جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب نگاه از بالا به دریا

مقاله

خواب نگاه از بالا به دریا

تعبیر خواب نگاه از بالا به دریا چیست؟ بالای کوهی نشسته بودیم و به دریا نگاه می‌کردیم. با خودم می‌گفتم که تا حالا دریا رو از بالای کوه ندیده‌ بودم. چقدر آرام و با عظمت بود. رنگش آبی روشن بود. موج‌ها با آرامی به ساحل می‌رسیدند. عظمتش نیز مرا ترساند. کنار ساحل دو خانم رو دیدم ، که یکی داشت شنا می‌کرد و دیگری که از او فاصله داشت، در حال خواندن نماز بود.‌ به هر دو آب می‌رسید (داخل آب بودند)بعد عکس پروفایلم رو دیدم که کنار یک درخت سیب قرمز عکس گرفته بودم .تعبیر خواب نگاه از بالا به دریا چیست ؟ 

 

خواب دیدن‌ دریا از بالای کوه

تعبیر خواب دیدن دریا از بالای کوه و و نگاه از بالا به آن و دیدن صحنه‌‌های زیبا و اعجاب انگیزش برای شما خیر و برکت و معرفت به دنبال دارد. شما به عظمت دریا نگاه می‌کردید و تحت تاثیر قرار گرفتید.

معصومین علیهم السلام  از «دریا» به عنوان نشانه‌ای بزرگ بر عظمت خداوند تعبیر کرده اند.
از اميرمؤمنان على علیه السلام آمده است، كه فرمودند: «أَنْتَ الَّذِىْ فِى السَّماءِ عَظَمَتُكَ، وَ فِى اْلأَرْضِ قُدْرَتُكَ، وَ فِى الْبِحارِ عَجائِبُكَ» تو كسى هستى كه عظمتت در آسمان و قدرتت در زمين، و شگفتى‌‌هاى خلقتت در دل درياها است

دريا از منظر قرآن و حديث ، يكى از بزرگ‌ترين دلايل خداشناسى است . دريا ، مانند همه پديده هاى هستى، از پديد آورنده خود ، اطاعت مى‌كند و از قوانين تكوينى او پيروى مى نمايد و به بركت نام مقدّس او در محدوده‌اى كه در نظام آفرينش براى آن مشخّص كرده ، به تسبيح و تهليل آفريدگارِ جهان ، مشغول است و با منابع متنوّع و پايان ناپذير خود، در خدمت انسان قرار دارد .به همين جهت در منابع دینی انسان‌ها را به دقت نظر و مطالعه درباره دريا ، آشنايى با شگفتى‌هاى دريا ، نقش آن در زندگى انسان و دلالت آن بر آفريدگار حكيم جهان ، تشويق مى نمايند ، تا آن جا كه در حديثى منقول از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ، نگاه كردن به دريا ، عبادت شمرده شده است : النَّظَرُ فى ثَلاثَةِ أشياءَ عِبادَةٌ: النَّظَرُ فى وَجهِ الوالِدَينِ، وَ فِى المُصحَفِ وَ فِى البَحرِ. نگاه كردن به سه چيز عبادت است : نگاه كردن به صورت پدر و مادر ، به قرآن  و به دريا

البته مسلم است که صِرف نگاه ظاهری منظور نیست، هر چند آن نیز مورد توجه و عنایت است؛ بلکه تفکر و دقت در دریا لازم است؛ همان کاری که شما در رویا انجام دادید.

امام صادق فرمودند:اگر مى‌خواهى گستردگى حكمت آفريدگار و كوتاهى و ناچيزىِ دانش آدميان را بدانى ، بر آنچه در درياهاست، انديشه كن: از انواع ماهيان و آبزيان و صدف ها، و ديگر گونه‌هاى بى‌شمار [جانوران دريايى] كه سودمندى آنها شناخته نمى‌شود، مگر به تدريج كه با پيدايش اسباب، مردم به آنها پى مى‌برند .

حاصل آنکه 

دیدن دریا با حس خوب از روی کوه نمادی بر این است که ان شاء الله از سوی فرد بزرگی که می‌تواند پدر جسمانی یا روحانی و یا معلم و استادی آگاه باشد، به شما خیر و منفعت مادی و معنوی می‌رسد .
از علم و معرفتی همراه با خضوع و خشوع در مقابل حق برخوردار می‌شوید. خدا را همراه با خوف و رجاء‌ یاد کرده و عبادت می‌کنید .
باید توجه نمود که انسان با ایمان در دار دنیا در مواجه با نعمت‌ها و سختی‌ها همواره در حال خوف و رجاء است. باید مراقبه کند که از آن نعمت‌ها به درستی بهره‌برداری کند، تا ضربه‌ای نخورد و آسیبی نبیند. دریا در عین نعمت و زیبایی دارای خوف و وحشت است. لذا در مواجهه با آن و بهره‌وری از نعماتش لازم است به خطرات آن توجه شود.
مثلا اگر علم و معرفتی نصیبتان می‌شود نسبت به خطرات آن که عجب و غرور و تکبر است غافل نشوید . اگر نعمت مادی شبیه به ذخائر دریا به شما می‌رسد از پرداخت حقوق شرعی‌اش غفلت نکنید و …

 آبِ روشن دریا نمادی از آرامش و حیات‌بخشی به همه موجودات است و شما نیز از آب علم و حیاتی بهره مند شده و از نعمات مادی و معنوی برخوردار می‌شوید که آرامش بخش وجودتان است .

دو خانم را در دو حالت مختلف دیدید یکی شنا می‌کرد و دیگری نماز می‌خواند.این‌ها بهره‌هایی است که انسان‌های مختار از نعمات الهی می‌برند و خدا هر دو را در مسیرشان یاری می‌دهد ( بودن در آب ) .برخی به بازی و غفلت مشغولند و عده‌ای هم سو با تمام طبیعتِ خدا مشغول بندگی و اطاعت او هستند. در حقیقت نماز در رویایتان نمادی بر تسبیح و تحلیل و ذکر و طاعت است که همه زندگی بندگان خوب خدا بر این‌ مبناست و این درسی برای انسان متفکری چون شماست .

عکس پروفایل خود را در کنار درخت سیبی مشاهده کردید . سیب از میوه های بهشتی است و موجب آرامش قلب و تقویت مغز آدمی است . به نظر ثبت خاطره‌ای از خود و فرزندانتان است که بچه‌های صالحی بوده و ثمره‌ی وجودی شما هستند . آنان موجب آرامش روحتان و رشد و تقویت ذهن و فکرتان خواهند بود . ثبت این نعمات و دیده شدن آن‌ها توسط شما نمادی از روحیه شکر گذاری است .‌ ان شاء‌الله همیشه شاکر نعمات الهی باشید تا همه دارائی‌های مادی و معنوی شما افزون شود و این وعده پروردگار است.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.