ داشته باشد و یا اعتقادات و باورهای ایمانی او تخریب شود .‌

و یا ممکن است دشمنی بیرونی باشد  اعم از صفحه‌ای ، گروهی و یا فردی در فضای مجازی و یا حقیقی به برادر شما از طریق سخنِ دروغ و نیرنگ و تهمت زدن‌ حمله کند و افکار او را گمراه و تخریب کنند .

این رویا هشداری است که اگر توجه کنید می‌تواند از صدمات احتمالی جلوگیری شود .
این مشکلات و آسیب‌ها متوجه شما نیز می‌شود ولی الحمد لله از آن‌ گریزان هستید و فرار می‌کنید . البته نسبت به صدماتی که به برادرتان وارد می‌شود واقف می‌شوید و برای نجات او تلاش می‌کنید.در عین حال در طریقه نجاتش مردد هستید اینکه جلوی ورود سخنان لغو و مغرضانه و تحریک‌آمیزی که ذهنش را مشوش کرده، بگیرید و یا اینکه از اساس ذهنش را از خیالات و باورهای اشتباه خالی کنید چرا که اگر بر جای ماند گویا حیات روح و جانش به مخاطره می‌افتد.

امام صادق (ع) نیز در این مورد می فرماید:«نفس خودت را از آن چه برایش ضرر دارد، بازدار، قبل از این که روح از بدنت مفارقت کند. در آزادی نفست بکوش، چنان که در طلب اسباب معیشت می‌کوشی، همانا نفس تو درگرو اعمالت خواهد بود»

احتمال دیگر : با توجه به رنگ زرد هزار پا ممکن است یک‌ بیماری باشد که میکروب و ویروسش از طریق دهان وارد می‌شود و موجب آزار و اذیت برادر خوبتان شده که  تبعاتی نیز در مغز و سر ایجاد می‌کند. مثلا سر درد و یا نگرانی‌های فکری به دنبال داشته باشد. ‌    

توصیه

نگران نباشید. صدقه دهید و یک قربانی کوچک داشته باشید که رافع بلایا خواهد بود .با توکل به خدا و توسل به اهل بیت ع امورتان را مدیریت کنید. تعاملات و رفت و آمدهایتان با مردمانی صالح باشد. البته از هر گونه سوء‌ ظن‌ به کسی بر حذر باشید. اگر شما و یا برادرتان شبهات و سوالاتی نسبت به مسائل و باورهای دینی دارید، جواب آنها را از طریقی مطمئن جویا شوید . محاسبه و مراقبه نفس از سفارشات اولیاء‌ ماست ، آن را مد نظر بگیرید و هر شب مراقبه ای داشته باشید .
 از استغفار و توبه به درگاه الهی غفلت نکنید ‌رابطه خود را با برادرتان نزدیکتر کرده و یکدیگر را به صبر و حق سفارش کنید. 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.